چگونه می توانیم ترافیک سایتمان را بیشتر کنیم؟

زمانی که در حال رانندگی در بزرگراه ها هستید، زمانی که کار می کنید، زمانی که استراحت می کنید به عنوان بازاریاب به این موضوع فکر می کنید که چگونه می توانید ترافیک خوبی به سمت سایتتان جذب نمایید. اگر تا به حال در جذب ترافیک به سمت سایتتان مشکل داشته اید باید بدانید که تنها نیستید. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوایی در سال 2019، حدود 61 درصد از متخصصان محتوا  نمی دانند چه چیزی برای مخاطبانشان اهمیت بیشتری دارد و 50 درصدشان نمی دانند هدف مخاطب در مرحله خاصی از سفر مشتری چیست. 49 درصد از متخصصان گام های مشتری در سفرش را نمی توانند به خوبی تشخیص دهند. بین نوشتن پست های وبلاگی، ارسال مطلب در رسانه های اجتماعی و ایجاد استراتژی برای کمپین های ایمیلی جدید یافتن راهی که ترافیک خوبی برای سایت جذب کند ممکن است کمی دشوار باشد. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله روش هایی را برای جذب ترافیک بیشتر، ایجاد سرنخ بیشتر و بهبود بازگشت سرمایه گذاری بیان کنیم.

چگونه ترافیک بیشتری برای سایت مان جذب کنیم؟ 

1.    تولید محتوا
2.    موضوعات تخصصی
3.    تبلیغات پولی
4.    رسانه های اجتماعی طبیعی
5.    تجزیه و تحلیل سایت
6.    مسابقه/ تخفیف و جایزه
7.    اینفلوئنسرها
8.    فهرست های ایمیلی
9.    تعامل و مشارکت در جوامع
10.    ارسال پست مهمان
11.     سئوی داخلی سایت
12.    کسب بک لینک های با کیفیت
13.    بازاریابی ویدئویی
14.    هدف گیری مجدد محتوا
15.    ابزارهای سئو
16.    بهینه سازی تاریخی
17.    بهینه سازی جستجوی صوتی
18.    سئوی محلی
19.    تست A/B
20.    لینک دهی داخلی
21.    سئوی تکنیکال
22.    ایجاد جامعه
23.    پیشنهادات محتوایی
24.    پوشش رسانه ای و روابط عمومی
25.    دکمه های اشتراک در رسانه های اجتماعی
26.    بهینه سازی نرخ کلیک
27.    پست های دانش/ آکادمی

تولید محتوا:

بازاریابی درونگرا یا همان بازاریابی جاذبه ای بر روی جذب افراد مناسب برای کسب وکارها تمرکز دارد. یکی از بهترین روش ها برای استفاده از این نوع بازاریابی، تولید محتوا از طریق وبلاگ نویسی است. برای اینکه محتوایتان مخاطب درستی به سمت سایت جذب کند شما باید پرسونای خریدارانتان را خوب درک کنید. بعد از اینکه مخاطب را شناختید، می توانید محتوایی تولید کنید که برای او جذاب است و به سمت سایت جذبش می کند. اما چگونه می توانید پست وبلاگی بنویسید که مخاطب درستی را به سمت سایت جذب می کند؟ مراحل زیر به شما کمک می کنند این فرآیند را به شیوه بهتری انجام دهید:

  • پرسونای خریداران را شناسایی کنید: درباره مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. ببینید چه سنی دارند، جنسیتشان چه چیزی است، چه شغل و درآمدی دارند و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.
  • پژوهش سئویی را فراموش نکنید: ببینید مخاطبان در موتورهای جستجو به دنبال چه چیزهایی هستند.
  • پیش نویس مطلبتان را ایجاد کنید: حالا شروع به پیش نویس کردن پست هایی کنید که به سوالات مخاطبان پاسخ می دهد.
  • مطلبتان را منتشر کنید: بر روی وبلاگ پستی که نوشته اید را منتشر کنید.
  • مطلب را تبلیغ کنید: همه چیز به نوشتن محتوا ختم نمی شود شما باید از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل، پستتان را تبلیغ کنید. پست شما هر چقدر ترافیک بیشتری جذب کند رتبه اش در موتورهای جستجو هم بیشتر خواهد شد.

موضوعات تخصصی:

داشتن رتبه های بالا در گوگل ترافیک طبیعی به سمت سایت را افزایش می دهد. سایتی همچون هاب اسپات برای اینکار از مدل پیلار و کلاستر استفاده می کند. گوگل سایت هایی را دوست دارد که در یک موضوع تخصصی شناخته شده اند. برای اینکه به عنوان متخصص شناخته شوید می توانید صفحات پیلار را ایجاد کنید. این صفحات پست های وبلاگی طولانی هستند که همه جوانب موضوع را پوشش می دهند.
سپس می توانید محتوای کلاستر یا پست های وبلاگی پشتیبانی کننده را بنویسید و در آن از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که موضوع اصلی را پوشش می دهد. تمرکز بر روی ترافیک حاصل از کلمات کلیدی طولانی به شما کمک می کند بر روی موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

مدل پیلار/ کلاستر به شما کمک می کند محتوایتان را بر روی سایت سازماندهی کنید و لینک دهی داخلی را به شیوه درستی اجرا نمایید. این سازماندهی به موتورهای جستجو کمک می کند همه محتوایی که در یک موضوع خاص هست را بخزند و طبقه بندی کنند. در چنین شرایطی کسب رتبه برای آن واژه راحت تر خواهد بود. زمانی که این مدل به درستی انجام می شود به بازدیدکنندگان سایت اجازه می دهد سایت را راحت تر بررسی کنند و صفحات مرتبط را راحت تر ببینند. همین امر ترافیک شما را برای همه صفحاتی که  در موضوع کلاستر نوشته شده است را افزایش می دهد.

تبلیغات پولی:

شما می توانید با تبلیغات پولی ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کنید. در موتورهای جستجو کافیست از تبلیغات PPC استفاده کنید یا هدف گیری مجدد را در برنامه کاریتان بگنجانید. در موتورهای جستجو می توانید تبلیغات نمایشی یا پست های اسپانسری را اجرا کنید. استراتژی شما باید ترکیبی از تبلیغات مختلف باشد. در حقیقت بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال 2019 که از 341 بازاریاب اجرایی انجام شد نشان داد که صرف هزینه در رسانه های اجتماعی در 5 سال آینده حدود 90 درصد افزایش خواهد یافت. همین مطالعه نشان می دهد شرکت ها بیش از 10 درصد از فروش آنلاین خود را از طریق تبلیغات رسانه های اجتماعی به دست می آورند و قصد دارند تا سال 2024، 27.6 درصد از بودجه خود را صرف این موضوع کنند.

رسانه های اجتماعی طبیعی:

استفاده از ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی استراتژی جدیدی نیست. با این حال خیلی ها به این موضوع توجه ندارند. علاوه بر این که شما می توانید مطالبتان را بر روی رسانه های اجتماعی پست کنید می توانید از استوری های اینستاگرام، ویدئوهای لایو، مسنجر فیس بوک و IGTV هم بهره ببرید. نکته کلیدی در ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی این است که با موارد و قابلیت های جدید خودتان را زودتر وفق دهید.به عنوان مثال فیس بوک قابلیت تولید خودکار سرنخ را بر روی مسنجرش اجرا می کند. این موضوع به کسب وکارها اجازه می دهد یک چت بات خودکار بسازند و آن را به سایر تلاش های محتوایی شان بر روی سایت پیوند دهند. این قابلیت عالی برای ارسال ترافیک به سمت سایت است. داشتن یک استراتژی گسترده برای رسانه های اجتماعی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید از پلتفرم مناسبی برای رسانه های اجتماعی استفاده کنید. پلتفرم هایی همچون یوتیوب یا پینترست ترافیک بیشتری تولید می کنند. پینترست نرخ تعامل بالاتری دارد. 66 درصد از کاربران پینترست بعد از دیدن پین برند، اقدام به خرید می کنند. زمانی که می خواهید از ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی بهره ببرید دو نکته را آویزه گوشتان کنید. اول اینکه اسپم نکنید. اگر نتوانید ارزشی برای مخاطب فراهم کنید آن ها هم کاری برایتان انجام نمی دهند. مخاطب خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که دقیقا با نیازها و خواسته هایش منطبق باشد.
دوم اینکه، در مدیریت جامعه تان نقش فعالی داشته باشید. مخاطبان دوست دارند برندها به حرف هایشان گوش کنند و جواب بدهند.
اینکار چهره انسانی به کسب وکارتان می بخشد و باعث می شود افراد بیشتر از قبل به سمت محتوایتان بازگردند.

تجزیه و تحلیل سایت:

قبل از اینکه بخواهید ترافیکی به سمت سایت جذب کنید باید مخاطبتان را بشناسید. برای اینکار به پلتفرم هایی نیاز دارید که سایتتان را تجزیه و تحلیل می کند. یکی از این ابزارها Crazy Egg است. به کمک ابزارهای این چنینی می توانید ببینید کجا بازدیدکننده را از دست دادید. به کمک این اطلاعات قادر خواهید بود محتوای مناسبی برای جذب ترافیک به سمت سایت تولید کنید.

مسابقه/ جایزه و تخفیف:

یکی از روش های ساده ای که به جذب ترافیک به سمت سایت منجر می شود ایجاد مسابقه و جایزه دادن است. این یک ترفند سریع است و به درد فالوورها هم می خورد. می توانید مسابقه ای در رسانه های اجتماعی، ایمیل یا هر دوی این ها اجرا کنید.  اجرای چنین استراتژی بسیار ساده خواهد بود. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قبل از هر چیزی به پلتفرمی که می خواهید مسابقه را اجرا کنید فکر کنید.
  2. جایزه ای را انتخاب کنید( تخفیف، بلیط رایگان و غیره)
  3. معیارهایتان را انتخاب کنید( سایت، اشتراک در ایمیل و غیره)
  4. متن تبلیغ را بنویسید.
  5. عناصر گرافیکی را ایجاد کنید.
  6. مطلبتان را بنویسید و تبلیغ کنید. 

اینفلوئنسرها:

بازاریابی اینفلوئنسرها می تواند گزینه خوبی برای جذب ترافیک باشد. واقعیت این است که چنین استراتژی مقرون به صرفه است. بر اساس تحقیقات انجام شده، همکاری با اینفلوئنسرهای یوتیوبی چهار برابر بیشتر از همکاری با سلبریتی ها در شناساندن برند و جذب ترافیک موثر است.  زمانی که اینفلوئنسرها کد تخفیف، لینک، ریویو، جایزه و غیره را پست می کنند می توانند ترافیک سایتتان را بیشتر کنند. مشتریان دوست دارند از سازمان هایی خرید کنند که بازاریابی دهان به دهان درباره شان عالی است. چگونه می توانید بازاریابی دهان به دهان ایجاد کنید؟ اول باید مشتریان را راضی و خوشحال کنید. بعد با اینفلوئنسرها کار کنید.

فهرست های ایمیلی:

استفاده از مشتریان و خوانندگان فعلی یک روش عالی برای جذب ترافیک به سمت سایت است. زمانی که مطلب جدیدی در وبلاگتان می نویسید یا اینکه محتوایی ارائه می کنید می توانید آن را به دست فالوورها یا مشترکین ایمیلی تان برسانید تا به سرعت ترافیک تان افزایش یابد. سایت هایی که محتوای زیادی دارند می توانند از این موضوع برای افزایش نرخ تبدیل، تولید سرنخ و ترافیک استفاده کنند.
برای آغاز کار، یک فهرست ایمیلی ایجاد کنید یا فهرست ایمیلی تان را رشد دهید. استراتژی های زیر کمکتان می کند این فرآیند را سریع تر و راحت تر اجرا کنید:

  • پیشنهاد محتوایی: یک محتوای قفل دار برای بازدیدکنندگانی که به آن نیاز دارند ایجاد کنید و برای دسترسی به آن از افراد آدرس ایمیلشان را بگیرید. یک فراخوان اقدام به عمل برای این محتوا بسازید.
  • اشتراک در خبرنامه: شما می توانید فرم های اشتراک در خبرنامه را بر روی سایت قرار دهید. می توانید این فرم را در صفحه اصلی یا درباره ما قرار دهید. اگر بازدیدکننده تجربه خوب و رضایت بخشی از سایت داشت،  می تواند در خبرنامه تان مشترک شود. این فرآیند را تا جایی که می توانید ساده تر و راحت تر کنید.
  • رسانه های اجتماعی: تبلیغ و ترویج خبرنامه های ایمیلی بر روی رسانه های اجتماعی از طریق پست یا مسابقه می تواند روش عالی برای تبدیل فالوور به مشترک ایمیلی باشد.

 تعامل  و مشارکت در جوامع:

هر چقدر برندتان بیشتر شناخته شود ترافیک بیشتری هم به سمت سایتتان جذب خواهد شد. یکی از روش هایی که می توانید به کمک آن برندتان را بشناسانید این است که فعال باشید و با جامعه تان مشارکت کنید. شما می توانید با مشارکت در گروه های فیس بوکی، پاسخ دادن به سوالات افراد در انجمن های عمومی و تعامل با کاربران بر روی رسانه های اجتماعی یک استراتژی اینگیجمنت قوی داشته باشید. به عنوان مثال شرکت Taco Bell را در نظر بگیرید. این شرکت فعالیت خوبی بر روی رسانه های اجتماعی دارد و هر روز تلاش می کند مشتریانش را در شبکه های اجتماعی راضی و خوشحال نگه دارد.  به نمونه توییتر زیر دقت کنید:
 در مثال بالا، Taco Bell از یک توییت ساده برای تعامل با مخاطبانش استفاده کرده است.  فقط به خاطر داشته باشید که باید در رسانه های اجتماعی مفید باشید و  چهره انسانی خود را همیشه حفظ کنید. هیچ کس لینک های اسپم را زمانی که یک سوال در دنیای آنلاین می پرسد دوست ندارد. همه به دنبال گرفتن پاسخ هستند.

ارسال پست مهمان:

نوشتن پست های مهمان هم می تواند ترافیک خوبی به سمت سایت هدایت کند. این نوع مطالب به مخاطبان نشان می دهد شما در جامعه تان فعال هستید و در عین حال به کسب بک لینک هم کمک می کند. برای اینکه بتوانید از استراتژی پست مهمان استفاده کنید باید سایتی را بیابید که با کسب وکارتان جفت و جور است و سپس یک پست وبلاگی بنویسید و آن را برای صاحب سایت ارسال کنید. شما به عنوان یک نویسنده می توانید خلاهای محتوایی را در سایت ها شناسایی کنید و با نوشتن یک محتوای عالی این خلاها را پر کنید.

سئوی داخلی سایت:

سئوی داخلی سایت به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و  ترافیک خوبی هم به سمت سایت جذب نمایید برخی از عناصر سئوی داخلی دربرگیرنده عنوان صفحه، هدر، متا دیسکرپشن، خصوصیت ALT تصویر و URL هاست.  نشان داده شدن سایت در موتورهای جستجو ترافیک بیشتری برای سایتتان جذب خواهد کرد.

کسب  بک لینک های با کیفیت:

برای کسب رتبه های بالاتر در گوگل، باید در حوزه کاری تان به عنوان اتوریتی شناخته شوید. برای رسیدن به چنین هدفی علاوه بر ایجاد محتوای عالی، به بک لینک نیاز دارید. اگر سایتی که اتوریتی بالایی دارد به شما لینک بدهد اعتبار بیشتری کسب می کنید.  بک لینک های با کیفیت به دو روش به سایت کمک می کنند ترافیک بیشتری داشته باشد. افزایش رتبه بندی و ایجاد ترافیک ارجاعی.  از یک سو بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی برای هر موتور جستجویی هستند. با جذب بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر می توانید رتبه تان را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید. بعد از اینکه رتبه تان بهتر است ترافیک بیشتری هم جذب خواهید کرد. از سوی دیگر بک لینک ها می توانند ترافیک ارجاعی خوبی به سمت سایت هدایت کنند. اگر در سایت های خبری محبوب منشن دریافت کنید چنین ترافیکی می تواند برایتان بسیار مفید باشد.

همچنین اگر در مقاله ای که در حال حاضر در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد منشن شوید، باز هم ترافیک ارجاعی خوبی به دست می آورید.

بازاریابی ویدئویی:

حالا زمان آن فرا رسیده است که بازاریابی ویدئویی را به استراتژی محتوایی تان اضافه کنید. بر اساس گزارش سیسکو، ویدئو 82 درصد ترافیک را تا سال 2020 از آنِ خود خواهد کرد. از همین امروز دست به کار شوید و بازاریابی ویدئویی را به استراتژی خود اضافه نمایید.  شما  می توانید برای اینستاگرام، استوری فیس بوک، ویدئوهای لایو، IGTV، یوتیوب و غیره ویدئو بسازید.

هدف گیری مجدد محتوا:

برای جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت به محتوای بیشتری نیاز دارید اما ایده ای ندارید؟ درکتان می کنم. برای اینکه بتوانید بر چنین چالشی غلبه کنید باید از محتوای قدیمی خود دوباره استفاده کنید. پست وبلاگی را بردارید و آن را به ویدئو تبدیل کنید. اگر پادکست دارید آن را به پست وبلاگی تبدیل کنید. هدف گیری مجدد محتوا یک راه عالی برای جذب ترافیک به سمت سایت است. 

ابزارهای سئو:

برای جذب ترافیک به سمت سایت باید  سئو را مدنظر داشته باشید. یادگیری ابزارهای سئو همچون گوگل آنالیتیکس، AHREF و Semrush به شما کمک می کند استراتژی را توسعه دهید که در نهایت به جذب ترافیک به سمت سایت منجر می شود. این ابزارها به شما کمک می کند استراتژی هایی که بر روی  سایتتان کار می کند و استراتژی هایی که کار نمی کند را بیابید. علاوه بر این، به کمک این ابزارها قادر خواهید بود ایده های محتوایی بیابید که ترافیک بالایی به سمت سایت جذب می کنند.

بهینه سازی تاریخی:

بهینه سازی تاریخی یکی از فرآیندهایی است که سایت های مختلف برای به روزرسانی محتوای قدیمی و جذب ترافیک و سرنخ استفاده می کنند. گاهی از اوقات بیشترین بازدید و سرنخ از طرف محتواهای قدیمی به دست می آید. بهینه سازی تاریخی برای وبلاگ هایی مناسب است که چندین سال متوالی فعالیت کرده اند چون  شما به ترافیک طبیعی  زیاد، به مشترکین وبلاگی و فالورهای رسانه های اجتماعی نیاز دارید. بهینه سازی تاریخی باید بخشی از استراتژی وبلاگ نویسی کلی تان باشد.

بهینه سازی جستجوی صوتی:

برای اینکه بتوانید ترافیکی به سمت سایت جذب کنید باید جایی که افراد در حال جستجو هستند خودتان را نشان دهید.  جستجوی صوتی یکی از نواحی مهمی است که باید بتوانید در آن رتبه خوبی بگیرید. در حقیقت، بر اساس مطالعات انجام شده توسط PwC، حدود 65  درصد از افراد 25 الی 49 ساله حداقل یکبار در روز از دستگاه هایی که قابلیت صوتی دارند استفاده می کنند.
به همین خاطر است که بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی ضروری است. برای این بهینه سازی یک سری نکته وجود دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم:
•    کلمات کلیدی طولانی را بیابید: زمانی که افراد از جستجوی صوتی استفاده می کنند  کلمات را به صورت کامل و به شکل جمله بیان می کنند. برای اینکه سایتتان را برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید اولین گام  پژوهش بر روی کلمات کلیدی طولانی است.
•    محتوای متمرکز بر پاسخ بنویسید: محتوایی که می نویسید باید به سوالات کاربران پاسخ دهد.
•     برای اسنیپت ها سایت را بهینه سازی کنید:  دستگاه های هوشمند گوگل هوم به دنبال پاسخ های دقیق و کوتاه هستند. نوشتن خلاصه در پست ها به موتورهای جستجو و دستگاه های هوشمند کمک می کند پاسخ های مورد نیازشان را سریع تر پیدا کنند.

سئوی محلی:

اگر شرکتی دارید که موقعیت فیزیکی هم دارد می توانید از سئوی محلی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. برای جمع آوری اطلاعات برای جستجوی محلی، موتورهای جستجو به سیگنال هایی همچون محتوای محلی، صفحات اجتماعی، لینک ها و سایر موارد توجه می کنند تا بتوانند مرتبط ترین نتیجه جستجو را فراهم آورند.
به عنوان مثال وقتی کسی عبارت بهترین پیتزا فروشی در تهران را جستجو می کند نتایج بر اساس موقعیت کاربر نشان داده می شود. ابزارهایی همچون گوگل مای بیزنس و Moz Local به کسب وکارها کمک می کنند فهرست داریرکتوری خود را مدیریت کنند و در نتایج محلی نشان داده شوند. برای کسب رتبه در جستجوی محلی موارد زیر را به خاطر داشته باشید:
•    اطمینان حاصل کنید که نام، آدرس و شماره تلفن شما به طور منظم بر روی گوگل مای بیزنس و سایر صفحات اجتماعی نشان داده می شود.
•     از ابزارهای مدیریت دایرکتوری همچون Yelp، Foursquare ، Best of the Web برای مانیتور کردن دایرکتوری ها استفاده کنید.
•    واژه های مبتنی بر موقعیت را در سایت هایی همچون گوگل ترندز بیابید و از آن ها استفاده کنید.

تست A/B:

بازاریابان خیلی خوب می دانند که همه فعالیت ها به تست ختم می شود. شما باید تست کنید و مدام فعالیت هایتان را زیر نظر داشته باشید. تست A/B تستی است که به شما کمک می کند  بهترین نسخه از کمپین هایتان را بیابید. این تست ها اطلاعات  کلیدی درباره مخاطب ارائه می کند و به شما کمک می کند محتوای عالی تهیه کنید و ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این تست می‌توانید بلاگ "تست A/B چیست" را مطالعه نمایید.

لینک دهی داخلی:

زمانی که کاربری به وبلاگ شما می آید هدفتان هدایت آن ها به سمت صفحات دیگر خواهد بود. این جاست که باید بتوانید از لینک دهی داخلی به درستی استفاده کنید. وقتی کاربر وارد سایت می شود و از طریق لینک های داخلی به سایر صفحات می رود، بیشتر از قبل احتمال تبدیل شدنش به مشتری و یک طرفدار مشتاق افزایش می یابد. به عنوان مثال شما می توانید لینک دهی داخلی را به کمک مدل پیلاری که در بالا درباره اش صحبت کردیم ایجاد کنید. این نوع صفحات به همدیگر لینک می دهند و همین امر اعتبار سایت را در موتورهای جستجو افزایش می دهد و در عین حال نرخ تبدیل را بیشتر می کند.

سئوی فنی:

سئوی فنی به شما کمک می کند صفحاتتان را از لحاظ فنی بررسی کنید و سازماندهی نمایید. فاکتورهایی همچون سرعت سایت، خزش، ایندکس شدن و غیره در این بحث قرار می گیرند.  قدرت سئوی فنی را نادیده نگیرید. یک تغییر کوچک می تواند ترافیک تان را تا بیش از 50 درصد  بالاتر ببرد.  برای اینکه بتوانید کارتان را در حوزه سئوی فنی آغاز کنید باید نکات زیر را به خاطر داشته باشید:
•     لینک های شکسته را برطرف کنید و ریدایرکت نمایید.
•    برای زیردامنه های خود نقشه سایتXML ایجاد کنید.
•    متا تگ زبان را راه اندازی و تنظیم کنید.
•    H1 های سفارشی و مقدمه های خوبی برای هر صفحه اضافه کنید.

ایجاد جامعه:

ساخت جامعه به کمک هواداران برند می تواند یک روش عالی برای جذب ترافیک به سمت سایت باشد. شما می توانید گروه فیس بوکی ایجاد کنید، در توییتر چت کنید، گروه لینکداینی بسازید یا  از سایت ها و انجمن های پرسش و پاسخ بهره ببرید. اینکار به دیگران نشان می دهد شما ارزشمند هستید و به سایتتان لینک می دهد. یکی از نمونه های خوب ایجاد جامعه به CultiVitae بر می گردد. این شرکت یک گروه فیس بوکی دارد که بنیان گذارش به سوالات دیگران پاسخ می دهد و فرصت های شبکه سازی را فراهم می کند. با وجود 3 هزار عضوی که در این گروه هست، CultiVitae می تواند ارزش های زیادی برای فالوورهایش فراهم آورد.  این نوع جوامع به شما کمک می کنند در بالاترین بخش از ذهن مخاطبان بمانید. این یک روش عالی برای تعامل با فالوورها و  دریافت اطلاعات بیشتر از آن هاست.

پیشنهادات محتوایی:

پیشنهادات محتوایی که گاهی از اوقات از آن به عنوان سرنخ ربا هم یاد می شود یک روش عالی برای استفاده از محتوا برای جذب ترافیک به سمت سایت و تولید سرنخ است. پیشنهادات محتوایی بر اساس مرحله ای که مشتری در آن قرار دارد متفاوت خواهد بود اما می تواند در برگیرنده وبینارها، راهنمایی ها، گزارش ها، دموها، چک لیست ها و موارد دیگر باشد.

پوشش رسانه ای و روابط عمومی:

پوشش رسانه ای هم یک روش عالی برای ایجاد آگاهی از برند و جذب ترافیک به سمت سایت است. اگر تیم بازاریابی و روابط عمومی تان با هم کار کنند می توانید ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کنید و بازاریابی دهان به دهان راه بیندازید.  اگرچه خیلی از رسانه ها این روزها دوست ندارند بک لینک های دیگران را در داستان هایشان بگنجانند اما این موضوع بدین معنی نیست که یک داستان خوب دیگران را به سمت سایت شما نمی کشاند.  پوشش رسانه ای تایید و اعتبار خوبی برای شرکتتان هست. داستان های محصولات یا خدمات جدید، فرهنگ شرکت و حتی رهبری صنعت می تواند محرک خوبی بری خوانندگانی باشد که تا به حال درباره تان حرفی نشنیده بودند.

دکمه های اشتراک در رسانه های اجتماعی:

دکمه های اشتراک در رسانه های اجتماعی لینک هایی هستند که کار خوانندگان برای اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی را راحت تر می کنند. زمانی که کاربر محتوای شما را به اشتراک بگذارد ترافیک تان بیشتر می شود.  بعد از اینکه دکمه های رسانه اجتماعی را ایجاد کردید چگونه می توانید افراد را به اشتراک محتوا ترغیب کنید؟ نکات زیر حتما به دردتان می خورد:
•    از کاربران بخواهید مطالب شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
•    محتوای قوی بنویسید.
•     محتوای قابل نقلی تولید کنید.
•    از عناصر چند رسانه ای همچون تصویر، ویدئو و صوت استفاده کنید.

بهینه سازی نرخ کلیک:

بعد از اینکه محتوایتان را منتشر کردید و شروع به رتبه گرفتن در موتورهای جستجو نمودید باید مطمئن شوید که افراد روی پست هایتان کلیک می کنند. نرخ کلیک تعداد افرادی که بر روی پست هایتان کلیک کرده  و خوانده اند را در برابر تعداد افرادی که لینک پست را به طور کلی دیده اند نشان می دهد.   یک ابزار عالی برای سنجش نرخ کلیک کنسول جستجوی گوگل است. برای اینکه افراد بیشتری بر روی پست هایتان کلیک کنند و ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کنید باید عناوین و متا دیکسرپشن های جذابی بنویسید. برای نوشتن متاتگ های با کیفیت و کلیک خور، مطمئن شوید که عناوین کوتاهی دارید و توضیحات خوبی نوشته اند.

پست های دانش/ آکادمی:

یکی از اشکال محتوایی که ترافیک زیادی به سمت سایت جذب می کند محتوای آموزشی است. اگر دوره آموزشی دارید، پست آموزشی نوشته اید یا گواهینامه می دهید ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب خواهید کرد. به عنوان مثال هاب اسپات بخشی به نام آکادمی در سایت خود دارند که محتوای مفید برای مخاطبانش تولید می کند.
 اگر در جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت خود مشکل دارید باید بدانید که تنها نیستید. اجرای نکات بالا کمکتان می کند ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کنید. بعد از اینکه ترافیک سایت را بهبود بخشیدید باید به فکر بهینه سازی نرخ تبدیل باشید. 
 

منبع : https://blog.hubspot.com/

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha