• مقالات
  • خدمات
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
عضویت ورود   ۰۲۱-۸۶۰۸۶۸۶۴
وب 24
  • طراحی سایت  
    • طراحی سایت حرفه ای
    • قیمت طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
    • طراحی سایت صنعتی
    • طراحی سایت گردشگری
    • طراحی سایت خبری
    • طراحی سایت شرکتی
    • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • سئو و بهینه سازی سایت  
    • خدمات سئو
    • قیمت سئو
    • سفارش سئو
    • مشاوره سئو
    • آموزش سئو
  • دیجیتال مارکتینگ  
    • خدمات رپورتاژ آگهی
      • رپورتاژ آگهی چیست
      • تعرفه رپورتاژ آگهی
    • خدمات تولید محتوا
      • تعرفه تولید محتوا
    • بازاریابی اینترنتی
  • نمونه کارها  
    • نمونه کارهای طراحی سایت
    • نمونه کارهای سئو
پورتال مشتریان وب24
وب 24
پایگاه دانش
اخبار
به‌روزرسانی هسته گوگل در می ماه 2020 (اردیبهشت 1399)

به‌روزرسانی هسته گوگل در می ماه 2020 (اردیبهشت 1399)

زمان انتشار: دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹  

به روزرسانی هسته گوگل می 2020

به‌روزرسانی هسته گوگل در می ماه 2020 (اردیبهشت 1399) بر اساس داده‌های حاصل از ابزارهای جستجو بزرگ و وسیع بوده است.
این به‌روزرسانی یک هیولای واقعی بود. این را Mordy Oberstein کارمند RankRanger گفته است.

اپدیت گوگل 2020

15 اردیبهشت 1399 گوگل به‌روز‌رسانی می 2020 هسته را اجرا کرد. البته می‌دانیم که راه‌اندازی کامل هر الگوریتم چند هفته‌ای زمان می‌برد، اما بر اساس آنچه تا کنون دیده‌ایم این به‌روزرسانی خیلی بزرگ و وسیع بوده است. ما از چند شرکت داده‌پرداز که نتایج جستجوی گوگل را دنبال می‌کردند خواستیم تا اثرات این به‌روزرسانی را برایمان ارسال کنند و همه آن‌ها نشان می‌دادند که این بزرگ‌ترین به‌روزرسانی هسته گوگل طی یک مدت طولانی بوده است.
حقایق: آنچه می‌دانیم این است که به‌روزرسانی می 2020 هسته گوگل ساعت 3:50 بعدازظهر دوشنبه چهارم می ماه فعال شد. این به‌روزرسانی هم مانند بقیه به‌روزرسانی‌های هسته گوگل به یک منطقه، زبان یا موضوع خاصی از سایت‌ها محدود نشده و برای کل سایت‌های سراسر جهان اعمال شده است. گوگل هر چند ماه یک به‌روزرسانی وسیع هسته انجام می‌دهد.
به‌روزرسانی‌های قبلی: جدیدترین به‌روزرسانی هسته قبل از همین آپدیت اخیر در تاریخ ژانویه 2020 (دی ماه 98) بوده است. آپدیت قبل‌تر از آن نیز در سپتامبر 2019 (شهریور 98) راه اندازی شد. از نظر بسیاری از متخصصان سئو و وبمستران این به‌روزرسانی ضعیف بوده است به طوری که بسیاری گفته‌اند مانند آپدیت‌های قبلی چندان اثرگذار نبوده است. یک آپدیت دیگر هم در نوامبر منتشر شد که مختص رتبه بندی محلی بود.
به‌روزرسانی می 2020: همان طور که گفته شد، این به‌روزرسانی بزرگ است. ما داده‌های چند شرکت جستجوی داده را جمع آوری کردیم و همه آن‌ها نشان دادند که این آپدیت بسیار بزرگ و قوی بوده است و تازه هنوز به طور کامل فعال نشده است.
RankRanger: Mordy Oberstein از کارمندان RankRanger آپدیت می را «یک هیولای واقعی» نامیده است. آپدیت ژانویه هم آپدیت بزرگی بود، اما این یکی آن را هم تحت تأثیر قرار داده است. این شرکت برای مقایسه به‌روزرسانی‌های می و ژانویه 2020 هسته یک نمودار تهیه کرده است و این دو را از نظر تغییر ناگهانی رتبه عبارت‌های مورد نظرشان مقایسه کرده‌اند:
همان طور که در جداول مشاهده می‌کنید، در کلیه موارد، به‌روزرسانی می، نتایج گوگل را بیشتر از به‌روزرسانی ژانویه تغییر داده است.
وی افزود این به‌روزرسانی متفاوت از به‌روزرسانی‌های قبلی هسته است «این به‌روزرسانی در همه موضوعاتی که من بررسی کرده‌ام بسیار یکسان‌تر از آپدیت هسته عادی عمل کرده است». او دو نمودار به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهند به‌روزرسانی می هسته بر نتایج صفحه اول یک سری صنایع اثرگذار بوده است.
SEMRush: تیم سمراش داده‌های زیادی در رابطه با این به‌روزرسانی برای ما ارسال کردند. آن‌ها هم معتقد بودند این به‌روزرسانی بزرگ‌تر از به‌روزرسانی ژانویه هسته بود. تیم سمراش گفتند «به‌روزرسانی می قوی‌تر است و بیشتر بر رتبه‌ها و جایگاه‌های صفحه نتایج جستجو اثر گذاشته است». ابزار ردیابی سمراش (The SEMRush sensor tracking tool) عدد 9.4 را نشان می‌دهد. این در حالی است که آپدیت ژانویه چیزی حدود 8 بود. بنابراین می‌توان گفت نسبت به سایر به‌روزرسانی‌های هسته این به‌روزرسانی بزرگ محسوب می‌شود.
داده‌های سمراش نشان داده بیشترین صنایعی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند کسب و کارهای مرتبط با سفر، املاک، سلامت، حیوانات (اعم از خانگی و غیر خانگی) و مردم و جامعه بوده‌اند. در نمودار زیر تغییرات ناگهانی نتایج جستجو بر اساس نوع کسب و کار را ملاحظه می‌کنید. این نمودار توسط موسسه SEMRush برای ما ارسال شده است:
SEMRush برنده‌ها و بازنده‌های این به‌روزرسانی را هم به اشتراک گذاشته است. برنده‌ها عبارت‌اند از Local.com، Yellowpages.com، Superpages.com، Businesswire.com، Prnewswire.com، Globenewswire.com، Xe.com، Mapquest.com و Gamekidgame.com. بازنده‌ها نیز linkedin.com (توجه داشته باشید که این سایت دیروز با مشکل بزرگی مواجه بود)، manta.com، allmusuc.com، idaily.com، nypost.com، discogs.com، afiavillage.com، Eventbrite.com، peoplepill.com و owler.com.
Moz: ماز برای ردیابی به‌روزرسانی‌ها ابزاری به نام Mozcast tool دارد که به صورت دما تغییرات را نشان می‌دهد. این ابزار سطوحی از گرمای عجیب را در طی روز گذشته گزارش کرده است: 103 درجه در چهارم می و 112 درجه در پنجم می.
دکتر Pete Meyers از کارمندان شرکت ماز هم به من گفت که این به‌روزرسانی هسته «دومین به‌روزرسانی بزرگ هسته از آگوست 2018 تا کنون» بوده است.
Search Metrics: مارکوس توبر کارمند سرچ متریکس در این باره به ما این‌چنین گفت «این به‌روزرسانی به نظر بزرگ‌تر از به‌روزرسانی قبلی می‌رسد. تمرکز کمتری بر محدوده‌های E.A.T وجود داشته است. در به‌روزرسانی قبلی سایت‌های پزشکی بزرگی مثل WebMDs یا Mayoclinics را می‌توانستید بین برنده‌ها ببینید. در صورتی که در این به‌روزرسانی چنین اتفاقی رخ نداد».
وی ادامه داد «از چند ساعت تجزیه و تحلیل من چنین برمی‌آید که گوگل دوباره روی معیارهای مربوط به محتوا و معیارهای مرتبط با برند کار کرده است (البته شاید این تغییرات شامل CTR و داده‌های کاربر) هم شود. به نظر می‌رسد Spotify هم تحت تأثیر این آپدیت قرار گرفته است که بسیار جای تعجب دارد. Spotify.com در ابتدا چند سال در حال رشد و پیشرفت بود. اما صفحاتی از open.spotify.com که رتبه گرفته بودند محتوای کمی داشتند. احتمالاً این صفحات نرخ خروج بالاتری نسبت به سایت‌هایی مثل یوتیوب داشتند و برخلاف برند قوی اسپاتیفای نتوانستند در این رقابت رتبه خوبی کسب کنند. البته سایت‌هایی هم بودند که نه باختند و نه بردند؛ مثل سایت music.apple.com.»
در ادامه چند نمودار ارسالی از طرف سایت Search Metrics را می‌بینید که تحرکات چند صنعت را نشان می‌دهند: 
جامعه سئوکاران: در جامعه سئوکاران در فروم‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی همه جا صحبت از این به‌روزرسانی است. بعضی از مردم ادعا کرده‌اند بیش از 90 درصد از ترافیک طبیعی گوگل را از دست داده‌اند، در حالی که برخی دیگر از این به‌روزرسانی راضی بودند.
اگر شما هم ضربه خورده‌اید چه کنید: گوگل توصیه‌هایی می‌کند اگر به واسطه به‌روزرسانی هسته اثرات منفی به سایتتان وارد شده باید به آن‌ها توجه کنید. برای بازیابی جایگاه سایتتان لازم نیست کاری انجام دهید و در واقع اثر منفی بر رتبه سایت به این معنی نیست که چیزی در صفحات سایتتان اشتباه است. با این حال در این صفحه به فهرستی از سؤالات پیرامون این مسئله پاسخ داده است.
چرا این موضوع مهم است: معمولاً اینکه معیارهای رتبه بندی را از هم تفکیک کنیم و بدانیم وقتی سایت به دلایل الگوریتمی آسیب می‌بینید کدام معیار نیاز به بازبینی دارد کار مشکلی است. به خصوص در آپدیت‌های هسته گوگل کار مشکل‌تر هم می‌شود. اگر این داده‌ها و تجارب قبلی و توصیه گوگل به ما نشان داده که این به‌روزرسانی هسته وسیع و گسترده است یعنی این آپدیت مسائل کیفی زیادی را پوشش می‌دهد. داده‌هایی که در بالا نشان داده شد نیز مصداق همین قضیه است. بنابراین اگر سایت شما هم در اثر یکی از به‌روزرسانی‌های هسته گوگل ضربه خورده، توصیه می‌شود یک قدم به عقب برگردید و یک نگاه کلی‌تر به سایتتان بیندازید و ببینید در کل برای بهبود سایتتان چه کاری از دستتان برمی‌آید.
 


نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)
دسترسی سریع
  • خدمات رپورتاژ آگهی
  • خدمات تولید محتوا
  • مقالات
  • نمونه کارهای طراحی سایت
  • خدمات
  • نمونه کارهای سئو
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات وب 24
  • تبلیغات در گوگل
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • طراحی سایت صنعتی
  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • طراحی سایت شرکتی
تماس با ما
  • آدرس شرکت: خیابان گاندی، کوچه دهم، پلاک 4، زنگ سوم تهران
  • تلفن تماس: 86086864 - 02186086906
  • تلگرام: 09027362447
وب 24 در شبکه های اجتماعی
آدرس شرکت وب 24
  • طراحی سایت
  • قیمت طراحی سایت
  • مقالات
  • خدمات سئو
  • سفارش سئو
  • تعرفه تولید محتوا
  • تعرفه رپورتاژ آگهی
  • مشاوره سئو
  • درباره ما
  • تماس با ما

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد

تمام حقوق نزد شرکت طراحی سایت وب 24 محفوظ است

  • ۰۲۱۸۶۰۸۶۸۶۴
  • ثبت نام در باشگاه مشتریان وب 24
  • نمونه کارهای وب 24
  • ثبت سفارش در وب 24
  • ارتباط از طریق تلگرام
  • آدرس صفحه ی اینستاگرام وب 24
 ثبت سفارش