• مقالات
  • خدمات
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
عضویت ورود   ۰۲۱-۸۶۰۸۶۸۶۴
وب 24
  • طراحی سایت  
    • طراحی سایت حرفه ای
    • قیمت طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
    • طراحی سایت صنعتی
    • طراحی سایت گردشگری
    • طراحی سایت خبری
    • طراحی سایت شرکتی
    • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • سئو و بهینه سازی سایت  
    • خدمات سئو
    • قیمت سئو
    • سفارش سئو
    • مشاوره سئو
    • آموزش سئو
  • دیجیتال مارکتینگ  
    • خدمات رپورتاژ آگهی
      • رپورتاژ آگهی چیست
      • تعرفه رپورتاژ آگهی
    • خدمات تولید محتوا
      • تعرفه تولید محتوا
    • بازاریابی اینترنتی
  • نمونه کارها  
    • نمونه کارهای طراحی سایت
    • نمونه کارهای سئو
پورتال مشتریان وب24
وب 24
پایگاه دانش
اخبار
اضافه شدن دو ویژگی جدید به لینک ها sponsored و ugc

اضافه شدن دو ویژگی جدید به لینک ها sponsored و ugc

زمان انتشار: شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸   5 از 5 3 نفر رای داده اند

تکامل لینک ها : اضافه شدن دو ویژگی جدید به لینک ها برای شناسایی بهتر ماهیت لینک ها

گوگل دو نوع ویژگی لینک (Attribute) جدید معرفی کرد :

تکامل ویژگی (Attribute) نوفالو 

حدود 15 سال قبل، ویژگی نوفالو (Nofollow) توسط گوگل معرفی شد تا بتواند با  کامنت های اسپم مبارزه کند. این ویژگی به سرعت به یکی از روش های توصیه شده گوگل تبدیل گردید تا  صاحبان سایت ها به کمک آن بتوانند لینک های اسپانسری و مرتبط با تبلیغات را نشاندار کنند. از زمانی که ویژگی نوفالو در سال 2005 معرفی شد دنیای وب نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. حالا زمان آن فرا رسیده که خود ویژگی نوفالو هم تغییراتی به خود ببیند. ما امروز دو ویژگی جدید برای لینک ها معرفی می کنیم که به وبمسترها کمک می کند ماهیت لینک های خاصشان را راحت تر به گوگل معرفی کنند. این دو ویژگی به همراه ویژگی نوفالو به شرح زیر هستند:

ویژگی rel="sponsored" یا لینک اسپانسر شده

برای شناسایی لینک های موجود بر روی سایت که به عنوان بخشی از توافق تبلیغاتی، اسپانسری یا سایر توافق های جبرانی ایجاد شده اند از این ویژگی استفاده کنید.

ویژگی rel="ugc" یا لینک محتوای تولیدی کاربران

 عبارت UGC به معنای محتوای تولید شده توسط کاربر است. این ویژگی برای لینک هایی توصیه می شود که داخل محتوای تولید شده توسط کاربران قرار دارد ( همچون انجمن ها و  دیدگاه ها)

ویژگی rel="nofollow":

از این ویژگی برای مواردی استفاده کنید که می خواهید به صفحه ای لینک بدهید اما نمی خواهید که خزنده گوگل این لینک را دنبال کند ( مثلاً زمانی که نمی خواهید اعتبار رتبه تان را به صفحه دیگری انتقال بدهید)
زمانی که ویژگی نوفالو معرفی شد، گوگل از لینک هایی که به این روش نشانه گذاری شده بودند به عنوان سیگنالی در الگوریتم های جستجویش استفاده نمی کرد. حالا این موضوع تغییر کرده است. همه ویژگی هایی که به لینک ها داده می شود ( همچون ویژگی اسپانسری، محتوای تولید شده توسط کاربر و نوفالو)  به عنوان Hint برای اینکه کدام لینک در جستجو باشد و کدام از جستجو مستثنی شود در نظر گرفته می شود. ما از این Hint ها به همراه سایر سیگنال ها استفاده می کنیم تا درک بهتری از لینک ها و کاربرد آن ها داشته باشیم.  حالا سوال اینجاست که چرا چنین لینک هایی را مثل قبل کاملاً نادیده نمی گیریم؟ لینک ها در برگیرنده اطلاعات ارزشمندی هستند که به ما کمک می کنند جستجو را بهبود ببخشیم . به عنوان مثال به کمک لینک ها می فهمیم چگونه کلمه قرار گرفته در آن، محتوایی که بدان اشاره کرده را توضیح می دهد. بررسی همه لینک ها کمک مان می کند درک بهتری از الگوهای لینک دهی غیرطبیعی داشته باشیم.

با این تغییر، چنین اطلاعات مهمی را دیگر از دست نمی دهیم. در همین حال صاحبان سایت ها می توانند نشان دهند که برخی از لینک ها مورد تاییدشان نیستند. معرفی این ویژگی های جدید سوالات زیادی مطرح خواهد کرد. به همین خاطر برخی از سوالات پر تکرار را در این بخش پوشش می دهیم.

 باید ویژگی نوفالوی فعلی که روی سایتم دارم را تغییر دهم؟ 

نه. اگر از ویژگی نوفالو به عنوان روشی برای مسدود کردن لینک های اسپانسری استفاده می کنید  یا اینکه از این ویژگی برای تایید نکردن صفحه ای که بهش لینک دادید بهره می برید نیازی به تغییر نیست. نیازی به تغییر صفات نوفالویی که در حال حاضر روی سایت تان دارید نیست.

می توانم برای یک لینک بیش از یک ویژگی rel اختصاص بدهم؟

بله شما می توانید برای یک لینک بیش  از یک ویژگی rel اختصاص دهید. به عنوان مثال ویژگی rel="ugc sponsored" یک ویژگی کاملاً معتبر است که نشان می دهد این لینک از محتوای تولید شده توسط کاربر و اسپانسری است. همچنین می توانید از ویژگی نوفالو به همراه صفات جدید همچون rel="nofollow ugc" استفاده کنید.

اگر از ویژگی  نوفالو برای تبلیغات و لینک های اسپانسری استفاده نکرده باشم باید تغییرشان بدهم؟

نه. شما می توانید هنوز هم از نوفالو برای نشان دار کردن چنین لینک هایی استفاده کنید تا از جریمه های احتمالی هم در امان باشید. نیازی به تغییر markup های فعلی ندارید. اگر سیستمی دارید که این گزینه را به لینک های جدید اضافه می کنید می توانید همچنان از آن استفاده کنید. با اینحال پیشنهاد ما این است که اگر برایتان ممکن بود از ویژگی  rel=”sponsored” استفاده کنید.

باید تبلیغات و لینک های اسپانسری را Flag کنم؟

بله. اگر می خواهید از خطر جریمه های احتمالی مرتبط با لینک در امان باشید از rel=“sponsored” یا rel=“nofollow” برای Flag کردن این لینک ها استفاده کنید. ترجیح ما استفاده از ویژگی اسپانسری است اما هر دوی این صفات را می توانید برای این منظور استفاده کنید.

اگر بر روی یک لینک از ویژگی اشتباهی استفاده کنم چه می شود؟

به جز در مورد لینک های اسپانسری در سایر موارد ویژگی اشتباهی وجود ندارد.  اگر شما لینک UGC یا لینک غیر تبلیغی را به عنوان اسپانسری Flag کنید، ما این سرنخ را  خواهیم دید اما تاثیر آن به گونه ای خواهد بود که ممکن است از این لینک برای اعتباردهی به صفحه دیگر استفاده نکنیم. در چنین شرایطی تفاوت زیادی ایجاد نخواهد شد چون وضعیت فعلی بیشتر محتواهای تولید شده توسط کاربر و محتوای تبلیغی به صورت نوفالو است. مشکل زمانی ایجاد می شود که شما محتوای تبلیغی داشته باشید. هر لینکی که به وضوح  تبلیغی یا اسپانسری  باشد باید از ویژگی نوفالو یا اسپانسری استفاده کند. البته ترجیح ما ویژگی اسپانسری است اما ویژگی نوفالو  هم قابل قبول است.

چرا باید از این ویژگی های جدید استفاده کنم؟

استفاده از این ویژگی های جدید به ما اجازه می دهد لینک ها را بهتر تجزیه و تحلیل کنیم.  این موضوع شامل محتوای خود شما هم می شود به خصوص اگر افرادی که به شما لینک داده اند از این ویژگی ها استفاده کنند.

استفاده نکردن از این رویکرد  لینک های اسپم در کامنت ها و محتوای تولید شده توسط کاربر را تقویت می کند؟

بیشتر سایت هایی که به اشخاص ثالث اجازه می دهند محتوایی در سایتشان منتشر کنند به شیوه های گوناگون خودشان را از شر لینک های اسپم در امان نگه می دارند. از جمله این روش ها می توان به ابزارهای moderation اشاره کرد که در پلتفرم های وبلاگ نویسی و ریویوهای انسانی قابل ادغام است.
صفاتی همچون UGC و نوفالو یک روش پیشگیرانه دیگر خواهند بود. در بیشتر موارد استفاده از مدل جدید، تغییری در نحوه برخورد ما با چنین لینک هایی ایجاد نمی کند.
ما معمولاً آن ها را همانطور که قبلاً به صورت نوفالو بودند می بینیم و برای مقاصد رتبه بندی ازشان استفاده نمی کنیم.  هنوز  هم با دقت نحوه استفاده از لینک در جستجو را بررسی می کنیم.

چه زمانی این صفات و تغییرات اثر خودشان را نشان خواهند داد؟

همه ویژگی های مربوط به لینک ها از جمله اسپانسری، UGC و نوفالو از امروز به عنوان Hint برای ما  در نظر گرفته می شوند و در مقاصد رتبه بندی به کار می روند. برای خزش و ایندکس کردن، ویژگی نوفالو از اول مارس 2020 به عنوان Hint به کار خواهد رفت.  افرادی که فقط از ویژگی نوفالو برای مسدود کردن ایندکس صفحات خود استفاده می کنند باید از مکانیسم های قوی تری که معرفی کرده ایم استفاده کنند.س

جمع بندی :

صفت نوفالو همچنان استفاده خواهد شد. هر زمان که نخواستید لینک شما به نوعی تایید کننده باشد یا تاثیری در رتبه‌بندی گوگل داشته باشد از ویژگی نوفالو استفاده کنید. اما از تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۰ به بعد گوگل لینک‌های نوفالو را هم برای خزیدن ربات‌ها و ایندکس کردن استفاده خواهد کرد. به گفته گوگل، قبل از این وقتی ربات‌های گوگل به لینک‌های نوفالو می‌رسیدند وارد آن نمی‌شدند و در نتیجه تاثیر زیادی هم در رتبه‌بندی یا ایندکس شدن نداشتند. در بیانیه گوگل آمده است از ۱ مارس ۲۰۲۰ شاید لینک‌های نوفالو هم برای خزیدن در وب استفاده شوند.

به صورت خلاصه می توان گفت چهار ویژگی یا صفتی که برای لینک ها با آن ها سروکار داریم به صورت زیر هستند: 

لینک فالو یا دوفالو (Dofollow) :  لینک‌هایی هستند که موتور جستجو آن‌ها را دنبال می‌کند و وارد صفحه مقصد می‌شود.
لینک نوفالو  (Nofollow) :  لینک‌هایی هستند که موتور جستجو آن‌ها را دنبال نمی‌کند.
( اما در بیانیه گوگل آمده است از ۱ مارس ۲۰۲۰ شاید لینک‌های نوفالو هم برای خزیدن در وب استفاده شوند.)
لینک ایجاد شده توسط کاربر (UGC) : لینک‌هایی که توسط کاربران در بخش نظرات سایت یا فروم‌ها ایجاد می‌شوند.
لینک اسپانسری تبلیغاتی (Sponsored) : لینک‌هایی هستند که در ازای قرار دادن آن‌ها در سایت پول دریافت می‌شود.

 

مقالات مرتبط:

  • تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟
  • اصول و قواعد لینک سازی خارجی | مزایای لینک سازی خارجی
  • چگونه بک لینک بگیریم؟

 برچسب ها:
  • اهمیت متا تگ ها در سئو
  • متا تگ عنوان
  • متا تگ کلمات کلیدی
  • چک سئو
  • تکنیک های سئو
  • مقالات سئو
نظرات (4 نظر)

 مصطفی کرباسی ۳۱ شهریور ۱۳۹۸   ۰ ۰ 5 از 5

با سلام مجدد بله متوجه شدم ماهیت این تگ نوفالو هست و قطعا تاثیر کمتر داره اما جواب سئوالم نگرفتم الزاما نیاز هست ما بک لینک های یا حداقل بخشی از بک لینک ها به صورت تگ اسپانسر بفروشیم و تگ اسپانسر هم برای گوگل اهمیت داره و ردیابی میشه؟؟ شما در انتهای مقاله نوشتید این تگ برای لینک های فروشی بکار میرود؟ و اینکه تو پاسخ نظردهی قبلی یکی از دوستان فرمودید در رپوتاژ های بهتر لینک ها به صورت تگ اسپانسر بزاریم تا در آینده احتمال جریمه شدن نباشه؟؟؟ درسته

 مدیر سایت ۱ مهر ۱۳۹۸   ۰ ۰

سلام دوست عزیز. بله در رپورتاژها و هر نوع لینک خریدنی بهتر هست که لینک ها به صورت اسپانسری باشند تا در آینده سایت لینک گیرنده توسط گوگل جریمه نشود. در حقیقت سایت هایی که اقدام به خرید بک لینک می کنند همواره توسط گوگل شناسایی شده و جریمه می شوند. سایت های فروشنده لینک هم مجبور هستند تا به صورت فالو لینک های خود را به فروش برسانند چون خریداران متقاضی لینک های فالو هستند و دنبال خرید لینک های نوفالو نیستند. 

 مصطفی کرباسی ۲۷ شهریور ۱۳۹۸   ۰ ۰ 5 از 5

سلام ممنون از مقاله مفید و اطلاع رسانی به موقع فقط 2 تا سئوال داشتم ببخشید که احتمالا سئوال خیلی از همکاران فروش بک لینک هست. 1- الان ما که سایت های فروش بک لینک داریم لینک های که برای مشتری گذاشتیم از صفت اسپانسری استفاده کنیم؟؟ 2 - اگر از صفت اسپانسری استفاده کنیم برای مشتری هم این لینک مثل لینک فالو بازدهی داره و تاثیر در رتبه کلمه کلیدی مشتری دارد. سپاسگزارم با احترام کرباسی

 مدیر سایت ۳۱ شهریور ۱۳۹۸   ۲ ۰

سلام دوست عزیز. لینک های اسپانسری ماهیت نوفالو دارند و طبیعی هست که اثر آن ها مانند لینک های فالو نیست. 

 حجت ۲۴ شهریور ۱۳۹۸   ۱ ۰ 5 از 5

سوال این جاست که ما برای سئو‌کردن سایت خودمون چه تصمیمی برای روورتاژ آگهی ها بگیریم؟ آیا همچنان به خرید آنها ادامه بدیم یا نه؟

 مدیر سایت ۲۷ شهریور ۱۳۹۸   ۰ ۰

بهتر هست از صفت اسپانسری استفاده کنید تا در آینده سایت شما تحت جریمه‌های احتمالی قرار نگیرد.

 سامان ۲۳ شهریور ۱۳۹۸   ۰ ۱ 5 از 5

ممنون. خیلی خوب بود
دسترسی سریع
  • خدمات رپورتاژ آگهی
  • خدمات تولید محتوا
  • مقالات
  • نمونه کارهای طراحی سایت
  • خدمات
  • نمونه کارهای سئو
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات وب 24
  • تبلیغات در گوگل
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • طراحی سایت صنعتی
  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • طراحی سایت شرکتی
تماس با ما
  • آدرس شرکت: خیابان گاندی، کوچه بیست و سوم، پلاک 3، زنگ 1 تهران
  • تلفن تماس: 86086864 - 02186086906
  • تلگرام: 09027362447
وب 24 در شبکه های اجتماعی
آدرس شرکت وب 24
  • طراحی سایت
  • قیمت طراحی سایت
  • مقالات
  • خدمات سئو
  • سفارش سئو
  • تعرفه تولید محتوا
  • تعرفه رپورتاژ آگهی
  • مشاوره سئو
  • درباره ما
  • تماس با ما

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد

تمام حقوق نزد شرکت طراحی سایت وب 24 محفوظ است

  • ۰۲۱۸۶۰۸۶۸۶۴
  • ثبت نام در باشگاه مشتریان وب 24
  • نمونه کارهای وب 24
  • ثبت سفارش در وب 24
  • ارتباط از طریق تلگرام
  • آدرس صفحه ی اینستاگرام وب 24
 ثبت سفارش