چگونه اتوریتی دامنه سایت را بالا ببریم

همه مدیران وب سایت ها خواستار رتبه بهتر در موتورهای جستجو هستند. صدها عامل دست به دست هم می دهند تا رتبه نهایی سایت تعیین شود. اما از بین همه عوامل موثر در سئو یک عامل هست که همواره جزء مهمترین عوامل تعیین کننده سئو بوده است و آن اعتبار دامنه Domain Authority-DA  می باشد.

اعتبار دامنه چیست؟

اعتبار دامنه یک امتیاز از 0 تا 100 است که توسط سایت MOZ به سایت ها داده می شود و این امتیاز نشان دهنده نحوه رتبه گیری سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. یک وب سایت با اعتبار دامنه بالا به احتمال بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در گوگل دارد.

ضرورت افزایش اعتبار دامنه در چیست؟

افزایش اعتبار دامنه احتمال دریافت رتبه بهتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو را بالا می برد. احتمال آن که سایتی که اعتبار دامنه بالاتری دارد رتبه بهتری نسبت به سایتی که اعتبار دامنه پایین تری دارد، دریافت کند، بیشتر است.

برخی حقایق درباره اعتبار دامنه 

  • 40 عامل مختلف برای سنجش اعتبار دامنه مد نظر قرار می گیرد.
  • سایت هایی که در گوگل رتبه بهتری دریافت می کنند، اعتبار دامنه بیشتری نیز کسب کرده اند.
  • اعتبار دامنه بالاتر => رتبه بالاتر در گوگل=> ترافیک بیشتر در سایت
  • اعتبار دامنه را نمی توان یک شبه بالا برد

افزایش اعتبار دامنه

عواملی که برای افزایش اعتبار دامنه ضروری هستند را در ادامه توضیح خواهیم داد.  

7 گام موثر در افزایش اعتبار دامنه سایت

اعتبار دامنه را نمی توان خریداری کرد. اعتبار دامنه یک سایت به سایت دیگر قابل انتقال نیست. برای افزایش اعتبار دامنه خود باید استراتژی قدرتمندی را دنبال کنید. محتوای عالی تولید کنید و صبر زیادی داشته باشید.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی


اگر اعتبار دامنه شما بین 10 تا 15 باشد براحتی می توانید آن را به 30 تا 40 ارتقاع دهید. اما بعد از آنکه اعتبار دامنه به 50 رسید کار افزایش اعتبار دشوار شده و اعتبار دامنه به کندی ارتقاع می یابد. در ادامه هفت گام ارتقاء اعتبار دامنه را توضیح داده ایم:

گام اول - محتوای با کیفیت ارائه دهید

درباره طول محتوا و تعداد کلمات یک محتوای با کیفیت مقالات زیادی خوانده اید ولی باید توجه داشته باشیدکه محتوای طولانی لزوماً یک محتوای با کیفیت نیست و یک محتوای کوتاه نیز لزوماً بی کیفیت نیست. اصولاً گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا به نحوه بازخورد مخاطب با محتوا ارزش بیشتری می دهد. طول محتوا یک نشانه برای اهمیت مطالب محتوا است ولی گوگل به خوبی می داند که یک محتوای بی ارزش را نیز می توان بسیار طولانی نوشت. بنابراین صرف تعداد کلمات یک مقاله باعث نمی شود که آن مقاله رتبه بهتری از مقاله کوتاه تر رقیب دریافت کند.

یکی از عواملی که گوگل برای کیفیت محتوا در نظر می گیرد منحصر به فرد بودن محتوا است. اهمیت منحصر به فرد بودن محتوا و ارتباط آن با کلمه کلیدی مورد نظر مخاطب بسیار مهمتر از طول محتوا است.

محتوا پادشاه است

امروزه محتوا صرفاً به متن اطلاق نمی شود. شما عملاً برای افزایش جذابیت به محتوای خود باید از تصاویر و ویدئو ها استفاده کنید. عنصر تصویر علاوه بر اینکه به افزایش ماندگاری مخاطب کمک می کند، خود می تواند با کمک روش های بهینه سازی تصاویر  به ارتقاء رتبه سایت در گوگل بیانجامد.

شما می توانید از اینفوگرافی (تصاویری که موضوعی را توضیح می دهند) استفاده کنید. اینفوگرافی ها به وایرال شدن محتوا کمک می کنند.

یک محتوای با کیفیت معمولاً باید طول مناسبی هم داشته باشد. برای حداقل طول یک محتوای مناسب اختلافات زیادی بین متخصصان وجود دارد از حداقل 300 کلمه تا حداقل 800 کلمه. تعداد کلمات یک مقاله با کلمه کلیدی اصلی آن صفحه ارتباط تنگاتنگی دارد. یعنی آنکه شما نمی توانید یک کلمه کلیدی اصلی و مهم در صنعت خود را هدف قرار داده و محتوای صفحه شما تنها 800 کلمه باشد. قطعاً اگر شما حرف مهمی در صنعت خود برای گفتن دارید این حرف مهم بیش از 800 کلمه باید باشد. برای دستیابی به رتبه بالا یک محتوای جذاب و کاربر پسند را در 2000 کلمه ایجاد کنید.

محتوای طولانی تر مطالب بیشتری را به مخاطبان ارائه می دهد. وب سایت شما قطعاً از انتشار مقالات بی هدف، کوتاه، غیر جذاب، آسیب خواهد دید.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی


برخی از مواردی که باید هنگام تولید محتوا به یاد داشته باشید :

  • تمام یا قسمتی از محتوای یک سایت را در صفحات خود کپی نکنید.
  • از کلمات مترادف بجای تکرار بیش از حد یک کلمه در محتوای خود بهره بگیرید
  • از موضوع اصلی مقاله خود خارج نشوید و مسائل غیر مرتبط را وارد مقاله خود نکنید.
  • مقاله خود را از زبان یک متخصص بنویسید.

گام دوم - سئو داخلی

سئو داخلی یکی از متدهای افزایش اعتبار دامنه سایت است. سئو داخلی بازیگر اصلی در ارتقاء اعتبار سایت شما خواهد بود.

سئو داخلی شامل تکنیک هایی مانند بهینه سازی عناوین، تحقیقات کلمات کلیدی، به کارگیری اصولی کلمات کلیدی در محتوا، و... می شود.

  چک لیست زیر به شما نحوه اجرای سئو داخلی را نشان می دهد:

  • حجم کلمات کلیدی: از به کارگیری بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا به پرهیزید. بهتر است که تعداد کلمات کلیدی در محتوا بین 0.5 تا 1.5 درصد باشد. (محتوای کوتاه دست شما را برای به کارگیری کلمات کلیدی به صورت مناسب خواهد بست.)
  • تگ های هدینگ: سر تیتر ها از H1-H6 بخش های از محتوا را برای مخاطب و موتورهای جستجو برجسته می کنند. از آنها برای افزایش جذب مخاطب و افزایش تعامل با گوگل بهره بگیرید. پیشنهاد می شود که کلمه کلیدی حداقل یکبار در یکی از این سر تیترها به کار گرفته شود.
  • هدف قرار دادن کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مناسبی را برای وب سایت خود انتخاب کنید. کلمات کلیدی طولانی Long tail keyword ساده تر در گوگل رتبه به دست می آورند. بهتر است که کلمات کلیدی خود را در پاراگراف های ابتدایی محتوا درج کنید.
  • ساختار آدرس سایت را بهینه سازی کنید: ساختار بهینه شده برای آدرس سایت ساختاری است که برای کاربر قابل درک بوده و کاربر بتواند موضوع اصلی محتوای صفحه را با توجه به آدرس آن صفحه متوجه شود.
  • از کلمات کلیدی به درستی در عنوان خود استفاده کنید: عنوان صفحات شما باید جذاب و دارای کلمات کلیدی باشد. بهتر است که عنوان صفحه خود را با کلمه کلیدی شروع کنید.
  • بهینه سازی تصاویر: بهینه سازی تصاویر به گوگل برای درک بهتر محتوا کمک خواهد کرد.

 اگر به عوامل سئو داخلی اهمیت ندهید بدست آوردن رتبه گوگل بسیار سخت خواهد بود. سئو داخلی علاوه بر اینکه به شما برای کسب رتبه در گوگل کمک می کند. جذب مخاطب مرتبط را نیز افزایش می دهد.

گام سوم - کلید ارتقاء اعتبار دامنه لینک های داخلی است

لینک های داخلی مانند زنجیر صفحات سایت شما را به هم متصل می کنند و اگر این حلقه های زنجیر بدرستی استفاده شوند نرخ پرش سایت کاهش می یابد.

نقش بک لینک در افزایش اعتبار دامنه

 به کارگیری اصولی لینک های داخلی زمان ماندگاری کاربران را در سایت افزایش می دهد و افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت منجر به افزایش درآمد سایت خواهد شد.

لینک های داخلی به موتورهای جستجو و کاربران درک درستی از ساختار سایت می دهند که به انتقال سریع تر کاربر و موتور جستجو به محتوای دلخواه کمک می کند.

گام چهارم - تولید بک لینک های با کیفیت برای سایت خود

تولید بک لینک های با کیفیت کار ساده ای نخواهد بود. اما زحمتی که برای تهیه این بک لینک ها متحمل می شوید ارزشمند خواهد بود.

تعداد وب سایت های که در این بخش دچار مشکل هستند بسیار زیاد است. الگوریتم گوگل پنگوئن نسبت به بک لینک های اسپم سختگیر تر شده است و عملاً شما با تولید بک لینک های بی کیفیت فقط به سایت خود ضرر خواهید زد.  


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت حرفه ای با کد نویسی اختصاصی


برای تولید بک لینک می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

هدف اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی، باز نشر آن توسط دیگر کاربران شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید از سایت می باشد. شما می توانید با تولید محتوا جذاب و کاربردی و انتشار آن در شبکه های اجتماعی به افزایش اعتبار دامنه سایت خود کمک کنید. چنین محتوایی برای شما مخاطب بلقوه زیادی ایجاد خواهد کرد که خود به افزایش درآمد شما از وب سایت منجر می شود.

هر محتوایی هر قدر هم که عالی نوشته شده باشد برای جذب مخاطب به تبلیغ و بازنشر احتیاج دارد.

شبکه های اجتماعی و نقش آنها در افزایش اعتبار دامنه

بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی توسط شرکت های بزرگی مانند Huawei بسیار جدی گرفته می شود و دلیل آن هم کاملاً مشخص است. کاربران امروزه برای خرید محصولات تنها به جستجو محصول در گوگل اکتفا نمی کنند. آنها در شبکه های اجتماعی نیز کالا را جستجو کرده و بازخورد مخاطبان به کالا را مد نظر قرار می دهند.

تولید پست های مهمان

پست مهمان یکی از راهکار های مفید برای دریافت بک لینک است. مت کاتس Matt cutts کارشناس سابق گوگل ما را از به کارگیری پست مهمان برای تولید بک لینک منع کرده است. ولی این نکته را باید به خاطر داشت که شما نباید با هدف تولید بک لینک پست مهمان ایجاد کنید. شما یک پست مهمان با کیفیت در یک سایت مرتبط ایجاد کرده و تنها یک لینک به سایت خود می دهید به این ترتیب هم گوگل و هم کاربران برای این لینک ارزش زیادی قائل خواهند بود.

 چگونه اعتبار دامنه وب سایت خود را بالا ببرید

اخیراً از پست مهمان سوء استفاه های زیادی شده است و بسیاری برای تولید لینک های اسپم از این روش استفاده کرده اند. به همین دلیلی گوگل به این گونه لینک ها سختگیر تر از قبل شده است. برای جلوگیری از صدمه دیدن سایت در اثر این لینک ها باید از به کارگیری بیش از حد کلمات کلیدی در لینک های ارجاع داده شده به سایت خود به پرهیزید. درضمن مقاله منتشر شده باید ارزش بسیار بالایی برای مخاطب نهایی داشته باشد.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت آژانس مسافرتی


پست مهمان یکی از مهمترین روش های افزایش اعتبار سایت است و بدلیل سختگیری های گوگل نمی توان از این شیوه چشم پوشی کرد. تنها باید در هنگام ایجاد پست مهمان بسیار حرفه ای عمل کرد. برای تولید پست مهمان به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • محتوای پست مهمان باید بسیار عالی و منحصر به فرد باشد. این محتوا باید بقدری با کیفیت باشد که کاربران سایت بخواهند آنرا با دیگران به اشتراک بگذارند.
  • تنها در سایت ها معتبر پست مهمان تولید کنید.
  • در هر پست مهمان تعداد محدودی به سایت خود لینک ایجاد کنید. بهتر است که تنها یک لینک از هر پست مهمان دریافت کنید.
  • تنها در سایت های مرتبط با سایت خود پست مهمان ایجاد کنید.
  • انکر تکست anchor text در پست مهمان را مرتبط با محتوای صفحات خود انتخاب کنید.

تولید محتوایی با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت باعث خواهد شد که سایت های دیگر به خواهند به مقاله شما لینک بدهند این روش نیز یکی از روش های دریافت بک لینک می باشد. معمولاً شما برای رسیدن به چنین مرحله ای احتیاج دارید که در بین مخاطبان خود به شدت محبوب باشید. مثالاً شرکت Asus مقاله ای در باره سری جدید لپتاپ های ROG ارائه می دهد و صدها سایت بدون کوچکترین چشم داشتی، به این مقاله لینک می دهند. از سایت هایی که این لپتاپ را عرضه می کنند تا سایت هایی که در زمینه اخبار فناوری فعالیت می کنند. تمایل دارند که به مقاله منتشر شده توسط شرکت Asus لینک بدهند. همانطور که در مثال ما مشخص است رسیدن به چنین سطحی از محبوبیت کار دشواری برای شما خواهد بود.

گام پنجم - بی اثر کردن بک لینک های مضر

در وبمستر گوگل ابزاری به نام  Disavow link وجود دارد. این ابزار برای بی اثر کردن تاثیر لینک های بدی است که امکان حذف آنها را ندارید. لینک های مضر باعث صدمه به سایت شما خواهند شد. حذف لینک های مضر به اندازه تولید لینک با کیفیت بر سئو سایت شما تاثیر می گذارد.

نکته: اگر شما مدت طولانی است که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنید و تعداد بک لینک های اسپم سایت شما بیش از حد زیاد است. باید در استفاده از ابزار Disavow احتیاط کنید. زیرا حذف تعداد زیادی بک لینک با این ابزار، می تواند به حذف کامل سایت شما از گوگل منجر شود. برای چنین شرایطی بهتر است از یک سئو کار حرفه ای کمک بگیرید. تا با استراتژی درست بدون صدمه زدن به رتبه فعلی سایت شما، سایت را برای مقابله با آپدیت های جدید الگوریتم های گوگل آماده کند.

گام ششم - صبر داشته باشید و منتظر شوید که دامنه شما بزرگ شود

سن دامنه و تاثیر آن در اعتبار دامنه

سن دامنه به افزایش رتبه سایت و اعتبار دامنه کمک خواهد کرد. اگر سن دامنه شما 3 تا 4 سال باشد. به آن معنی است که شما مدت زیادی است که در صنعت خود فعال هستید. اگر شما در این مدت از قواعد سئو استفاده کرده باشید. عملاً سایت های تازه تاسیس نخواهند توانست با شما رقابت کنند. اگر در گوگل شاهد جلو افتادن رقبای تازه وارد خود بوده اید. مطمئن باشید که استراتژی سئو سایت شما غلط است.

گام هفتم - بروز رسانی وب سایت را در بازه های زمانی کوتاهتری انجام دهید

بروز رسانی وب سایت مهم است و هرچه زمان بین این بروز رسانی ها کوتاه تر باشد بهتر است. ارسال پست جدید در سایت باید از یک برنامه زمانبندی دقیق پیروی کند و این موضوع از سرعت درج محتوای جدید مهمتر است. یعنی آنکه اگر ماهی یک بار سایت خود را بروز رسانی کنید، بهتر از آن است که محتوای زیادی را بصورت یک باره در سایت وارد کنید.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت فروشگاه اینترنتی


بروز رسانی منظم محتوا و اعتبار دامنه

بروز رسانی سایت به صورت منظم به بهبود اعتبار دامنه کمک خواهد کرد. اعتبار دامنه همانطور که با افزودن پست بصورت منظم بهبود می یابد با عدم درج منظم اطلاعات افت پیدا خواهد کرد.

 دیگر مزایای ارسال پست بصورت منظم 

  • ترافیک بالاتر، درآمد بالاتر، Page Rank بالاتر.
  • افزایش تعداد محتوا که با افزایش بک لینک کمک میکند.
  • ارتقاء سطح نوشتن محتوا
  • همواره محتوای جدید برای نمایش به خواننده های سایت وجود دارد.
  • افزایش اعتماد در بین مخاطبین سایت
همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
مرتضی عسکری
ارسال شده در : پنجشنبه 11 بهمن 1397

واقعا ممنونم از مطلب خوبتون خیلی خیلی خیلی عالی و کاربردی بود دمتون گرررررم.