بهترین روش ها برای بهینه‌سازی پروفایل اینستاگرام

به طور کلی، افراد به اینستاگرام مراجعه می‌کنند تا به مطالب، عکس‌ها و ویدئوهای جالب توجهی که توسط دوستان، تأثیرگذاران و برندها به اشتراک گذاشته شده، دسترسی یابند. شرکت‌ها به اینستاگرام متکی هستند و اعتماد بیشتری دارند؛ زیرا کاربران آنها 10 برابر احتمال بیشتری در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توییتر دارد تا با برندها ارتباط برقرار کنند. در سال 2017، اینستاگرام 100 میلیون کاربر دیگر را به پلتفرم خود اضافه کرد و هیچ علائمی از کاهش رشد در سال جدید وجود ندارد. بنابراین دلیلی وجود دارد که اینستاگرام اینگونه رشدی باورنکردنی دارد. 

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

به منظور آشکار شدن پتانسیل اینستاگرام، مهم است که پروفایلی ایجاد کنیم تا به طور موفقیت آمیز توجه مخاطبان هدف را جلب کند. با دنبال کردن نکاتی که در ادامه بیان می‌شود، بازاریابان شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با بهینه سازی پروفایل اینستاگرام خود، نتایج کسب و کار هدفمندی را به دست آورند.

راهکارهای بهینه‌سازی پروفایل اینستاگرام 

ایجاد یک حساب کسب و کار (بیزینس) اینستاگرام 

بیش از 25 میلیون کسب و کار در حال حاضر از حساب بیرینس اینستاگرام استفاده می‌کنند تا به ابزارهای تجزیه و تحلیلی و تبلیغاتی مفید دسترسی یابند. برخلاف حساب‌های شخصی، حساب‌های کسب و کار به کاربران تجزیه و تحلیل‌های مرتبط با عملکرد پست و رشد فالوورها را ارائه می‌دهد. بنابراین با ایجاد بیزینس پروفایل، به امکانات ویژه‌ای در بخش مدیریت صفحه ‌خود دسترسی خواهید داشت که این امر می‌تواند به افزایش فروش شما کمک کند.  

از آنجا که 80% از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال می‌کنند، اینستاگرام این امکان را به پروفایل‌های تجاری می‌دهد که شامل یک دکمه تماس باشند؛ این دکمه تماس یا Contact در بالای پروفایل به نمایش در می‌آید و توسط آن می‌توان آدرس، شماره تلفن و ایمیل مرتبط با کسب و کار خود را قرار دهید. این امر باعث می‌شود پشتیبانی مشتری شبکه‌های اجتماعی راحت تر از قبل شود. یکی دیگر از بهترین قابلیت‌های پروفایل‌های تجاری، امکان تجزیه و تحلیل کاربران صفحه است. به عبارت دیگر می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد فالوورهای خود مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و غیره را به دست آورید و نیز آمار مرتبط به هر یک از پست‌های خود را بررسی نمایید. همچنین با داشتن یک اکانت تجاری می‌توانید در استوری اینستاگرام خود، لینک قرار دهید اما باید این نکته را در نظر بگیرید که تنها بیزینس پروفایل‌هایی که بیشتر از 10.000 فالوور دارند می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

آخر از همه اما نه بی اهمیت ترین، حساب‌های بیزینس می‌توانند محتوا را تنها با چندین ضربه ارتقا دهند. این ارتقاء پرداختی نسبتا ارزان است که به شما امکان می‌دهد بدون توجه به اینکه چه پست‌هایی را برای ارتقا انتخاب می‌کنید، به آنها دسترسی پیدا کنید.

بنابراین، یک حساب بیزینس اینستاگرام به سادگی به بازاریابان شبکه‌های اجتماعی این امکان را می‌دهد که با داشتن انعطاف‌پذیری بیشتر، حضوری مؤثر در شبکه اجتماعی در اینستاگرام داشته باشند. از این رو،  با داشتن یک حساب در اینستاگرام می‌توان براحتی آن را  به حساب بیزینس با چندین مرحله تبدیل کرد. 

استفاده از لینک ردیابی پروفایل در حساب خود

با توجه به اینکه اینستاگرام این امکان را به بازاریابان شبکه‌های اجتماعی می‌دهد تا تنها یک URL فعال را در کل پلتفرم به اشتراک بگذارند، لینک موجود در پروفایل حساب فوق‌العاده مهم است. با این حال، بسیاری از بازریابان هنوز اشتباهاتی به دلیل عدم استفاده از لینک ردیابی در پروفایل حساب اینستاگرام خود انجام می‌دهند. اگر لینک نتواند ردیابی شود، غیر ممکن است که متوجه شوید چگونه بازدیدکنندگان وبسایت یا مشتریان از اینستاگرام مراجعه می‌کنند. با استفاده از یک پلتفرم آنالیتیکز یا یک سازنده URL سفارشی، بازاریابان می‌توانند ببینند چگونه کاربران اینستاگرام با لینکی در بیو (پروفایل) ارتباط برقرار می‌کنند.

آپلود تصاویر شبکه‌ای یا چندگانه برای ایجاد بیانیه یا توضیح؛

بازاریابان اینستاگرام باید پروفایلی طراحی کنند که یک توضیح یا بیانیه را ارائه می‌کند. هیچ راه بهتری برای انجام این کار وجود ندارد که با ایجاد یک کولاژ چندتایی یک تصویر قابل فهمی را شکل دهید؛ به عبارت دیگر با قرار دادن تصاویر کنار هم، یک تصویر قابل فهمی را ایجاد کنید. برخی برندها از این تکنیک استفاده می‌کنند تا تصاویر بزرگی را به اشتراک بگذارند که ممکن است اگر به صورت تکی در هر پست به اشتراک گذاشته شود، خوب نشود. بنابراین با به به کار بردن اینگونه تصاویر می‌توانید حس کنجکاوی را در فالوورهای خود ایجاد کنید. 

سرمایه‌گذاری در بخش آنالیتیکز قدرتمند اینستاگرام

تنها راه شناختن اینکه استراتژی اینستاگرام شما کار می‌کند این است که تجزیه و تحلیل انجام دهید تا آن را اثبات کنید. در حالی که یک حساب بیزینس اینستاگرام برخی از اطلاعات ابتدایی را در مورد عملکرد ارائه می‌دهد، ابزارهای جانبی آنالیز اینستاگرام، دنیایی از اطلاعات را ارائه می‌دهد که در صورت عدم استفاده از آن غیر قابل دسترس است. با استفاده از محاسبه و لینک ردیابی در بیو اینستاگرام خود می‌توانید تعیین کنید که کدام پست‌ها بیشترین تعداد فالوورها را به خود اختصاص می‌دهد، و نیز بهترین زمان برای انتشار پست را مشخص می‌کند. استفاده از ابزارهای جانبی آنالیتیکز اینستاگرام لازم و ضروری است تا بتوانید پروفایل و استراتژی اینستاگرام خود را بهینه‌سازی کنید. 

استفاده از تست A/B در بیو اینستاگرام خود

برخی اوقات دشوار است که بدانید بیو اینستاگرام شما اهداف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال می‌کند. بهترین راه برای درک آن این است که مؤثر بودن بیو خود را از طریق تست A/B بسنجید. برای شروع، نیاز خواهید داشت ابتدا یک متغیر وابسته را انتخاب کنید که می‌توان اندازه‌گیری کرد. یک متغیر وابسته محبوب، ردیابی کلیک‌های لینک URL می‌باشد. در مرحله بعد، یک سری از پروفایل‌های اینستاگرام مختلف را ایجاد کنید و بر روی هر کدام از آنها بروید تا اطمینان حاصل کنید که هر پروفایل (بیو) تعداد مشابهی فالوور همزمان دارد. در نهایت، به دیتای عملکرد URL نگاه کنید تا مشخص شود کدام پروفایل بیشترین تأثیر را در ایجاد کلیک‌های URL دارد. 


بیشتر بخوانید: راهنمای اجرای تبلیغات موفق در اینستاگرام


تمرکز بر روی کیفیت فالوورها به جای کمیت آنها

بسیاری از بازاریابان اینستاگرام فکر می‌کنند که داشتن تعداد زیادی فالوور برای پروفایل اینستاگرامی کاملا بهینه بسیار مهم است. با این وجود، داشتن فالوورهای بیشتر برای یک برند اغلب به نظر می‌رسد دارای اعتبار بیشتری است. اما نگاهی گذرا به پروفایل اینستاگرام متعلق به برخی شرکت‌های بزرگ در جهان نشان می‌دهد که کیفیت فالوورها مهمتر از کمیت آنهاست. بازاریابان شبکه‌های اجتماعی باید بر روی توسعه استراتژی تمرکز کنند که مخاطبان هدف بیشتری را مورد هدف قرار می‌دهد نه اینکه فقط تعداد فالوورها را برای ایجاد اعتبار خود افزایش دهد.

فعال کردن نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام 

مطمئن شوید که شما و تیم‌تان در موقعیتی هستند که به مخاطبان هدف در زمانی سریع از طریق روشن بودن نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام پاسخ می‌دهند. با نشان دادن اینکه برند شما همیشه در دسترس است یک راه عالی برای ایجاد احساس برند و افزایش تعامل می‌باشد.

اختصاص شخصی برای نظارت بر کانال های پیام رسان

بسیاری از مشتریان انتظار دارند که تقریبا پشتیبانی مشتری فوری را در انواع مختلف پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی دریافت کنند. علاوه بر این، به طور متوسط افراد داستان یک تجربه ناموفق خود را با 16 نفر از دوستان خود به اشتراک خواهند گذاشت. همانطور که اینستاگرام محبوبیت آن افزایش می‌یابد، به طور قابل توجهی برای انواع مختلف برندها مهم است که برای کاربران خدمات مشتری رضایت بخشی را ارائه دهند. 

 از آنجا که حساب‌های بیزینس اینستاگرام برای بازدیدکنندگان پروفایل این توانایی را ارائه می‌دهد که با برندها از طریق لمس یک دکمه ارتباط برقرار کنند، درخواست‌های خدمات مشتری می‌تواند در هر ساعتی از روز انجام شود. با توجه به این واقعیت، بازاریابان شبکه‌های اجتماعی باید فردی را برای نظارت بر پیام‌های ورودی اینستاگرام در طول ساعت‌های کاری در نظر بگیرند. 

ایجاد تقویمی با محتوای مناسب 

اینستاگرام برخلاف شبکه‌های اجتماعی دیگر، مشخصات پروفایل را نشان می‌دهد. بنابراین در اینستاگرام می‌توانید تمام پست‌های مرتبط با چند ماه اخیر را ببینید. از این رو، بازاریابان باید به این نکته توجه کنند که پست‌هایی که در اینستاگرام قرار می‌دهند پیوسته و مرتب باشد تا بتوانند کاربرام مفهومی کلی و قابل درک را از برندتان کسب کنند.

انتخاب نام کاربری مناسب برای پروفایل خود در اینستاگرام

پس از تنظیم پروفایل خود در اینستاگرام، باید نام کاربری مناسبی را برای آن انتخاب کنید. انتخاب نام کاربری مناسب به این دلیل که می‌تواند باعث جذب کاربران شده و نیز با خواندن نام پروفایل شما مشتاق دیدن آن ‌شوند، بسیار مهم است. برای انتخاب نام کاربری خود از اسمی استفاده کنید که در ذهن افراد به خوبی بماند و نیز براحتی تلفظ شود. بنابراین زمان مناسبی را برای انتخاب نام کابری خود صرف کنید. 

بروز رسانیتصویر پروفایل اینستاگرام خود با توجه به کمپین‌های فعلی تان

بیشتر بازاریابان اینستاگرام در مورد بروزرسانی پروفایل اینستاگرام خود فکر نمی‌کنند، اما انجام اینار می‌تواند راه عالی برای حفظ جدید بودن و مرتبط بودن پروفایل باشد. اضافه کردن تغییرات لوگو یا طراحی‌های خاص به یک کمپین بازاریابی می‌تواند فالوورها را تشویق کند تا پروفایل شما را به طور مکرر بررسی کنند. 

بررسی پروفایل اینستاگرام تان در دستگاه‌های مختلف

اینستاگرام مانند فیسبوک یک شرکتی است که الویت اول آن موبایل بوده است. پیش از آنکه یک نسخه دسکتاپ یا تبلت اپلیکیشن اینستاگرام وجود داشته باشد، یک نسخه آیفون و بعد از آن اندروید از این پلتفرم وجود داشت. بازاریابان اینستاگرام باید پروفایل شرکت خود را بر روی انواع دستگاه‌ها بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که این تجربه در همه دستگا‌ه‌ها مثبت و سازگار می‌باشد. 

اطمینان از لینک دادن به یک وبسایت موبایل فرندلی

برای آنهایی که علاقمند هستند ترافیک وبسایت آنها از طریق پروفایل اینستاگرام به صفحه وب‌شان هدایت شود، باید اطمینان حاصل کنید که کل وبسایت شرکت برای موبایل بهینه شده است و ارائه نتایج ضعیف می‌تواند به شدت شانس شما را در افزایش بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار تضعیف کند. به علاوه برای ارائه یک تجربه موبایل دوستانه، سرعت صفحه باید در تمام دستگاه‌ها بالا باشد. یک مطالعه نشان داد که اگر سایت‌های موبایلی 3 ثانیه یا بیشتر طول بکشد بارگذاری شوند بالای 50% از بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهند.

اضافه کردن شکلک یا ایموجی برای سرگرمی بیشتر

اینستاگرام دارای انواع مختلی از سرگرمی‌هاست. یکی از راه حل‌های انجام اینکار از طریق پروفایل اینستاگرام شماست که از شکلک‌ها در بیو شرکت خود استفاده کنید. برخی از این ایموجی‌ها می‌توانند جایگزین تعدادی از کلمات شوند و بنابراین به شما کاراکترهای بیشتری می‌دهد تا بتوانید یک بیو قانع‌کننده بنویسید. همچنین کمک می‌کنند تا نشان دهید سازمان شما قادر به برقراری ارتباط با کاربران جوانی است که بسیاری از آنها در اینستاگرام هستند.

لازم به ذکر است که توسعه پروفایل اینستاگرام کاملا بهینه شده که قادر به جذب کاربران اینستاگرام باشد، یک برنامه سازماندهی شده است و به صبر و شکیبایی بسیاری نیاز خواهد داشت. اما هدف شما از ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام هر چه باشد، با رعایت نکات بالا می‌توانید استفاده مؤثرتر و بهتری از این شبکه اجتماعی داشته باشید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha