راهنمای استفاده از keyword planner کیورد پلنر گوگل

Google adwords Keyword Planner یا کیورد پلنر گوگل یکی از ابزارهای گوگل ادوردز است. که به مدیران سایت امکان انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایت را ارائه میدهد. همانطور که میدانید گوگل ادوردز یکی از ابزارهای گوگل است که با کمک آن میتوان در گوگل تبلیغات ارائه داد. این تبلیغات در ازاء هر بار کلیک مخاطب مبلغی را از شما دریافت خواهد کرد. اما دلیل آنکه  keyword planner را برای بررسی کلمات کلیدی انتخاب کرده و در این مقاله نحوه کار با آن را توضیح میدهیم، رایگان بودن این ابزار است. شما برای استفاده از این ابزار باید در گوگل ادوردز ثبت نام کنید ولی هیچ نیازی به پرداخت هزینه بابت استفاده از این نرم افزار، ندارید و تقریباً تمام سایت‌های مطرح آموزش بازاریابی در دنیا سایت keywordplanner را یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می دانند.

راهنمای استفاده از کیورد پلنر به صورت موثر

به دنبال موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل هستید، با استفاده از این آموزش و یادگیری adwords planner شما اطلاعات لازم برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق را بدست خواهید آورد.

ابزار Google AdWords Keyword Planner به شما برای تولید لیست کلمات کلیدی و بهبود تبلیغات کلیکی سایت PPC کمک خواهد کرد. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم این ابزار کاملاً رایگان است. در تهیه استراتژی بازاریابی و تعیین میزان هزینه‌ای که بابت هر کلیک برای هر کلمه کلیدی bid estimations میخواهید بپردازید، میتوانید از این ابزار استفاده کنید. اما مهمترین کاربرد آن در تهیه کلمات کلیدی کاربردی برای شما است. با کمک ابزار adwords planner شما میتوانید برای کلمات کلیدی جستجو کنید. سپس کلمات را گروه بندی نمایید. این گروه بندی‌ها به شما برای یافتن کلمات کلیدی که برای شما کاربرد دارند کمک خواهد کرد. شما میتوانید لیست‌های ایجاد شده در این گروه‌ها را با هم ترکیب کنید و لیستهای جدیدی از کلمات کلیدی ایجاد نمایید. شما میتوانید با این ابزار کلمات کلیدی رقابتی در کسب و کار خود را یافته و با کمک تبلیغات کلیکی گوگل از رقبای خود پیشی بگیرید. بعنوان مثال سایت یک پیتزا فروشی ممکن است که بخواهد برای واژه فست فود سایت خود را سئو کند ولی با کمک ابزار keyword planner در میابد که واژه‌های پیتزا فروشی یا پیتزا پیکو، پیتزای ارزان، پیتزا دونفره، واژه‌های مناسبتری برای سئو و یا تبلیغات کلیکی گوگل هستند.

شما میتوانید از چند استراتژی در AdWords Keyword Tool پیروی کنید و با کمک این استراتژی‌ها کمپین‌های تبلیغاتی خود را توسعه دهید. نکاتی که در این بخش گفته میشود را هنگام استفاده از Keyword Planner رعایت کنید، تا این ابزار، از طریق مشخص کردن واژه‌های کلیدی جستجو شده توسط مخاطبان کالا و خدمات شما، برای یافتن مشتریان بلقوه به شما کمک کند.

basic filtering در گوگل ادرودز

1- از فیلتر‌های Basic Filtering برای فیلتر کردن مخاطبان و میزان بودجه استفاده کنید.

در ابزار Keyword Planner شما چهار گزینه برای انتخاب در اختیار دارید:

جستجو برای کلمات کلیدی جدید Search for new keywords : در این بخش شما میتوانید یک کلمه، یک عبارت، نام یک سایت، یک طبقه بندی برای کلمات کلیدی را وارد کنید. تا ایده جدیدی برای کلمات کلید داشته باشید.

ترکیب لیست کلمات کلیدی Multiple keyword lists : با ترکیب دو لیست از کلمات کلیدی شما یک لیست جدید ترکیب شده، از کلمات کلیدی خواهید داشت.

دریافت میزان جستجو و تعداد مخاطب Get search volume and trends: نمایش کلمات ترند شده و میزان جستجوی این کلمات.

پیش بینی میزان کلیک و هزینه کلمات کلیدی Get click and cost performance forecasts : براساس بودجه تعیین شده پیش بینی عملکرد کلمات کلیدی را ارائه میدهد.

هنگامیکه شما کلمات کلیدی خود را در قالب هرکدام از این گزینه‌ها قرار میدهید، لیست یا گزارشی را دریافت می‌کنید که میتوان آن لیست یا گزارش را براساس عوامل گوناگونی فیلتر کرد.

کلمات کلیدی ممکن است در سراسر دنیا پرکاربرد باشند، فیلتر‌ها به شما کمک می‌کنند که کلمات کلیدی را بر اساس میزان جستجوی محلی لیست کنید.

targeting فیلتر

فیلتر‌های تعیین اهداف کلمات کلیدی TARGETING :

مکان Location : این فیلتر، میزان جستجوی برای کلمات کلیدی و کلمات ترند شده را بر اساس موقعیت جغرافیایی و موقعیت مکانی لیست می‌کند.

زبانLanguage : میزان جستجوی کلمات کلیدی را براساس یک زبان خاص لیست می‌کند. اگر سایت شما دو زبانه است، این فیلتر کارایی بسیاری برای سایت شما خواهد داشت.

شبکه جستجو Search Network : این فیلتر برای تعیین منبع اطلاعات است. این اطلاعات از طریق گوگل و یا شرکای گوگل میتواند ارائه شود.

کلمات کلیدی منفی Negative Keywords : این فیلتر برای حذف کلمات ناخواسته از لیست کلمات کلیدی کاربرد دارد. مثلاً اگر کلمات کلیدی ارزان، رایگان و مانند آن مد نظرتان نیست. میتوانید از این فیلتر برای حذف این عبارات از لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

فیلتر کردن کلمات بر اساس تاریخ

فیلتر تعیین کننده تاریخ پرکاربرد بودن کلمات کلیدی DATE RANGE

این فیلتر به شما اجازه میدهد که تاریخ‌های خاصی را تایپ کنید، به این ترتیب میتوانید میانگین جستجوی ماهیانه در بازه‌های زمانی انتخاب شده را مشاهده کنید. اگر میخواهید کارایی یک کلمه کلیدی را در دو بازه زمانی مختلف بسنجید میتوانید از این ابزار استفاده کنید.

فیلتر کردن کلمات کلیدی

میانگین جستجوی ماهانه Average Monthly Searches : کلمات کلیدی را بر اساس میانگین جستجوی ماهانه در تاریخ مشخص شده فیلتر می‌کند. این فیلتر برای  کسانی مناسب است که میخواهند روی کلمات کلیدی با حدود 10000 جستجوی ماهانه سرمایه گذاری کنند. اگر شما تازه کمپین‌های تبلیغاتی خود را شروع کرده اید. بهتر است که کلمات کلیدی که کمتر رقابتی باشند را انتخاب کنید.

هزینه پیشنهاد شده بابت هر کلیک Suggested Bid : این فیلتر با گزینه‌هایی که در اختیار شما قرار میدهد به کنترل بهتر بودجه تبلیغات کلیکی گوگل کمک خواهد کرد. عددی که در این بخش بعنوان مبلغ پیشنهادی درج میشود. بر اساس مبلغی است که رقبای شما با تنظیمات منطقه‌ای شبیه شما به گوگل پرداخت می‌کنند.

تعداد نمایش تبلیغات شما Ad Impression Share : تعداد دفعاتی که کاربران در طول یک ماه در صفحه نمایش نتایج جستجو، سایت شما را مشاهد کرده‌اند. بر تعداد دفعاتی که کاربران واژه کلیدی مد نظر شما را از منطقه جغرافیایی مد نظر شما جستجو کرده‌اند تقسیم میشود و عدد حاصل این تقسیم برای شما نمایش داده میشود.

تعداد نمایش سایت بصورت طبیعی Organic Impression Share: این فیلتر را در گوگل آنالیتیکز هم داشتیم، کار آن نمایش تعداد دفعات نمایش لینک سایت بصورت طبیعی یا به عبارتی نمایش لینک غیر تبلیغاتی سایت در گوگل است. جالب است بدانید این فیلتر گوگل ادوردز در صورتیکه در گوگل آنالیتیکز و گوگل ادوردز را به هم وصل نکرده باشید کار نخواهد کرد.

جایگاه طبیعی سایت شما  Organic Average Position: به شما جایگاه سایت در گوگل بدون استفاده از تبلیغات گوگل را نشان میدهد. این امکان بدون اتصال گوگل آنالیتکز به گوگل ادرودز کار نمی‌کند. اگر میخواهید این آمار را بصورت روزانه دریافت کنید میتوانید از نرم افزار جت سئو نیز بصورت رایگان استفاده نمایید.

رقبا Competition: کلمات کلیدی را بر اساس میزان سختی کلمه کلیدی برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر فیلتر خواهد کرد. شما میتوانید از فیلتر high difficulty, medium difficulty, low difficulty برای تعیین سختی زیاد، متوسط و کم، استفاده کنید. هر چه سختی کلمه کلیدی کمتر باشد. مبلغی که بابت هر کلیک در گوگل ادودز پرداخت می‌کنید نیز باید کمتر باشد.

فیلتر کلمات کلیدی مرتبط KEYWORD OPTIONS :

به شما اجازه میدهد که دامنه کلماتی که به کسب و کار شما مرتبط هستند را کوچکتر کنید تا فقط برای کلماتی که واقعا ارزشمند هستند هزینه پرداخت نمایید.

کار فیلتر‌ها محدود کردن لیست کلمات کلیدی است ولی اگر بیش از حد خود را محدود کنید به نتیجه دلخواه نمی‌رسید. اگر برای اولین بار میخواهید از adwords planner استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم تنها یک فیلتر بر کلمات کلیدی اعمال کنید. سپس مطمئن شوید که این فیلتر هیچ فرصت ارزنده‌ای را از شما نگرفته است و بعد از آنکه کمی در این کار مهارت پیدا کردید، میتوانید فیلتر‌های بیشتری را اعمال کنید.

راهنمای استفاده از adwords planner

2- استفاده از کلمات کلیدی با کیفیت بجای استفاده از تعداد زیادی کلمه کلیدی

اگر هدف شما از به کارگیری adwords planner یافتن کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغات گوگل ادوردز است. باید به خاطر داشته باشید که نرخ کلیک در تبلیغات گوگل ادوردز برای واژه‌هایی که مرتبط با فروش کالا و خدمات هستند بیشتر از سایر واژه‌ها است. ابزار Keyword Planner به شما برای یافتن کلمات کلیدی پر کاربرد کمک خواهد کرد. شما با این ابزار کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل را در اختیار خواهید داشت:

ورود منبع کلمات برای گوگل ادوردز

کلمات کلیدی Keyword : یک کلمه یا یک عبارت مرتبط با کسب و کار خود را تایپ کنید، یا آدرس وب‌سایت خود را درج نمایید تا کلمات کلیدی مناسب با کسب و کارتان را در اختیارتان قرار دهد.

صفحه فرود Landing page :  کافیست که آدرس صفحه مد نظر خود را وارد کنید و کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

طبقه بندی محصولات Product Category : دسته بندی از محصولات را که توصیف خوبی از تجارت شما را ارائه میدهد را انتخاب کنید. مثلاً یک سایت صادرات محصولات درجه یک باغات کشور، میتواند از دسته بندی میوه جات استفاده کند. این کلمه باید در صنعت شما پر کاربرد باشد. به این ترتیب کلمات کلیدی مناسب با آن دسته بندی به شما معرفی خواهد شد. مثلاً کلمه کلیدی صادرات سیب قرمز ایران به شما پیشنهاد داده خواهد شد.

هنگامیکه یک واژه را آنالیز می کنید. به خاطر داشته باشید که کلماتی که جستجوی زیادی برای آنها صورت میگیرد، معمولاً رقابت سنگینی برای آنها وجود دارد. بنابراین این کلمات نیازمند پرداخت مبالغ بیشتری نیز هستند. پیشنهاد ما این است که تنها در صورتیکه این کلمات بصورت مستقیم باعث افزایش فروش سایت شما میشود از آنها استفاده کنید.

3- تبلیغات خود را برای مخاطبان خود در یک منطقه جغرافیایی خاص منتشر کنید

اگر شما کالا و یا خدماتی را در شهر کرج ارائه میدهید و امکان سرویس دهی به شهرستان را ندارید. دلیلی برای صرف هزینه برای نمایش لینک سایت خود به مخاطبان دیگر شهر‌ها ندارید. شما میتوانید صرفاً مخاطبان شهر خود را هدف تبلیغات قرار دهید. به این ترتیب تبلیغات شما برای مخاطبان بلقوه به نمایش در می‌آید.

شما میتوانید فیلتر خود را بر اساس زبان و یا منطقه جغرافیایی تنظیم کنید. اگر سایت بعنوان یک ویترین برای فروشگاه واقعی شما عمل می‌کند این فیلتر بسیار برای شما سودمند خواهد بود.

اگر کلمه کلیدی مد نظر شما جستجوی کشوری بالایی دارد، باید از خود بپرسید که آیا مردم شهر یا استان شما نیز از همان کلمه کلیدی استفاده می‌کنند. آیا کسی که در گوهردشت کرج بدنبال یک پیتزا فروشی میگردد امکان دارد که بخواهد از واژه پیتزا فروشی، برای جستجو استفاده کند و یا جستجوی خود را به شهر و محله خود محدود می‌کند. اگر کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما توسط افرادی در منطقه شما بصورت محلی جستجو می شوند. حتماً به کارگیری کلمات با رویکرد محلی را در استراتژی کلمات کلیدی خود در نظر داشته باشید.

4- برای کلماتی که رقبای شما برای آن تبلیغات خریده‌اند سرمایه گذاری کنید

این راهنمایی‌ها از سایت گوگل اخذ شده است و این بخش کمی منفعت طلبانه است. هر رقیبی ارزش کپی کردن ندارد. اگر میخواهید کلمات کلیدی رقبا را کپی کنید، مطمئن شوید که کلمات برای شما سودآوری اقتصادی دارند. یعنی آنکه کاربر با کلیک روی لینک شما کالایی برای خرید مشاهده کند، که به خرید آن تمایل دارد.

یکی از راهکارها این است که کلمات کلیدی را که تعداد زیادی از رقبا برای آن تبلیغات کلیکی خریده‌اند را بیابید. به این ترتیب احتمال آنکه این کلمات ارزش سرمایه گذاری داشته باشند بیشتر است. توجه داشته باشید که هنگام سرمایه گذاری بر روی چنین کلماتی شما باید بابت هر کلیک مبلغی بیشتر از رقبا پیشنهاد بدهید. این کار بسیار به شرط بندی شباهت دارد، پس قبل از انجام آن مطمئن شوید اسب درستی را برای شرط بندی انتخاب کرده اید.

adwords planner به شما برای یافتن کلمات کلیدی کاربردی کمک می‌کند. اینکار با ابزار پیش بینی بهترین پیشنهاد بابت هر کلیک estimated انجام میشود. برای کار با این ابزار از مراحل زیر پیروی کنید:

فیلتر کردن کلمات در گوگل ادوردز

  • روی تب Keywords کلیک کنید و سپس روی دکمه Columns کلیک نمایید
  • گزینه Modify columns را از منوی شناور انتخاب کنید
  • در منوی Attributes گزینه first page bid را اضافه کنید و Save را بزنید

اگر پیشنهاد داده شده خیلی بالا باشد ممکن است معنی آن پایین بودن کیفیت کلمه کلیدی باشد. میتوانید از دکمه Help برای دیدن جزئیات مرتبط با کلمه کلیدی پیشنهاد داده شده استفاده کنید.

افزودن واژه به کلمات کلیدی

5- آنالیز طرح تبلیغاتی خود برای تنظیم بودجه مورد نیاز آن

همانطور که در ابتدا نیز گفتیم ابزار adwords planner یکی از ابزارهای گوگل ادوردز است و کاربرد اصلی آن انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغات کلیکی گوگل می باشد. اما این ابزار برای تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو کردن محتوای سایت نیز یکی از بهترین ابزارهای رایگان موجود است.

هنگامی که در این ابزار کلمه کلیدی مناسبی پیدا کردید دکمه keyword plan را در سمت راست کلمه کلیدی را بفشارید، سپس میتوانید مبلغ پیشنهادی برای این کلمه را مشاهده به نمایید. دکمه Review Forecasts پیش بینی نرخ کلیک کلمه کلیدی، میانگین جایگاه صفحه بهینه شده با کلمه در گوگل، میانگین نرخ تبدیل صفحه بهینه شده با کلمه کلیدی، را به نمایش خواهد گذاشت.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha