چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟

سئو سایت در عین سادگی پیچیده می نماید. عواملی که در سئو سایت نقش دارند بسیار زیادند. از ویژگی های قالب سایت تا سابقه دامنه تا تبلغیات در شبکه های مجازی و بسیاری عوامل دیگر در این دسته قرار دارند. شرکت های طراحی سایت فراوانی را میتوان یافت که صدها مقاله سئو منتشر کرده اند. ولی در سایت خود مواردی را که خودشان تائید می کنند را رعایت نمی کنند.

دلیل این امر واضح است. دلیل آن فرهنگی است. آری ما ایرانی ها بدنبال راه یک شبه برای مسیر صد ساله هستیم. این دلیل آن است که شما شرکت هایی طراحی سایتی را مشاهده می کنید. که تمام محتوای مقالات خود را با تگ های h1-h6 ایجاد می کنند. اگر از آنها دلیل این کار را بپرسید، پاسخشان ساده است. آنها خواهند گفت: گوگل تگ های H را راحت تر میخواند.

این حرف آنها درست است. تگ H عنوان یک مقاله را میخواند. تصور کنید که تمام مقاله شما عنوان تشخیص داده شود. محتوای این عناوین کجاست؟ رباتهای گوگل بسیار هوشمند عمل می کنند. اگر سایت های این چنینی را مشاده می کنید که در رتبه های خوبی در موتورهای جستجود قرار دارند. دلیل رتبه آنها مخاطب آنها است و نه شیوه سئو سایتشان. اگر این سایت ها محتوای خود را اصلاح کنند قطعا رتبه بهتری در گوگل کسب می کنند.

شاید ساده ترین روش سئو سایت این باشد که سئو سایت خود را به بهترین سئو کار ایران بدهیم، ولی بهترین سئو کار ایران کیست؟ قطعا سئو کاری که مخاطب بالاتری برای سایت ایجاد کند.

اگر بخواهیم برای سئو سایت یک اصل کلی بگوییم، آن این است که :ابتدا محتوا را برای کاربر ایجاد کنید. سپس آن را بر اساس اصول سئو موتورهای جستجو ویرایش کنید. در مثال زیر اصل انتخاب کلمات کلیدی مناسب ؛ چگونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنیم؟ که از اصول مهم است را با دیدگاه اولیت مخاطب بررسی می کنیم: یک مقاله در ارتباط با فروش باطری های اتمی، در یکی سایت فروش باطری خودرو، این عنوان را در جایی از مقاله خود بکار برده است: فروش نقدی با تخفیف، سپس در مرحله ویرایش، این عنوان را به این صورت تغییر میدهد: فروش نقد باطری خودرو با تخفیف ویژه، به این ترتیب در عنوان خود از کلمه کلیدی استفاده کرده است و با افزودن کلمه ویژه به عنوان خود بار فانتزی داده است. که باعث جلب توجه مخاطب به مطلب این عنوان خواهد شد.

برای بالابردن سئو سایت خود دو کار را باید انجام دهید. اول: سئو داخلی، دوم سئو خارجی

این دو واژه را در صدها مقاله شنیده اید و حتما در باره آنها مطالبی هم خوانده اید. در این مقاله ضمن تمرکز بیشتر بر سئو داخلی این دو واژه را بصورت کاربردی توضیح خواهیم داد.

بالا بردن سئو سایت با سئو داخلی

بالا بردن سئو سایت با سئو داخلی

نکته ای که باید در ابتدای بحث سئو داخلی مطرح کنیم: تغییراتی است که HTML5 در سئو داده است. تعداد تگ H1 در HTML5 محدودیتی ندارد. شما میتوانید به هر بخش سایت یک تگ H1 بدهید و این تگ عنوان اصلی همان بخش در نظر گرفته میشود.

مثلا شما یک تگ NAV در صفحه خود دارید که منوی سایت را ایجاد می کند. عنوان اصلی در این تگ را H1 قرار میدهید. در ادامه شما به تگ Aside هم یک تگ H1 میدهید این تگ هم، عنوان اصلی، تگ Aside در نظر گرفته میشود. گوگل و تمام مرورگرهای دیگر تنها تگ H1 را که در بالاترین شاخه قرار داشته باشد و زیر مجموعه هیچ کدام از تگ های جدید HTML5 نباشد را عنوان صفحه تشخیص میدهد. یعنی اینکه عنوان مقاله را باید در یک کانینر Div قرار دهید. به این ترتیب عنوان اصلی سایت میتواند حتی اولین H1 نباشد. قانون دیگر در عناوین HTML5 که سئو را تحت تاثیر قرار میدهد.

تگ جدید Hgroup است این تگ توسط سایت W3c معرفی شده است. بنابراین کاملا تائید شده است. با این تگ شما میتوانید چندین تگ عنوان بندی را در زیر شاخه این تگ بصورت زنجیر وار پشت سرهم بیاورید. این نکته بدان معنی است که شما میتوانید براحتی بعد از تگ H1 از یک تگ H2 استفاده کنید. بدون آنکه بخواهید نگران عواقب آن در گوگل باشید. اگر از این تگ جدید استفاده کرده باشید گوگل و سایر موتورهای جستجو براحتی تشخیص میدهند که این دو تگ در یک گروه قرار دارند.

مثال: یک سایت دو دسته بندی محصول بلبرینگ و یاتاقان را در صفحه ای میخواهد به نمایش بگذارد که کاربر با کلیک روی هر کدام بتواند انواع محصولات مرتبط با آنها را مشاهده کند. عنوان اصلی این بخش بلبرینگ و یاتاقان است و عنوان بخش بلبرینگ طبیعتا بلبرینگ میباشد و عنوان بخش یاتاقان قطعا یاتاقان است. براحتی میتوان با این تگ جدید این عناونین را به هم مرتبط کرد و عنوان بلبرینگ و یاتاقان را با H1 و عنوان بلبرینگ را با H2 و در زیر آن عنوان یاتاقان را نیز با H2 نوشت. بدون آنکه نیازی به توضیح و تگ اضافه ای در این قسمت باشد.


طراحی سایت وردپرسی به صورت اختصاصی 


رعایت اصول اولیه ایجاد سایت برای بالا بردن سئو سایت

اصول اولیه به معنی انتخاب نام دامنه مناسب و بدون غلط املایی، عدم انتخاب دامنه های ناشناخته برای مخاطب، انتخاب یک سرور پایدار با یک دیوار آتش سخت افزاری(Cisco در حال حاضر بهترین برند در این زمینه است) میباشد.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

چگونه کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را در گوگل پیدا کنیم؟ سایت های فراوانی مانند گوگل ترندز به شما برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با سایت کمک می کنند. تحقیق کلمات کلیدی نیاز به تجربه دارد ولی ابزارهایی مانند گوگل ادوردز در انتخاب کلمات درست برای هر کسب و کاری کمک شایانی به شما خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: کلمات کلیدی LSI چیست؟ کاربرد LSI در استراتژی کلمات کلیدی


هدف قرار دادن کلمات کلیدی در عناوین و متن برای بالابردن سئو سایت

تگ های title و H1-6 و S و em از اهمیت بیشتری نسبت به سایر تگ ها دارند. هنگامی که از آنها استفاده می کنید. سعی کنید که کلمات کلیدی را در نظر داشته باشید وتا جای ممکن کلمه کلیدی اصلی سایت را در ابتدای این تگ ها قرار دهید. تکرار میکنم هر تگی کاربردی دارد. از هر تگی در جای خود استفاده کنید. به هیچ عنوان کل مقاله و صفحات خود را در تگ های H قرار ندهید.

اصول اولیه محتوا نویسی را رعایت کنید

اصول اولیه محتوا نویسی تعداد تگ H1 یا مانند آن نیست. اصل اول محتوا نویسی نوشتن مطلبی است که برای کاربر واقعی جذاب باشد. گوگل روز به روز به سمتی پیش میرود که رفتار مخاطب واقعی را (نه مخاطبی که با ابزار های پروکسی سایت را مشاهده میکند.) اساس رتبه دهی به سایت ها قرار دهد. بنابراین ابتدا مطالب خود را تولید کنید و مطمئن شوید جذابیت لازم را برای مخاطب دارند و سپس اقدام به ویرایش آن برای تعداد تگهای H کنید. به این ترتیب سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو بسیار ساده تر خواهد بود.

استفاده از گوگل برای راهنمای سئو

از گوگل به عنوان راهنما استفاده کنید

شاید از شنیدن این عنوان خسته شده باشید. دلیل اینکه این عنوان را تکرار می کنم این است که هنوز نزدیک به 90 درصد شرکت های طراحی سایت هم آن را رعایت نمی کنند. گوگل یک سال است که اعلام کرده است طراحی موبایل را اول انجام دهید. 99 درصد سفارش دهندگان طراحی سایت با موبایل سایت های خود را چک میکنند. ولی هنوز بسیاری از شرکت های طراحی سایت. طراحی خود را با صفحات بزرگ شروع می کنند. بخش استایل صفحه بصورت خط به خط خوانده میشود.

اگر شما بر اساس تعداد مخاطب، به طراحی و استایل نویسی اولیت دهید، قطعا سرعت اجرای سایت از نظر مخاطبان واقعی سایت ها بالاتراست. امروزه کاربران از وسایل مختلف از موبایل تا تلویزیون ممکن است به صفحات وب دسترسی داشته باشند، این امر موجب میشود که ناچار باشیم برای تمام این دستگاه ها سایت های خود را بهینه کنیم. و این امر بجز با کد نویسی استایل برای این دستگاه ها ممکن نیست. ولی میتوان با توجه به درصد مخاطب هر دستگاه اولیت بندی این کد نویسی ها را تغییر داد.

مخاطبان امروز سایت ها اغلب از گوشی های موبایل سایت ها را مشاهده می کنند، بنابراین ابتدا برای موبایل استایل بنویسید.  اگر این کار برایتان دشوار است، کافیست هنگامی که کد نویسی استایل را به پایان رساندید. آن را بر اساس اولیت موبایل ویرایش کنید. به این ترتیب تمام مشکلات ساده خواهد شد.

تجربه کاربری و تاثیر آن بر سئو سایت

زمانی بود که کاربران روی مانیتور های بزرگ صفحات وب را مشاهده می کردند و طراحی سایت ها بر اساس حرکت F مانند چشم مخاطب بر روی صفحه تنظیم میشد(در فارسی یک حرف F که معکوس شده). با آمدن موبایل طراحان بزرگ وب با تکیه به روش های روانشناسی تربیتی سعی کردند کاربران را به اسکرول کردن صفحات عادت دهند. سایت ها تلاش میکردند، برای مخاطبانی که صفحه را اسکرول می کنند، مطالب جالبی تهیه کنند. به این ترتیب رفتار خواندن مخاطبان از F به i تغییر پیدا کرد.

امروز شما براحتی مشاهده می کنید که کاربران برای مطالعه یک صفحه ابتدا آنرا اسکرول می کنند و تا آخر از جلو چشم می گذارنند و بعد در باره آن قضاوت می کنند. با توجه به این تغییر رفتار کاربر ما در انتهای سایت خود چه چیزی قرار میدهیم. صرفا لینک شرکت طراح سایت؟ یک منوی دسترسی به صفحات دیگر؟ یک منوی تصویری از محصولات؟ یک ویدئو در ارتباط با موضوع سایت؟ لیست دسترسی به صفحات بصورت لیست وار؟

همگی میدانیم که کاربران به تصاویر علاقه بیشتری دارند. بنابراین بجای آزمون و خطا یک منوی تصویری زیبا در پا صفحه سایت طراحی کنید. مطمئن شوید منو در موبایل بخوبی اجرا میشود. بجای پیچیده کردن کار با کدهای جاوا و مانند آن از یک طراحی ساده و ظریف استفاده کنید. تصاویر محصولات اصلی یا دسته بندی های پر مخاطب را با یک کادر و یک سایه ظریف در پا صفحه سایت قرار دهید.

تجربه کاربری را جدی بگیرید. اگر کاربر عادت دارد روی عکس بالای سایت کلیک کند. عکس بالای سایت را کلیک خور طراحی کنید. اگر کاربر عادت دارد، لینک ها را در صفحات جدا باز کند و بعد از خواندن محتوای اصلی به سراغ آنها برود. لینک ها را بصورت باز شونده در تب جدا بنویسید.

تاثیر عنوان در بالا بردن سئو سایت

برای تاثیر عنوان در بالا بردن سئو سایت باید عنوان صفحه و سایت با کلمه کلیدی مرتبط بوده و ترجیحا خود کلمه کلیدی در ابتدای عنوان بکار رفته باشد. عنوان سایت نباید بیش از حد طولانی باشد. عنوان سایت یکی از عوامل بهبود جایگاه در گوگل بصورت اصولی و ماندگار است بنابراین در انتخاب عنوان صفحات و عنوان اصلی سایت بسیار با دقت عمل کنید.

نقش توضیح صفحات در بالا بردن سئو سایت

متا توضیحات چه اهمیتی دارد؟ اهمیت متای توضیحات یا همان Meta description در این است که ممکن است توسط گوگل نمایش داده شود و بر نرخ ctr یا همان نرخ کلیک سایت شما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.

برای نوشتن توضیح صفحه با کلمه کلیدی اصلی صفحه توضیح خود را شروع و توضیح را طوری بنویسید که خواننده تشویق به خواندن متن شود.

رعایت نکات ثانویه برای بالا بردن سئو سایت

نکات ثانویه عبارتند از ایجاد صفحات 404، نقشه سایت، بروز کردن سایت بصورت منظم، ایجاد فایل robots.txt، ایجاد نسخه موبایل و ... 

کنتزل جیاگاه سایت برای بالابردن سئو

کنترل جایگاه سایت برای بالا بردن سئو سایت

امروزه نرم افزارهایی مانند جت سئو وجود دارند که براحتی میتوان با کمک آنها جایگاه سایت را مانیتور کرد. مانیتور کردن جایگاه سایت به شما در تشخیص صحت مسیر طی شده کمک می کند.

سئو خارجی و تاثیر آن در بالا بردن سئو سایت

سئو خارجی شامل کلیه فعالیت های شما در خارج از سایت برای افزایش مخاطب سایت و فروش محصولات سایت و یا عرضه خدمات سایت است. سئو خارجی فقط به معنی گرفتن بک لینک نیست. البته گرفتن بک لینک درست و اصولی بسیار برای سئو مهم است. مثال: یک سایت که در زمینه تولید و فروش بلبرینگ فعالیت می کند. میتواند بدون هزینه در پانصد سایت مختلف اقدام به قراردادن بک لینکی با عنوان فروش بلبرینگ کند. یا میتواند در شبکه های اجتماعی بدنبال افراد و شرکت ها و مخاطبان کالای خود گشته و برای آنها تبلیغات ارسال کند. و مطالب مربوط با آلیاژ تولیدی و سایر مشخصات فنی کالا در صفحات اجتماعی خود قرار دهد و به سایت لینک دهد. بازاریابی آنلاین هدف نهایی سئو خارجی است. بنابراین مانند یک بازاریاب حرفه ایی کالایتان را بازاریابی کنید. به خاطر داشته باشید شیوه بازاریابی شان و منزلت کالای شما را مشخص می کند.

چگونه یک کلمه کلیدی را در گوگل بالا بیاوریم

چگونه یک کلمه کلیدی را در گوگل بالا بیاوریم

1.      محتوای مرتبط منتشر کنید

با توجه به الگوریتم‌هایی مانند رنک برین Rankbrain اصول تولید محتوای مرتبط کمی با گذشته تفاوت کرده است. اکنون شما باید هنگام رخدادهای مهم در صنعت خود، محتوایی مرتبط با آن را در سایت خود ایجاد کنید.

محتوای با کیفیت جزء عواملی است که اگر سایتی آن را داشته باشد، براحتی میتواند رتبه‌های برتر گوگل را از آن خود کند. محتوای با کیفیت به سادگی میتواند کاربران را به سایت شما جذب کند. افزایش جذب مخاطب میتواند به افزایش رتبه سایت شما منجر شود. با افزایش کیفیت محتوا گوگل به سایت شما امتیاز اعتبار و امتیاز ارتباط با واژه کاربر بالاتری خواهد داد.

با توجه به اینکه گوگل برای تمام کلمات کلیدی از الگوریتم رنک برین استفاده نمی کند و الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم گوگل پاندا، الگوریتم گوگل پنگوئن، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر همچنان در تعیین رتبه صفحات نقش دارند. پیشنهاد اصلی این است که در یک صفحه، کلمه کلیدی را در سرتیتر‌های H1,H2,H3 و تگ‌های "بالد S و ایتالیک  em "و همچنین بصورت معمولی چندین بار در محتوا به کار ببرید. به کارگیری واژه‌های هم معنی با کلمه کلیدی هم بسیار اهمیت دارد.

نکته: هنگام تولید محتوا باید متن نهایی برای کاربر عادی بسیار ساده و قابل فهم باشد. بنابراین بعد از تولید محتوا متن را به خوانید و مطمئن شوید که متن کاملاً سلیس است.

نکته: هرگز در به کارگیری کلمات کلیدی در متن زیاده روی نکنید.

2.    بروز رسانی محتوا بصورت منظم

به روز رسانی محتوا بصورت منظم هم منجر به بهینه سازی تجربه کاربری سایت میشود و هم به افزایش رتبه سایت کمک می‌کند. بروز رسانی منظم محتوا باعث میشود که کاربران نیز بصورت منظم برای مطالعه محتوای جدید درج شده به سایت مراجعه کنند. از طرف دیگر ربات‌های موتورهای جستجو نیز بر اساس الگوی بروز رسانی محتوا به سایت شما مراجعه می‌کنند و هر چه بروز رسانی محتوا منظم تر باشد سرعت ایندکس شدن صفحات سایت نیز بیشتر خواهد شد.

نکته: کیفیت محتوای تولیدی مهم تر از تعداد محتوای تولیدی در سایت است. یعنی آنکه اگر شما هفته ای یک محتوای با کیفیت ارائه بدهید. بسیار بهتر از آن است که هر روز یک مقاله بی کیفیت در سایت خود بارگذاری نمایید. برای خدمات تولید محتوا با کارشناسان وب 24 تماس بگیرید.

3.   تگ‌های متا Metadata

تگ‌های متا اهمیت بالایی در سئو دارند. متا تگ‌ها درون تگ Head قرار میگیرند و اطلاعاتی راجع به صفحه به موتورهای جستجو ارائه میدهند.

نکته: تگ‌های متا در کمپین‌های تبلیغاتی دیگر مانند بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نیز کاربرد دارند.

مهمترین متا تگ‌ها عبارتند از:

متا عنوان: این تگ یکی از مهمترین تگ‌های متا است. محتوای این تگ در صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل به نمایش در آمده و کاربران با کلیک روی آن به صفحه مد نظر منتقل میشوند. استفاده از کلمات کلیدی در متا عنوان کاملاً ضروری است. پیشنهاد ما این است که متا عنوان با کلمه کلیدی شروع شود و یا دقیقاً خود کلمه کلیدی اصلی بعنوان متا عنوان استفاده شود.

نکته: گوگل در محتوای صفحه و متا عنوان بدنبال ارتباط محتوایی خواهد گشت و اگر از نظر گوگل عنوان صفحه با محتوای صفحه همآهنگ نباشد رتبه سایت شما در گوگل کاهش خواهد یافت و یا حتی از صفحه نتایج جستجوی گوگل حذف خواهید شد.

متا توضیحات: این تگ در کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی اهمیت بالایی دارد و محتوای آن ممکن است توسط گوگل استفاده شود.

متا توضیحات میتواند باعث افزایش نرخ کلیک سایت در گوگل و شبکه‌های اجتماعی شود. بنابراین استفاده از Call to Action برای محتوای متا توضیحات یک ضرورت است.

متا کلمات کلیدی: استفاده از متا کلمات کلیدی مدتی است که توسط گوگل نفی شده است. عملاً استفاده از آن بر روی سئو سایت شما تاثیر نخواهد داشت. اغلب کارشناسان سئو پیشنهاد میدهند که دیگر از این متا تگ در سایت خود استفاده نکنید. اگر میخواهید از این متا تگ استفاده کنید مطمئن شوید که بیش از چهار کلمه در آن قرار نمی دهید و کلمات کلیدی شما باید بیان کننده موضوع اصلی، محتوای صفحه باشند.

4.    داشتن لینک‌های با ارزش

تولید بک لینک با توجه به الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم گوگل پنگوئن بسیار سخت تر از گذشته شده است. گوگل و کارشناسان مستقل گوگل مانند مت کاتس Matt cutts به ما اطمینان داده‌اند که سایت‌های رقیب نخواهند توانست با ایجاد لینک‌های بی کیفیت بر روی سئو سایت ما تاثیر منفی بگذارند و تکنیک‌های سئو منفی بر روی سایت شما تاثیر نخواهند گذاشت. اما این به معنی آن نیست که مدیران سایت میتوانند با کمک ایجاد لینک‌های بی کیفیت به بهبود سایت خود کمک کنند. لینک‌های اسپم یکی از مخربترین روش‌ها برای سئو یک سایت است. اگر گوگل اطمینان حاصل کند که مدیران سایت این لینک‌ها را تولید کرده‌اند قطعاً سئو سایت شما آسیب جدی خواهد دید.

برای ایجاد بک لینک‌های با کیفیت مطمئن شوید سایت شما با سایت لینک دهنده ارتباط موضوعی دارد. مطمئن شوید که مخاطبان سایت لینک دهنده به کالا و خدمات ارائه شده در سایت شما علاقه مند هستند. به هیچ عنوان به سایتی که به شما لینک داده است بک لینک ندهید. از بک لینک‌های ثانویه سوء استفاده نکنید، گوگل به سادگی میتواند این موضوع را متوجه شود. (بک لینک ثانویه به این صورت است که شما در وبلاگ خود مقاله ای را که در سایت دیگری گذاشته‌اید تبلیغ می‌کنید. سپس برای افزایش بازدید مقاله اصلی به جای لینک دادن به آن به صفحه ای از وبلاگ خود که در آن تبلیغ مقاله اصلی درج شده است بک لینک ایجاد می‌کنید.) برای اطلاعات بیشتر مقاله را  خرید بک لینک و جریمه شدن سایت شما توسط گوگل را مطالعه نمایید.

5.   استفاده از ویژگی Alt

ویژگی Alt را بعضی سایت‌ها بصورت صفت Global استفاده می‌کنند اما این صفت در واقع یک صفت عمومی برای تگ‌های Html نیست. این صفت در تگهای Img,area,input قابل استفاده است و به موتورهای جستجو کمک می‌کند که مفهوم عنصری که در این تگها قرار دارد را درک کند. مثلاً اگر شما عکسی از یک لپ تاپ در سایت خود قرار دهید. گوگل قادر به درک محتوای تصویر شما نخواهد بود. اما با صفت alt میتوانید به گوگل موضوع عکس خود را اعلام کنید.

مزایای استفاده از صفت Alt در تصاویر

صفت Alt به بهینه سازی تصاویر کمک می‌کند. یعنی آنکه اگر کاربر در جستجوی تصاویر گوگل کلمه کلیدی مرتبط با عکس شما را جستجو کند تصویر شما رتبه بهتری در این صفحه خواهد داشت.

اگر سرور به هر دلیلی نتواند عکس را برای کاربر فراخوانی کند. کاربر متن Alt را بجای تصویر خواهد دید و میتواند موضوع عکس بارگذاری نشده را متوجه شود.

در هر صفحه باید حداقل یک عکس با کلمه کلیدی اصلی صفحه ایجاد کرد. به این ترتیب گوگل مطمئن می شود که محتوای صفحه شما با کلمه کلیدی مرتبط است.

بالا آمدن سایت در گوگل

بالا بردن رتبه کلمه کلیدی در گوگل و اهمیت آن از نظر بازاریابی

سئو بعنوان یک بازو از بازاریابی آنلاین عمل می‌کند. اما این بازو یکی از بازوان قدرتمند بازاریابی است و اصلاً نباید آن را کم اهمیت فرض کرد.

گوگل روز به روز به سمتی حرکت می‌کند که کاربران تنها سایت‌هایی را در نتایج جستجو ببینند که برای آنها کاربردی باشد. این بدان معنا است که سایت شما تنها در صورتی رتبه اول گوگل خواهد بود. که از نظر گوگل دقیقاً خواسته مشتری را برآورده کند و این کار را بهتر از سایت‌های رقیب انجام دهد. گوگل برای آنکه متوجه شود کیفیت محتوای شما و ارتباط آن با خواسته مشتری به چه صورت است به عواملی نیاز دارد که به آنها Signal های رتبه بندی می‌گویند. در این مقاله ما 5 عامل مهم از صدها عامل تاثیر گذار در افزایش رتبه یک صفحه در گوگل را ذکر کرده ایم. رعایت دقیق و حرفه ای این 5 عامل در بسیاری از موارد برای ارتقاء رتبه یک سایت کافی است.

اگر شما کالا و خدمات را مطابق نظر کاربران تهیه کرده باشید و کاربر با ورود به سایت شما براحتی بتواند به خواسته خود برسد. شما در انجام سئو سایت خود موفق شده‌اید و بازاریابی موفقی را نیز به اجرا گذاشته‌اید.

درصد بالایی از مخاطبان بیشتر صنایع برای یافتن کالا و خدمات مد نظر خود در گوگل جستجو می‌کنند. این تعداد در آینده بیشتر نیز خواهد شد. گوشی‌های هوشمند بسیار فراگیر شده‌اند، اگر تا دیروز افراد برای کار با اینترنت نیاز به دانش کامپیوتری و کار با موس و کیبرد و آشنایی با سیستم عامل نیاز داشتند. امروزه تنها کافیست که نحوه کار با گوشی‌های هوشمند را بدانند. بنابراین در آینده  نه چندان دور بازاریابی آنلاین به یکی از مهمترین روش‌های بازاریابی برای تمام صنایع تبدیل خواهد شد.

داشتن رتبه بالا در گوگل می تواند براحتی بعنوان یکی از مهمترین روش‌های بازاریابی شما عمل کند. بسیاری از مشتریان ما 80 تا 100 درصد مشتریان خود را از طریق سئو سایت بدست می‌آورند. سایت‌هایی مانند دیجی کالا فروش سرسام آور خود را مدیون رتبه بالای خود در گوگل هستند.

بنابراین اگر قصد دارید که در آینده بازار خود را حفظ و توسعه دهید به بازاریابی با کمک سئو بعنوان یکی از مهم ترین بازوهای بازاریابی کسب و کار خود فکر کنید.

faq

اصطلاح "افزایش سئو سایت" در واقع غلط است و بهتر است از اصطلاح "بهبود سئو سایت" استفاده شود. برای بهبود سئو سایت خود دو کار را باید انجام دهید. اول: بهبود سئو داخلی، دوم: استفاده از سئو خارجی

1. انتشار محتوای مرتبط 2. بروز رسانی محتوا بصورت منظم 3. بهینه سازی تگ‌های متا 4. داشتن لینک‌های با ارزش 5. استفاده از تگ Alt برای تصاویر

همچنین بخوانید
موارد استفاده از تگ head چیست؟ تگ ها و زیر تگ هایی که بین تگ head قرار می گیرند و نحوه ی استفاده از آن را در این مطلب از سایت وب 24 مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
حامد
ارسال شده در : پنجشنبه 13 مهر 1402

ممنون

لاله علیپور
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 اردیبهشت 1402

مطالب بسیار کمک کننده هست.

امیرعلی
ارسال شده در : دوشنبه 19 دی 1401

مطلب مفیدی بود.

سئو 6
ارسال شده در : یکشنبه 29 آبان 1401

بسیار جامع و کامل بود ممنون از تیم وب 24

بنرساز
ارسال شده در : چهارشنبه 04 آبان 1401

سلام ممنون از مطالب ارزشمند و مفیدتون

reza
ارسال شده در : دوشنبه 11 مهر 1401

ممنون کاربردی بود

مهدی قربان زاده
ارسال شده در : یکشنبه 06 مهر 1399

ممنون بسیار خوب بود

کیوان
ارسال شده در : دوشنبه 25 آذر 1398

بسیار کاربردی و مفید بود. ممنون بابت این مقاله ی به دردبخور