کسب درآمد از یوتیوب به چه صورت است؟

کسب در آمد از شبکه اجتماعی مانند یوتیوب میتواند برای بسیاری از اشخاص جذاب باشد. ورزشکاران، هنرمندان و غیره میتوانند با تکیه بر توانایی های خود علاوه بر برندسازی شخصی به کسب درامد نیز بپردازند.

هنگامیکه برای تهیه مقاله کسب درآمد از یوتیوب به چه صورت است؟ تحقیق میکردیم با مقالاتی روبرو شدم که 252 روش برای کسب درآمد از یوتیوب را معرفی میکردند. البته عملا تعداد روشهای این مقالات کمتر بود و با استفاده از توضیح روش های بازاریابی، تیترهای مقاله هایشان را به این عدد رسانده بودند. در نهایت تصمیم گرفتیم که از سایت رسمی یوتیوب برای این مقاله استفاده کنیم. به این ترتیب این مقاله ترجمه ای از مقاله منتشر شده در آدرس https://creatoracademy.youtube.com با عنوان Earn money with YouTube است. در ترجمه این مقاله از روش ترجمه واژه به واژه خودداری شده است. متن پیش رو ترجمه متن جایگزین فیلم سایت مذکور میباشد.

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب به چه صورت است؟

در این قسمت از مقاله به روشهای مختلف کسب درآمد از یوتیوب خواهیم پرداخت. این روش ها توسط یوتیوب اعلام شده اند و صحت آنها تائید شده است.

1- داشتن مخاطب

Simon Cowell روزی در نقد یک شعبده باز گفت: شما اجرای بدی داشتید. اجرای شما مخاطب پسند نبود. شما میتوانستید کار ساده تری انجام دهید، ولی مخاطب بیشتری را بخود جلب کنید. درست مانند پیرزن هفتاد ساله ای که قبل از شما با دستانش صدای سوت در میاورد و همه مخاطبان را سرگرم کرد. شما سرگرم کننده نیستید.

مهم نیست شما فیزیک کوانتوم آموزش میدهید و یا رقص عربی، مهم نیست که ویدیوی شما آموزشی باشد و یا نمایشی، مهم این است که شما باید مخاطب را جذب کنید.

کتاب تاریخ مختصر تر زمان نوشته استیون هاوکینگ برنده جایزه پرفروشترین کتاب سال در زمان انتشار شد. این کتاب از کتابهای عاشقانه، مذهبی، درسی و غیره پیشی گرفته بود.

محتوای ویدئو شما باید بتواند با کاربران ارتباط برقرار کند. قبل از کسب درآمد از یوتیوب باید تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید. برای اینکار باید مطلبی را انتخاب کنید، که دوست دارید، و مخاطبان از یادگیری آن لذت میبرند.

یک کانال در یوتیوب ایجاد کرده و چند ویدئو به آن اضافه کنید. سپس سعی کنید برای ویدئو ها مخاطب جذب کنید. بعد تعداد ویدئو ها را افزایش دهید.

اگر کشوری که در آن ساکن هستید به شما اجازه بدهد میتوانید در برنامه YouTube Partner Program عضو شوید. بعد از رسیدن به تعداد 10000 پخش زنده توسط کاربران مختلف، فعالیت کانال شما طبق اساس نامه یوتیوب کنترل شده و در صورت عدم وجود تناقض با اساس نامه امکان عضویت در این برنامه به شما داده میشود.

2- ایجاد یک کانال برای کسب درآمد

در بالا اشاره کردیم که داشتن کانال برای کسب درآمد از یوتوب ضروری است. یوتوب به تولید کنندگان ویدئو های موفق اجازه میدهد که از ویدئو های خود پول دربیاورند.

کانال خود را برای درآمدزایی تنظیم کنید

  • گام 1- کانل را ایجاد و به برنامه Partner Programبپیوندید. برای اینکار باید 10000 نفر ویدئو های شما را بصورت زنده از یوتیوب تماشا کرده باشند.
  • گام 2- کانال یوتیوب خود را به یک کانال AdSense متصل کنید تا بتوانید پول حاصل از ویدئوهایی که به کسب درآمد رسیده اند را دریافت کنید.
  • گام3- چند دقیقه برای یادگیری انواع ویدئو هایی که میتوانید با آنها درآمدزایی کنید و انواع فرمت های تبلیغاتی وقت صرف کنید.
  • گام 4- گزینه monetize with ads را برای ویدئو های خود انتخاب کرده و از YouTube Studio app و video manager فرمت ویدئو خود را انتخاب کنید.
  • گام 5- ویدئو هایی بسازیدکه مخاطبانتان دوست داشته باشند.

نکته: کسب درآمد فقط در برخی کشورها امکان پذیر است و عدم رعایت حق کپی رایت و دستورالعمل های عمومی میتواند بر واجد شرایط بودن شما برای کسب درآمد از یوتیوب اثر بگذارد.

نکات جذب درآمد از یوتیوب


بیشتر بخوانید: راهنمای اجرای تبلیغات موفق در یوتیوب


نکته ها:

  1. میتوان کسب درآمد از ویدئو هایی که در آینده منتشر میکنید را به حالت اتوماتیک انجام دهید.
  2. اگر قصد دارید تنها از چند ویدئو برای کسب درآمد کنید، ویدئوهای پرمخاطب و بیشتر دیده شده را انتخاب کنید.
  3. درباره حق کپی رایت و دستورالعمل های عمومی مطالعه کنید.
  4. اکانت خود را بررسی کنید.
  5. هنگام ایجاد تبلیغات در ویدئو های خود به نظر مخاطبان توجه کنید.

روش های کسب درآمد از کانال یوتیوب

روشهای متعددی برای کسب درآمد از یک کانال یوتیوب وجود دارد. در ابتدا از روش تبلیغات استفاده کنید. سپس میتوانید روشهای دیگر را نیز به کار ببرید.

1- تبلیغات

بعد از فعال کردن گزینه monetization و تیک زدن تمام فرمت های تبلیغی برای کسب بیشترین درآمد. تبلیغات میتوانند در ویدئو های شما اجرا شوند. به یاد داشته باشید:

یوتیوب برای پخش ویدئو های تبلیغاتی به سراغ کانال شما خواهد رفت. بنابراین برای کسب درآمد بیشتر ویدئو های بیشتری تولید کنید. درآمد شما از تعداد دفعاتی است که ویدئو های شما تماشا می شود.

کسب درآمد از طریق کاربرانی که برای دیدن فیلم ها، بدون پخش تبلیغات، هزینه پرداخت میکنند. هرچه تعداد این کاربران بیشتر باشد و مدت زمان تماشای فیلم های شما توسط این کاربران بیشتر باشد. درآمد شما هم بیشتر خواهد بود.

2- سایر روشهای کسب درآمد از کانال های یوتیوب

اگر شما در حال حاضر از تبلیغات یوتیوب درآمد کسب می کنید و تعداد مخاطب قابل توجهی کسب کرده اید، میتوانید به سراغ این روشهای زیر هم بروید.

همکاری با برندها: اگر زمینه فعالیت شما با محصولات یک برند، مطابقت داشته باشد. میتوانید از طریق تبیلغ محصولات برند درآمد کسب کنید.

برای برند خود کالاهای تبلیغاتی ایجاد کنید و در ویدئو های خود از آن کالا ها استفاده کنید. از جمله این کالاها میتوان استیکرها و لباس ها را نام برد.

کمپین طرفداران: اگر برای ساخت ویدئو های خود از طرفداران پول دریافت می کنید. با افزایش طرفداران خود میتوانید، مبلغ درآمد خود را افزایش دهید.

ملاقات با طرافداران: اگر برای مدتی بصورت حرفه ای در یوتوب ویدئو ارائه میدهید، زمانهایی را برای ملاقات با طرفدارانتان تعیین کنید تا بتوانید در این ملاقات ها کالاهایی تبلیغاتی خود را عرضه کنید.

برای فروش بیشتر میتوانید برای کالاهای تبلیغاتی خود، کدهای تخفیف خرید از سایت و مانند آن را طراحی کنید. مثال: در کنار یوتیوب سایتی داشته باشید که کاربران بتوانند با استفاده از کد های تخفیف موجود روی کالاها از این سایت تخفیف بگیرند. با توجه به اینکه مخاطبان سایت شما از طرفدارانتان هستند. این روش براحتی میتواند بازدید سایت را بالا ببرد.

برای کسب درآمد از یوتیوب راه های مختلفی را بررسی کردیم. حالا میتوانید بسادگی با کمی آزمون و خطا بهترین راهکار را برای خود بکار ببرید.

کسب درآمد از یوتیوب با ویدئوهای آموزشی

رایج ترین روش کسب درآمد از یوتیوب ایجاد ویدئو های آموزشی است. با توجه به اینکه اگر ویدئو های آموزشی شما با کیفیت بوده باشند و کاربران زیادی این ویدئو ها را تماشا کنند. شما براحتی میتوانید با تشکیل کلاسهایی در دنیای واقعی درآمد کسب کنید.

روش کسب درآمد از یوتیوب با ویدئوهای آموزشی میتواند با گرفتن تبلیغ همراه باشد. همه ما برنامه های آشپزی با هدف فروختن ظروف آشپزی را دیده ایم.

برای کسب درآمد از ویدئو های آموزشی درست مانند سایر ویدئو ها، باید تعداد مخاطبان آموزش خود را افزایش دهید. آموزش های عمومی مانند، آموزش آشپزی و آموزش خود آرایی و مانند این ها مخاطب بیشتری دارند و آموزش های تخصصی مانند آموزش کار با نرم افزارهای تخصصی برنامه نویسی موبایل مخاطب کمتر، ولی باید توجه داشت که مخاطبان آموزش های تخصصی، معمولا بیش از مخاطبان ویدئو های عمومی برای دیدن فیلمهای مورد علاقه خود هزینه می کنند. بنابراین میتوانید با تولید آموزش های تخصصی، اقدام به فروش مجموعه دی وی دی های آموزشی خود در دنیای واقعی کنید.

گرفتن اسپانسر برای تولید ویدئو آموزشی: آموزشگاه ها و تولید کنندگان نرم افزار در صورتی که شما طرفداران زیادی در شبکهای اجتماعی داشته باشید. میتوانند به اسپانسر شما برای تولید آموزش های بیشتر تبدیل شوند. داشتن اسپانسرهایی که به ماهیت آموزش شما احترام میگذارند. میتواند ماندگاری شما را تضمین کند.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

آیا میتوان از ایران در یوتیوب کسب درآمد کرد؟

آمریکا ایران را تحریم کرده است و یوتیوب توسط شرکت آمریکایی گوگل اداره میشود. این موضوع میتواند درآمد زایی از یوتیوب را برای ایرانیان سختتر از سایر کشور ها کند. معمولا کاربران ایرانی برای بی اثر کردن چنین اقداماتی از حسابهای بانکی خود در کشورهایی مانند ازبکستان و غیره استفاده می کنند.

نکته : اگر بتوانید تعداد مخاطب بالایی را در یوتیوب جذب کنید. دلیلی برای اینکه تنها راه کسب درآمد شما، بطور مستقیم از یوتیوب باشد وجود ندارد. شما بسادگی می توانید با کمک مخاطبان خود، در دنیای واقعی درآمد کسب کنید. همانطور که گفتیم کلاس های آموزشی و جذب اسپاسر از جمله این روش ها است.

نتیجه گیری:

برای کسب درآمد از یوتیوب باید ویدئو های با کیفیت و مخاطب پسند تولید کنید. بعد از رسیدن تعداد مخاطبان ویدئو ها به تعداد مشخص میتوانید از درآمد حاصل از تبلیغات استفاده کنید. میتوان با استفاده از اسپانسر ها و آموزش در دنیای واقعی درآمد حاصل از یوتیوب را بیشتر کرد.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
علی
ارسال شده در : دوشنبه 18 فروردین 1399

با عرض سلام من توی استرالیا هستم عزیزانی که به پارتنر خارجی برای کانال و درامدازیی شون نیاز دارند در خدمت شون هستم االان گوگل ادسنس فعال هم دارم ایمیل : naslijadidofficial@gmail.com

مدیر سایت آکادمی جولد
ارسال شده در : جمعه 15 فروردین 1399

سلام، من مدیر سایت آکادمی جولد هستم. کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها و افغانستانی ها بسیار پر درآمد است. اما شما باید یاد بگیرید که چطور تولید محتوا کنید چون اگه بلد نباشید که به درد نمیخوره. به خاطر همین توصیه میکنم، ابتدا در اپلیکیشن های ایرانی شروع به تولید محتوا کنید، سپس با قدرت و با تجربه بالا به یوتیوب برید و از پولی که در می آورید، لذتشو ببرید.

Nelofar qadery
ارسال شده در : یکشنبه 15 اردیبهشت 1398

سلام علیکم. من از افغانستان هستم یک سوال داشتم ایا دریافت درامد از یوتیوب از کشور افغانستان امکان پذیر است؟

احمد
ارسال شده در : چهارشنبه 14 آذر 1397

با سلام، من در ایران هستم و در حال ساخت ویدیو برای یوتیوب، چند نکته ای را عرض کنم راجب کسانی که می خواهند از تبلیغات یوتیوب درآمد داشته باشند: 1 - جی میل خود را بسازید (با شماره تلفن ایران هم وریفای کنید مشکلی نداره) 2 - حساب کاربری یوتیوب خود را نیز وریفای کنید (اینم با شماره ایران مشکلی نداره) 3 - ویدیوهای خود را آپلود کنید 4 - به 1000 سابسکرایب و 100.000 بازدید و 4000 ساعت بازدید رسیدید درخواست خود را برای بررسی کانال یوتیوب خود اقدام کنید. 5- اگر قوانین یوتیوب را رعایت کرده باشید کانال شما 100% مورد تایید یوتیوب و کسب درآمد از ادسنس قرار می گیرد. به ازای هر 1000 بازدید در حالت عادی 2 دلار پرداخت میکنه. 6- به هیچ قیمتی با VPN وارد اکانت ادسنس نشوید برای اینکار از سرور مجازی همان کشوری که حساب بانکی معرفی می کنید استفاده کنید *** مورد مهم اینکه: اگر میخواهید برای همیشه و دائمی از یوتیوب درآمد داشته باشید به قوانین آن احترام بگذارید.

محسن علوی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 آذر 1397

سلام خیلی مطلب مفیدی بود ممنونم.من در اروپا زیاد رفیق دارم ولی در اونجا هم یوتیوب قراره بسته بشه.من میخوام یوتیوبر باشم.چقدر بدشانسیم ما ایرانی ها

سعید
ارسال شده در : یکشنبه 04 آذر 1397

سلام.میشه کانال یوتیوب و در ایران ایجاد کرد و از ویزا کارت برای دریافت درامد استفاده کرد؟ در ضمن کانال باید اول تایید بشه؟( تو ایران میشه این کار و کرد؟)

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 11 آذر 1397

سلام دوست عزیز

 از داخل ایران امکان کسب درآمد مستقیم از یوتیوب وجود ندارد و باید خارج از ایران باشید یا از طریق خارج از ایران اقدام نمایید. برای دریافت درآمد حتما باید حساب بانکی خارج از ایران داشته باشید.

0111
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 شهریور 1397

سلام دکمه فعال کردن تو یوتیوب خاموشه نوشته فاقد شرایط . باید چیکار کنم ؟ کلا ما ایرانی ها نمیتونیم از طریق یوتیوب کسب درامد کنیم؟ اون دکمه واسه همه ایرانی ها خاموشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 16 مهر 1397

سلام

بله از داخل ایران امکان کسب درآمد مستقیم از یوتیوب وجود ندارد و باید خارج از ایران باشید یا از طریق خارج از ایران اقدام نمایید

hamidreza
ارسال شده در : شنبه 03 شهریور 1397

سلام یه سوال داشتم خیلی مهمه میشه بفرمایید یه نفر که بصورت کامل یه ویدیو رو تماشا کنه و تبلیغات ابتدایی و بینابینی رو هم ببینه به ریال ما حدودا چقدر درآمد داره؟ مثلا یک بازدید برای اکانت تایید شده = 300 تومن یابیشتر؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید یا یه منبع معرفی کنید تا به جوابم برسم باتشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 10 شهریور 1397

سلام

قیمت مشخصی ندارد و بستگی به نوع تبلیغات دارد، اما از 300 تومان بیشتر است معمولا.

arman
ارسال شده در : دوشنبه 29 مرداد 1397

اگر کسی را پیدا کردیم در خارج کشور و کانال رو درست کردیم باید حساب بانکی ان شخص را وارد کنیم و پول به حساب او میریزد یا باید کانال را او ایجاد کند و ما را مدیر کانال کند لطفا راهنماییم کنید خیلی ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 10 شهریور 1397

سلام

بله اگر همه مراحل کار خارج از ایران باشد، مشکلی ندارد

احمد
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 مرداد 1397

میشه از حساب خودم پول رو دریافت کنم و نخوام با یه نفر دیگه که خارج از کشوره سهیم بشم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 مرداد 1397

خیر، حتما باید خارج از ایران ساکن باشید و حساب بانکی خارج از ایران داشته باشید

مهرداد
ارسال شده در : یکشنبه 20 خرداد 1397

درود بر شما متن بسیار ارزشمند و قابل استفاده بود . از زحماتتون سپاسگزارم .

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 خرداد 1397

تشکر از شما که وقت گذاشتید و مطالعه کردید