چگونه حساب گوگل پلاس و صفحه کسب و کار ایجاد کنیم؟

در این مقاله، چگونه ایجاد حساب در گوگل پلاس و چگونگی استفاده از آن را بیان می‌کنیم. اگر حساب گوگل پلاس نداشتید مرحله 1 را انجام دهید در غیر اینصورت می‌توانید مستقیم به مرحله 2 بروید.

  • ایجاد یک حساب در گوگل

در صورتی که تا کنون اکانت گوگل نداشته اید و از سرویس هایی مانند gmail استفاده نکرده اید، به plus.google.com رفته و بر Create An Account در سمت راست بالا کلیک کنید.

ایجاد حساب گوگل پلاس

اطلاعات مورد نظر خود را پر کنید و بر روی Next Step کلیک کنید. در این مرحله عکس پروفایل اضافه کنید. یک عکس پروفایل خوب انتخاب کنید که به صورت یک عکس کوچک در هنگام گذاشتن پست یا تعامل با افراد دیگر نشان داده می‌شود. سپس بر روی مرحله بعد کلیک کنید تا حساب گل پلاس ایجاد شود.

  • یادگیری بخش‌های مختلف

دوباره به لینک  plus.google.com بروید. باید صفحه ای شبیه پنجره زیر ببینید:

نمای گوگل پلاس

در اینجا بخشی است که می‌توانید همه پست‌های دریافتی خود از دیگران را مشاهده کنید. نوار خاکستری در بالا به شما اجازه می‌دهد که بین انواع اجتماعات خود (گروه‌ها) سوییچ کنید. در سمت راست گوگل پلاس محلی است که می‌توانید متن، صدا یا ویدئو چت با دوستان خود داشته باشید. موس خود را در بالای کلمه «Home» در بالا سمت چپ قرار دهید تا پانل navigation ظاهر شود. از این قسمت می‌توانید به Home، پروفایل، افراد، تصاویر و غیره دسترسی یابید. 

  • تنظیم پروفایل خود

در بالا سمت راست صفحه بعد، شما چیزهایی شبیه این خواهید دید:

پروفایل گوگل پلاس

این نوار اطلاع‌رسانی (notification bar) است که در حال حاضر تقریبا در بالای هر سرویس گوگل که استفاده می‌کنید نشان داده می‌شود. این علامت زنگ با آیکون قرمز رنگ می‌گوید که شما چند اطلاعیه (notifications) در حال انتظار دارید. با کلیک بر روی زنگ می‌توانید اطلاعیه‌های (notifications) خود را بررسی کنید. برای رفتن به پروفایل گوگل پلاس خود کلیک بر روی عکس خود در نوار notification کنید و سپس بر View profile کلیک کنید. در بالای صفحه پروفایل خود، نواری را با دکمه‌های زیر می‌یابید:

نوار پروفایل در گوگل پلاس

About را انتخاب کنید. در صفحه نتایج اطلاعاتی را مانند جعبه‌های برچسب دار داستان، کار، تحصیلات، اطلاعات پایه، مکان‌ها، لینکها و اطالاعات تماس پر کنید. در هر یک از این دسته‌بندی‌ها، می‌توانید به طور دقیق اجازه دهید چه کسانی می‌توانند اطلاعات را بخوانند به عبارت دیگر می‌توانید کنترل همه اطلاعات را به صورت عمومی یا خصوصی داشته باشید. 

گوگل پلاس

  • ایجاد اجتماعات

مهمترین و مفیدترین بخش گوگل پلاس اجتماعات می‌باشد. اجتماعات یا محافل اجازه می‌دهد که بتوانید دوستان خود را به مناسبترین شیوه دسته‌بندی کنید. به عنوان مثال هنگامی‌که شما یک خویشاوندی را به گوگل پلاس خود اضافه می‌کنید شما می‌توانید او را جزو اجتماعات Family اضافه کنید و یا همکاران خود را در اجتماع Work اضافه کنید و غیره. 
دلیل این کار چیست؟ به عنوان مثال، می‌خواهید برخی از تصاویر تعطیلات خانوادگی خود را در گوگل پلاس منشر کنید. نمی‌خواهید دوستان ورزشی و یا همکارانتان  این تصاویر را ببینند؛ بنابراین می‌توانید آنها را تنها در اجتماع Family به اشتراک بگذارید.

برای اضافه کردن افراد به اجتماعات خود، افراد را در پانل سمت چپ  navigation انتخاب کنید. همچنین می‌توانید دوستان را با وارد کردن نام شرکت یا مدرسه خود جستجو نمایید. 

  • پست گذاشتن

برای نوشتن پست، در بالا سمت چپ بر روی Home کلیک کنید. بر روی « Share what’s new» کلیک کنید و هر چیزی را که می‌خواهید بنویسید.

پست گذاشتن در گوگل پلاس
 

در این جعبه اشتراک، می‌توانید متن، تصاویر، لینکها، ویدئوها و وقایع را به اشراک بگذارید.

چگونه صفحه کسب و کار در گوگل پلاس بسازیم؟

صفحات گوگل پلاس یک راه عالی جهت در معرض قرارگیری برند شما در سایت شبکه اجتماعی گوگل پلاس می‌باشد. مانند همه شبکه‌های اجتماعی، گوگل پلاس فرصتی را برای ارتباط با جامعه‌ای از مشتریان و هواداران فراهم کرده است. برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی گوگل پلاس دارای تأثیرات زیادی بر سئو و حجم ترافیک جستجو دارد؛ به این دلیل که جزئی از گوگل می‌باشد. گوگل پلاس اخیرا ویژگی جدیدی برای برندها و کسب و کارها راه‌اندازی کرده که شبیه به صفحات فیس‌بوک است. صفحات گوگل پلاس برای کسب و کار در حال حاضر از طریق Google My Business مدیریت می‌شوند که دارای پلتفرمی است که یافتن و ارتباط با شرکت شما را برای مشتریان آسان می‌کند؛ به عنوان مثال وقتی «کافی‌شاپ» را جستجو کنیم لیست‌های گوگل پلاس هستند در بالای جستجو با همه اطلاعات مرتبط ظاهر می‌شوند. گوگل پلاس یک بخش کلیدی در رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک و قابلیت دیدن نام تجاری می‌باشد. 

ایجاد صفحه گوگل پلاس برای کسب و کار یا سازمان به دلایل بسیاری مهم است. نه تنها گوگل پلاس می‌تواند راهی برای ارتباط مشتریان در پلتفرم شبکه اجتماعی باشد بلکه می‌تواند نتایج جستجوی گوگل شما را ارتقا دهد. گوگل پلاس صفحات برند را برای کسب و کار ارائه می‌کند. بنابراین می‌توانید یک صفحه برند برای ایجاد ارائه آنلاینی از محصول، سازمان یا اجتماع بسازید. برای ایجاد صفحه کسب و کار گوگل پلاس نیاز دارید یک پروفایل شخصی در آن داشته باشید. اگر شما این صفحه را ندارید با کلیک بر sign up ابتدا یک پروفایل شخصی در گوگل پلاس بسازید. تنها زمانی می‌توانید صفحه کسب و کار ایجاد کنید که قبلا پروفایل خود را ایجاد کرده باشید. اگر دارای پروفایل شخصی در گوگل پلاس هستید مراحل زیر را برای ایجاد یک صفحه جدید در گوگل پلاس برای کسب و کار دنبال کنید. 

به Create page در گوگل پلاس رفته و نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید. اگر در حال ایجاد صفحه گوگل پلاس برای وبلاگ خود هستید شما باید گزینه brand را انتخاب کنید. 

انتخاب نوع کسب و کار در گوگل پلاس

زمانیکه شما یک دسته‌بندی را انتخاب کردید در صفحه بعدی نام صفحه را وارد کنید، وبسایت خود و نوع صفحه را دوباره انتخاب کنید. 

ایجاد صفحه کسب و کار در گوگل پلاس

بر روی Create page کلیک کرده و به طور دوستانه گوگل پلاس کمک خواهد کرد که همه اطلاعات لازم برای کسب و کار خود را پر کنید. بر روی Edit کلیک کرده و همه اطلاعات را در مورد وبسایت/محصولات خود در صفحه برند گوگل پلاس خود را وارد کنید. پیشنهاد می‌شود که همه اطلاعات ضروری در مورد برند خود را ارائه کنید به طوریکه با یک بار بازدید کاربر، علاقه مند به دنبال کردن صفحه برند شما در گوگل پلاس شود.

حساب گوگل پلاس

باید توصیفی در مورد برند خود وارد کنید و تصویر برند را آپلود کنید. در اینجا ابعاد تصویر برای کاور برند گوگل پلاس و تصویر پروفایل ذکر شده است:

  • حداکثر اندازه تصویر کاور می‌تواند 2120×1192 پیکسل باشد
  • حداکثر اندازه تصویر کاور باید بیشتر از 480×270 پیکسل باشد
  • اندازه تصویر پروفایل 250×250 می‌باشد.

تیم گوگل پلاس یک ویرایشگر تصویر خوب برای افزایش نمایه پروفایل گوگل پلاس ایجاد کرده است. هنگامی که صفحه گوگل پلاس برای برند ایجاد شد باید صفحه خود را در پروفایل گوگل پلاس و دیگر پروفایل‌های شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. این اولین گام برای جذب فالور صفحات برند گوگل پلاس شما می‌باشد. اگر دارای صفحات مختلف هستید می‌توانید با استفاده از پایین آوردن صفحه در قسمت چپ بین آنها سوییچ کنید. همچنین در گوگل پلاس می‌توانید پاتقی را با هواداران خود ایجاد کنید یا صفحه خود را بر روی دیوار خود در سمت راست به اشتراک بگذارید. همچنین صفحات برند گوگل پلاس دارای تب تصاویر و ویدئو است که بسیار مفید برای تعامل با کاربران است.

صفحه شخصی خود را با شیوه ی جدید در گوگل پلاس ثبت کنید

آدرس سایت باید کوتاه باشد, به راحتی به خاطر سپرده شود و مستقیم شما را به صفحه ی هدف برساند.

مثلا برای دسترسی به صفحه ی یوتیوب در گوگل پلاس به سادگی می توان از ادرس google.com/+YouTube به جای ادرس پیچیده و طولانی استفاده کرد.

اگر شرایط لازم را داشته باشید می توانید ادرس مورد نظر خود را برای اکانت یا صفحه گوگل پلاس خود انتخاب کنید. یعنی یکی از ادرس هایی که از قبل گوگل برای صفحه ی گوگل پلاس شما پیش بینی کرده است را انتخاب کنید. بسته به ادرس از پیش تعیین شده شما می توانید عدد یا حرفی به ان اضافه کنید که به این ترتیب ان را تنها به خود اختصاص خواهید داد.

ادرس انتخابی باید مورد قبول موارد اخلاقی و قوانین کاربران گوگل پلاس و همچنین واجد شرایط ادرس های داخلی ان باشد.

تغییر حالت صفحه گوگل پلاس

شرایط لازم برای داشتن ادرس اختصاصی در گوگل پلاس

قبل از انتخاب ادرس خود صفحه ی کاربری شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

شرایط قابل قبول برای مردم را داشته باشد

  • تعداد ده یا بیشتری (follower) پیرو داشته باشید.
  • حساب کاربری شما بیشتر از 30 روز فعال باشد
  • حساب کاربری شما دارای تصویر باشد.

شرایط صفحات محلی گوگل پلاس را داشته باشد

باید دارای کسب و کار محلی مورد تایید باشید.

شرایط صفحات غیر محلی را داشته باشد

باید به یک وب سایت معتبر لینک باشید.

آدرس اختصاصی خود را در گوگل پلاس انتخاب کنید

اگر شرایط فوق را ایجاد کنید, در بالای صفحه ی کاربری خود اطلاعیه ای را (در کادر مشکی ) خواهید دید.

  1. برای شروع روی Get URL (ادرس خود را انتخاب کن) کلیک کنید.
  2. سپس پنجره ای باز می شود که در ان ادرس هایی که برای شما پیش بینی شده اند را خواهید دید. اگر بیش از یک گزینه دیدید ان را که بیش از همه دوست دارید می توانید انتخاب کنید. ممکن است از شما خواسته شود که عدد یا حرفی را به ان اضافه کنید تا ادرس مورد نظر برای شما کاملا اختصاصی شود.

نکته: اگر پنجره مورد نظر باز نشد به قسمت "About" (درباره) پروفایل خود,بخش "Links" (ادرس ها) , مراجعه کنید و در قسمت Google+ URL (ادرس گوگل پلاس) , روی Get URL ( ادرس خود را انتخاب کن) کلیک کنید.

  1. مربع خالی را علامت بزنید (I agree to the terms of service), این عمل بیانگر ان است که شما با موارد ثبت موافق هستید.
  2. روی Change URL.(تغییر ادرس) کلیک کنید.
  3. ممکن است برای تایید حساب کاربری و موارد امنیتی از شما با کمک شماره ی موبایل سوالاتی پرسیده شود. در این صورت شما باکسی را مشاهده خواهید کرد که در ان موارد زیر را از شما می خواهد:
  • شماره موبایل خود را وارد کنید.
  • مربع را علامت بزنید تا افرادی که شماره ی موبایل شما را دارند بتوانند راحتتر در گوگل شما را پیدا کنند.
  • کدی که به شماره ی شما ارسال شده است را دراین باکس وارد نمایید.
  • دکمه تایید (Verify) را بزنید.
  1. زمانی که موارد فوق تایید شد ادرس انتخابی شما به صفحه ی کاربری گوگل پلاس شما لینک خواهد شد. بنابراین از اینکه تمامی موارد مطابق خواست شما بوده مطمئن شوید؛ چرا که هنگامی که ادرس شما تایید شود امکان درخواست برای تغییر ان وجود ندارد. پس اول مطمئن شوید بعد کلید تایید(Confirm) را بزنید.

هنگامی که ادرس اختصاصی هر فرد را بدانید در کمترین زمان با استفاده از کلمه ی کلیدی هر بخش , به هر قسمت از صفحه ی وی می توانید دست یابید. به عنوان مثال:

  • برای دستیابی به پست ها : google.com/+customURL/posts
  • برای دستیابی به اطلاعات : google.com/+customURL/about
  • برای دستیابی به تصاویر: google.com/+customURL/photos
  • برای دستیابی به ویدئو ها: google.com/+customURL/videos

تغییر دادن ادرس انتخابی خود در گوگل پلاس

برای تغییر دادن نوشتار ادرس انتخابی خود مراحل زیر را طی کنید:

  1. به بخش "Links" (لینک ها) ی در قسمت "about" پروفایل خود مراجعه کنید.
  2. صفحه ای جهت ویرایش فرمت ادرس شما باز خواهد شد , تغییرات مورد نظر خود را در ان وارد کنید.
  • توجه کنید تنها از نظر نوشتاری و دستوری می توانید ادرس را تغییر دهید. متن ادرس قابل تغییر نمی باشد.
  • در صورت مشاهده ی تخلف در ادرس صفحه ای آن را گزارش دهید.

امیدواریم که با استفاده از مطالب این مقاله بتوانید صفحه گوگل پلاس برای کسب و کار خود را ایجاد کنید و از این طریق با کاربران خود در تعامل باشید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
مهدی داشاد
ارسال شده در : شنبه 09 بهمن 1400

بسیار عالی است

ش حسینی
ارسال شده در : یکشنبه 03 دی 1396

با سلام از مطالب مفیدتون تشکر میکنم جامع و کامل بود سایتا رو زیر و رو کردم یه مطلب درست حسابی که گنگ نباشه نبود موفق و پیروز باشید