آموزش ساخت پست با دکمه شیشه ای تلگرام

دکمه شیشه ای تلگرام چیست؟

تلگرام از در نسخه api2 که در سال 2015 منتشر شد به کاربران این امکان را داد که هنگام ایجاد ربات تلگرام از دکمه های ترنسپرنت استفاده کنند. ترنسپرنت (Transparent) در فارسی به شفاف، نیمه شفاف و شیشه ای ترجمه شده است.

بنابراین ما در آموزش ساخت پست با دکمه شیشه ای تلگرام میخواهیم نحوه ایجاد یک پست با دکمه ای که بصورت شفاف باشد را آموزش دهیم . یعنی در پست شما ، دکمه ای قرار دارد که پس زمینه نرم افزار را میتوان از زیر آن دید.

ربات هایی که از پست با دکمه شفاف استفاده می کنند

چه ربات هایی در حال حاضر از قابلیت ساخت پست با دکمه شیشه ای استفاده می کنند:

معرف ترین ربات هایی که در حال حاضر از این قابلیت استفاده می کنند عبارتند از ربات @music ، ربات @sticker که احتمالا برای ساخت استیکر از آن استفاده کرده اید، ربات @like این لیست را میتوان تا بینهایت ادامه داد . در واقع شئی InlineKeyboardButton به کاربران امکان میدهد که هر تعداد که بخواهند ربات هایی با دکمه های شیشه ای بسازند.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی


آیا برای ساخت یک پست با دکمه شیشه ای تلگرام، ربات آماده ای وجود دارد؟

بله ربات هایی مانند lemobot، tbtn_bot و sscapachebot برای ساخت دکمه شیشه ای وجود دارند که از میان این ربات ها ربات sscapachebot بدون نیاز به پیوستن در گروه خاصی به شما امکان میدهد با دستورات فارسی یک دکمه شیشه ای بسازید. از قابلیت های این ربات امکان افزودن عکس و امکان افزودن لینک گروه و یا سایت خود به دکمه میباشد.

ربات جدید آپدیت 1396/11/15

این ربات https://telegram.me/linksazibot هم امکانات بسیار زیادی برای ساخت دکمه شیشه ای و بسیاری امکانات دیگر برای مدیران کانالهای تلگرامی دارد.

آیا میتوان رباتی برای ساخت یک پست با دکمه شیشه ای ساخت ؟

بله شما میتوانید با استفاده از ربات ساز تلگرام یک ربات با قابلیت ایجاد دکمه شیشه ای بسازید. برای اینکار ابتدا باید خود ربات ساز تلگرام را فراخوانی کنید. در تلگرام عبارت @BotFather را جستجو کرده و بعد از یافتن ربات دستور /start را برای شروع به کار ربات واردکنید. این ربات مانند همه ربات های تلگرام یک سری راهنما برای ساخت ربات به شما میدهد .

نکاتی برای ساخت یک ربات تلگرامی

برای ساخت یک ربات تلگرامی باید به Node.js مسلط بود و در سایت تلگرام رفرنس کار با Api تلگرام را مطالعه کرد. ربات های تلگرامی معمولا اطلاعاتی را به سرور ارسال و پاسخ را دریافت می کنند. برنامه نویسان ربات میتوانند دستورات خاصی را برای کاربر مشخص کنند و یا به هر مورد تایپ شده کاربر پاسخ دهند. که البته اگر دستورات کاربر مشخص باشد . پاسخگویی سریعتر و دقیقتر خواهد بود.

برای ایجاد یک ربات به دستورات جیسون و جاوا اسکریپت هم نیاز خواهیم داشت. بنابراین میتوان گفت که برنامه نویسی ربات های تلگرام کاری حرفه ای محسوب میشود.


بیشتر بخوانید ساخت کانال تلگرام


استفاده از ربات های موجود برای ساخت دکمه شیشه ای همراه پست

چگونه از ربات های موجود برای ساخت پست با دکمه شیشه ای تلگرام استفاده کنیم؟

برای اینکار کافیست که نام ربات مد نظر را همراه با علامت @ در نرم افزار تلگرام جستجو کنید. سپس طبق رهنمای ربات به پیش روید . اغلب ربات های تلگرامی با فرمان /Start شروع به کار کرده و برای دریافت لیست دستورات موجود در ربات معمولا باید از دستور /help استفاده کرد.

معرفی محبوب ترین ربات ایرانی برای ساخت پست با دکمه شیشه ای

ربات sscapachebot در میان ربات های موجود برای ایجاد دکمه شیشه ای از محبوبیت بیشتری برخوردار است و دلیل آنهم این است که این ربات شما را ناچار به عضویت در گروه خاصی نمی کند. برای استفاده از این ربات ابتدا در تلگرام عبارت @ sscapachebot را جستجو کرده و ربات را نصب کنید .

راهنمای استفاده از ربات کاملا فارسی است. این ربات به شما امکان افزودن یک عکس با لینک به گروه و یا سایت را میدهد با زدن کلید /start کد های زیر به نمایش در میآید .

ایجا پست با دکمه شیشه ای تلگرام

اگر از کلید /help برای دریافت راهنما استفاده کنید، کد های بالا برای شما تکرار خواهند شد.

این ربات برای ساخت پست با دکمه شیشه ای سه دستور /newtabو /newlist

و /convert را بکار میبرد.

برای ساخت دکمه شیشه ای از دستور /newtab استفاده کنید.

حالا باید یک تصویر برای کانال و یا گروه و یا سایت خود اضافه کنید . این ربات تنها از عکس های با فرمت Jpg پشتیبانی می کند ، بنابراین بنر خود را در فتوشاپ ایجاد و با فرمت درست ذخیره و به ربات وارد کنید. برای وارد کردن عکس باید از روش ارسال فشرده عکس استفاده نمائید.

ایجاد دکمه شیشه ای در تلگرام

در گام های بعد طبق دستورات ربات پیشرفته و عنوان دکمه های خود را ایجاد کنید. هنگام وارد کردن آدرس سایت خود حتما آدرس را با این فرمت وارد نمائید : https://www.web24.ir یعنی در ابتدا از Http:// استفاده نمائید.

در گام آخر نیز باید کدی که برای دکمه در ربات ایجاد شده است را کپی و در گروه دلخواه خود قرار دهید . یادتان باشد که هنگامی که کاربران بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند . تلگرام پنجره ای را باز کرده و از کاربران میخواهد که بازکردن لینک در مرورگر موبایل را تائید کنند.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی اختصاصی


برای برنامه نویسی ربات های تلگرام از چه زبانهایی میتوان استفاده کرد

PHP : در سایت Github میتوان Api های ساخته شده با PHP را برای ربات های تلگرام یافت . برای اطلاعات بیشتر در این زمینه API چیست را بخوانید.

همچنین ربات های تلگرامی که صفر تا صد با دستورات PHP ساخته شده اند نیز وجود دارند. اگر شما برنامه نویس PHP هستید میتوانید از پلتفرم Laravel برای ساخت ربات های تلگرامی خود استفاده کنید.

کتابخانه های PHP برای ساخت ربات های تلگرامی که در سایت core.telegram.org معرفی شده اند عبارتند از : PHP Telegram API و PHP Telegram Bot و Bot API PHP SDK و Bot .

Java: زبان برنامه نویسی جاوا هم بخوبی میتواند برای نوشتن ربات های تلگرام مورد استفاده قرار گیرد. از جمله کتابخانه های جاوا برای ساخت ربات های تلگرامی عبارتند از : TelegramBots و TelegramBot و telegramBotUtilities و Java API این کتابخانه ها از ساخت رباتهای ساده تا ایجاد ربات های بازی ساز را میتوانند انجام دهند.

Node.js : همانطور که در همین متن اشاره کرده بودیم Node.js یکی از پرکاربردترین ابزار های ایجاد ربات های تلگرامی است از کتابخانه های Node.js میتوان به گزینه های زیر اشاره کرد: Telegraf و Telebot و Botgram و Telegram-node-bot و Node-Telegram-bot و Slimbot

Python : پایتون هم کتابخانه های برای ایجاد ربات های تلگرامی دارد که از کتابخانه های آن میتوان به python-telegram-bot و Telepot و twx.botapi اشاره کرد

برای استفاده از هر کدام از این کتابخانه ها میتوانید در سایت github نام کتابخانه مد نظر خود را جستجو کرده و آن را دانلود کنید. امیدواریم که با استفاده از این مقاله بتوانید دکمه شیشه ای برای تلگرام خود ایجاد کنید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
reza
ارسال شده در : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397

سلام اخرین تو یک کانالی عضو شدم که پروکسی میده و وقتی روی دکمه شیشه ای کلیک میکنم خودش مستقیم پروکسی رو تنظیم میکنه.اگه ممکنه محبت کنید در مورد نحوه لینک دهیش راهنماییم کنید.ممنونم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 29 اردیبهشت 1397

سلام

دوست عزیز پاسخگویی به این سوالات رو باید از ادمین همون کانال تلگرامی پیگیر بشید و مرتبط با موضوع کاری ما نیست.

امیر پهلوان
ارسال شده در : دوشنبه 13 فروردین 1397

سلام بعضی از این دکمه شیشه ای هایی که روش میزنی میری تو کانال مستقیم میبرنت رو یه پست که خودشون از قبل تعین کردن چجوری میشه این کارو کرد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 18 فروردین 1397

ربات های دکمه شیشه ای توسط افرادی ایجاد میشن و طبیعی هست برای جبران هزینه هاشون گاهی به افرادی که از ربات استفاده میکنن تبلیغات نمایش بدن و متاسفانه هنوز ربات دکمه شیشه ای که بدون مشکل و تبلیغات برای طولانی مدت جواب بده وجود نداره

رضا
ارسال شده در : دوشنبه 09 بهمن 1396

من اکثر ربات های ساخت دکمه شیشه ای رو امتحان کردم واقعا هیچ کدوم جواب ندادن حتی روی آی دی های دیگه و یا تلفن های هوشمند دیگه حتی با سیستم و...نسخه های مختلف و متفاوت تلگرام توی هیچکدوم جواب نداد ولی ربات های شرکت های مختلف مثل های وب صبا نت و یه سریای دیگه کار می کردن باید چکار کنم؟

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 11 بهمن 1396

ربات های تلگرام برای اجرا شدن باید روی سرور نصب باشن و گاهی اوقات به دلیل down بودن سرور ربات به صورت مقطعی غیر فعال میشود و باید تست کنید.

سراج
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 03 بهمن 1396

رباتهایی که برای ساخت ترانسپرنت باتون معرفی کردید همشون افلاین هستند لطفا قبل اموزش منبع خودتون رو لااقل یکبار چک کنید

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 11 بهمن 1396

دوست عزیز همونطوری که توی متن مقاله میبیند از مراحل کار ربات اسکرین شات گرفته شده پس در موقع نوشتن مقاله این ربات ها فعال بودن و کار میکردن و احتمالا زمانی که شما تست کردید سروری که ربات روش نصب بوده down شده. این مقاله در آینده با ربات های دیگر آپدیت میشه و امیدوارم بتونید استفاده کنید.