سئو یا ادوردز ؟ کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است ؟

سئو و ادوردز تکنیک‌های بازاریابی در فضای اینترنت هستند که هر کدام از آن ها، روش های خاصی را با هدف ارتقای رتبه سایت بکار می‌ برند. هر دوی این روش ها در جای خود می‌توانند تاثیرگذار و مفید باشند. بازار پر رقابت کنونی به نحوی است که برای موفقیت و کسب رتبه برتر باید همه امکانات را شناخت و به بهترین شکل ممکن بکار برد. برای اینکه با تفاوت‌های سئو و ادوردز آشنا شوید و مزایا، معایب و کاربرد‌های هر یک را بشناسید، این نوشتار را تا انتها مطالعه کنید. 

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با بهینه سازی سایت (سئو)

برخی از  روش‌ها مانند انجام بهینه سازی سایت (سئو) به زمان طولانی تری نیاز دارد تا رتبه شما را در سرچ گوگل ارتقا دهد. ولی رسیدن به رتبه اول گوگل با سئو، ماندگارتر است. اگر سئو ادامه داشته باشد و روش‌های بهینه سازی سایت متوقف نشود، به احتمال زیاد شما همیشه در رتبه اول گوگل باقی می مانید. در صورتی‌که تمایل دارید، سایت خود را بهینه سازی کنید تا به صفحه اول گوگل برسید، کافی است با مشاوران وب 24 تماس بگیرید.


بیشتر بخوانید : سئو چیست و چرا بهینه سازی سایت مهم است؟


سئو چه کمکی به کسب و کارها می کند؟

برای اینکه همواره در نتایج اول جستجو قرار بگیرید باید به صورت مستمر بر روی سئو سایت کار کنید، بکار بردن اصول سئوی کلاه سفید نتایج استراتژی‌های سئو سایت شما را ماندگار تر خواهد کرد. خیلی کم پیش می‌آید که سایتی بدون حضور متخصص سئو به نتایج اول جستجو‌ها دست یابد و برای بدست آوردن جایگاه مناسب و حفظ آن لازم است اصول و قواعد را به صورت مستمر رعایت کنید. سایتی که نتایج جستجو جایگاه مناسبی داشته باشد قطعا کاربران زیادی داشته و ضمن افزایش ترافیک می‌تواند به فروش بالایی هم دست یابد. 

سئو و بهینه سازی سایا

رسیدن به رتبه اول گوگل با ادوردز

گاهی شما زمان کافی برای رسیدن به رتبه اول گوگل را ندارید. در این صورت شما می‌توانید راه دوم یعنی Google Adwords را به کار ببرید. در این صورت شما تبلیغاتی هدفمند و کم هزینه در گوگل خواهید داشت که هر یک از مشتریان و مخاطبان شما که کالا یا خدمات شما را در گوگل سرچ کنند، تبلیغ شما اولین انتخابی است که به آن‌ها نمایش داده خواهد شد.
تبلیغات در گوگل روشی بسیار هدفمند و قابل کنترل برای رسیدن به رتبه اول گوگل است. چرا که به شما امکان برنامه ریزی کامل روی تبلیغتان را می‌دهد. مثلاً شما می‌توانید زمان نمایش تبلیغات در گوگل خود را مشخص کنید. همچنین می‌توانید از گزارش‌های گوگل در مورد تبلیغ شما مانند میزان بازدید و ... مطلع شوید. در این صورت می‌توانید با انتخاب جملات و کلید واژه‌های کاربردی تر، در سرچ‌های بیشتری از مخاطبانتان رتبه اول گوگل باشید. 
برای رسیدن به صفحه اول گوگل در زمان بسیار کوتاه از طریق ادوردز کافی است با وب 24 تماس بگیرید. ما مجری تبلیغات در گوگل برای شما خواهیم بود و بهترین روش و نتیجه را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

ادوردز (Google Adwords) چیست؟

برای اینکه شما بهتر با این شیوه تبلیغاتی آشنا شوید، آن را با ذکر یک مثال بیان می کنیم.
تصور کنید که شما فروشنده موبایل هستید و قصد دارید فروش اینترنتی هم داشته باشید یا حداقل اطلاعات تماس و آدرس شما در اینترنت برای مشتریان شما قابل مشاهده باشد. در این حالت کلمات کلیدی در رابطه با شغل شما، شامل خرید موبایل، فروش موبایل و … خواهد بود. هنگامی که فردی با قصد خرید موبایل وارد موتور جستجوی گوگل می‌شود، واژه‌هایی مثل خرید موبایل و … را سرچ می‌کند. در این هنگام تبلیغ شما در صفحه ی اول گوگل نشان داده می‌شود. یکی از مزیت‌های این تبلیغ در مقایسه با دیگر روش‌های تبلیغات این است که در ادوردز همه کسانی که تبلیغ شما را می‌بینند و باز می‌کنند، مخاطبان و مشتریان واقعی شما است. به عبارتی تنها افرادی تبلیغ شما را در گوگل مشاهده خواهند کرد که قصد خرید موبایل را دارند. بنابراین نتیجه همه سرچ‌ها و کلیک‌های انجام شده روی تبلیغ شما در گوگل واقعی و مثبت خواهد بود.


بیشتر بخوانید: گوگل ادوردز (Google Adwords) چیست و چگونه کار می‌کند؟ + نکات


هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز

عمده درآمد گوگل از طریق Google Adwords حاصل می‌شود و از این رو برای این شرکت از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تبلیغات در گوگل می‌تواند بسیار اثر بخش باشد، اما مساله مهم آن است که شما شیوه تبلیغ در این موتور جستجو را بشناسید و بتوانید هزینه‌های تبلیغات خود را به خوبی مدیریت کنید. مشاوره با یک متخصص حرفه ای در این مسیر می‌تواند بسیار مفید باشد و به ارتقای رتبه سایت کمک کند. هزینه تبلیغات ادوردز به صورت کلیکی محاسبه می‌شود به این صورت که بر اساس ورودی‌های سایت از طریق لینک تبلیغ، هزینه ای که باید پرداخت کنید محاسبه خواهد شد. شما برای هزینه تبلیغات روزانه خود می‌توانید سقف مشخص کنید که در کنترل ورودی‌های روزانه و مدیریت هزینه‌ها بسیار تاثیر گذار هستند. گوگل امکان تعریف بازه زمانی مشخص برای تبلیغات را هم فراهم آورده به صورتی‌که شما می‌توانید مشخص کنید تبلیغ شما در چه ساعاتی از روز نمایش داده شود. اگر زمینه کسب و کار شما از رقابت کمتری برخوردار باشد در کمترین زمان و با صرف هزینه پایین می‌توانید به رتبه دلخواه خودتان دست پیدا کنید اما در کلمات پر رقابت بحث تخصص و هزینه بیشتر مطرح می‌شود. 
شرکت‌های توانمند که سطح رقابت در آن‌ها بسیار بالاست در کنار سئو همواره از ادوردز هم استفاده می‌کنند تا جایگاه خود را حفظ کنند. اگر تعداد رقبا بالا باشد ناچار خواهید بود قیمت بیشتری را برای کلمات کلیدی مد نظرتان پیشنهاد دهید. کار در این مرحله دشوار خواهد شد و هزینه ادوردز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

تبلیغات گوگل

تفاوت سئو و ادوردز

سئو و ادوردز هر کدام برای خود مزایا و معایبی دارند. سایت‌هایی که تازه کار خود را آغاز کرده اند می‌توانند با کمک ادوردز به جایگاه مناسبی دست یابند و از اطلاعات آماری دقیقی که گوگل ادوردز در اختیار آن‌ها می‌گذارد استفاده کنند.
بعد از آن که به جایگاه مطلوبی دست یافتید رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت می‎تواند به حفظ جایگاه شما کمک کند و نیاز به تبلیغات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در صورتی‌که در ادوردز انتخاب مناسبی نداشته باشید و یا از فرد متخصص کمک نگیرید هزینه‌های زیادی را بدون نتیجه به شما تحمیل خواهد کرد. هزینه سئو بسیار کمتر از ادوردز است و نتایج آن بسیار پایدار تر خواهد بود. ادوردز سریعتر به نتیجه می‌رسد اما پایداری آن به نسبت کمتر است. سئو باید به صورت مستمر در دستور هر کسب و کار اینترنتی باشد و از قواعد آن پیروی کرد اما در مواردی که به نتایج سریعتری نیاز دارید لازم است از ادوردز استفاده کنید. تجربه و دانش در استفاده از گوگل ادوردز بسیار مهم است اگر از تجربه و دانش کافی برخودار نیستید به هیچ عنوان اکانت گوگل ادوردز نسازید چراکه پول خود را به هدر خواهید داد.

سئو یا ادوردز؟

در صورتی‌که می‌خواهید در نتایج جستجوی مرتبط دیده شوید و بهترین جایگاه را کسب کنید لازم است از سئو و ادوردز به صورت همزمان و به میزان نیاز استفاده کنید. سئو یک راهکار بازاریابی است که نیاز به صرف زمان بیشتری دارد اما هزینه آن به نسبت ادوردز بسیار کمتر است و نتایج پایدار تری هم دارد. حضور در رتبه‌های برتر گوگل به معنی فروش تضمینی خواهد بود. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید و نتایج پایدار برای شما در اولویت هستند حتما برای سئو مناسب سایت برنامه ریزی کنید. تحریم‌های گاه و بیگاه آمریکا سبب شده ادوردز در مقاطع مختلف با دشواری‌هایی رو برو شود به همین دلیل لازم است بدانید ادوردز راهکار دائمی و قابل اتکایی نخواهد بود. اما اثرگذاری سریع و هدفمند آن به نحوی است که به این راحتی‌ها نمی‌توان از آن گذشت. 

سئو یا ادوردز

پیشنهاد وب24 برای کسب و کارها 

ادوردز و سئو هر دو ابزارهای مفید و اثر گذار در ارتقای رتبه سایت هستند. مدیرانی که می‌خواهند به جایگاه نخست موتورهای جستجو دست یابند و در طولانی مدت جایگاه خود را حفظ کنند لازم است از تلفیق این دو روش برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند. هر کسب و کار دنیای خاص خود را دارد و نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید. به ویژه اینکه رقابت روز به روز جدی تر و شدید تر می‌شود برای دستیابی به نتایج دلخواه بهتر است از نظرات کارشناسان متخصص استفاده کنید تا راهکارهای مناسب کسب و کار شما را شناسایی و معرفی کند. وب24 تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه طراحی و سئو سایت را در اختیار دارد و با نمونه‌های موفق فراوان، برای هر کسب و کار راهکار اختصاصی ارائه می‌دهد. فراموش نکنید که برای موفقیت باید با شناخت و آگاهی حرکت کنید و نتایج تصمیمات خود را بسنجید تا در آینده تصمیمات بهتری بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه سئو و ادوردز با کارشناسان وب24 تماس بگیرید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha