10 آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن


این روزها همه به دنبال کسب رتبه 1 گوگل هستند :)
شما چطور ؟


اگر شما هم سایتی دارید که محصول یا خدماتی را عرضه می کنید حتما کسب رتبه های برتر گوگل برای شما مهمه چون از طریق گوگل می تونید هزاران کاربر رو بصورت رایگان به سایت خودتون هدایت کنید و چه چیزی بهتر از این !
یکی از روش هایی که کمک می کنه بتونید در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشید استفاده از تکنیک های سئو است.


توجه : سئو به معنی بهینه سازی سایت برای تمامی موتورهای جستجو است اما چون گوگل بیشترین سهم جست و جوی کاربران دسکتاپ و موبایل رو در اختیار داره بیشتر افراد از سئو برای بالا اومدن در گوگل استفاده میکنن (حداقل در ایران اینطوره).


پس بازار رقابت بسیار داغه و همه میخوان برسن به رتبه یک و از طرفی گوگل هم نمی خواد که تکنیک ها و روشهایی که به وسیله اونها به سایتها رتبه میده رو کسی بفهمه و برای همین سعی میکنه به صورت مداوم از طریق تغییر دادن الگوریتم های خودش کاری کنه که هیچکس نفهمه چطور باید در گوگل اومد بالا.
اما این وسط افرادی هستند که خوره بهینه سازی سایت هستند و از روش های مختلف سعی می کنن متوجه بشن پشت پرده گوگل چی می گذره و با آزمایش تکنیک های مختلف در حال برملا کردن رازهای گوگل هستن. واقعا دستشون درد نکنه :)
در ادامه 10 آزمایش بسیار جذاب روی بخشهای مختلف تاثیر گذار در سئو و نتیجه اون رو معرفی می کنم که توسط بزرگان بهینه سازی سایت در دنیا انجام شده و ما هم به عنوان کاربر میتونیم از این آزمایشات برای سایت های خودمون ایده بگیریم.


تکنیک های سئو و نتایج آن


آزمایش اول : تکنیک آسمان خراش و تاثیر گذاری اون در سئو


برایان دین Brian Dean از سایت معروف Backlinko تکنیکی به نام آسمان خراش Skyscraper  ابداع کرد که با استفاده از این تکنیک میشه خیلی خوب نتیجه گرفت به خصوص در کلمات پر سرچ و دارای رقابت زیاد.


تکنیک آسمان خراش Skyscraper چیه ؟


این تکنیک میگه اگر میخواهید روی کلمه پر رقابتی گوگل شما رو در صفحه اول نمایش بده, اول باید ببینید در حال حاضر چه سایتهایی در صفحه اول هستند.بعد مطالب اونها رو بررسی کنید و مطلبی در سایت خودتون بنویسید که از تمام رقبا طولانی تر و جامع تر باشه و تمامی جوانب کلمه کلیدی مورد نظر شما رو پوشش بده.(یعنی اگه میخواهید دیده بشید باید برجی بسازید که از باقی برج ها بلندتر و شیک تر باشه)
استفاده از این تکنیک باعث میشه سایت های زیادی به عنوان مرجع به شما لینک بدن و گوگل هم محتوای شما رو به عنوان مرجع تشخیص میده و شما رو در نتایج میاره بالا.
تذکر : متاسفانه مدیران سایتهای ایرانی  علاقه چندانی ندارند به سایتهای فارسی به عنوان مرجع لینک بدین و تموم لینک های مقالات میره به ویکیپدیا و همین باعث شده سایت  Wikipedia روی تمامی کلمات بالا باشه و رتبه خوبی داشته باشه.

آزمایش تکنیک skyscrapper


نتیجه این آزمایش : استفاده از تکنیک آسمان خراش باعث موفقیت 11 درصدی در وضعیت کلی سئو سایت و افزایش 110% ترافیک ورودی سایت روی کلمه کلیدی مورد نظر شده


آزمایش دوم : گرفتن بک لینک از صفحاتی که لینک خروجی زیادی دارند تاثیری نداره


یکی از سئو کارهای معروف استرالیا به نام دن پتروویچ Dan Petrovic که دلنوشته های خودش رو در سایت Dejan SEO منتشر میکنه آزمایش جالبی روی بک لینک انجام داده.
یک باور بین سئو کارهای وجود داره که اگر سایتی زیاد لینک خروجی به جاهای مختلف داشته باشه تاثیر لینکها کم میشه.
برای انجام این آزمایش آقای پتروویچ 2 سایت مختلف ایجاد کرد و یک ماه فرصت داد که این سایتها روی کلمات مختلف رتبه بگیرن و در نتایج دیده بشن.
سپس به یکی از سایتها از یک سایت با اتوریتی 70 بک لینک داد (تعداد بسیار زیادی لینک خروجی در این سایت وجود داشت) و بعد از چند روز سایت از رتبه 70 به رتبه 3 رسید ولی سایتی که لینک نداشت هیچ تغییر رتبه ای نداشت.

تاثیر گرفتن بک لینک از سایتهای اتوریتی بالا


نتیجه این آزمایش : گرفتن بک لینک از سایتهایی که اتوریتی بالایی دارند در هر صورت تاثیر خوبی داره حتی اگه تعداد لینک های خروجی سایت لینک دهنده زیاد باشه

آزمایش سوم : تجربه صفحه اول گوگل بدون ساخت لینک


معمولا سئو کارهای بلک هت blackhat یا اون دسته از سئو کارها که سعی میکنن با روش هایی خلاف قوانین گوگل, سایتها رو به نتیجه برسونن همیشه گمنام و ناشناخته هستند اما آقای متیو وودوارد Matthew Woodward  یکی از بلک هت کارهای درجه یک دنیاست که تجربیات بسیار جالبی روی سایتهای مختلف داره.
ایشون وقتی در سال 2012 اولین بلاگش رو راه اندازی میکرد تصمیم گرفت هیچ بک لینکی ایجاد نکنه !


اما چرا ؟ مگه سایت بدون بک لینک رتبه میگیره ؟


در جواب این سوال هدف آقای وودوارد این بود که ببینه آیا مطالب مفید و کاربردی میتونن خودشون رتبه بگیرن بدون اینکه تلاش کنیم با ساختن لینک بیاریمشون بالا.
برای این کار ایشون تعداد زیادی ویدئو و مقالات آموزشی جامع و کاربردی منتشر کرد و صبر کرد تا نتیجه رو ببینه.

کسب رتبه بدون بک لینک

و نتیجه چی شد ؟ سایت ایشون بعد از چند ماه بیش از 9.600 بک لینک بصورت طبیعی از 655 دامنه مختلف بدست آورد و به کمک همینها تونست روی خیلی سرچ ها در صفحه اول گوگل قرار بگیره و همه این موفقیت ها رو مدیون مطالب مفیدش بود بدون ساختن حتی یک بک لینک

آزمایش چهارم : تاثیر لینک های داخلی رو هرگز نادیده نگیرید


یکی از سئوکارها به نام Bill Sebald مدتی رو درگیر میزان تاثیر و قدرت لینک های داخلی در سایتش بود و آزمایشی رو برای این کار انجام داد.در زمان انجام این آزمایش سایتش روی کلمه Philadelphia SEO company رتبه 11 گوگل رو داشت (جهت آشنایی دوستان مبتدی توضیح بدم که رتبه 11 یعنی رتبه اول از صفحه دوم نتایج گوگل چون هر صفحه 10 نتیجه رو نشون میده)


در مرحله اول : از یک صفحه مهم سایت که رتبه خوبی داشت با کلمه کلیدی به صفحه اصلی سایت لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه 11 به 10 رسید (آخرین نتیجه صفحه اول).
در مرحله دوم : در تمامی صفحات سایتش با کلمه کلیدی به صفحه اصلی سایتش لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه 10 به 12 سقوط کرد.
در مرحله سوم : در تمامی صفحات سایتش با کلمه کلیدی به صفحات مهم سایتش لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه 12 به 9 رسید.

تاثیر لینک داخلی در سئو

نتیجه کلی : ایجاد لینک داخلی بین صفحات مهم سایت باعث بهبود رتبه کلی سایت میشه

آزمایش پنجم : گوگل طول نمایش تایتل رو به پیکس اندازه میگیره نه کاراکتر!


اگه مقداری با تولید محتوا و اصول نوشتن مطالب سایت آشنا باشید حتما بارها شنیدید که برای عنوان مطالب باید محدودیت بین 65 تا 70 کاراکتر رو رعایت کنید و اگر طولانی تر از این بنویسید گوگل کاراکترهای اضافی رو پاک میکنه و .... نشون میده.اما بارها پیش اومده عناوینی کمتر از این محدودیت هم در صفحه نتایج بصورت نصفه نمایش داده میشن و گاهی عناوین طولانی تر هم بصورت کامل نمایش داده میشن :\
همین مساله باعث شد که آقای Bill Hartzer به فکر انجام دادن آزمایشی بیافته.


ایشون مقالاتی در سایتش ایجاد کرد که شامل مجموعی از حروف و اعداد بدون چیدمان و مفهوم بود ولی 95 کاراکتر طول داشت و در کمال تعجب این عنوان به صورت کامل در صفحه نتایج نمایش داده شد.
در مرحله بعد مشخص شد گوگل برای سنجش بلندی عنوان مقالات از واحد Pixel استفاده میکنه و تعداد کاراکتر ها چندان مهم نیست.

تعداد کاراکتر های مجاز برای عنوان مقالات


نتیجه آزمایش : تایتل Title یا عنوان مقالات در گوگل میتونه تا 512 پیکسل طول داشته باشه و بصورت کامل هم نمایش داده میشه


آزمایش ششم : اگر لینکهای خوب سایت را اشتباها دیزآوو کنید کارتان تمام است


یکی از مشکلاتی که بسیاری از مدیران سایتها با اون درگیر هستن اینه که بعد از چند سال فعالیت تعداد زیادی بک لینک بی ارزش و اسپمی براشون ساخته میشه که ممکنه این لینکها رو خبر خوانها و سایتهای دیگه که مطالب رو کپی میکنن ساخته باشن یا سایتهای رقیب برای ضربه زدن به رتبه های دیگران لینکهای اسپم به تعداد بالا ایجاد کنن (خداییش این کار نامردیه ).
برای اینکه تاثیر لینکهای ضعیف و اسپم که باعث افت رتبه سایت میشن رو از بین ببریم از ابزاری به نام Disavow در وبمستر تولز گوگل استفاده میکنیم و با این روش لینکهای ضعیف رو به گوگل گزاش میکنیم تا اونها رو در نظر نگیره.


برخی از سایت های معتبر و سئوکارها بارها اعلام کردند که دیگه نیازی به استفاده از این ابزار نیست و خود گوگل لینکهای اسپمی رو تشخیص میده و ارزش اونها رو نادیده میگیره


ولی یک سوال اینجا پیش میاد :

  • اگه لینکهای مفید و خوب سایت رو دیزآوو کنیم چه اتفاقی میافته؟
  • آیا این اشتباه قابل جبرانه و این لینکها برمیگردن؟

برای پیدا کردن جواب این سوالها یکی از اساتید سئو به نام Cyrus Shepard از MOZ یک آزمایش فوق العاده و خطرناک روی سایت شخصی خودش انجام داد.
ایشون تمامی 35000 بک لینکی که به سایت خودش وجود داشت و در پنل Webmaster tools قرار گرفته بود رو دیزآوو کرد.
بسیاری از این لینکها رنک دار و قدرتنمد بودن و سایت ایشون رتبه های خوبی روی کلمات مختلف داشت.
بعد از این دیزآوو بازدید سایت ایشون به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد و رتبه های زیادی رو از دست داد تا جایی که ایشون مجبور شد فایل دیزآوو رو حذف کنه.
فکر میکنید تاثیر این کار چی بوده ؟
حتی بعد از حذف کردن فایل دیزآوو باز هم تاثیری در رتبه های سایتش مشاهده نکرد و ترافیک ورودیش تغییری نکرد.

نتیجه آزمایش : Disavow کردن لینکها بسیار خطرناکه و اگر لینکهای خوب سایت تون رو اشتباها دیزآوو کنید تاثیر اونها رو به طور کلی از بین میبرید و احتمالا هرگز دیگه نمیتونید از قدرت اونها مجددا استفاده کنید

آزمایش هفتم : هواپیمایی ربایی عجیب در سئو


بسیاری از افراد هستند که شناخته شده و به نوعی سلبریتی تخصص خودشون هستند و با اسم خودشون یا برندشون سایت دارن و فعالیت میکنن.
ولی آیا میشه سایتون رو روی اسم افراد معروف دیگه بالا بیاریم ؟
اگه این کار شدنی باشی میتونه خیلی سوء استفاده ها از نام افراد یا شرکت ها انجام صورت بگیره 
در هر صورت باید بدونید که این کار شدنیه و اتفاقا برای یکی از معروف ترین غول های سئو جهان اتفاق افتاده.
به این کار Hijacking گفته میشه که برای هواپیما رباها به کار برده میشه و مفهوم کلیش اینه که کنترل چیزی رو در دست خودمون بگیریم.


خوب ببینیم داستان بزرگترین هواپیما ربایی تاریخ سئو چی بوده :
دوست خوبمون آقای پتروویچ که آزمایش شماره 2 رو هم ایشون انجام دادن در یک اقدام جنجالی سعی کرد روی اسم Rand Fishkin بیاد رتبه یک گوگل و در کمال تعجب موفق به این کار شد!


معرفی Rand Fishkin


خیلی از سئو کارها این آقا رو میشناسن. ایشون موسس یکی از بزرگترین شرکت های سئو جهان با نام MOZ هستند که مقالات و مطالب آموزشی بسیار مفیدی در مورد سئو تولید کردن و همچنین بعد از اینکه گوگل دیگه از پیج رنک حمایت نکرد ایشون از اتوریتی Authority  به عنوان یک معیار جایگزین برای سنجش میزان اعتبار سایتها رونمایی کرد.
ایشون یکی از لیدرهای سئو در دنیا هستند و به عنوان یکی از کارآفرین های برتر زیر 30 سال دنیا شناخته میشن.
و آقای پتروویچ سعی کرد روی سرچ اسم این فرد بیاد رتبه یک و جاشو بگیره (این کار فوق العاده سخت و شاید نشدنی به نظر میاد چون ایشون فوق العاده شناخته شده است و نمیشه به راحتی اسمش رو hijack کرد).

hijack کردن اسم اشخاص یا شرکت ها


آقای پتروویچ با کمک روش های زیر تونست جای آقای فیشکین رو بگیره :

  1. مطالب سایت ایشون رو بصورت کامل در سایت خودش کپی کرد و لینکهای قوی براش ساخت.
  2. مطالب سایت رو در شبکه های اجتماعی توسط اینفلوئنسر ها منتشر کرد.
  3. در سایت اصلی تگ کنونیکال وجود نداشت و ایشون از این نقص برای رتبه گرفتن سایت خودش استفاده کرد.

توضیح : آقای پتروویچ ساکن استرالیا هستند و با این روشها تونستن در سرچ هایی که از داخل استرالیا انجام میشد روی اسم Rand Fishkin بیان رتبه اول گوگل.

نتیجه کلی : حملات Hijacking میتونن باعث سوء استفاده خطرناکی از اسم شما و برندتون بشن و باید همیشه مراقب این اتفاق باشید

آزمایش هشتم : لایک و شیر فیسبوک اهمیتی در سئو سایت نداره


بسیاری از سئو کارها اعتقاد دارند که social signal یا همون لایک و شیر شدن مطالب در شبکه های اجتماعی در سئو تاثیر داره و باعث کسب نتایج بهتر میشه.
برای پیدا کردن جواب این سوال آقای Eric Enge آزمایشی ترتیب داد تا بتونه تست کنه لایک و شیر فیسبوک چقدر روی میزان ایندکس شدن و رتبه سایتها تاثیر گذاره
برای این آزمایش ایشون 6 صفحه مختلف در 3 سایت منتشر کرد بدون اینکه هیچ لینکی به این صفحات از بیرون وجود داشته باشه.


یعنی فقط افرادی که لینک مستقیم مطالب رو داشتن میتونستن واردش بشن و هیچ لینک داخلی و بک لینکی از هیچ جا برای اون مطالب ایجاد نشد پس خزنده های گوگل هم راهی برای دسترسی به این صفحات نداشتن.


در مرحله اول : برای هر کدوم از این صفحات نزدیک به 800 لایک از طریق فیسبوک ایجاد شد و افراد تک تک این صفحات رو لایک کردن که در نتیجه این صفحات حتی در گوگل ایندکس هم نشدن.
در مرحله دوم : همان صفحات این بار 800 بار توسط افراد مختلف بازنشر Share شدن در فیسبوک و این بار هم بعد از یک هفته هیچکدوم از این صفحات در گوگل ایندکس هم نشده بودن.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت

نتیجه کلی : لایک و شیر فیسبوک به تنهایی هیچ تاثیری در ایندکس شدن و رتبه گرفتن سایتها نداره

آزمایش نهم : آیا گوگل به حروف بزرگ و کوچک حساسه ؟


شاید این سوال برای خیلی از ما پیش بیاد که آیا حروف بزرگ و کوچک و حتی قرار دادن نیم فاصله از نظر گوگل فرق داره یا نه ؟
در جواب باید بدونید که بله اینها از نظر گوگل با هم فرق دارن و برای هر کدوم نتایج متفاوتی نمایش داده میشه.
برای درستی این ادعا آقای Jason Noel آزمایشی انجام داد و نام یک پارک رو با حروف بزرگ و کوچک در گوگل سرچ کرد و برای سرچ با حروف بزرگ 41.400 نتیجه و برای سرچ با حروف کوچک 15.300 نتیجه در گوگل دید.

تاثیر حروف بزرگ و کوچک در نتایج سئو

نتیجه آزمایش : در بسیاری از مواقع گوگل بین حروف بزرگ و کوچک و فاصله و نیم فاصله بین حروف فرق میزاره و بهتره در هنگام استفاده از کلمات به این نکته توجه کنید

آزمایش دهم : سئو داخلی سایت چقدر می تونه موثر باشه ؟


میدونیم که سئو هر سایت از دو بخش کلی تشکیل شده :

  • سئو داخلی سایت OnPage SEO
  • سئو خارجی سایت OffPage SEO

که هر کدوم از این بخشها برای خود چندین زیر مجموعه دارند که پروسه بهینه سازی سایت روی مجموعه اینها انجام میشه تا سایت رو به نتایج مطلوب در گوگل برسونه.
بعضی از سئو کارها اعتقاد دارند که سئو داخلی سایت زیاد اهمیت نداره و فقط با ساخت بک لینک میشه هر سایتی رو آورد بالا.
نیل پتل Niel Patel یکی از افرادی بود که برای اثبات این ادعا آزمایشی رو انجام داد.
نیل پروژه ای برای افزایش ترافیک سایت TechCrunch که یکی از معروف ترین سایت های فناوری اطلاعات هست داشت و هدفش افزایش ترافیک ورودی این سایت بود و این کار چالش بزرگی برای او ایجاد کرده بود.
برای رسیدن به موفقیت در این پروژه قبل از اینکه نیل به سراغ ساخت بک لینک و استفاده از شبکه های اجتماعی بره سعی کرد ایرادات زیر رو در ساختار سایت رفع کنه :

  1. مطالب تکراری
  2. سایت رو ویراش و ایرادات رو رفع کرد.
  3. یک سایت مپ اصولی و دقیق ایجاد و در وبمستر تولز ثبت کرد.
  4. بین صفحات سایت لینک داخلی ایجاد کرد و بخش مقالات مشابه رو به انتهای مقالات فعلی سایت اضافه کرد.
  5. تراکم کلمات کلیدی رو در صفحات بهبود داد.
  6. برای تصاویر مطالب از متن جایگزین یا alt استفاده کرد و کلمات کلیدی رو در اونها بکار برد.
  7. نام برند سایت رو در مقالات به صفحه اصلی سایت لینک کرد.

با انجام دادن این کارها ترافیک ورودی سایت از گوگل دو برابر رشد داشت و ترافیک کلی سایت هم 30% رشد کرد.

تاثیر سئو داخلی onpage seo


نتیجه آزمایش : هرگز اهمیت سئو داخلی سایت رو نادیده نگیرید و اول از همه سعی کنید ایرادات داخلی سایت رو رفع کنید


آزمایشاتی که در این مقاله مطالعه کردید توسط بزرگترین افراد صاحب نظر در سئو و بهینه سازی سایت در سطح جهان انجام شده بود که هر کدوم یک نکته آموزشی بسیار مفید برای مدیران سایتها داشت تا بفهمن چه نکاتی برای سایتشون اهمیت داره و باعث کسب رتبه های بالای گوگل میشه.
اگه شما هم بعد خوندن این مقاله سوالی در ذهنتون هست یا میخواهید تجربه خودتون رو با کاربران ما در میون بزارید میتونید از فرم ارسال نظر همین پایین استفاده کنید. مطمئن باشید نظرات شما و تبادل تجربه برای خیلی ها مفید و کاربردی خواهد بود.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
نازی
ارسال شده در : پنجشنبه 12 مهر 1397

سلام من یک فهرست از سایت های اسپم که سایتم لینک دادم ایجاد کردم و به گوگل معرفی کردم با کمک ابزار disawo اولین باره این کارو میکنم میخواستم بدونم چقدر طول میکشه تا گوگل فهرست منو تایید کنه و لینک هایی که از اون سایت های اسپم به من داده شدن رو به عنوان بک لینک برای من در نظر نگیره؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 16 مهر 1397

سلام دوست عزیز

مدت زمان حذف لینک های مضر سایت بستگی به اوضاع سایت داره. حداقل یک ماه الی یک سال ممکن هست طول بکشه تا اثر بک لینک های مضر از بین ببره. اگر سایت در وضعیت بسیار بدی باشه و سایت پر رقابت و بزرگی هم باشه قطعا این زمان، طولانی تر خواهد بود.  

فاطمه
ارسال شده در : دوشنبه 09 مهر 1397

با اينكه از دنياي it خوشم نمياد اما مجبورم مقالات seo رو بخونم و ياد بگيرم ... مطالب سايت شما خيلي ملموس و كاربرديه و نوشتار رواني داره؛ واقعا مچكرم 🙂

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 11 مهر 1397

خوشحالیم که مطالب وب24 برای شما مفید واقع شده و ممنون بابت همراهی که دارید

پریسا جهانیان
ارسال شده در : شنبه 10 شهریور 1397

سلام. درباره این مقاله و قسمت : یکی از سئوکارها به نام Bill Sebald مدتی رو درگیر میزان تاثیر و قدرت لینک های داخلی در سایتش بود و آزمایشی رو برای این کار انجام داد.در زمان انجام این آزمایش سایتش روی کلمه Philadelphia SEO company رتبه 11 گوگل رو داشت (جهت آشنایی دوستان مبتدی توضیح بدم که رتبه 11 یعنی رتبه اول از صفحه دوم نتایج گوگل چون هر صفحه 10 نتیجه رو نشون میده) منبع این مطلب پیدا کردم و دیدم این مقاله در سال 2014 بوده ، به نظرتون مقاله ای که درسال 2014 نشر پیدا کرده ، الان هنوزم مورد تایید هست ؟ اینکه با کلمه مورد نظر اگر از تمامی صفحات داخلی لینک بدیم باعث افت رتبمون میشه ،نظر خود شما در این باره چیه؟تجربه مشابهی به تازگی داشتین ؟تا چه حد به این منبع اعتقاد دارین و مورد تاییدتون هست ؟ https://www.greenlanemarketing.com/blog/old-school-seo-tests-action/

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 شهریور 1397

سلام دوست عزیز
بله چنین چیزی صحت داره و ما نباید در تمام صفحات سایت با کلمه کلیدی به صفحه اصلی سایت لینک بدیم. لینک های داخلی نیز باید همانند لینک های خارجی سایت بین صفحات مختلف پخش بشوند. به این معنا که باید در صفحات مختلف با عبارات کلیدی به صفحات و مقالات مهم سایت، لینک داخلی داد. به صفحات مهم و ارزشمند سایت نیز باید لینک داخلی داد و نباید تمرکز را تنها روی صفحه اصلی سایت گذاشت. 

parsa kiani
ارسال شده در : چهارشنبه 10 مرداد 1397

سلام. وقتتون بخیر. ممنون بابت مقاله خوبتون. فقط لطف میکنید لینک منبع این جمله رو بگین؟ "" گوگل بارها اعلام کرده که دیگه نیازی به استفاده از این ابزار نیست و خود گوگل لینکهای اسپمی رو تشخیص میده و ارزش اونها رو نادیده میگیره""

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 13 مرداد 1397

سلام آقای کیانی،

این موضوع در اکثر سایت های معتبر دنیا مانند سایت Moz مطرح شده و طبق آزمایش هایی که با پنگوئن 4 انجام شده، گوگل خودش لینک های اسپم را تشخیص میده و آنها را بی اثر می کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید در اینترنت سرچ کنید یا به مقالات سایت موز مراجعه نمایید.

نباتک
ارسال شده در : جمعه 15 تیر 1397

مقاله جالبی بود آقای شیرازی

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 17 تیر 1397

تشکر از شما که وقت گذاشتید و مطالعه کردید

AliTnK
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 تیر 1397

بسیار جالب و کاربردی!

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 تیر 1397

ممنون از شما