دلایل شکست پروژه های سئو

انجام عملیات سئو سایت صرفا با در نظر گرفتن موارد فنی و سیستماتیک به نتیجه لازم نمی رسد، بلکه باید موارد خاصی را در آن رعایت کرد. دلایل مختلفی وجود دارد که استراتژی سئو برای قرار گرفتن در صفحه اول شکست بخورد. برای اینکه بتوانیم به نتیجه مناسب در زمینه سئو برسیم، باید درک درستی از اشتباهات و مشکلات مربوط به سئو سایت داشته باشیم.

دلایل شکست پروژه های سئو

رایج‌ترین و بد‌ترین اشتباهات سئو

۱- عدم استفاده از کلمات کلیدی مناسب 

پارامترهای زیادی در انتخاب کلمه کلیدی هستند که باید به آنها اهمیت دهیم، انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌تواند کار مشکلی باشد، به‌خصوص اگر شما در یک حوزه پر‌رقابت کار می‌کنید.
شایع‌ترین اشتباهات مربوط به کلمات کلیدی عبارت‌اند از: استفاده از کلمات کلیدی تک کلمه و بیش‌ازحد کوتاه، استفاده از کلمات کلیدی مشهور برای موردتوجه قرار گرفتن و هدف قرار دادن کلمات کلیدی‌ که بیش‌ازحد خاص هستند (یا به‌اندازه کافی خاص نیستند).

برخی از پارامترهای مهم در انتخاب کلمات کلیدی عبارتند از:

  • مرتبط بودن کلمه کلیدی با مخاطب هدف
  • تعداد رقبا
  • قدرت رقبا
  • میزان جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر در موتور جستجو

اگر از کلمات کلیدی تک کلمه یا کلمات کلیدی بسیار مشهور استفاده می‌کنید کسب رتبه خوب در نتایج جستجو‌های کلی در موتور‌های جستجو را از دست می‌دهید. برای قرار گرفتن در صد نتایج جستجو به ازا کلمات کلیدی تک کلمه ای باید هزینه زیادی انجام دهید و در بسیاری از مواقع انجام چنین کاری شما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند. به عنوان مثال اگر شما مدیر یک سایت آژانس مسافرتی هستید که تورهای گردشگری در شهر کیش را برگزار می کنید، انتخاب کلمه کلیدی "تور" برای پروژه سئو سایت شما اشتباه است. همچنین انتخاب کلمه کلیدی "تور های گردشگری کیش" نیز انتخاب مناسبی نیست.
در واقع همانطور که نباید کلمات کوتاه را انتخاب کرد، برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی، به دنبال کلمات بیش از اندازه خاص یا طولانی نباشید. اگر یک کلمه کلیدی را بهینه سازی کنید که بیش‌ازحد طولانی است، مشتریان بالقوه برای پیدا کردن شما به زمان زیادی نیاز دارند و بازدیدکنندگان زیادی را از دست خواهید داد.
از طرف دیگر، اگر هیچ‌کس کلمات کلیدی‌ای را که انتخاب کردید جستجو نکند، شما را پیدا نخواهند کرد و مشتریان بالقوه‌ای که در تلاش برای رسیدن به صفحه سایت شما بودند را از دست خواهید داد.
کلمات کلیدی‌ای را انتخاب کنید که به‌اندازه کافی برای توضیح سازمان شما خاص هستند اما طول آن‌ها در این حد است که در قسمت تایپ کلمات برای جستجو به‌راحتی قابل‌نوشتن باشند. همچنین در انتخاب کلمات کلیدی به دنبال کلمات کلیدی باشید که رقبای زیاد و قدرتمندی در آنها ندارید.


بیشتر بخوانید: کیورد ریسرچ چیست؟


۲- عدم استفاده از ابزار‌های بازاریابی اینترنتی

ابزار‌های بازاریابی اینترنتی به شما کمک می‌کنند ببینید که چه چیزی برای رسیدن به هدفتان خوب عمل می‌کند و چه چیزی نه؛ بنابراین می‌دانید که استراتژی شما در چه جایی قوی است و در چه جاهایی نیاز به پشتیبانی دارد.
اگر می‌خواهید موفقیت تلاش‌های سئوی خود را ببینید لازم است از نرم افزارها و ابزارهای آنالیز سایت برای ارزیابی اهدافتان استفاده کنید. در واقع اگر آمار واقعی اتفاقاتی که بر روی سایت شما روی می دهد را نتوانید بدست آورید و آنها را آنالیز کنید هرگز به نتیجه لازم نخواهید رسید.
اگر موفقیت استراتژی خود را تنها بر اساس افزایش مبادلات کسب‌و‌کارتان اندازه‌گیری کنید، احتمال کمی وجود دارد نتایجی را که پیش‌بینی کرده بودید به دست آورید. بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت شما نیاز به زمان، تلاش و بهبود مستمر دارد.
ابزارهای مدیریت به شما توانایی پیگیری و درک ابعادی از سئو را می‌دهند که قبلاً نمی‌توانستید مشاهده کنید. ابزار‌هایی که شما انتخاب می‌کنید می‌توانند اطلاعاتی درباره‌ی این‌که بسیاری از بازدیدکنندگان جدید چطور از طریق کلمات کلیدی احتمالی از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند برایتان فراهم کنند. یکی از مهمترین ابزارها در این زمینه ابزار گوگل کنسول است که می توانید کمک بسیار بزرگی به شما در زمینه بهبود وضعیت سایت بکند.

 ابزار‌های بازاریابی اینترنتی

۳- عدم تعیین مخاطب هدف خود

اولین قدم موثر در سئو انتخاب مخاطب هدف مناسب است. استراتژی سئوی شما باید حول مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه شما باشد. منتظر زمانی باشید که آن‌ها به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند. اگر درک نکنید مشتری شما چه کسی است، استراتژی سئوی شما محکوم‌به شکست خواهد بود.
هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه، کسب‌وکار شما را ارتقا نخواهد داد حتی اگر استراتژی سئو باعث شود که سایت‌تان در بالای صفحات نتایج جستجو قرار بگیرد. به‌طور مشابه، اگر شما در نتایج جستجو برای مخاطبانتان مناسب ظاهر نشوید، کسانی که در جستجوی کسب‌وکار شما خواهند بود قادر نیستند شما را پیدا کنند.
یک راه خوب برای فهمیدن این‌ موضوع که آیا به مشتری مناسبی دست پیداکرده‌اید یا نه این است که نرخ خروج از سایت خود یعنی تعداد افرادی که به وب‌سایت شما می‌آیند و بدون نگاه کردن به قسمت‌های مختلف آن را ترک‌ می‌کنند را بررسی کنید. اگر نرخ خروج از سایت شما زیاد است، احتمالاً به‌صورت اشتباه در نتایج جستجو ظاهر می‌شوید و استراتژی شما در جستجوگرها باید تنظیم شود.
درک این‌که مشتری هدف شما دقیقاً چه کسی است طول می‌کشد و منعکس‌کننده این موضوع است که آن‌ها چگونه ممکن است در جستجوی آنلاین رفتار کنند. یک مشتری قدیمی‌تر وب‌سایت شما را به همان شیوه‌ی یک کاربر تازه‌وارد جستجو نمی‌کند. کلمات کلیدی شما باید به‌گونه‌ای باشند که بتوانند بیشترین تعداد مخاطبان هدف را به کسب‌وکار شما وارد کنند.
به دست آوردن یک استراتژی درست سئو طول می‌کشد و نیاز به آزمون‌وخطا دارد. با مقدار زیادی توجه می‌توانید راه خود را برای رسیدن به صفحه اول نتایج موتور‌های جستجو پیدا کنید و ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید که منجر به موفقیت سازمان شما خواهد شد.

4- عدم ایندکس سایت توسط گوگل به دلیلی مشکل در طراحی سایت 

در صورتی که طراحی سایت شما مناسب نباشد و ارتباط درستی میان صفحات شما برقرار نشده باشد، روبات گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند و همین موضوع باعث می شود که محتوای سایت شما در اینترنت پیدا نشود. وجود چنین مشکلی عملا کل فعالیت ها و زحمت های شما را به هدر خواهد داد. ما در وب24 همواره سعی می کنیم که نکات مهم و اساسی در زمینه سئو سایت را انجام دهیم و به همین دلیل پروژه های طراحی شده توسط وب24 از کیفیت مطلوبی در گوگل برخوردارند و نتایج مناسبی کسب می کنند.


خدمات وب24: طراحی سایت وردپرس


استفاده از تکنیکهایی مانند اجاکس در برنامه نویسی سایت و فرمت فلش در وب سایت از عمده مشکلاتی هستند که باعث می شوند چنین اتفاقی بیفتد. بنابراین مطمئن شوید که سایت شما همواره به درستی توسط روبات های موتور جستجو پیدا می شود و روبات ها می توانند محتوای سایت شما را ایندکس کنند. یکی از راه هایی که به افزایش ایندکس شدن محتوای سایت کمک می کند تعریف نقشه سایت است.

5- عدم آنالیز رفتار مخاطب هدف و نداشتن محتوای مفید و باکیفیت روی سایت

در نظر داشته باشید که سئو بهترین روش هدایت مخاطب هدف به سایت شماست، اما سئو به تنهایی باعث موفقیت شما نخواهد شد و پس از اینکه مخاطب به سایت شما هدایت شد باید بتوانید جذابیت های لازم برای او را داشته باشید. در صورتی که سایت شما از نظر گرافیک، سرعت و محتوا مشکل داشته باشید، با وجود اینکه مخاطب لازم را برای سایت خود ایجاد می کنید نمی توانید به موفقیت های لازم دست یابید زیرا مخاطب پس از مراجعه به سایت شما آن را ترک خواهد کرد.


خدمات وب24: طراحی سایت با کدنوسی اختصاصی


با آنالیز کردن رفتار مخاطب و بدست آوردن نقاط ضعف سایت خود و برطرف کردن آنها می توانید ورودی بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید و آنها را به مشتری تبدیل نمایید. نرخ تبدیل سایت شما به طور غیر مستقیم بر روی افزایش ورودی شما از گوگل نیز تاثیر خواهد داشت و در نظر داشته باشید که هدف جذب مخاطب است و نه صرفا بالاتر بردن ترافیک سایت.

امیدواریم که با رعایت نکات فوق همواره بتوانید وضعیت سایت خود در گوگل و سایر موتورهای جستجو را بهبود بخشید.


مطالعه بیشتر: آنالیز سایت چیست؟ معرفی ابزار آنالیز سایت


بیشترین اشتباهات وبمسترها در سئو چیست؟ (ویدئو)

چگونه سئو بهینه داشته باشیم؟
۵ اشتباه رایج وبمستر ها در سئو سایت چیست؟
چگونه در این موارد بهتر عمل کنیم؟
در این ویدئو از مت کاتس درباره‌ی رایجترین اشتباهات سئو و راه های پیشگیری و مقابله با آن‌ها خواهید شنید.

همچنین بخوانید
متا تگ کلمات کلیدی یا meta keyword نوعی خاص از تگ‌های متا است که می تواند به درک موتور جستجو از کلمات کلیدی کمک کند.
Disavow فایلی است که در گوگل ثبت می‌شود و داخل آن اعلام می‌کنید لینک‌هایی که در این فایل وجود دارد در نظر گرفته نشود. براین اساس دیگر بک‌لینک‌های مخرب و اسپم نمی‌توانند روی رتبه سایت شما تاثیر منفی داشته باشند.
اگر یک دامنه ی پارک شده داشته باشیم و بخواهیم وبسایت جدیدی راه اندازی کنیم چه خطراتی ممکن است به وجود بیاید؟ آیا بهتر است دامنه را پارک شده نگه داریم یا اینکه صفحه ای روی آن قرار دهیم؟
اولین سوالی که اکثر مشتریان از ما می پرسند این است آیا می توانید سایتم را رتبه ی یک گوگل کنید؟ اگر این سوال شما هم هست یا از شما پرسیده می شود این ویدئو از مت کاتس را تماشا کنید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha