لینکدین چیست و چگونه در بازاریابی استفاده می شود؟

استفاده از لینکدین linkedin برای بازاریابی یکی از مزیت های این شبکه اجتماعی به شبکه های اجتماعی رقیب است. امکانات بازاریابی لینکدین linkedin دروازه های جدیدی را برای فروش کالا و ارائه خدمات برای هر شرکتی می گشاید. لینکدین linkedin امکانات بازاریابی خودرا بصورت بسیار حرفه ای ارائه میدهد. این بدان معنی است که علاوه بر آنکه به شما امکانات گسترده ای برای معرفی شرکت، کالا و خدمات میدهد. ولی از قراردادن تبلیغات اسپم نیز جلوگیری می کند. هدف لینکدین linkedin، لینک کردن تولید کنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات به مشتریان بلقوه است و نه تبلیغات بی هدف برای افراد.

استفاده از لینکدین برای بازاریابی

لینکدین چیست؟

شبکه اجتماعی لینکدین در سال 2003 توسط Reid Hoffman تاسیس شد. Linkedin برخلاف فیسبوک حالت تخصصی تری دارد و یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای متخصصان کسب و کار محسوب میشود و این امکان را فراهم آورده تا با افراد حرفه ای تری آشنا شوید. در این سایت امکانات مختلفی برای بهتر دیده شدن رزومه شما و ارتباط با افرادی در زمینه کاری شما و شرکت های مختلف گنجانیده شده است و کارجویان و کارفرمایان می توانند با هم ارتباط داشته باشند، همچنین امکان ارتباط با مدیران کسب و کارها از طریق این شبکه اجتماعی فراهم است.

4 مورد از اهداف شبکه اجتماعی Linkedin عبارتند از:

  1. در شبکه اجتماعی لینکدین شما یک رزومه آنلاین دارید که همیشه و در همه حال در دسترس اعضای سایت بوده و می توانند از تخصص شما آگاه شوند
  2. در لینکدین می توانید دوستان، آشنایان، همکاران خود را بیابید و در مورد تخصص کاری و شغل اکنون آنها مطلع شوید
  3. شما هر گونه سوالی که داشته باشید میتوانید در گروه ها به اشتراک گذاشته و متخصصین به سوالات شما پاسخ دهند. همچنین می توانید با پاسخ دادن به سوالات دیگران مهارت و تخصص خود را به نمایش گذاشته و خود را به دیگران معرفی نمایید
  4. فضایی مناسب برای به نمایش گذاشتن توانایی ها و تخصص های شماست. بسیاری از افرادی که در این سایت عضویت دارند به دنبال افرد مناسب برای شرکت خود میگردند وقتی که با شما آشنا شوند ممکن است فرصت های شغلی بهتری به شما بدهند

نکاتی در مورد استفاده از شبکه اجتماعی linkedin

  1. مشخصات خود را دقیق و صادقانه در سایت وارد کنید: لینکدین دارای یک صفحه پروفایل شخصی برای ثبت رزومه کاری می باشد. در قسمت پروفایل شما می توانید تحصیلات، مهارت ها و تخصص ها، سابقه شغلی و... را وارد کنید.
  2. رزومه خود را بروزرسانی کنید: سعی کنید غلط های املائی و نگارشی رزومه خود رایافته و آن را برطرف کنید. از جملات تأثیر گذار استفاده کنید و برای پروفایل خود یک تیتر مناسب تهیه کنید.
  3. انتخاب یک تصویر مناسب: هرگز در linkedin یک تصویر عامیانه و یا کاملا غیرحرفه ای ارائه ندهید. چرا که فضای کاری linkedin با فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی متفاوت است. شما برای معرفی و ارتباط با افراد حرفه ای تر در این سایت عضو شده اید. بنابراین قرار دادن تصاویر غیرحرفه ای نه تنها جالب نیست بلکه باعث خدشه دار شدن رزومه کاری شما خواهد شد.
  4. در گروه ها linkedin فعال باشید: گروه هایی که در این سایت هستند برای به اشتراک گذاری و شرکت در یک محیط حرفه ای تر هستند. از مشخصات این گروه ها، افراد فارغ التحصیل، جویندگان کار و .. هستند که به منطقه جغرافیایی محدود نمی شوند. با فعالیت در این گروه ها شغل های بهتری در پیش روی شما خواهد بود.
  5. شخصی سازی ایمیل های دریافتی در linkedin: معمول ترین راه برای ارتباط با افراد ارسال ایمیل می باشد.
  6. استفاده از اپلیکیشن های linkedin: شبکه اجتماعی لینکدین امکاناتی دارد که میتوانید پروفایل خود را با استفاده از آنها بروزرسانی کنید.
  7. برای ارسال رزومه خود از افرادی که با آنها آشنا هستید شروع کنید. سایت linkedin این امکان را دارد که شما بتوانید دوستان و آشنایان خود را از حساب‏های کاربری مختلف یافته و برای آنها رزومه خود را ارسال نمایید.
  8. ارائه شغل: صفحه linkedin این امکان را به شما میدهد تا مشاغل موجود را یافته و برای آنها رزومه خود را ارسال نمایید. شما میتوانید با رفتن به jobs صفحه لیست مشاغل را بیابید.
  9. جستجوی افراد: در این سایت شما میتوانید به جستجوی افراد پرداخته و فرد مورد نظر و تخصص و شغل او را ببینید و براحتی بتوانید برای او پیام ارسال کنید.
  10. در سایت linkedin قسمتی وجود دارد که افرادی که از تخصص و مهارت شما آگاهی دارند میخواهند از شما برای اشخاصی که آشنایی کمی با شما دارند تعریف کنند. این قسمت را با نام recommendations در سایت linkedin میتوانید مشاهده کنید.

درخشش رزومه شما در این سایت به خود شما بستگی دارد و بدانید درخشیدن در جایی که هزاران حرفه ای وجود دارد کار آسانی نیست از این نکته هم میتوان در جهت مثبت و برای ارتقای مهارت های خودتان استفاده کنید.

سایت https://www.linkedin.com/help/ مرجع ما برای معرفی لینکدین و نحوه فعالیت درست در آن خواهد بود. همانطور که میدانید بخش Help همه نرم افزار ها به آموزش نحوه کار با آن نرم افزار اختصاص دارد. در نرم افزار تحت وب لینکدین هم بخش Help توضیحات کاملی از نحوه کار لینکدین ارائه میدهد. آموزش کامل لینکدین در یک مقاله ممکن نیست. هدف این مقاله هم آموزش گام به گام نحوه کار با لینکدین نیست. ما تنها قصد داریم کمی از ویژگی های آن را معرفی کنیم. تا کاربران را به افزایش فعالیت خود در این شبکه اجتماعی ترغیب کنیم.

معرفی لینکدین و فعالیت درست در آن


بیشتر بخوانید: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چیست؟


لینکدین برای بازایابی دیجیتال چه کمکی به ما خواهد کرد؟

  • امکان ایجاد پروفایل حرفه ای با جزئیات کامل
  • امکان ارتباط با دوستان و همکاران
  • امکان درج مطلب روی دیوار و به صورت مقاله
  • امکان گرفتن بک لینک به سایت
  • امکان ایجاد کمپین تبلیغاتی
  • امکان درج Curriculum Vitae (رزومه شخصی)
  • امکان داشتن چند اکانت برای یک شخص یا شرکت

نحوه ایجاد اکانت لینکدین

لینکدین مانند اکثر شبکه های اجتماعی دارای نرم افزار ویژه برای گوشی های هوشمند میباشد. نرم افزار لینکدین برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS موجود میباشد. میتوان نرم افزار لینکدین را از بازار یا سیبچه و یا سایت های گوگل استور و اپ استور دانلود کرد. بعد از دانلود و نصب نرم افزار کافیست نرم افزار را اجرا کنید. یک سری پنجره راهنما (wizard) گام به گام شما را تا ایجاد اکانت راهنمایی می کند.

ایجاد اکانت لینک دین روی کامپیوتر

https://www.linkedin.com را در مرورگر دلخواه خود وارد کنید. سپس میتوانید بسادگی با دنبال کردن مراحل ایجاد اکانت یک اکانت لینکدین برای خود ایجاد کنید.

مدیریت پروفایل در لینکدین

پروفایل حرفه ای کمک زیادی به بازاریابی آنلاین خواهد کرد. افراد از روی پروفایل شما برای همکاری یا عدم همکاری با شما در لینکدین تصمیم گیری می کنند.

ویرایش پروفایل لینکدین

عکس پروفایل : قراردادن یک عکس در پروفایل اهمیت بالایی دارد. کاربرانی که پروفایل عکس دار دارند. 21 بار بیشتر از کاربرانی که پروفایلی فاقد عکس هستند بازدید میشود.

قراردادن لوگو و آرم شرکت و یا تصویر شخصی

رومیان باستان باورداشتن که چهره انسان یکی از جادو های طبیعت است و قراردادن تصویر پادشاهان روی سکه ها باعث افزایش علاقه مردم به پادشاه خواهد شد. امروز ما میدانیم که صورت انسان دارای نسبت طلایی در طراحی است. نسبتی که بسیار چشم نواز است و ماندگاری تصویر در ذهن را افزایش میدهد. بنابراین میتوان بجای لوگوی شرکت از تصویر صورت مدیر یک شرکت استفاده کرد. چهره یک فرد بجای لوگوی شرکتی تعداد مخاطبان صفحه را افزایش میدهد.

انتخاب و ویرایش عکس پروفایل در لینکدین

برای انتخاب و ویرایش عکس پروفایل مراحل زیر را طی کنید

  1. روی ایکون linkdin profileدر بالای صفحه homepage کلیک کنید.
  2. روی گزینه View profile کلیک کنید.
  3. روی عکس پروفایل در بالای صفحه کلیک کنید.
    1. میتوان روی ایکون Editlinkdin-edit در سمت راست عکس پروفایل کلیک کنید. در این بخش میتوانید عکس پروفایل خود را ویرایش کنید.
  4. در بخش ویرایش عکس امکان تغییرات زیر را خواهید داشت
    1. استفاده از Photo Filter روی عکس (دستوراتی مانند بریدن عکس و فلیترهای عکس و تنظیمات رنگ عکس در این گزینه قرار دارند.)
    2. امکان جابجا کردن و تغییر اندازه عکس
    3. انتخاب نحوه پیش نمایش عکس پروفایل
    4. تغییر عکس پروفایل با کلیک روی گزینه change photo و سپس انتخاب یک عکس از عکس های موجود و کلیک روی گزینه Apply
    5. تعیین آنکه چه کسانی قادر به مشاهده تصویر شما هستند.

سفارشی کردن آدرس صفحه لینکدین

لینکدین به شما امکان می دهد که یک آدرس سفارشی برای صفحه لینکدین خود داشته باشید. برای ایجاد یک آدرس سفارشی مراحل زیر را طی کنید.

  1. روی ایکون linkdin profileدر صفحه Home page کلیک کنید
  2. روی View profile کلیک کنید
  3. در صفحه پروفایل خود روی ایکون linkdin-editEdit your public profile & URL در سمت راست کلیک کنید.
    1. قسمت profile settings درصورتی که اکانت شما عمومی نباشد برایتان ظاهر میشود ویژگی enable your public profile visibility را در صورت غیرفعال بودن فعال نمایید.
  4. در زیر قسمت Edit public profile URL در سمت راست روی ایکون Edit در کنار عبارت public profile URL کلیک کنید.
    1. آدرس صفحه لینکدین شما از این به بعد چیزی شبیه به این خواهد بود linkedin.com/in/yourname
  5. در یک کادر شما امکان تایپ کردن بخش آخر آدرس صفحه خود را دارید.
  6. بعد از ورود آدرس دلخواه روی گزینه Save

نکات :

  • آدرس صفحه شما میتواند از 5 تا 30 کارکتر باشد. از فاصله و کاراکترهای ویژه(&,$,#,…) در آدرس صفحه نمیتوان استفاده کرد.
  • پیشنهاد میدهیم ترکیبی از نام و برند خود را در آدرس سایت خود استفاده کنید. تا کاربران بتوانند ساده تر شما را پیدا کنند.
  • بخش قابل ویرایش آدرس به بزرگی و کوچکی حروف حساس نیست این بدان معنی است که آدرس های JohnSmith, johnsmith, johnSmith همگی به یک پروفایل اشاره خواهند داشت.
  • اگر آدرس مد نظر شما قبلا استفاده شده بود میتوانید با افزودن عباراتی به نام مد نظر خود آدرسی قابل دسترس را بیابید و استفاده کنید.
  • شما میتوانید آدرس صفحه لینکدین را هر شش ماه 5 بار تغییر دهید. یعنی آنکه اگر آدرس خود را 5 بار تغییر داده باشید تا شش ماه بعد امکان تغییر نام اکانت خود را ندارید.
  • اگر یک کاربر آدرسی را برای صفحه خود انتخاب و آن را تغییر دهد آدرس اول تا شش ماه برای او در دسترس نخواهد بود.
  • اگر آدرس صفحه ای را تغییر دهید آدرس قبلی دیگر به صفحه شما ارجاع داده نمی شود.
  • در پروفایل های چند زبانه آدرس صفحه تغییر نمی کند و لینکدین بصورت پیشفرض برای هر زبانی مخفف نام زبان را به آخر آدرس اضافه می کند.

گسترش شبکه کاربران در لینکدین هر بازاریابی بدنبال افزودن به تعداد مشتریان خود میباشد. در لینکدین میتوان با گسترش شبکه کاربران یک صفحه.تبلیغات خود را برای تعداد بیشتری از مشتریان بلقوه به نمایش بگذاریم:

  • وارد پروفایل فرد مورد نظر شده و روی دکمه Connect کلیک کنید.
  • جستجو برای مشتریان بلقوه: برای انجام اینکار ابتدا کاربر دلخواه را جستجو کرده و سپس روی دکمه Connect در سمت راست اطلاعات کاربر کلیک می کنید. مثال: عبارت برنامه نویس ASP را جستجو کرده و سپس روی نام یکی از افرادی که یافته اید کلیک کرده و دکمه Connect را کلیک کنید.
  • صفحه Grow Your Network : در این صفحه به شما امکان افزودن کاربران از طریق ایمیل را میدهد. دوستان و همکاران و مشتریانی را که آدرس ایمیل آنها را دارید را میتوانید به این صورت به لینست افرادی که در لینکدین میشناسید اضافه کنید. البته تنها اشخاصی که اکانت لینکدین داشته باشند اضافه میشوند.
  • صفحه People You May Know در این صفحه کاربرانی که ممکن است شما بشناسید لیست شده اند. میتوانید روی دکمه Connect در زیر نام افراد در این صفحه کلیک کنید. تا در صورت تمایل آنها بتوانید با آنها ارتباط داشته باشید.

هنگامیکه کسی از شما دعوت کند. پیامی در بالای صفحه نمایش داده میشود که شما میتوانید با دعوت موافقت یا مخالفت کنید. در هر دو صورت فردی که از شما تقاضای ارتباط داشته است از پاسخ شما مطلع خواهد شد. شبکه کاربران در لینکدین لینکدین مانند هر شبکه اجتماعی دیگری به شما امکان میدهد که با کاربران مختلف در ارتباط باشید. به کاربرانی که در لینکدین باهم در ارتباط هستند connections نام دارند.

ارتباطات لینکدین دارای درجه بندی هستند؟

  • رابط های درجه یک در لینکدین- افرادی که دعوت نامه همدیگر را پذیرفته اند در این دسته قرار دارند . کنار نام این افراد ایکون 1st degree قرار دارد. به این افراد میتوان از طریق لینکدین پیام فرستاد.
  • رابط های درجه دو در لینکدین- افرادی که با رابط های درجه یک شما در ارتباط هستند. در این دسته قرا میگیرند. کنار نام این افراد ایکون 2nd degree قرار دارد. شما میتوانید برای این افراد دعوتنامه بفرستید برای اینکار کافیست که روی دکمه Connect در پروفایل آنها کلیک کنید.
  • رابط های درجه سه در لینکدین- این افراد با رابط های درجه دو شما در ارتباط هستند و شما میتوانید ایکون 3rd degree در کنار نام این افراد مشاهده کنید.
    • اگر نام این افراد بصورت کامل آشکار بود. میتوانید برای آنها از طریق کلیک کردن روی گزینه Connect دعوت نامه ارسال کنید.
    • اگر فقط حرف اول نام آنها نمایش داده شود. شما نمیتوانید برای این افراد دعوت نامه بفرستید. اما میتوانید از طریق ایمیل با آنها در تماس باشید.

بازاریابی با لینکدین

استفاده از لینکدین linkedin برای بازاریابی

برای بکارگیری لینکدین linkedin برای بازاریابی ابتدا باید مراحل زیر را اجرا کنید.

  • نصب لینکدین linkedin (برای موبایل های هوشمند)
  • ورود به سایت لینکدین linkedin (برای کابران pc)
  • ایجاد اکانت لینکدین linkedin
  • ایجاد یک پروفایل کامل از خود همراه با عکس
  • درج مطالب مرتبط با کالا و خدمات خود

لینکدین linkedin در سایت business.linkedin.com امکانات حرفه ای بازاریابی و تبلیغات کالا را معرفی و ارائه میدهد. برای استفاده از این ابزارها دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  • آدرس https://business.linkedin.com/marketing-solutions را در مرورگر خود وارد کنید.
  • در این صفحه روی دکمه آبی رنگ بزرگ با عنوان Create Company Page کلیک کنید.
  • در صفحه بعد اگر اکانت لینکدین linkedin دارید با آن وارد شوید. در غیر اینصورت یک اکانت جدید بسازید.
  • صفحه شرکتی یا Company Page میتواند یک آدرس سفارشی داشته باشد آدرس را وارد کنید.
  • روی دکمه Create page کلیک کنید.

صفحه ورود لینکدین

تا اینجا ما یک اکانت لینکدین linkedin و یک صفحه برای بازاریابی در لینکدین linkedin ایجاد کرده ایم. در ادامه باید هدف خود را معین کنیم. با اینکه لینکدین linkedin اصرار دارد که ما تنها به مشتریان بلقوه تبلغات خود را نشان دهیم. ولی برای شروع کار ما نیاز داریم که تعداد افرادی که صفحه ما را مشاهده می کنند را افزایش دهیم. حتی اگر افرادی که به صفحه ما در لینکدین linkedin می پیوندند. هرگز مشتری ما نشوند. در این مرحله میتوانید با کمک جستجو افرادی را که تمایل بیشتری برای دیدن کالا و خدمات شما را دارند را بیابید. مثلا یک شرکت طراحی سایت میتواند گرافیست ها، برنامه نویسان، عکاسان صنعتی،... را جستجو کند و یک سایت عرضه باتری خودرو در لینکدین linkedin میتواند به دنبال نمایندگی های مجاز تعمیرات خودرو، فروشندگان خودرو دست دوم و مالکان خودروها باشد.

صفحه شرکتی Company Page خود در لینکدین linkedin را بهینه کنید

صفحات شرکتی صفحاتی هستند که برای جذب خریدار ایجاد میشود. این صفحات نیاز مبرمی به مخاطب دارند. اولین بهینه سازی که باید بر روی صفحه شرکتی خود انجام دهید. بهینه سازی برای جستجو است. اگر صفحه شما برای واژه هایی که مخاطبان شما جستجو می کنند بهینه شده باشد. طبیعتا صفحه شما بازدید بهتری خواهد داشت. برای بهینه کردن صفحه خود در لینکدین linkedin برای جستجو باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • درج کلمات کلیدی: در بخش اطلاعات پروفایل شرکت company profile information از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. کلمات کلیدی باید دقیقا مشخص کنند کار شما چیست. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب به این سوال پاسخ دهید که مشتریان شما برای پیداکردن شما چه کلمه کلیدی را جستجو می کنند.
  • به صفحه لینکدین linkedin خود لینک ایجاد کنید: ایجاد لینک به صفحه شرکتی خود در لینکدین linkedin از سایت و وبلاگ های شرکت رتبه صفحه لینکدین linkedin را بالا خواهد برد.
  • اشتراک گذاری مطالب مرتبط: اشتراک گذاری مطالب مرتبط با کالا و خدمات خود میتواند. تعداد کاربرانی را که به صفحه شما مراجعه می کنند را بالا ببرد.

فالورهای لینکدین

افزودن پلاگین تعداد دنبال کنندگان صفحه لینکدین linkedin شرکت یکی از راهکارهای بالابردن تعداد بازدید کنندگان یک صفحه نشان دادن اعتماد سایر کاربران به آن صفحه است. برای نمایش اعتماد سایر کاربران میتوان از پلاگین نمایش تعداد دنبال کنندگان صفحه لینکدین linkedin استفاده کرد. برای انجام اینکار مراحل زیر را انجام دهید.

  • آدرس https://developer.linkedin.com/plugins/follow-company را در صفحه خود وارد کنید.
  • با اکانت لینکدین linkedin خود وارد شوید.
  • کد پلاگین را به کپی کنید.
  • کد کپی شده را به صفحاتی از سایت خود اضافه کنید.

نکته : این تکنیک برای هنگامی است که تعداد کاربران صفحه لینکدین linkedin به عدد معقولی مثلا بالای 700 نفر رسیده باشد. افزودن مدیا به صفحه خود تصاویر و ویدئوها میتوانند تاثیر صفحات شما را افزایش دهند. لینکدین linkedin به شما امکان افزودن عکس و ویدئو را میدهد. ویدئوها بصورت هات لینک در لینکدین linkedin پخش میشوند. ولی عکس ها را میتوان مستقیما روی لینکدین linkedin بارگذاری کرد. استفاده از اسپانسر لینکدین linkedin اسپانسر لینکدین linkedin به شما امکان میدهد که در ازاء پرداخت مبلغی کسب و کار خود را بصورت محلی و برای مشتریان بالقوه تبلیغ کنید. نکته : تعداد شرکت های ایرانی که از این روش استفاده می کنند بسیار کم است. این نکته میتواند باعث شود مشتریان شما به چنین تبلیغاتی بیشتر جواب مثبت دهند. زیرا که در معرض حجمه تبلیغات بیشمار قرار نگرفته اند و دید منفی نسبت به این تبلیغات ندارند.

استفاده از ابزار تبلیغات لینکدین linkedin

Ad Campaigns در واقع جزئی از سیستم اسپانسری لینکدین linkedin است که امکان ایجاد کمپین های تبلیغاتی در لینکدین linkedin را به شما میدهد. میتوانید با ابزارهایی مانند تگ منیجر گوگل، لینک های تبلیغاتی خود را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. این امکان لینکدین linkedin هم شامل پرداخت هزینه میگردد.


بیشتر بخوانید: گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) چیست؛ کاربرد GTM


صفح نخست لینکدین

تبلیغات در رایگان در لینکدین linkedin

هنگامیکه وارد اکانت خود در لینکدین linkedin میشوید با صفحه ای شبیه صفحه زیر مواجه میشوید. زمانیکه شما به لینکدین linkedin وارد میشوید و اندازه دستگاه در ظاهر آن تاثیر میگذارد. همانطور که مشاهده می کنید اولین منو از بالا سمت چپ HOME نام دارد. با کلیک روی این دکمه شما امکان ارسال ایده، عکس، ویدئو و مقاله را خواهید داشت.

ارسال ایده در لینکدین

ا- نحوه ارسال ایده در لینکدین linkedin

ارسال ایده در لینکدین linkedin شبیه ارسال یک مطلب روی دیوار فیسبوک و یا ارسال Public در گوگل پلاس است. تمام کاربران میتوانند مطالب منتشر شده بصورت ایده را مشاهده کنند. برای ارسال ایده کافیست در کادر ورود متن که در وسط صفحه قرار دارد و عبارت Share an artcle,….,or idea در آن نوشته شده است. کلیک و مطلب خود را وارد کرده و دکمه Publish را بزنید. برای تبلیغ یک صفحه از سایت باید لینک صفحه را در این کادر وارد کنیم. درست مانند فیسبوک و گوگل پلاس اگر در صفحه خود عکسی داشته باشید. لینک شما با عکس موجود در صفحه و عنوان صفحه در پایین پست به نمایش در خواهد آمد. نکته : در هر ایده بیش از یک لینک درج نکنید. در روز بیش از یک پست لینک دار قرار ندهید. در غیر این صورت ممکن است اکانت شما اسپم تشخیص داده شده و حذف شود.

درج مقاله در لینکدین

2- درج مقاله در لینکدین linkedin

برای درج مقاله در لینکدین linkedin روی دکمه Write an article در زیر کادر درج ایده کلیک کنید. در این قسمت میتوان مقاله ای با ویژگی های زیر درج کرد.

  • عکس بالای مقاله
  • عنوان مقاله
  • متن مقاله
  • درج عکس، ویدئو، کد و... در متن مقاله

بعد از کلیک روی دکمه Publish به شما امکان درج هشتگ داده میشود. مثال: #بازارایابی_در_لینکدین linkedin. هشتگ ها قابل جستجو هستند و علاوه بر افزودن قابلیت جستجو به مقالات میتوان از آن ها بعنوان برچسب استفاده کرد و مقالات بهم مرتبط را با یک هشتگ در یک لیست قرار داد. مثال : #آموزش_لینکدین linkedin را در همه مقالات مربوط به لینکدین linkedin قرار میدهیم و به این ترتیب هنگام جستجوی این هشتگ تمام مقالات مرتبط به لینکدین linkedin لیست خواهند شد.

استفاده از @ در لینکدین linkedin

شبکه های اجتماعی به شما امکان میدهند که افراد خاصی را در متن خود لینک کنید تا بصورت ویژه متوجه مقاله شما بشوند و یا کاربران صفحات شما به مراجعه به صفحات آنها نیز ترغیب شوند. لینکدین linkedin برای افزودن افراد به متن های ارسالی از کاراکتر @ استفاده می کند. شما میتوانید با این کاراکتر مشتریان خاص خود را بصورت خاص از درج محتوایی آگاه کنید.

نحوه استفاده از @ در بازاریابی لینکدین linkedin

یک سایت فروش لباس زنانه و مردانه را در نظر بگیرید. این سایت فرضی 200 مشتری زن و 200 مشتری مرد در لینکدین linkedin دارد. این سایت براحتی میتواند لیست مشتریان خود در لینکدین linkedin را بصورت مجزا در یک فایل متنی درج کند. حالا فرض کنید که این سایت یک لباس مجلسی زنانه به سایت خود اضافه نموده و میخواهد در لینکدین linkedin آن را تبلیغ کند. برای آنکه مشتریان زن فروشگاه بصورت خاص متوجه این تبلیغ شوند. کافیست به سراغ لیست مشتریان زن رفته و به ابتدای نام کاربری آنها یک حرف @ اضافه کند و آنها را از افزوده شدن این لباس آگاه کند. نکته : اغلب نرم افزارهای ویرایش متن با کلید ctr+h به شما اجازه ویرایش چندین کاراکتر را بصورت همزمان میدهند. در نرم افزار ماکروسافت ورد میتوان بسادگی با یک ماکرو به اول تمام خطوط، کاراکتر @ را افزود. میتوان هنگام لیست برداری از مشتریان نیز به ابتدای نام کاربری آنها @ را اضافه کرد تا براحتی بتوان در آینده از آن استفاده کرد.

فعالیت درست در لینکدین

فعالیت درست در لینکدین درست مانند تمام شبکه های اجتماعی با تولید محتوای با ارزش و تبلیغ آن در این شبکه اجتماعی صورت می گیرد. نکات مهم برای فعالیت در لینکدین

  • اگر تازه فعالیت در لینکدین را آغاز کرده اید بهتر است تنها به تبلیغ صرف محتوای سایت خود نپردازید. ایجاد پیام هایی مانند تبریک عید نوروز میتواند به جذب سریعتر کاربران کمک کند.
  • برای افزایش افراد در ارتباط با خود با افرادی که به هیچ عنوان در دایره مشتریان محصولات شما قرار ندارند نیز ارتباط بر قرار کنید.
  • افرادی را که میتوانند مشتریان بلقوه محصولات شما باشند را در اولیت بازاریابی خود قرار دهید.
  • در هر پیام بیش از یک لینک ایجاد نکنید.
  • برای افزودن لینک و عکس از ابزار مخصوص آن در لینکدین استفاده کنید.
  • روی دیوار و بخش مقالات بصورت منظم مطلب درج کنید.
  • بروز رسانی های لینکدین را منظم انجام دهید.
  • از تصاویر برای جذاب کردن محتوای خود استفاده کنید.
  • اگر هاست شما امکان هات لینک کردن عکس را نمیدهد. این مشکل را حتما برطرف کنید.

نکته: در صفحات شرکتی به هیچ عنوان مطالب سیاسی، اجتماعی قرار ندهید و پیام های غیر تبلیغاتی خود را به تبریک یا تسلیت مناسبت های رسمی موجود در تقویم محدود کنید. اینکار حرفه ای بودن شما را مشخص می کند.

faq

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای متخصصان کسب و کار محسوب میشود و این امکان را فراهم آورده تا با افراد حرفه ای تری آشنا شوید. در این سایت امکانات مختلفی برای بهتر دیده شدن رزومه شما و ارتباط با افرادی در زمینه کاری شما و شرکت های مختلف گنجانیده شده است و کارجویان و کارفرمایان می توانند با هم ارتباط داشته باشند.

  • امکان ایجاد پروفایل حرفه ای با جزئیات کامل
  • امکان ارتباط با دوستان و همکاران
  • امکان گرفتن بکلینک به سایت
  • امکان ایجاد کمپین تبلیغاتی
  • امکان داشتن چند اکانت برای یک شخص یا شرکت

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha