9 نکته در زمینه طراحی بنر تبلیغاتی که به افزایش نرخ کلیک کمک می کند

آگهی و آگاهی در دنیای کسب و کار امروزی جزء مهمترین نیازهای شرکت‏ های تجاری و مشتریان گردیده است و شرکت‏ ها برای رسیدن به بالا بردن آگاهی مشتریان و در راستای آن بالا بردن فروش محصولات و ایجاد سود بیشتر و ماندگاری در عرصه بازار پر رقابت امروزی از هر ابزاری کمک گرفته‏ اند. که از آن جمله می ‏توان به تبلیغات اشاره نمود که هر دو هدف آگهی و آگاهی را در پی دارد. اما اینکه این تبلیغات به چه صورتی باشد در نحوۀ تأثیرگذاری روی مشتریان و انگیزۀ آن ها برای خرید و پای‏بندی مشتریان به آن شرکت و محصولات و خدماتش تأثیر بسیاری دارد. در گذشته تبلیغات بصورت سنتی( دهان به دهان، کاغذی، تلویزیون، رادیو و...) صورت می‏ گرفت ولی امروزه به دلیل گسترش جوامع و پیچیده شدن شیوه ‏های کسب و‏کار این روش کمرنگ شده و نیاز به ارائه راه‏ حل‏ های نوین و منطبق با ساختارهای کسب ‏وکار و جوامع امروزی را می ‏طلبد. در پی این تحولات ایجاد وب‏سایت ‏های تجاری و بالا بردن کاربران و بازدیدکنندگان این وب سایت ‏ها به عنوان هدف تجاری شرکت ‏های تجاری شده است به طوری که کاربران و خریداران این وب‏سایت جزء سرمایۀ اصلی این شرکت‏ ها محسوب می‏ شوند و سعی دارند محصولات و خدمات خود را با نیازهای مشتریان منطبق کنند. تبلیغات دیجیتالی یا به عبارتی تبلیغات اینترنتی امروزه علم و ابزار این کار را در اختیار هم شرکت و هم مشتریان قرار داده است. از میان تبلیغات اینترنتی می‏توان به تبلیغات بنری، متنی، پست الکترونیک و.... اشاره نمود. که از این میان تبلیغات بصری و دیداری می تواند برای عامه مردم قابل فهم‏ تر و ملموس ‏تر باشد. این مقاله سعی داشته تا به این نوع از تبلیغات و در نوع خاص آن تبلیغات بنری بپردازد.

طراحی تبلیغات بنری دیجیتال

تبلیغات بنری   دیجیتال

بنرهای تبلیغاتی یکی از روش ‏های رایج تبلیغاتی است که با توجه به کم هزینه بودن برای شرکت‏ ها و مراکز تجاری و همچنین صرف هزینه زمانی کمتر برای کاربران بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اما باید توجه داشت که این نوع از تبلیغات به عوامل مختلفی وابسته است که این عوامل در ادامه اشاره خواهد شد.

انواع بنرها در سه دسته جای می گیرند:

  1. بنرهای ثابت: بنر ثابت به بنری اطلاق می‏ شود که تبلیغ را بصورت یک تصویر و در اندازه ‏ای ثابت ارائه می‏کند.
  2. بنرهای انیمیش ن‏دار: در حقیقت بنرهای ثابتی هستند که از فناوری انیمیشن در طراحی و ساخت آنها استفاده شده است. این نوع از بنرها به دلیل حالت انیمیش ن‏دار بودن نرخ کلیلک بالاتری دارند.
  3. بنرهای تعاملی: همانطور که از نام این نوع بنرها پیداست این نوع از بنرها بگونه‏ای با کاربران در تعامل هستند و از طریق گزینه ‏هایی که برای وارد کردن اطلاعات بر روی آن‏ها گذاشته شده است اطلاعاتی را از کاربران دریافت می‏ کنند و مطابق اطلاعات وارد شده تبلیغات نمایش داده می‏شود. از بنرهای تعاملی بیشتر در خریدها و ثبت ‏نام‏ های اینترنتی و مواردی از این قبیل استفاده می شود.

مقالات مرتبط:

نکاتی در مورد طراحی بنرهای تبلیغاتی

  1. اندازه: بنرهای تبلیغاتی به اندازه خاصی محدود نیستند و سعی کنید که اندازۀ بنر با توجه به اندازۀ سایت باشد. تبلیغات عریض موفق ‏تر از تبلیغات طویل هستند و طبق اطلاعات google adsense موفق‏ترین سایزهای بنر به شرح زیر می‏ باشند:
    • 468*60
    • 120*240
    • 234*60
    • 130*140
    • 130*200
    • 300*250
  2. طراحی ساده: در دنیای پیچیده امروز کاربران به دنبال سادگی هستند. بنرهای ساده نسبت به بنرهای پیچیده تأثیرگذاری بیشتری دارند. سعی کنید در طراحی بنرتان با کمترین کلمات جامع‏ ترین مفهوم را به کاربر خود ارائه دهید.
  3. نظم: سعی کنید در طراحی بنر نظم مشخصی داشته باشید از فونت مناسب استفاده کنید و سعی کنید بین رنگ و فونت تناسب وجود داشته باشد.
  4. رنگ: رنگ‏ها را با توجه به نوع تبلیغ و فرهنگ که بر روی کاربر می‏ گذارد انتخاب کنید و توجه داشته باشید رنگ اولین چیزی است که در بنر شما دیده می‏ شود.
  5. استفاده از دکمه فراخوان(Call To Action/ CTA) : کاربران را وارد اقدام کنید. طراحی این مرحله باید بعد از طراحی لوگوی شرکت و ارزش پیشنهادی شرکت باشد. این گزینه باید در مرکز بنر تبلیغاتی باشد.
  6. طراحی سازگار با برند خود داشته باشید: بنر شما حکم تابلویی است که کاربران را به سمت شما هدایت می‏کند. پس سعی کنید که بنر شما معرف شرکت شما و مطابق با برند شرکت طراحی شده باشد.
  7. از فرمت‏ های صحیح و رایج استفاده کنید: سعی کنید بنرهای شما فرمت‏های استاندارد و معمول را داشته باشد(PNG, JPG, GIF). طراحی بنر با استفاده از فلش باعث می شود تا در مرورگرهای پرکاربرد دیده نشود و باعث از دست دادن بسیاری از کاربران خود خواهید شد.
  8. حجم بنر کم باشد: بنر شما باید از دیگر اطلاعات سایت لود شود پس سعی کنید که کمتر از 150 کیلو بایت داشته باشد.
  9. تبلیغ باید کمکل با سایت اما برجسته‏ تر باشد: هدف از گذاشتن بنر در سایت ایجاد کانال از طریق آن سایت به سمت سایت شماست پس سعی کنید بنر شما برجسته ‏تر از بقیه سایت باشد.

امیدواریم نکاتی که در این مقاله در مورد طراحی بنرهای تبلیغاتی توسط وب24 مطرح گردید برای شما مفید واقع شود و با استفاده از آنها بتوانید نرخ کلیک بنر تبلیغاتی خود را بهبود بخشید.

همچنین بخوانید
استراتژی تبلیغاتی از استراتژی های بازاریابی نشات می گیرد و و چگونگی دستیبابی به هدف تبلیغات که معمولا افزایش سطح آگاهی مشتریان و یا تغییر ترجیحات آنهاست را نشان می دهد.
تبلیغات کلیکی یا پرداخت در ازای کلیک که معادلpey per click (ppc) است مدلی از تبلیغات اینترتی است که هزینه آن بر اساس تعداد کلیک محاسبه می شود
مدل کسب و کار در ساده ترین تعریف روشی است که در آن شرکت ها به وسیله محصولات یا ارزش های قابل ارائه خود کسب درآمد می نمایند.
تبیلغات دهان به دهان یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روش های تبلیغات است که تو سط مشتریان و با انتقال رضایتمندی خود از خدمات و مصولات شما صورت می پذیرند.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha