محتوای همیشه سبز چیست و چگونه آن را تولید کنیم؟

از آنجایی که رقابت حسابی داغ است، وب سایت‌های بیشتری به دنبال تولید محتوای همیشه سبز هستند. اما محتوای همیشه سبز چیست. در این مقاله، در مورد محتوای همیشه سبز، مزایا و اهمیت آن برای کسب‌وکارها، انواع محتوای همیشه سبز و چگونگی تولید آن صحبت می‌کنیم.

محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) چیست؟

به طور خلاصه، محتوای همیشه سبز، محتوایی است که همواره مناسب و مرتبط باشد و وابسته به زمان نباشد. این نوع محتوا حتی بعد از مدت زمانی طولانی از زمان انتشار همچنان محبوب هستند و برای سایت ترافیک می‌آورند. محتوای همیشه سبز همانطور که از اسمش مشخص است، محتوایی است که همواره برای مخاطب تازگی دارد. تاریخ مصرف ندارد. اصطلاح همیشه سبز ممکن است برای افراد بازاریاب کمی ناآشنا برسد، اما چیزی که همیشه سبز است یعنی همواره زنده و پایدار است و در شرایط مختلف نیز پایدار می‌ماند. به علاوه این نوع محتوا یک محتوای سئو شده نیز هست. یعنی تمام استانداردهای سئو در آن رعایت شده است. اولین شرط برای اینکه یک محتوا همیشه سبز باشد، این است که موضوعی همیشه سبز داشته باشد. یعنی موضوعی که در گذر زمان نخ نما نشود و همچنان برای سایت ترافیک بیاورد. موضوعاتی مانند چگونه وزن کم کنیم، یا چگونه کیک بپزیم همواره در گوگل جستجو می‌شوند. بنابراین یک موضوع همیشه سبز هستند. 

محتوای همیشه سبز


بیشتر بخوانید: استراتژی محتوا چیست ؟ 


تولید محتوای سبز چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که محتوای همیشه سبز همواره تازگی دارد و برای سایت ترافیک به همراه می‌آورد، بنابراین تاثیر زیادی بر استراتژی بازاریابی محتوایی سایت می‌گذارد. اما ایجاد ترافیک و آوردن ورودی‌های جدید به سایت تنها مزایای تولید محتوای سبز نیستند. در این بخش به طور خلاصه مزایای تولید محتوای سبز را شرح می‌دهیم. 

روی سئوی سایت تاثیر دارد

محتوای همیشه سبز مطابق استانداردهای سئو و استراتژی‌های آن است. شما در محتوای همیشه سبز در مورد یک موضوع همیشه سبز می‌نویسید، اما می‌توانید از کلمات و لینک‌هایی استفاده کنید که مخاطب را به صفحات دیگر هدایت کند. به علاوه، محتوای همیشه سبز، نرخ پرش سایت را کاهش می‌دهد و کاربر مدت زمان بیشتری در سایت می‌ماند. 

در طولانی مدت با ارزش است

ارزش یک محتوای همیشه سبز در گذر زمان کم نمی‌شود، از زمانی که در سایت منتشر ‌می‌شود برای سئو و رشد سایت شما مفید است. در حالی که محتواهای فصلی یا وابسته به زمان فقط در یک دوره کوتاه مدت برای سایت ورودی می‌آورد و جست و جو می‌شوند. برای مثال هدیه سال نو فقط در نزدیک به سال نو جست و جو ‌می‌شود، بنابراین یک موضوع همیشه سبز نیست. 

اعتبار سایت را افزایش می‌دهد

محتوای همیشه سبز به نیازی پاسخ می‌دهد که همواره وجود دارد. بنابراین وقتی کاربران کلمه کلیدی همیشه سبز را در گوگل جست و جو می‌کنند و وارد سایت شما می‌شوند، در آن موضوع خاص به شما اعتماد می‌کنند. احتمال اینکه همچنین مخاطبی وارد قیف فروش شما شده و تبدیل به مشتری شود، بیشتر از دیگر کاربران است. بنابراین با انتشار محتوای همیشه سبز، برند و کسب و کار خود را در ذهن مردم تثبیت ‌می‌کنید. 

اهمیت تولید محتوای همیشه سبز برای سایت

برای اینکه متوجه اهمیت تولید محتوای همیشه سبز شوید، کافی است به ویژگی‌ها و مزایایی که در بخش‌های قبل ذکر کردیم، نگاهی بیاندازید. محتوای همیشه سبز به دلیل ترافیک و پایداری همیشگی که دارد، رتبه سایت شما را افزایش می‌دهد. این نوع محتوا، بسیار با کیفیت است و از کلمات زیادی تشکیل شده است، بنابراین رتبه بالایی در موتورهای جست و جو کسب می‌کند. محتوای همیشه سبز با گذر زمان برای سایت ترافیک می‌آورد و ارزش خود را از دست نمی‌دهد. یعنی این محتوا انقدر جامع و کامل نوشته شده‌است که حتی تا سالیان بعد نیز پاسخ کاربران را می‌دهد. این در حالی است که محتوای وایرال ممکن است به موضوعی اشاره داشته باشد که در لحظه برای کاربر اهمیت دارد و با گذشت زمان دیگر مورد توجه کاربر نیست.

اهمیت محتوای همیشه سبز

انواع محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز پیرامون موضوعات همیشه سبز نوشته ‌می‌شود. این موضوعات همواره مهم هستند، جست و جو می‌شوند و به نیازهای کاربران در زمان‌های مختلف پاسخ می‌دهند. مثال‌های زیر نمونه‌هایی از انواع محتوای همیشه سبز هستند.

1- محتوای راهنما یا موضوعاتی که با چگونه شروع می‌شوند

 دو علت برای تولید محتوای راهنما وجود دارد. اولا اینکه این نوع محتوا یک فرایند مرحله به مرحله از انجام کاری است. بنابراین مخاطب برای انجام آن کار همواره به محتوای شما احتیاج دارد.برای مثال موضوعی مانند اینکه چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم، یا چگونه ترافیک سایت خود را افزایش دهیم، موضوعاتی از این دست هستند.

2- چک لیست‌ ها

مردم عاشق چک لیست‌ها هستند. در یک چک لیست تمام موارد یا کارهایی که باید انجام شود، به طور خلاصه و کامل آورده شده است. بنابراین با انتشار یک چک لیست در وب سایت‌تان، کاربران همواره وارد سایت شما می‌شوند و از چک لیست استفاده می‌کنند. 

3- محتوای آموزشی

در محتوای آموزشی باید سعی کنید به سوال‌ها پاسخ دهید. سعی کنید به سوالاتی پاسخ دهید که مردم معمولا آنها را جستجو می‌کنند. برای مثال محتوایی مانند آموزش نرم افزار فتوشاپ یا صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ، محتواهای آموزشی همیشه سبز هستند. 

4- معرفی برترین‌ ها

محتوایی که در آن برترین‌های یک حوزه معرفی می‌شوند، نوعی از محتوای همیشه سبز است که در طول زمان تاریخ انقضا ندارد و بارها بارها می‌توان آن را به‌روزرسانی کرد.

5- واژه‌ نامه ها

واژه نامه ها یا همان فرهنگ لغات یک نوع محتوای همیشه سبز محسوب می شوند و می توان آن ها را برای مدت ها استفاده کرد.

واژه نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و راهنماهای مبتدیان، مصاحبه با افراد مختلف، بررسی تاریخچه موضوعات مختلف، معرفی کتاب ها و مرور و خلاصه کردن آن‌ها، نمونه‌هایی خوبی از محتواهای همیشه سبز هستند.

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

شاید پاسخ به این سوال سخت تر از سوال‌های دیگر باشد. با مزایا و اهمیت محتوای همیشه سبز آشنا شدیم، اما آیا تولید محتوای همیشه سبز واقعا کار آسانی نیست؟ مسلما خیر. در زمان نوشتن یک محتوای همیشه سبز همواره باید خود را جای مخاطب‌تان بگذارید و به سوال‌هایش پاسخ دهید. برای تولید محتوای همیشه سبز باید موضوعات محبوب حوزه کسب و کار خود را پیدا کنید. برخی از سوالات و موضوعات به آنها پرداخت نشده‌است یا مقالات ضعیفی در مورد آنها وجود دارد. در صورتی که این موضوعات پرطرفدار باشند، با نوشتن محتوای همیشه سبز می‌توانید رتبه بالاتری از رقبای خود کسب کنید. 

جمع بندی

در این مقاله در مورد مفهوم محتوای همیشه سبز و اهمیت آن برای سایت، سئو و رتبه سایت صحبت کردیم. متوجه شدیم که محتوای همیشه سبز ماندگار است و در طول سال‌ها ارزش خود را از دست نمی‌دهد. انتشار یک محتوای همیشه سبز باعث ‌می‌شود که کاربران به شما اعتماد کنند و شما را به عنوان یک مرجع بشناسند. بنابراین تلاش کنید در کسب و کار خود، موضوعات همیشه سبز را شناسایی کرده و در مورد آنها محتوا تولید کنید. با این کار، کاربران را به مشتری‌های احتمالی تبدیل ‌می‌کنید. 

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
محمد فروهی
ارسال شده در : شنبه 19 بهمن 1398

بسیار مطلب مفیدی بود. قطعا به تولید محتوای باکیفیت کمک شایانی خواهد نمود.

خسرویان
ارسال شده در : چهارشنبه 10 شهریور 1395

مقاله جالبی بود ممنونم

کاربر مهمان
ارسال شده در : شنبه 02 مرداد 1395

مطلب بسیار خوبی بود. ممنون