• خدمات
  • مقالات
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
عضویت ورود   ۰۲۱-۸۶۰۸۶۸۶۴
وب 24
  • طراحی سایت  
    • طراحی سایت حرفه ای
    • قیمت طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
    • طراحی سایت صنعتی
    • طراحی سایت گردشگری
    • طراحی سایت خبری
    • طراحی سایت شرکتی
    • طراحی وب سایت تبلیغاتی
    • نمونه کارهای طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی سایت  
    • سئو حرفه ای
      • سئو سایت گردشگری
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت نیازمندی
      • سئو سایت خبری
      • سئو سایت شرکتی
      • تحلیل سایت
    • خدمات سئو
      • افزایش بازدید گوگل
      • صفحه اول گوگل
      • قیمت سئو
      • سفارش سئو
      • آموزش سئو
      • جت سئو
    • نمونه کارهای سئو و بهینه سازی
      • نمونه کار سئو سایت گردشگری
      • نمونه کار سئو فروشگاهی
      • نمونه کار سئو سایت خبری
      • نمونه کار سئو سایت شرکتی
  • دیجیتال مارکتینگ  
    • خدمات رپورتاژ آگهی
      • تعرفه رپورتاژ آگهی
      • رپورتاژ آگهی چیست
    • خدمات تولید محتوا
      • تعرفه تولید محتوا
    • بازاریابی اینترنتی
      • تبلیغات در گوگل
      • افزایش ترافیک سایت
      • بهبود رتبه سایت
  • نمونه کارها  
    • نمونه کارهای سئو و بهینه سازی سایت
      • سئو سایت فروشگاه اینترنتی
      • سئو سایت گردشگری
      • سئو سایت تبلیغاتی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت صنعتی
      • سئو سایت خبری
    • نمونه کارهای طراحی سایت
      • نمونه های طراحی فروشگاه اینترنتی
      • نمونه های طراحی سایت صنعتی
      • نمونه های طراحی سایت گردشگری
      • نمونه های طراحی سایت نیازمندی
      • نمونه های طراحی سایت خبری
      • نمونه های طراحی سایت شرکتی
پورتال مشتریان وب24
وب 24
پایگاه دانش
مقالات
چگونه می توان نرخ پرش (bounce rate) سایت را کاهش داد؟

چگونه می توان نرخ پرش (bounce rate) سایت را کاهش داد؟

زمان انتشار: پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
در این مقاله به بررسی دلایل پرش بازدید کننده می پردازیم و پیشنهاداتی را مطرح می کنیم که می توانید از آن ها برای نگه داشتن بازدید کننده در وبسایت خود و تشویق کاربران برای بازدید از صفحات مختلف سایت بهره ببرید.

نرخ پرش سایت چیست؟

نرخ پرش نشان دهنده درصد کاربرانی است که پس از ورود به صفحه ای از سایت شما، بدون این که از صفحه دیگری بازدید کنند، وبسایت شما را ترک می کنند.

نرخ پرش چه اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد؟

بالا بودن نرخ پرش می تواند نشان دهنده عدم کارایی محتوای وب سایت باشد. اما دلایل بسیار گسترده تری نیز می تواند داشته باشد. البته نرخ پرش تنها معیاری نیست که موفقیت یا عدم موفقیت محتوای سایت شما را نشان می دهد. باید روند نرخ پرش را در بازه های زمانی بررسی نموده و آن را به عنوان تنها یکی از معیارهای موفقیت یک صفحه خاص از سایت خود در نظر بگیرید. سایر معیارها می تواند شامل زمان متوسط حضور کاربر در یک صفحه از سایت، تعداد کاربرانی که تا انتهای یک صفحه از سایت شما را مطالعه کرده اند و ... باشد. به هر حال اگر هدف شما این است که بازدید کنندگان در سایت بمانند و از سایر صفحات آن نیز بازدید کنند؛ نرخ پرش می تواند راهنمای خوبی باشد.

آیا بالا بودن نرخ پرش، همیشه بد است؟

در یک کلام، نه. خوب یا بد بودن آن به هدف سایت بستگی دارد.
به عنوان مثال، ممکن است مخاطبان شما به دنبال بررسی سریع یک شماره تلفن یا چیز دیگری باشند. در این صورت اگر سایت امکان دسترسی سریع کاربران به این اطلاعات را فراهم آورد، کاربران پس از دسترسی به اطلاعات مورد نظر خود سریعاً سایت شما را ترک می کنند که باعث افزایش نرخ پرش می شود و این نشانه بدی نیست. اما برای یک سایت مجله آنلاین هدف این است که کاربران زمان طولانی تری را در وبسایت باقی بمانند و مطالب بیشتری را مطالعه کنند. پس این که کاربران سریعاً سایت را ترک کنند، نشانه خوبی نیست و به این معناست که این وبسایت به نیازهای آن ها پاسخ نداده است.

ارتباط بین نرخ پرش و سئو

از لحاظ تئوری، نرخ پرش فاکتور مهمی برای رتبه بندی است زیرا نشان دهنده میزان ارتباط صفحه فرود شما با عبارت مورد جستجوی کاربران است اما در عمل هنوز هم جای بحث وجود دارد. به هر حال نرخ پرش چه فاکتوری برای رتبه بندی باشد و چه نباشد؛ مطمئناً برای گوگل نشانه ای است از کیفیت محتوای وبسایت شما.
به طور خلاصه، فاکتور نرخ پرش این گونه عمل می کند:
  • اگر کاربری بر روی سایتی در نتایج جستجو کلیک کند و سپس مدتی در آن سایت بماند، این نشان می دهد که این وبسایت با عبارت مورد جستجو مرتبط بوده و هدف خود را به انجام رسانده است. بنابراین گوگل این وبسایت را در رتبه بهتری قرار خواهد داد.
  • اگر کاربری بر روی یکی از نتایج جستجو کلیک کند و سپس بلافاصله به صفحه نتایج جستجو برگردد (یا بر روی وبسایت دیگری کلیک کند)، این نشان می دهد که این سایت برای کاربر مفید نبوده و بنابراین این سایت رتبه خوبی را در مورد عبارت مورد جستجو کسب نخواهد کرد.
البته همان طور که پیش از این توضیح دادیم، نوع سایت نیز در چگونگی تاثیر این فاکتور، دخیل است.

چگونه می توان نرخ پرش را کاهش داد و بازدید کنندگان را به مدت طولانی تری در وبسایت خود نگه داشت؟

برای کاهش نرخ پرش و نگه داشتن بازدید کنندگان برای مدت طولانی تر، موارد زیر را رعایت کنید یا دست کم مواردی را که باعث می شود بازدید کنندگان وبسایت شما را ترک کنند، حذف کنید.
1- مطمئن شوید که وبسایت شما به سرعت بارگذاری می شود. بوسیله ابزار pagespeed گوگل سرعت بارگذاری سایت را بررسی کنید.
 
این مقاله را در مورد بهبود سرعت بارگذاری سایت و مهم ترین دلایل کندی سایت ها بخوانید.
سرعت بارگذاری سایت و نرخ پرش
 
 
 
2- اطلاعات مورد نیاز بازدید کنندگان را فراهم آورید.
3- از به کار بردن تصاویر جذاب صرفاً با هدف بالا بردن میزان کلیک، خودداری کنید.
4- از به کار بردن pop-up و تبلیغات مزاحم، جدا پرهیز کنید.
5- از لینک دهی داخلی بهره ببرید.
6- در مورد لینک دهی خارجی در وبسایت خود محتاط باشید؛ اگر در بخش آغازین متن محتوای خود، لینک خارجی داده باشید و صفحه فرود این لینک در پنجره مجزا و جدیدی باز نشود؛ این باعث افزایش نرخ پرش وبسایت شما خواهد شد.
7- از صفحه بندی یک متن خودداری کنید و کل متن را در یک صفحه قرار دهید. صفحه بندی شاید راهی برای کاهش نرخ پرش بنظر آید، اما ارزش اذیت کردن کاربران را ندارد. کاربر می تواند براحتی اسکرول کرده و ادامه متن را در همان صفحه بخواند.
8- وبسایتی با طراحی مناسب داشته باشید. کاربر به محض ورود به سایت تحت تأثیر ظاهر آن قرار می گیرد. مثلا یک سایت تجاری باید آنقدر حرفه ای باشد که حس اعتماد کاربر را جلب کند. شما ممکن است بتوانید کاربران را ترغیب کنید که در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک کنند اما طراحی بد سایت نیز آن ها را به ترک سایت ترغیب خواهد کرد.
9- قالب بندی مناسبی برای مقاله هایتان داشته باشید. مثلاً به صورتی نباشد که کاربر با یک متن طولانی و خسته کننده رو به رو شود. متن را پاراگراف بندی کنید و از تیترها و بالت و شماره گذاری استفاده کنید و میان پاراگراف ها از تصاویر مناسب نیز استفاده کنید.
 
 
متن های طولانی و خسته کننده عامل افزایش نرخ پرش است
 
 
10- صفحات وبسایت شما با گوشی های تلفن همراه سازگار باشد. این مقاله را نیز در مورد طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا بخوانید.
11- امکان جستجو در درون وبسایت را برای کاربران فراهم کنید. و همچنین منوی راهبری ساده و در دسترس.
12- خواندن مطالب مرتبط را به خوانندگان مقاله خود، پیشنهاد دهید.
13- فهرستی از محبوب ترین مقالات سایت را در دسترس کاربران قرار دهید. مثلا در ستون کناری.
14- مطمئن شوید که گزینه ها (یا دکمه های) موجود در وبسایت، کار خود را درست انجام می دهند. از کلمات واضح و بدون ابهام استفاده کنید تا کاربر بداند با فشردن دکمه ای خاص دقیقاً چه اتفاقی خواهد افتاد، رنگ و اندازه مناسبی را برای دکمه ها استفاده کنید، آن ها را در جای مناسبی قرار دهید و در نهایت عملکرد آن ها را در دستگاه های مختلف امتحان کنید.
 
 
 

DMCA.com Protection Status
نظرات (2 نظر)

 سعید ۶ آذر ۱۳۹۷   ۰ ۰

این مورد رو بر چه اساس میگید؟ تجربه یا منبع داره این مقاله؟

 مدیر سایت ۱۱ آذر ۱۳۹۷   ۰ ۰

سلام دوست عزیز

هم بر اساس تجربه و بر اساس منابع معتبر. برای مطالعه منابع انگلیسی کافیه reduce bounce rate on website  رو سرچ کنید.

 خانه هوشمند ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷   ۰ ۰

سلام. میزان پرش سایت رو از کجا باید ببینم؟

 مدیر سایت ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷   ۰ ۰

با سلام

این اطلاعات در حساب گوگل آنالیتیکز که یک ابزار آمارگیر شرکت گوگل هست قابل دیدن هست, و به طور کلی ابزارهای آمارگیر حرفه ای معمولا بخشی به نام نرخ پرش یا bounce rate  دارند.

 مقالات مرتبط
 دسته بندی مقالات
آموزش طراحی سایت
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
آموزش بازاریابی اینترنتی
دوره های آموزشی
اینفوگرافیک
اخبار تکنولوژی
ویدئوهای آموزشی
دسترسی سریع
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • خدمات
  • نمونه کارهای طراحی سایت
  • مقالات
  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • اخبار
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • طراحی سایت خبری
خدمات وب 24
  • تبلیغات در گوگل
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی سایت صنعتی
  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • طراحی سایت شرکتی
تماس با ما
  • آدرس شرکت: تهران، , خیابان گاندی، کوچه دهم، پلاک 4، زنگ سوم
  • تلفن تماس: 86086864 - 02186086906
  • تلگرام: 09027362447
وب 24 در شبکه های اجتماعی
آدرس شرکت وب 24
جدیدترین اخبار
  • یلدای امسال پیشنهاد شگفت انگیز وب 24 به مدیران کسب و کار
  • چرا درصد کمی از آژانس های گردشگری فروش بالایی دارند؟
  • سمینار تخصصی بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری و مهمان نوازی
  • معرفی ابزار جدید URL Inspector در وبمستر تولز گوگل
  • دانلود رایگان کتاب 100 نکته سئو
  • ثبت نام چهارمین دوره جامع و تخصصی بازاریابی دیجیتال
  • دانلود رایگان کتاب سئو 2018
جدیدترین مقالات
  • دانلود رایگان کتاب سئو 2018 - کتاب 100 نکته سئو - کتاب سئو را قورت بده
  • بردکرامب (Breadcrumb) چیست و چه تاثیری بر روی سئو دارد؟
  • سئوی تضمینی ، واقعیت یا یک دروغ دوست‌ داشتنی؟
  • طراحی سایت سئو بیس | طراحی سایت سئو محور
  • بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی سایت
  • اصول و قواعد لینک سازی خارجی | مزایای لینک سازی خارجی
  • لینک سازی داخلی چیست | اهمیت لینک سازی داخلی در سئو
جدیدترین نظرات
  • چگونه سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل (گوگل وبمستر تولز) ثبت کنیم؟
  • چگونه سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل (گوگل وبمستر تولز) ثبت کنیم؟
  • آنالیز سایت چیست | معرفی ابزارهای آنالیز سایت
  • رپورتاژ آگهی چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟
  • چگونه اتوریتی دامنه سایت را بالا ببریم
  • ساختار مناسب پست گذاری برای شبکه های اجتماعی
برچسب ها
گرافیک سایت بهینه سازی نرخ تبدیل استراتژی تبلیغاتی بازاریابی موبایل میل چیمپ اسپم تلگرام حذف URL از گوگل استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی لینکدین رابط کاربر گوگل داستان های وب24 بک لینک جت سئو هویت برند متا تگ Robots طراحی سایت مشابه دیوار ربات تلگرام متا تگ بازاریابی آنلاین
  • طراحی سایت
  • سفارش سئو
  • مقالات
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

تمام حقوق نزد شرکت طراحی سایت وب 24 محفوظ است.

لوگو ی نماد وب 24 لوگو ی ساماندهی وب 24

  • ۰۲۱۸۶۰۸۶۸۶۴
  • ثبت نام در باشگاه مشتریان وب 24
  • نمونه کارهای وب 24
  • ثبت سفارش در وب 24
  • ارتباط از طریق تلگرام
  • آدرس صفحه ی اینستاگرام وب 24
 ثبت سفارش