اشتباهات رایج در طراحی وب

اشتباهات رایج در طراحی وب سایت کدامند؟

• موتور جست‌وجوی انعطاف ناپذیر : بسیاری از موتورهای جست‌وجو كاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می‌كنند.
• پیمایش عرضی صفحات: كاربران علاقه‌ای به پیمایش افقی صفحات ندارند.
• اندازه ثابت فونت‌ها ومتون : به خصوص افراد بالای 40 سال با حروف نازك یا كوچك مشكل دارند و باید ترتیبی اتخاذ شود تا از طریق مرورگر امكان تغییر سایز فراهم شود.
• انبوهی متون: معمولاً سایت‌های حاوی متون حجیم، خسته كننده هستند.
• پنجره‌های بازشونده خودكار : كاربران ترجیح می‌دهند كه خودشان مقصد را تعیین كنند.
• جمع آوری آدرس پست الكترونیك بدون هیچ روند امنیتی : كاربر باید برای وارد نمودن آدرس ایمیل خود كاملا مطمئن و متقاعد شود.
• آدرسهای طولانی یا پیچیده صفحات : انتخاب یا هرگونه كار روی آدرس‌هایی كه بیش از 75 كاراكتر دارند مشكل است.
• لینك‌های ایمیل در مكان نامناسب : ایمیل باید كاملاً برجسته و مشخص و در مكان‌های مناسب بوده و از لینك های معمول صفحه تفكیك شود.
• بازگشت كند یا نا موفق به صفحات قبل : كلید Back دومین دكمه مورد استفاده كاربران است.
• رابط گرافیكی ( GUI ) غیر استاندارد : برداشت كاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه‌ها تثبیت شده است.
• نبود بیوگرافی در سایت‌ها: وجود بیوگرافی باعث ایجاد جو اطمینان در خوانندگان می‌شود.
• ضعف آرشیو: در اغلب مواقع اطلاعات قدیمی هم مورد استفاده كاربران قرار می گیرد.
• لینك‌های متعدد برای رسیدن به صفحات خاص: كاربران مایل به استفاده مكرر از لینك‌ها برای رسیدن به هدف نیستند.
• استفاده پیش از موعد از امكانات پیشرفته : استفاده از امكاناتی مانند CHAT، ایجاد انجمن‌های گفت‌وگو، ایمیـل رایگان، نقشه 3 بعـدی سایت وغیـره بارمالی زیادی را بر مدیران سایت تحمیل می‌كنند.
• بارگذاری كند صفحات : وجود گرافیك‌های سنگین آزار دهنده خواهد بود.
• ساختارهای تبلیغاتی : كاربران معمولاً از مشاهده ساختارهای تبلیغاتی خودداری می‌كنند.
• رسالت و هدف نامشخص سایت : باید نوع سایت از جنبه‌های تجاری یا اطلاع رسانی مشخص باشد.
• طراحی اختصاصی برای افراد خاص : سایت باید كاملاً برای تمام كاربران اینترنت ( نه فقط متخصصین ) قابل استفاده و گشت زنی باشد.
• لینك به سایت‌های دیگر : به دلیل فلسفه وساختار متفاوت طراحی در سایت‌های مختلف، نباید تعداد لینك‌های خارج از سایت زیاد باشند.
• فـراموش كـردن هزینه پشتیبـانی سایت : بودجه پشتیبـانی و نگهداری باید حداقل به اندازه 50درصد از هزینه راه اندازی سایت در نظر گرفته شود.
• تلقی از سایت به عنوان یك رسانه دست دوم : سایت با تلویزیون، روزنامه یا بروشور فرق‌های اســاسی دارد. بنـابراین نباید از آنها كپی برداری كر. از طرفی ارتباط ما را به عنوان یك رسانه تمام وقت با افراد متعددی برقرار می كند ونباید آن را دست كم گرفت.
• لینك‌های تكراری از لحاظ محتوا : مثلاً لینك یك تبلیغ بعد از ورود به آن نباید حاوی همان لینك تبلیغ در صفحه باز شده باشد.

همچنین بخوانید
مراحل طراحی سایت و ایجاد یک سایت حرفه ای و روند طراحی که توسط شرکت طراحی سایت 24 انجام می شود در این صفحه توضیح داده شده است.
ارزش وب سایت ها یا قیمت آن ها برای خریداران و علاقه مندان به خرید نکته قابل توجهی است , ارزش سایت بر اساس شاخص های گوناگونی مشخص می شود
روش های کاهش زمان بارگذاری سایت که یکی از مهمترین فاکتورها در زمینه ماندگاری کاربر در سایت است در این بخش از مقالات وب24 آموزش داده شده است.
مقابله با هک کردن سایت و مقالات آموزشی مرتبط با جلوگیری از هک شدن سایت و نفوذ افراد مخرب به اطلاعات سایت های اینترنتی را در وب24 مطالعه نمایید
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha