چرا سئوی سایت گردشگری مهم است ؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو باید جز اصلی هر طرح بازاریابی برای صنایع مختلف باشد اما این موضوع در صنعت گردشگری از اهمیت بالاتری برخوردار است. هنگامی که در ابتدای راه برای سئو سایت و یا دیجیتال مارکتینگ هستید اولین چیزی که باید بدانید این است که  چرا سئو برای سایت شما مهم است و سئو کردن سایت در کسب و کار شما چه منافعی باید ایجاد کند؟
بر اساس گزارش  یکی از بزرگ ترین منابع گردشگری، 66 درصد از مسافرانی که قصد تفریح دارند و 59 درصد از مسافرانی که قصد سفر کاری دارند از طریق موتورهای جستجو روند سفر و رزرو خود را انتخاب می کنند. این موضوع بسیار جالب به نظر می رسد، با وجود اینکه آژانس های هواپیمایی معروفی برای انتخاب وجود دارد، وقتی کسی قصد سفر می کند به موتورهای جست و جو مراجعه می کند.
بنابراین واضح است که اگر وب سایت شما رتبه بندی بالا برای کلمات کلیدی کسب و کار شما ندارد، شما در حال حاضر درصد زیادی از مشتریان بالقوه خود را به رقبا از دست می دهید. اما یکی از اساسی ترین موضوعات این است که شما نیاز مخاطب را کاملا بشناسید و بدانید که کاربران با جست و جوی چه عباراتی در اینترنت به دنبال رفع نیاز خود می گردند. شرکت وب 24 با تخصص در زمینه سئو و به خصوص در صنعت گردشگری در این راه به شما کمک می کند. ما بعد از بررسی کامل کسب و کار شما به دنبال بیشترین عباراتی که در زمینه فعالیت شما جست و جو می شود می گردیم و در این زمینه رقبا را نیز بررسی می کنیم که با کدام عبارات بیشترین ترافیک را برای خود جذب می کنند. علی رغم اینکه این کار ساده به نظر می رسد اما بسیار تخصصی است و انتخاب اشتباه کلمات کلیدی فقط برای شرکت شما هزینه بردار خواهد بود و شما را به هدف نهایی خود نمی رساند. برای مثال بسیاری از تورهای گردشگری بر این عقیده هستند که اگر روی کلمه " تور" در موتور های جست و جو بالا باشند، به نتیجه مطلوب خواهند رسید اما این چنین نیست. زیرا اگر فردی به دنبال تور مورد نظر خود باشد هیچ گاه عبارت "تور" را جست و جو نمی کند. بلکه به عنوان مثال عناوینی مانند تور لحظه آخری مشهد ،تور مالزی سنگاپور و ... را جستجو می کند. هرچه بتوانید کلمات مورد جست و جوی مخاطبان را بهتر شناسایی کنید،در رسیدن به هدف خود نزدیک تر خواهید بود.
حال سوال اینجاست که چگونه سایت گردشگری خود را سئو کنید ؟
حالا که با اهمیت سئو برای یک سایت گردشگری آشنا شدید،در مورد چگونه بهینه کردن سایتتان توضیحات بیشتری میدهیم. سئو سایت گردشگری شامل یک سری مراحل گام به گام است که باعث میشود بتوانید سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید.

راهکارهای سئو برای سایت های گردشگری

سئو محلی برای آژانس های مسافرتی

local SEO  یا همون سئوی محلی  راهی برای بهینه سازی وب سایت شما است تا زمانی که افراد برای جستجوی مکان شما یا هنگام جستجو در تلفن همراه در منطقه ای نزدیک به آدرس کسب و کار فیزیکی خود نشان می دهند، برای انجام سئوی محلی لازم است موارد زیر را در  نظر بگیرید :

  • آدرس محلی خود را به صفحه اصلی خود اضافه کنید.
  • عناوین صفحه خود را به درستی بهینه سازی کنید، برچسب ها و توضیحات h1 برای مرجع موقعیت مکانی شما.
  • دریافت لینک های با کیفیت خوب از وب سایت های محلی و دیگر سایت های قابل اعتماد.
  • اطمینان حاصل کنید که نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن شما در همه کانال ها (نقشه های گوگل، وب سایت شما، دایرکتوری های محلی، صفحات رسانه های اجتماعی و غیره) یکسان است.
  • سایت خود را به دایرکتوری ها و سایت های نیازمندی محلی اضافه کنید.
  • لیست فوق کامل نیست اما برای شروع شما کافی است.

بهینه سازی صفحه اصلی سایت گردشگری

صفحه اصلی یک صفحه مهم برای انواع وب سایت ها است اما در مورد وب سایت های گردشگری از اهمیت بالاتری برخوردار است. در بخش محتوای صفحه اصلی سایت خود باید موراد زیر را رعایت کنید:

  • عکس های زیبا از تورهای شما
  • عکس های زیبا از افراد خوشحال در تعطیلات
  • معرفی محبوب ترین تورها
  • پیشنهادات یا معاملات ویژه
  • محتوای محبوب ترین (از وبلاگ شما)
  • چند کلمه در مورد کسب و کار شما و آنچه که خدمات شما را از بقیه متفاوت می کند
  • یک راه آسان برای بازدیدکنندگان برای جستجوی تورها (بر اساس منطقه، نوع، امکانات یا هزینه ها)
  • از نظر جستجوگرها، صفحه اصلی باید به گوگل چندین نشانه در مورد ماهیت کسب و کار و حوزه عملیاتی سایت ارائه دهد.

برای مثال اگر سایت گردشگری شما تورهای خارجی مختلفی را ارائه می کند، عنوان ( title ) صفحه اصلی شما باید این موضوع را منعکس کند." تور خارجی ارزان " میتواند عنوان مناسبی برای صفحه اصلی سایت شما باشد. توضیحات (description ) صفحه اصلی نیز مهم است، زیرا ممکن است در نتایج Google در هنگام جستجوی کاربران برای دامنه شما نشان داده شود. توضیحات باید جذاب و چشم نواز باشد و نشان دهنده رفع نیاز مخاطب باشد. مانند این "بهترین سفر زندگی خود را با قیمتی باورنکردنی تجربه کنید ".علاوه بر عنوان و توضیحات باید اطلاعات تماس خود را نیز قرار دهید.

سئو برای دسته بندی ها و برچسب ها

یک ساختار خوب برای یک وب سایت سفر دارای ویژگی های زیر است:

  • دارای یک صفحه فرود اختصاصی برای هر شهر / کشور است که ویژگی هایش در آن قرار دارد مثل تور ترکیه
  • دارای یک صفحه فرود اختصاصی برای هر منطقه خاص مانند تور آنتالیا است
  • برای هر تور یک صفحه بهینه شده وجود دارد (بیشتر در شکل زیر)

باید به این نکته دقت داشته باشید که تمامی صفحات مقصد باید بهینه شده باشند. این بدان معنی است که آنها باید عناوین منحصر به فرد، محتوای منحصر به فرد، برچسبهای H1 مناسب، شامل نقشه سایت ارسال شده به Google و نیز ویژگیهای موجود در منطقه خاص را داشته باشند. توجه ویژه نیز باید به آدرس صفحه داده شود.

بهینه سازی برای صفحات فرود

هدف از صفحه فرود این است که مشتریان بالقوه، اطلاعات بیشتری در مورد نیازهایی که دارند  پیدا کنند و محتوای صفحه به متقاعد ساختن آنها برای تبدیل به مشتری بالفعل کمک نماید. (با ارسال یک فرم تماس یا تکمیل رزرو آنلاین)
در سایت های گردشگری یک صفحه فرود خوب شامل موارد زیر است:

  • جزئیات اطلاعات از خدمات مورد نظر (برای مثال تعداد افراد مجاز برای رزرو تور)
  • گالری تصاویر غنی با عکس های با کیفیت خوب
  • نقشه ای که محل دقیق مکان را نشان می دهد
  • امکانات و خدمات ارائه شده
  • نرخ و تقویم دسترسی
  • نقد های کاربران
  • جزئیات تماس
  • چت آنلاین
  • فراخوان برای عمل یا Call to action

برای سئوی صفحات فرود موارد زیر باید وجود داشته باشد:

Breadcrumbs

Breadcrumbs در بالای صفحه به کاربران و موتورهای جستجو اجازه می دهد راه آسان برای بازگشت به صفحات موردنظر را داشته باشند.
به عنوان مثال می توان به مورد زیر اشاره کرد :
   تور-کوالالامپور-پنانگ-تابستان-96/ تور مالزی/ تورها / صفحه اصلی

عناوین منحصر به فرد و آموزنده

بسیار دشوار خواهد بود برای صفحات فرود عناوینی مجزا داشته باشید در صورتی که تقریبا از لحاظ محتوایی یکسان هستند .به مثال زیر در دو صفحه مختلف دقت کنید:
-ویلا بزرگ با استخر خصوصی در جزیره استار
-ویلا 4 اطاق خواب در چفالو با دسترسی مستقیم به ساحل

محتوای صفحه

محتوای صفحه باید منحصر به فرد باشد. یکی از شایع ترین مشکلات در وب سایت های آژانس هواپیمایی، تکرار مطالب است و این به این دلیل است که یک صفحه وب سایت می تواند به بیش از یک وب سایت مرتبط  باشد
برای اهداف جستجوگرها و برای یک تجربه کاربری بهتر، شما باید محتوای خود را تا حد ممکن متمایز کنید. یک راه خوب این است که سعی کنید ویژگی های خدمات خود را  مانند یک داستان را عوض کنید و از آنها ویژگی های منحصر به فرد بسازید.

جداول در محتوا

طبیعی است که از جداول در صفحات خود استفاده کنید تا آنها را بهتر سازماندهی کنید، اما باید بدانید که گوگل احتمالا این محتوا را نادیده می گیرد یا اهمیت آن را کمتر می کند. کاربران باید بتوانند بر روی محتوا کلیک کنند تا محتوا پویایی داشته باشد ولی این موضوع در جداول نادیده گرفته می شود. در سایت های گردشگری که توسط وب24 طراحی می شوند، پکیج های گردشگری و سایر موارد به صورت کاملا پیشرفته و مطابق با اصول سئو در سایت قرار می گیرند و ارتباط میان موجودیت های مختلف صفحه مانند هتل ها، جاذبه های گردشگری، رستوران ها، شهرها و کشورها به روبات موتورهای جستجو کمک می کنند تا صفحات مختلف سایت را بهتر پیدا کنند و رتبه مناسبتری در سایت ایجاد شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه طراحی سایت گردشگری مراجعه نمایید.

تکنیک های سئو

علاوه بر عوامل فوق، شما باید در نظر داشته باشید که تکنیک های SEO همواره اهمیت دارد. به عنوان مثال، مواردی مانند: سرعت صفحه، ریسپانسیو بودن سایت، استفاده صحیح از URL های کانونیک، صفحه 404، اجرای صحیح وب سایت های چند زبانی، پیگیری، بهینه سازی تصاویر و فیلم ها، نقشه های سایت، پیکربندی صحیح ابزار Google Webmaster و بسیاری دیگر لازم برای وب سایت گردشگری به طور کامل بهینه سازی شده است.

بهینه سازی شبکه های اجتماعی برای سئو

گرچه سیگنال های اجتماعی به طور مستقیم بر رتبه بندی تاثیر نمی گذارند، اما می توانند در تعدادی از فاکتورهای غیر مستقیم سئو کمک کننده باشند. یک وب سایت سفر باید حضور فعال رسانه های اجتماعی را داشته باشد زیرا:

  • اکثریت قریب به اتفاق مشتریان بالقوه، روزانه در شبکه های اجتماعی چندین ساعت صرف می کنند
  • سفر یک موضوع بصری است و بسیار مناسب برای شبکه هایی مانند Pinterest یا Instagram است
  • رسانه های اجتماعی راه خوبی برای ارتباط با دیگر وبلاگ نویسان در صنعت شما هستند
  • افراد ممکن است قبل از رزرو با شرکت خود به بررسی پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام شما مراجعه کنند تا نظرات مشتریان را در مورد آژآنس شما بدست آورند و شما نمی خواهید آنها با صفحه ای که خالی است یا صفحه ای که دو سال پیش به روز شده است مواجه شوند.

ایجاد بک لینک های موثر

استفاده از ساخت لینک برای صنعت های پر رقابتی مثل صنعت گردشگری یک امر اجتناب ناپذیر است و باید صورت گیرد. SEO بیرونی هنوز یکی از عوامل تاثیر گذار رتبه بندی است و لینک های دریافتی با کیفیت خوب برای دستیابی به رتبه بندی بالا لازم است. چگونه می توانید لینک هایی را که برای وب سایت آژانس هواپیمایی مناسب و مفید هستند، دریافت کنید؟
ساخت لینک همیشه دشوار و وقت گیر است و شما باید مراقب باشید که به هیچ وجه از سایت های بی کیفیت لینک نگیرید حتی اگر سایت مرتبط با زمینه فعالیت شما باشد، زیرا شما در معرض آسیب رسیدن به شهرت دامنه خود در چشم انداز گوگل هستید و این برای کسب و کار شما در دراز مدت مناسب نیست. وب 24 این قابلیت را دارد که سایت های بی کیفیت را شناسایی کند و مانع از لینک دادن سایت شما به چنین وب سایت هایی باشد و اگر قبلا در این سایتها فعالیت داشته اید آن ها را حذف نماید. داشتن استراتژی مناسب ایجاد لینک در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است که کارشناسان وب24 همواره با توجه به وضعیت سایت مشتری و رقبایی که دارد، استراتژی مناسب را اتخاذ می کنند.
هنگام اضافه کردن لینک های داخلی، از اینکه کلمات کلیدی را به عنوان متن لینک استفاده کنید نترسید. بر خلاف لینک های خارجی، گوگل وب سایت شما را برای استفاده از کلمات کلیدی در متن لنگر جریمه نمی کند، برعکس چیزی است که شما را تشویق می کند تا از آن استفاده کند، زیرا به آنها کمک می کند تا درک کنند که صفحه پیوند چیست. اما این کار هم باید به اندازه و بر اساس معیارهای گوگل صورت گیرد و تکرار این کلمات می تواند زیان بار باشد.

سئو برای سایت های آژانس مسافرتی

اشتباهات رایج  در سئو سایت مسافرتی

متاسفانه، تمام وب سایت های گردشگری از مراحل فوق پیروی نمی کنند، اما آنها اشتباهاتی را مرتکب می شوند که موجب از دست دادن ترافیک و رتبه بندی می شوند. شایعترین این اشتباهات شامل موارد زیر می باشد:

  • عدم استفاده از طراحی سایت حرفه ای ، متناسب با استانداردهای سئو : در سال های گذشته شرکت وب 24 بسیار زیاد با این مشکل مواجه شده است که سایت های گردشگری برای سئو کردن وب سایت مراجعه می کنند و با وجود اینکه وب سایت آنها از لحاظ امکانات وب سایت خوبی به نظر می رسد ولی استانداردهای سئو در آن ها رعایت نشده است و اگر نتوان تغییرات در ساختار این نرم افزار ها به وجود آورد مجبور به طراحی مجدد خواهیم بود، زیرا یک وب سایت هرچه قدر هم از لحاظ امکانات کامل به نظر برسد، زمانی که  نتوان آن را به مخاطبان معرفی کرد بی فایده خواهد بود.
  • مسائل محتوای تکراری: استفاده از محتوای سایت های دیگر نه تنها سودی برای وب سایت شما نخواهد داشت بلکه می تواند به سایت شما خسارات زیادی وارد کند، پس همانطور که قبلا هم در این مقاله اشاره شد سعی کنید مطالب مختص وب سایت خودتان باشد.
  • عدم حضور در رسانه های اجتماعی: شاید حضور در رسانه های اجتماعی به صورت مستقیم باعث رزرو آنلاین نشود،ولی باعث برندسازی و جلب اعتماد مشتریان خواهد بود و به آنها در فرآیند خرید کمک شایانی می کند
  • عدم برقراری ارتباط با مشتریان: نادیده گرفتن نظرات مشتری یا عدم پاسخ به پیام های رسانه ای اجتماعی، در طولانی مدت برای شهرت شما لطمه می زند.

در نظر داشته باشید که طراحی سایت گرشگری حرفه ای می تواند کمک بسیار زیادی به سئو و افزایش فروش سایت شما بکند. در صورتی که سئو سایت آژانس مسافرتی شما برایتان اهمیت دارد، کارشناسان وب24 می توانند شما را در زمینه اتخاذ استراتژی مناسب در زمینه بهینه سازی سایت های گردشگری و همچنین استفاده از سیگنالهای موثر شبکه های اجتماعی در جهت افزایش فروش و برندسازی آژانس مسافرتی راهنمایی کنند. برای بهبود وضعیت سئو سایت خود در گوگل با ما در تماس باشید.

برای آنکه بتوانیم سفارش شما عزیزان را بهتر بررسی کنیم، موارد زیر را در تکمیل فرم سفارش حتما در نظر داشته باشید:
  • 1. اگر وبسایت دارید و یا وبسایتی برای نمونه مد نظر شما است حتما آدرس آن را درج نمایید.
  • 2. در بخش توضیحات تمام اطلاعات مربوط به سفارش خود را به صورت کامل و ساده شرح دهید.

پر کردن فیلد های (*) دار الزامی می باشد.

برای تغییر آماده اید؟

همکاری با وب24 باعث می شود بازدید سایت شما افزایش پیدا کند و افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند با شما تماس بگیرند و در نتیجه فروش شما افزایش خواهد یافت.
کارشناسان وب24 به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از تکنیکهای بازاریابی اینترنتی بهترین نتیجه ممکن را از اینترنت کسب کنید. سئو، طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل و دیجیتال مارکتینگ تخصص ماست.
اگر برای موفقیت و افزایش فروش خود آماده هستید، همین حالا اقدام کنید :