تفاوت دامنه و هاست و تاثیر سرعت سرور چیست؟

تفاوت بین دامنه و هاست چیست؟

برای افرادی که تازه کار هستند تفاوت بین نام دامنه و هاست گیج‌کننده است. برای بیان ساده نام دامنه شبیه آدرس خانه شماست و تعریف هاست به بیان ساده فضای خانه است که شما اثاثیه در آن می‌گذارید. بنابراین نام دامنه شما نام سایت یا URL شماست که می‌توان توسط ثبت نام دامنه خریداری کرد. هنگامی‌که یک بازدیدکننده سایت وارد نام دامنه شما بر روی مرورگر می‌شود، دامنه سپس به IP آدرس سرور ترجمه شده و سپس سرور فایل‌های سایت شما را می‌فرستند. بنابراین دامنه نامی است که هر وبسایت برای تشخیص و قابل دسترسی بودن نسبت به سایر وبسایت‌ها به خود می‌گیرد مانند https://www.web24.ir. هر دامنه با توجه به نوع فعالیت دارای پسوندهایی از جمله .com، .net، .ir و غیره می‌باشد. به عنوان مثال پسوند .com که معروفترین پسوند برای دامنه است بسیاری از سایت‌های همه‌منظوره از آن استفاده می‌کنند، پسوند .net به معنای شبکه توسط شركتهاي ارائه دهنده خدمات اينترنتی و شبكه های اطلاع رسانی به کار برده می‌شود. هنگامیکه وبسایت شما بر روی اینترنت ظاهر می‌شود فایل‌ها نیاز به آپلود بر روی سرور دارند. این فضاها توسط شرکت‌های هاستینگ بر روی سرورهایشان ایجاد شده و به مشتریان اجاره داده می‌شود. برخی از ویژگی‌هایی که در هنگام اجاره سرویس هاستینگ باید به آن توجه داشت شامل میزان فضا، نوع هاست، کشور قرار گیرنده سرور، تعداد اکانت‌های ایمیل، میزان پهنای باند و پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی می‌باشد. بنابراین با توضیحات بالا می‌توان فهمید که هاست و دامنه به هم وابسته‌اند.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت های گردشگری با کدنویسی اختصاصی



 

هاست و دامنه

نقش زمان پاسخ سرور در عملکرد سایت :

این روزها عملکرد وبسایت برای داشتن سایتی برای کسب و کار مهم است. بارگذاری (loading) آهسته وبسایت باعث می‌شود برای بازدیدکنندگان خسته کننده شود و به راحتی سایت را ترک کنند و دیگر بازنگردند. بنابراین زمان پاسخ سرور یکی از فاکتورهای حیاتی در تعیین عملکرد وبسایت و در نتیجه کسب و کار می‌باشد. در زیر برخی نکات کلیدی آورده شده است که اهمیت زمان پاسخ سرور، عوامل مؤثر بر آن و راه‌هایی برای بهبود آن را برای سایت نشان می‌دهد.


معرفی خدمات وب24: طراحی وبسایت فروشگاهی با کدنویسی اختصاصی


هاست - سرور


زمان پاسخ سرور سرعت سایت را تعیین می‌کند؛

زمان پاسخ سرور، زمان صرف شده توسط سرور است که درخواست بازدید کننده را پاسخ می‌دهد. در حالیکه می‌تواند بسیاری از دلایل دیگر برای کاهش سرعت وبسایت وجود داشته باشد، یک سرور با پاسخ کند می‌تواند یکی از دلایل آن باشد. آنچه سطح برنامه‌نویسی و طراحی وب برای وبسایت خود انجام دهید اگر سرور اصلی که پردازنده است درخواست را با سرعت پایین انجام دهد عملکرد وبسایت قطعا تحت تأثیر قرار داده خواهد شد.

هاستینگ - سرعت سرور


تأثیر بارگذاری آهسته وبسایت بر کسب و کار؛

بسیاری از مطالعات نتیجه‌گیری کرده‌اند که حداکثر زمان انتظار بازدید کننده تنها در حدود دو ثانیه است. وبسایتی با داشتن زمان طولانی‌تر برای بارگذاری یک احساس منفی در میان بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. این نه تنها باعث از دست دادن فروش می‌شود، همچنین بازدیدکننده برای همیشه سایت را ترک می‌کند. برخی موتورهای جستجو زمان بارگذاری وبسایت را در میان عوامل بسیاری در نظر می‌گیرند، بنابراین وبسایت با بارگذاری آهسته می‌تواند دارای رتبه پایین‌تری در موتورهای جستجو باشد.


معرفی خدمات وب24: سئو سایت


هاست سایت


عواملی که بر زمان پاسخ سرور تأثیر می‌گذارند؛

عوامل متعددی وجود دارند که بر زمان پاسخ سرور تأثیر می‌گذارند. وب سرور یک ماشین پیچیده‌ای با برنامه‌های فراوان و قطعات سخت‌افزاری بالا می‌باشد. نقص در کار هر یک از این منابع به سادگی بر روی کار سرور و در نتیجه بر روی زمان پاسخ آن تأثیر خواهد داشت. عوامل خارجی مانند قطع برق، حملات داس، درخواست overload، محدودیت پهنای باند و حتی بلایای طبیعی می‌تواند در کندی زمان پاسخ سرور تأثیر بگذارد.
 

همچنین بخوانید
ajax چیست و چه زمانی می توان از آن استفاده کرد؟ وب 24 در این مقاله به معرفی ایجکس و مزایا و معایب استفاده از آن پرداخته است.
منظور از کوتاه کننده لینک چیست و چه کاربردی دارد؟ وب 24 در این مقاله به تعریف کوتاه کننده لینک و معرفی بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک پرداخته است.
دامین یا دامنه همان آدرس سایت شما است. با وب 24 همراه باشید تا با تمام نکات راهنمای خرید و ثب دامین آشنا شوید.
ویو پورت یا viewport چیست؟ متا تگ ویو پورت نقش بسیار مهمی در سئو و طراحی ریسپانسیو سایت دارد. آشنایی کامل با متاتگ view port را در این مقاله از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha