گواهی SSL چیست ؛ بررسی کامل تأثیر SSL در سئو

امنیت سایت چیزی نیست که ساده بتوان از کنار آن عبور کرد. هک و سرقت‌های اینترنتی آنقدر زیاد شده که توجه به امنیت سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین برای همه به یک ضرورت تبدیل شده است. درواقع، باید هنگام ورود به یک سایت و قبل از کار با آن نسبت به امن بودن آن مطمئن شوید. SSl یک گواهی است که می‌تواند این اطمینان را حتی قبل از ورود به سایت برای کاربران ایجاد کند.
حتماً دیده‌اید که در ابتدای آدرس برخی از سایت‌ها به جای http از https استفاده می‌شود، این وب سایت‌ها دارای گواهینامه ssl بوده و امنیت بالایی برای کاربران تأمین می‌کنند. اما ssl نه‌تنها امنیت سایت را ارتقا می‌دهد، بلکه تأثیراتی هم روی سئو سایت خواهد داشت؛ به همین دلیل در این مقاله از وب 24 به بررسی تأثیر ssl در سئو پرداخته‌ایم. اگر برای استفاده از ssl در سایتتان دچار تردید هستید، حتماً این مقاله را بخوانید.

گواهی SSL چیست؟

SSL مخفف عبارت Secure Sockets Layer است که به لایه امن اتصال ترجمه میشود. اگر بخواهیم SSL را بشکلی ساده توضیح دهیم، باید بگوییم که: SSL یک استاندارد تکنولوژی برای ایمن نگه داشتن یک ارتباط اینترنتی  و یک حفاظ امن برای داده های حساس است که باید بین سیستم های مختلف مورد تبادل قرار گیرند. داده هایی مانند اطلاعات شخصی که ممکن است برای ثبت و یا ویرایش بین دو سیستم رد و بدل شوند مثال خوبی برای داده هایی است که به حفاظت توسط SSL نیاز دارند.  سیستم هایی که داده ها را با هم رد و بدل می کنند میتوانند بصورت سرور و سیستم مشتری باشند مانند ارتباطی که بین خریدار یک کالا و سایت فروشگاه ارائه دهنده آن کالا وجود دارد. همچنین این ارتباط میتواند میان دو سرور برقرار شود، مثلا اطلاعات شخصی افراد یا حقوق و دستمزد که از یک نرم افزار به یک سرور ارسال میشوند.

حفاظت از امنیت داده های منتقل شده بین دو سیستم باید با اطمینان از عدم قابلیت خوانایی داده ها در مسیر انتقال بین یک کاربر و سایت و یا بین دو سیستم، صورت گیرد. برای انجام اینکار یک الگوریتم کدبندی را روی دادهایی که باید منتقل شوند پیاده سازی می کنند. این سیستم کدبندی مانع میشود که هکر ها بتوانند اطلاعات را در مسیر بین دو سیستم بخوانند. اطلاعاتی که به رمز در میآیند میتوانند اطلاعات شخصی، امنیتی، مالی و مانند اینها باشند. مثلا اطلاعات کارت بانکی مشتریان یک سایت و یا نام و آدرس مشتریان آن، اطلاعات محرمانه ای هستند که برای انتقال بین دو سیستم باید کد بندی شوند.

TLS چیست؟

TLS مخفف واژه Transport Layer Security است و در واقع یک بروز رسانی برای سیستم SSL محسوب میشود که امنیت بیشتری دارد. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات TLS ممکن است آن را با نام SSL عرضه کنند. این امر بدلیل آن است که SSL به گوش مخاطبان آشناتر است.


سفارش طراحی سایت به صورت حرفه ای برای انواع کسب و کارها


HTTPS چیست؟

HTTPS مخفف Hyper Text Transfer Protocol Secure است. HTTPS در صورتی که سایت از گواهینامه SSL استفاده کند، در نوار ابزار مرورگر ظاهر می شود. اگر روی علامت قفل سبز رنگ در نوار آدرس سایت کلیک کنید اطلاعاتی مانند مالک سایت، صادر کننده گواهی نامه و اطلاعاتی در باره گواهینامه را می توانید مشاهده کنید.

اطمینان از اعتبار گواهینامه SSL

چگونه یک گواهینامه SSL مطمئن بخریم:

گواهینامه های SSL ممکن است توسط شرکت ها و یا وبسایت های مختلفی به فروش برسند و اصولا مشاهده یک SSL واحد با چندین قیمت در فضای وب کاملا امری عادی است.مهمتر از اطمینان بابت قیمت گواهینامه SSL خریداری شده آن است که مطمئن شویم گواهینامه ای که خریداری می کنیم توسط مرورگرهای مختلف مورد تایید باشد.

 هیچ مدیر سایتی مایل نیست در ازاء هزینه ای که برای خرید SSL میپردازد و زمانی که برای نصب و تنظیمات آن صرف می کند. سایت خود را از دسترس مخاطبانی که از یک مرورگر خاص استفاده می کنند خارج کند. اما چگونه میتوان از کارایی SSL های خریداری شده مطمئن باشیم. سایت  Qualys SSL Labs در آدرس https://www.ssllabs.com/ssltest/ به شما امکان چک کردن SSL را میدهد. فراموش نکنید که در این سایت باید آدرس شرکت اصلی ارائه دهنده گواهینامه SSL را وارد کنید. و نمیتوانید آدرس سایت خود یا آدرس شرکت فرعی که گواهینامه را به شما فروخته است در این قسمت وارد نمایید.

بیشتر بخوانید: کپشن چیست و چگونه یک کپشن زیبا و جذاب بنویسیم؟

اطمینان از اعتبار گواهینامه SSL

با توجه به اعتبار شرکت های اصلی ارائه دهنده SSL چه نیازی به کنترل صحت عملکرد آنها وجود دارد؟

برای آنکه اهمیت این موضوع را درک کنید در ادامه این مقاله به بررسی مشکلی که برای بخش اعظمی از سایت های دنیا بخاطر استفاده از گواهینامه یکی از معتبرترین ارائه دهندگان این گواهینامه یعنی Symantec روی داد را بررسی می کنیم. شاید برای نشان دادن اعتبار شرکت Symantec باید یاداوری کنیم که شرکت Symantec ارائه دهنده آنتی ویروس Norton است.

گوگل همواره به دریافت گواهینامه SSL اصرار داشته است. اما بروز مشکلی در گواهینامه های صادر شده از شرکت Symantec و شرکت های وابسته به آن باعث شد، میلیون ها سایت در مرورگر گوگل کروم Chrome با پیام خطای عدم ثبت شدن گواهینامه SSL روبرو شوند و کاربران امکان دستیابی به این سایت ها را نداشته باشد. با توجه به آنکه این مشکل 12 ماه بطول انجامید. این سوال را مطرح کرد. که تهیه گواهینامه SSL به ریسک عدم نمایش سایت در مرورگرها می ارزد.

نکته: شرکت Symantec گواهینامه های خریداری شده توسط کاربران را بدرستی ثبت نکرده بود و این عدم ثبت درست باعث بروز مشکل عدم نمایش سایت های دارای گواهینامه این شرکت گردید. اگر گواهینامه های SSL توسط یک شرکت معتبر و بدرستی ثبت شوند مشکلی برای نمایش سایت ایجاد نخواهد شد.

طبق اعلام رسمی کارشناسان گوگل کروم Chrome عدم ثبت صحیح گواهینامه های SSL توسط شرکت Symantec باعث بروز این مشکل بوده است. همچنین با توجه به دامنه وسیع سایت های درگیر با این مشکل حل این مشکل به زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

Ryan Sleevi کارشناس گوگل کروم Chrome و نویسنده گزارش سالانه شرکت گفته است که:

گواهینامه های صادرشده از سوی شرکت Symantec در گذشته نیز مشکلات زیادی داشته اند واین موضوع باعث شده است که ما نتوانیم به گواهینامه های صادره این شرکت اعتماد کنیم.

گوگل کروم Chrome برای جلوگیری از ایجاد یک بحران به شرکت Symantec پیشنهاد داد که تمام گواهینامه های صادره مشکل دار را ظرف مدت 9 ماه اصلاح کند و گواهینامه های جدید را هم نیز به درستی به ثبت برساند.

گواهینامه SSL که میتواند به کابوس تبدیل شود.

یک اشتباه بزرگ!

شرکت Symantec یکی از بزرگترین کمپانی های صادر کننده گواهینامه های SSL در دنیاست و یک سوم گواهینامه های صادر شده در دنیا توسط این شرکت صادر گردیده است.اکنون با مشکلی که پیش آمده میلیونها کاربر در سرتاسر دنیا ناچارند که گواهینامه های جدید صادره از این شرکت را مجددا نصب و راه اندازی کنند.تیم گوگل کروم Chrome هم متعهد شده است که بلافاصله گواهینامه های تمدید اعتبار شده را بپذیرد.

سایت هایی که گواهینامه های SSL را میخرند معمولا نیاز به اعتبار و امنیت بالاتری از یک سایت معمولی دارند. مثلا یک فروشگاه برای انتقال اطلاعات کاربرانش از این پروتکل استفاه می کند. بنابراین سایت های شرکتی و فروشگاهی از ایجاد مشکل در گواهینامه های SSL بیش از سایت های معمولی متضرر خواهند شد.برخی از گواهینامه های SSL گرانتر از بقیه هستند. علاوه بر پیچیدگی لایه های کد بندی اطلاعات، این گواهینامه های گرانتر توسط یک شاخص در مرورگر به نمایش در می آیند. که خود به افزایش اعتبار سایت نزد مخاطب می افزاید.

نتیجه گیری: با توجه به توضیحات بالا بهتر است هنگام خرید گواهینامه SSL از شرکت هایی که در گذشته توسط مرورگرها اعتبارشان تایید شده است گواهینامه SSL را خریداری کنیم.


ارائه خدمات طراحی سایت وردپرسی توسط شرکت وب 24


پروتکل امن HTTPS

گوگل در سال 2014 در کنفرانس I/O سالانه خود اعلام کرد که تمام ارتباطات باید به طور پیش‌فرض امن باشند و جستجو نیاز دارد که به سمت استانداردسازی HTTPS حرکت کند، از این رو وبسایت‌ها امنیت بیشتری پیدا کنند. همچنین گوگل اعلام کرد با تغییر وبسایت به پروتکل HTTPS، منجر به ارتقای کوچک در رتبه‌بندی می‌شود؛ از این جهت که تمامی فاکتورهای گوگل دارای ارزش و اعتبار هستند که در کنار هم باعث رشد و بهبود رتبه سایت می‌شوند. بنابراین این معیار جدید گوگل هم از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند باعث بهبود رتبه سایت شود. اما درک تفاوت بین HTTP و HTTPS بسیار مهم است، چرا گوگل HTTPS را برای رتبه‌بندی سئو ترجیح می‌دهد؟ استفاده از HTTPS چه مزایایی برای سئو دارد؟ در ادامه به همه این سؤالات پاسخ داده می‌شود.

تاثیر ssl در سئو سایت
 

هر روزه ما اطلاعات شخصی خود را برای خرید از اینترنت یا ورود به سیستم با سایت‌های مختلفی به اشتراک می‌گذاریم. بنابراین برای حفاظت از انتقال داده‌ها به ایجاد یک اتصال امن نیاز داریم که همین پروتکل HTTPS و SSL است. 

HTTP (پروتکل انتقال ابرمتن: Hypertext Transfer Protocol) و HTTPS (پروتکل امن انتقال ابر متن: Secure HyperText Transfer Protocol) هر دو ساختار پایه‌ای هستند که به ما اجازه می‌دهند اطلاعات در اینترنت معمولا از طریق صفحه وب ساده نشان داده شده و دریافت شوند.

اما HTTPS یک لایه امنیتی اضافه را با استفاده از موردی به نام Secure Sockets Layer یا SSL برای انتقال ایمن دیتا فراهم می‌کند. به عبارت دیگر اطلاعات بین کاربر و سرور رمگذاری می‌شوند. این رمزگذاری کار را برای هکرها در دخالت در اتصالات مشکل می‌کند. 

هر سایت یک گواهینامه SSL منحصربه‌فرد برای مقاصد شناسایی صادر می‌کند. SSL به ویژه در مواردی مانند معاملات آنلاین، تأیید اعتبار و احراز هویت اهمیت دارد. تبادل اطلاعات امن مانند رمزهای عبور یا شماره‌های کارت اعتباری از طریق HTTPS نیاز به SSL دارد که باعث می‌شود از دسترسی هکرها و دیگران به آن برخلاف HTTP جلوگیری کند. 

بیشتر بخوانید: فعال سازی SSL در وردپرس

مزایای استفاده از SSL در سئو

SSl با اینکه یک گواهی امنیتی است که بیشتر با مسائل فنی اینترنت سروکار دارد، اما تأثیر جدی بر سئوی سایت می‌گذارد. تأثیر SSL در سئو بیشتر مربوط به تجربه‌ای است که برای کاربران سایت ایجاد می‌کند؛ موردی که در سال‌های اخیر بیشترین اهمیت را نزد گوگل داشته است. در واقع، گوگل رتبه‌بندی سایت‌ها را بر اساس میزان رضایت کاربران از آن‌ها انجام می‌دهد، در نتیجه هرچقدر سایت شما بتواند تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان خود بسازد، رتبه بالاتری هم از گوگل دریافت خواهد کرد.

مرحله اول تأثیر گواهی SSL در سئو به امنیت سایت مربوط می‌شود. وقتی کاربران به سایت‌های بدون گواهی SSL وارد می‌شوند، در گوشه سمت چپ نوار آدرس مرورگر یک آیکن «i» نمایش داده می‌شود؛ در حالی که سایت‌های دارای گواهی SSL آیکن یک قفل را نمایش می‌دهند. اگر روی آیکن i کلیک کنند، با یک هشدار در مورد امن نبودن وب‌سایت موردنظر مواجه می‌شوند؛ این موردی است که می‌تواند کاربران زیادی را نگران کند.

بسیاری از کاربران در مواجهه با چنین سایت‌هایی ترجیح می‌دهند آن را به سرعت ترک کنند، زیرا هیچ تضمینی برای حفاظت از اطلاعات آن‌ها وجود ندارد. اما اگر وب‌سایت موردنظر گواهی SSL داشته و از پروتکل https استفاده کند، آیکن یک قفل را در نوار آدرس آن مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی آن، اعلانی درمورد امن بودن سایت نمایش داده می‌شود. با مشاهده این آیکن خیال کاربران از امنیت سایت راحت خواهد بود و در نتیجه برای ماندن در سایت یا حتی خرید محصولات ترغیب خواهند شد. از این‌رو استفاده از SSL در سایت‌ها موردتوجه گوگل هم قرار گرفته است.

از آنجا که گوگل نمی‌خواهد تجربه کاربری نامطلوبی برای کاربران خود ایجاد کند، سخت‌گیری زیادی در مورد رضایت کاربران از سایت‌های حاضر در نتایج جستجو دارد. به همین دلیل وقتی از SSL در سایت خود استفاده می‌کنید، نه‌تنها رضایت کاربران سایت خود را افزایش می‌دهید، بلکه این رضایت باعث بالارفتن رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل هم می‌شود.

مزایای استفاده از SSL


ارائه خدمات طراحی سایت فروشگاهی توسط شرکت وب 24


اهمیت و تاثیر ssl در سئو

با وجود اهمیتی که گوگل برای گواهی ssl  سایت‌ها قائل است اما باید توجه داشته باشید تأثیر ssl بر سئو آن قدرها زیاد نیست که یک شبه رتبه سایت شما را بالا بیاورد، زیرا ssl تنها یکی از فاکتورها برای رتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل بوده و عوامل متعدد دیگری هم در آن نقش دارند. در نتیجه اندازه‌گیری میزان تأثیر ssl در سئو کار ساده‌ای نیست اما به هر حال می‌توان مطمئن بود که استفاده از ssl در سایت، رتبه آن را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد. در این قسمت به بررسی تأثیرات مهم ssl در سئو سایت می‌پردازیم:

HTTPS به عنوان سیگنال رتبه‌ بندی استفاده می‌شود

تأثیر ssl در سئو آن قدر هست که از آن به عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی در نتایج جستجو استفاده شود. درواقع، به کار بردن پروتکل https در سایت، سیگنالی است که گوگل در کنار سایر عوامل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به کار می‌گیرد. همان‌طور که اشاره کردیم اندازه‌گیری میزان تأثیر ssl در سئو امکان‌پذیر نیست. تصور کنید سایتی از پروتکل https استفاده نکند اما لینک‌سازی قدرتمندی برای آن انجام شده باشد، چنین سایتی احتمالاً رتبه‌های بالایی به خود اختصاص می‌دهد. اما همین سایت در صورت استفاده از ssl قطعاً می‌توانست رتبه‌های بالاتری کسب کند.

به عنوان یک وب‌مستر باید به تأثیر ssl در سئو توجه داشته باشید اما در عین حال لازم است بدانید تأثیر آن جادویی نیست. در واقع، شما باید علاوه بر استفاده از ssl به دیگر بخش‌های سئو هم توجه داشته باشید. تاکنون چندین آزمایش برای بررسی میزان تأثیر ssl در سئو انجام شده که می‌توان به مطالعه برایان دین از سایت backlinko اشاره کرد. او برای مطالعه خود از داده‌های

سایت‌هایی مثل Ahrefs، SimilarWeb، SEMRush  و MarketMuse استفاده کرد. نتایج این مطالعه نشان داد https تأثیر متوسطی بر رتبه‌های بالای صفحه اول نتایج جستجو دارد.

ssl تجربه کاربری سایت را ارتقا می‌دهد

تأثیر ssl در سئو تنها به تأثیرات مستقیم آن محدود نمی‌شود، بلکه اثرات غیرمستقیم هم دارد. مهم‌ترین تأثیر غیرمستقیم ssl در سایت، بهبود تجربه کاربری آن است. قبلاً هم به این مزیت ssl اشاره کردیم. اگر سایت شما دارای گواهینامه ssl نباشد، هنگامی که کاربر بخواهد اطلاعات یک فرم را در سایت شما پر کند، هشدارهایی مبنی بر امن نبودن سایت دریافت خواهد کرد. این هشدارها بسیاری از کاربران را از سایت شما فراری می‌دهند و در واقع تجربه کاربری سایت شما را تخریب می‌کنند. در واقع وقتی کاربران مدت کوتاهی پس از ورود به سایت شما از آن خارج شوند، گوگل هم رتبه آن را کاهش می‌دهد، زیرا تشخیص می‌دهد سایت شما توان جلب رضایت کاربران را نداشته و نباید رتبه‌های بالایی در نتایج جستجو کسب کند.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم مطالعه کنید: دیجیتال مارکتینگ چیست و چه اهمیتی برای کسب و کارتان دارد؟

انتقال سایت HTTPS و تاثیر آن بر سئو

جالب است بدانید نتایج یک تحقیق از سوی WatchGuard نشان داد حدود 79 درصد از سایت‌هایی که رتبه‌های بالا را در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده‌اند، از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند. در این مطالعه حدود 10 هزار وب‌سایت مورد بررسی قرار گرفت. این نتایج در مورد تأثیر ssl در سئو بیش از پیش نشان داد استفاده از ssl می‌تواند سایت‌ها را به رتبه‌های بالای نتایج جستجوی گوگل برساند.
 

تاثیر گواهینامه SSL در سئو سایت

انتقال سایت HTTPS و تاثیراتی که بر روی سئو سایت می گذارد

حدود یک هفته پیش سایت خودمان را به HTTPS انتقال دادیم. من همیشه این را می‌خواستم و حالا گوگل چندی پیش اعلام کرد که این کار را یک سیگنال مثبت در سئو در نظر گرفته است.ما بالاخره این کار را انجام دادیم. کارهایی که کردیم شامل :

  • تنظیم ریدایرکت 301 برای انتقال از HTTP به HTTPS
  • به‌روزرسانی تگ Canonical همه صفحات برای انتقال به HTTPS
  • شروع تغییرات بر روی لینک‌های خارجی ورودی به HTTPS
  • استفاده همه اسکریپت‌ها، پلاگین‌ها و عکس‌های سایت از پروتکل HTTPS برای آدرس‌دهی. پس هیچ پیغام امنیتی در مرورگرها نباید باشد (دقت کنید که بر روی همه مرورگرها امتحان کنید. گاهی اوقات مرورگر کروم پیغام‌ها را نمایش نمی‌دهد! همچنین باید سازگاری سایتتان را با مرورگر IE  ، هک سایت از طریق favicon و ... تست کنید).

خدمات تیم وب 24: طراحی سایت شرکتی 


کاهش ترافیک سایت در وب‌مستر تولز
به محض دیدن تصویر زیر تقریبا به من حمله قلبی دست داد. فقط چند روز بعد از انتقال ، وب‌مستر تولز گوگل به من این آمار را نشان داد :

تاثیر گواهی ssl در سئو 

شروع کردم به چک کردن نمایش سایت در نتایج گوگل ( SERP ) در وب‌مستر تولز و کشف کردم که بیشتر صفحه‌های سایتم 1 تا 4 رتبه کاهش و بعضی صفحات هم بیشتر از 4 رتبه کاهش، چیزی نزدیک 20- رتبه کاهش داشته‌اند. در آخر هفته تعداد نمایش صفحات در نتایج گوگل ( Imressions ) 90 درصد و تعداد کلیک (Clicks) 60 درصدکاهش داشت.

با بازی کردن با فیلتر کردن تاریخ کشف کردم که این وضعیت حاد دقیقا 36 ساعت بعد از جابه‌جایی‌ها به HTTPS اتفاق افتاده است.

با توجه به اینکه ما هرچیزی که در رابطه با سئو انجام می‌دهیم در گزارشات ثبت می‌شود (و شما هم باید انجام دهید) من سریعا به نوشته‌های جدید نگاه کردم. و هیچ چیزی پیدا نکردم. من به انتقال HTTPS  شک داشتم. بعد از نگاه کردن به گوگل آنالیتیکز سایت که ترافیک آن تغییر زیادی نکرده بود، بالاخره فهمیدم که چه اتفاقی افتاده است.

دلیل ساده و آشکار پشت این قضیه که به تجربیات من اضافه شد: گوگل وب‌مستر سایت‌های HTTP و HTTPS را دو سایت مجزا در نظر میگیرد.

سایت HTTP چند روز بعد از انتقال شروع به کاهش کرد ، در حالی که سایت HTTPS در حال افزایش بود. پس شما باید ترجیحا قبل از انتقال ورژن HTTPS سایت خود را در وب‌مستر تولز گوگل ثبت و تایید کنید. و در صورت تمایل چند روز بعد این کار را برای گوگل آنالیتیکز سایت خود نیز انجام دهید.

در راهنمایی رسمی انتقال سایت که توسط گوگل ایجاد شده، که در آن علاوه بر مواردی خاص، صراحتا به انتقال سایت از HTTP به HTTPS اشاره شده است، توصیه‌های لازم برای انتقال آدرس سایت در وبمستر تولز ، و حتی ریدایرکت 301 نیز بیان شده است.

خب بالاخره من ورژن HTTPS رو به وب‌مستر اضافه کردم. گرافی که برای سایت جدید به من نشان داده شد به این صورت بود :

کاهش ترافیک سایت در وب‌مستر تولز
 

بازگشت رتبه‌ها
ما از چهار ابزار برای بررسی و مانیتورینگ رتبه‌های خود که هم رایگان و هم پولی بودند استفاده کردیم. همان‌طور که در شکل بالا مشخص است رتبه‌ها و آمار در حال افزایش بود.اما ما هنوز باید صبر می‌کردیم تا HTTPS تاثیر خودش را بگذارد. حدودا بعد از یک هفته از انتقال ، حدود 15 درصد از عباراتی که زیر نظر داشتیم و رتبه آن‌ها کاهش یافته بود به رتبه‌های 1 تا 2 قبلی خود برگشتند.

معرفی دیگر خدمات شرکت وب 24: ارائه مشاوره سئو به صورت اختصاصی

نتیجه‌گیری

تأثیر ssl بر سئو از طریق بهبود تجربه کاربری سایت اعمال می‌شود. وقتی سایت شما از گواهی ssl برخوردار نباشد، بسیاری از کاربران با آن کار نخواهند کرد، در نتیجه گوگل سیگنالی مبنی بر تجربه کاربری پایین سایت شما دریافت می‌کند. در این شرایط رتبه سایت شما را پایین می‌آورد. اما برعکس استفاده از ssl باعث ارتقا تجربه کاربری و رشد رتبه‌های سایت شما در نتایج جستجو خواهد شد. این روزها می‌توان ssl را یک سیگنال رتبه‌بندی گوگل در نظر گرفت.

اگر وبسایتی دارید که در حال حاضر بر روی HTTPS عمل می‌کند، می‌توانید مراحل تست سطح امنیتی و پیکربندی خود را با ابزار Qualys Lab Google انجام دهید. اگر احساس نگرانی در مورد TLS و عملکرد وبسایت خود می‌کنید، ابزاری برای بررسی سرعت TLS به نام  Is TLS fast وجود دارد.

همانطور که مشاهده کردید پیاده‌سازی SSL بر روی وب سایتتان تاثیرات بسیار مثبتی خواهد داشت. در وب 24 مشتاق دریافت نظرات شما هستیم.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
حمید
ارسال شده در : دوشنبه 25 تیر 1397

سلام خسته نباشید سایت من وردپرس و دامنه com هستش و میخوام اس اس ال dv رو نصب کنم . سوال من اینه که ssl تجاری رو از شرکت های مثل برتینا که 2 ساله هستش خریداری کنم یا از ssl رایگان کلودفلیر استفاده کنم؟ از نظر سئو ssl رایگان باتجاری تفاوتی نداره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 30 تیر 1397

اس اس الی که کلود فلر میده با آی پی اشتراکی هست و فرق میکنه با اس اس ال اختصاصی که خودتون هزینه پرداخت میکنید براش و اینکه اس اس ال ev مربوط به شرکت ها و مراکزی هست که ثبت رسمی شده باشند و مدارکش رو داشته باشن که برای سایت های ایرانی کمی دردسر داره خریدنش

یکی
ارسال شده در : دوشنبه 10 مهر 1396

شما که لالایی بلدی چرا خودت خوابت نمیبره؟ ssl خودت کو؟؟!!!

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 11 مهر 1396

سلام دوست عزیز،

استفاده از SSL در ایران به دلیل محدودیت هایی که سرعت اینترنت دارد، بعضا مشکلاتی را بوجود می آورد. از طرف دیگر دامنه های IR به دلیل تحریم های بین المللی برای دریافت گواهینامه مشکلاتی دارند، اما بزودی شاهد استفاده وب24 از این پروتکل خواهید بود.