چگونه یک نام دامنه مناسب و جذاب انتخاب کنیم؟

انتخاب نام دامنه مناسب برای موفقیت وبسایت خود بسیار مهم است. زمانی که می‌خواهید کسب و کار آنلاینی را شروع کنید، یکی از جنبه‌های مهم برای اینکه افراد یا عموم شما را بشناسند، نام دامنه کسب و کارتان است. اندیشیدن به نام دامنه به عنوان نامی است که کسب و کار شما همیشه به صورت آنلاین و آفلاین شناخته خواهد شد. انتخاب نام دامنه به همان اندازه انتخاب نام فرزند جدید مهم است، بطوریکه در طول دوره کسب و کار، شما توسط آن نام شناخته خواهید شد. بسیاری از قوانین کلی وجود دارد که می‌توانید جهت یافتن نام دامنه که به طور کامل با کسب و کار شما متناسب باشد به کار ببرید. 

انتخاب نام دامنه

چگونه بهترین نام دامنه را انتخاب کنیم؟

در گذشته، حفظ کردن نام دامنه مورد نظر سخت بود به طوریکه محبوب‌ترین و رایج‌ترین پسوندها .com و  .org و دیگر نام‌های دامنه سطح بالا بود؛ اما بسیاری از گزینه‌های بیشتر دیگری از لحاظ پسوند نام دامنه از جمله .io، .net، .guru، .mob، .photo، .buzz و غیره وجود دارد. بسته به نوع کسب و کاری که دارید، می‌توانید نام دامنه‌ای انتخاب کنید که برای کسب و کار شما بهتر کار می‌کند. با این حال قبل از اینکه هر اقدامی انجام دهید، باید نامی را که توسط آن می‌خواهید در دنیای آنلاین شناخته شوید را بررسی کنید. هنگامی که نام‌های دامنه را برای یک شرکت انتخاب کردید، باید برند خود را در ذهن داشته باشید. نام شما باید تشابهاتی با نام برند شما داشته باشد اما بصورت یک نام هوشمند و به یاد ماندنی ایجاد شود، به عنوان مثال اگر نام شرکت شما Royaler Info Ltd باشد می‌توانید نام‌هایی مانند Royaler.com، RoyalerTech.com یا Royalerinfo.com (البته در صورت دردسترس بودن) انتخاب کنید. در ادامه به مراحلی اشاره می‌کنیم که کمک می‌کند تا بهترین نام دامنه را انتخاب کنید.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی


1- تایپ کردن (نوشتن) و تلفظ نام دامنه آسان باشد

تایپ اسان نام دامنه

یافتن نام دامنه‌ای که نوشتن آن آسان باشد برای موفقیت آنلاین بسیار مهم است. در صورتی که از اصطلاح عامیانه (مثلا از u به جای you) و یا از کلماتی با املای متعدد (express در برابر xpress) استفاده کنید می‌تواند یافتن سایت را برای مشتریان‌تان مشکل کند. در صورتی که وبسایت شما به زبان انگلیسی نوشته شده است، مطمئن شوید دامنه دارای کارکترهای اسپانیایی یا عربی نیست. همچنین مراقب کلمات هم آوا (homophone) باشید (یعنی کلماتی که دارای تلفظ مشابه اما معنا یا املای متفاوتی دارند)، به این دلیل که برای بازدیدکنندگان وبسایت منجر به تایپ کردن اشتباه می‌شود. بنابراین باید تلفظ کردن و املای آن برای هر شونده‌ای آسان باشد.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت با وردپرس


2- نام دامنه کوتاه باشد

در صورتی که نام دامنه بلند و پیچیده باشد، ریسک اینکه مشتریان به اشتباه تایپ کنند زیاد می‌باشد. انتخاب نام دامنه کوتاه و ساده باعث می‌شود بهتر در ذهن افراد بماند. بنابراین دامنه‌ای که دارای کاراکترهای کمتر باشد، تایپ آن آسان‌تر است، آسان‌تر گفته شده و نیز به اشتراک گذاشته می‌شود و نیز بر روی پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی و نیز نتایج جستجو کمتر کوتاه یا مختصر می‌شود. چنانچه در صورتی که نام‌های دامنه طولانی باشند آنها فشرده شده‌اند، ممکن است به طور کامل نشان داده نشوند یا تنها مثلا t.co و یا غیره دیده شود. همچنین ممکن است مشتریان نام دامنه را اشتباه وارد کنند و بنابراین افزایش ترافیک سایت نداشته باشید و به طور کل ترافیک سایت خود را از دست بدهید.

3- از کلمات کلیدی در نام دامنه استفاده شود

کلمات کلیدی نقش مهمی را دریک دامنه ایفا می‌کنند. با استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه خود، به موتورهای جستجو می‌گویید که وبسایت شما در مورد چیست. همراه با محتوای خوب و تجربه کاربری خوب، کلمات کلیدی در دامنه می‌توانند کمک کنند که رتبه بالاتری در گوگل بگیرید. یافتن یک نام دامنه خوب با کلمات کلیدی هدف مورد نظر خود بسیار مشکل است. شما باید خلاق باشید و کلمات کلیدی خود را با دیگر کلمات برای ایجاد یک نام دامنه مناسب ترکیب کنید.

4- منحصر به فرد باشد و قابلیت برند شدن (brandable) داشته باشد

نام دامنه سایت شما باید منحصر به فرد باشد  و نیز به خوبی در ذهن بماند. هوشمندانه است که سایت‌های دیگر را در گوشه و کنار بررسی کنید و ببینید که چه نام‌های دومینی انتخاب کرده‌اند. شما نمی‌خواهید به طور تصادفی از یک نام تجاری گذاشته شده استفاده کنید و یا متهم به کپی کردن نام‌های دیگر شوید. می‌توانید یک نام دامنه‌ای انتخاب کنید که قابلیت برند شدن یا brandable بیشتری داشته باشد. دامنه brandable منحصر به فرد، جذاب و به یاد ماندنی است. به عنوان مثال Amazon.com بسیار قابلیت برند شدگی بیشتری نسبت به BuyBooksOnline.com دارد. مثال‌های دیگر مانند نام دامنه گوگل و یاهو است که معنای خاصی نمی‌دهند و دارای کلمه کلیدی نیستند اما همگی برند شرکت‌های خودشان هستند. بنابراین انتخاب نام دامنه اصولی و مناسب که برند کسب و کار شود، بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب است.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی اختصاصی


5- در نام دامنه از خط فاصله‌ها اجتناب شود

هرگز نام دامنه‌ای با خط فاصله ایجاد نکنید. خط فاصله‌ها می‌توانند علامتی از اسپم دامنه باشند که نمی‌خواهید با آن در ارتباط باشید. به این دلیل که اسپمرها برای انتخاب نام دامنه خود به دلیل محدودیت و اغلب به دلیل ثبت شدن دامنه مورد نظرشان در قبل، آن دامنه را با اضافه کردن خط فاصله ثبت می‌کنند. بنابراین گوگل روی این نوع دامنه‌ها حساسیت دارد و استفاده از خط فاصله در دامنه جزو نقطه ضعف به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که گوگل کل دامنه‌های دارای خط فاصله را جزو اسپمر نمی‌شناسد و این دامنه‌ها می‌توانند مشغول به فعالیت باشند. همچنین دامنه‌های دارای خط فاصله مستعد نوشتن به طور غلط هستند و ممکن است هجی کردن آن برای کاربر آزار دهنده باشد.

6- در نام دامنه از حروف دابل به استفاده نشود

خوب است که در انتخاب نام دامنه از حروف دابل استفاده نکنید به این دلیل که ممکن است به دلیل اشتباه تایپ کردن ترافیک خود را از دست بدهید. برای مثال دامنه‌ای مانند Presssetup.com بیشتر مستعد ابتلا به اشتباه تایپی می‌باشد که نتیجه آن می‌تواند از دست دان ترافیک باشد.

7- پسوند مناسب برای نام دامنه را انتخاب کنید

تعداد زیادی از پسوندهای نام دامنه جدید امروزه وجود دارد، پسوندهایی مانند .com، .net، .org تا پسوندهایی مانند .pizza، photography. و حتی .blog در حالیکه می‌تواند انتخاب پسوندهای جدید وسوسه‌انگیز باشد اما پیشنهاد می‌شود دامنه .com را انتخاب کنید به این دلیل که هنوز هم از پسوندهای معتبر و ریشه دار است و معمولا تمام افرادی که قصد ساخت برندی را دارند سعی می‌کنند آن را ثبت کنند. پسوندهای جدیدتر مانند .ninija یا .photograpy می‌توانند غیر قابل اعتماد باشند. دامنه‌های دات کام همچنین بیشتر در ذهن می‌مانند. بسیاری از کاربران به خصوص آنهایی که به خوبی مهارت یا آگاهی در استفاده از تکنولوژی را ندارند به طور اتوماتیک .com را در پایان هر دامنه بدون فکر کردن می‌نویسند، بنابراین اگر غیر از .comباشد با ارور صفحه مواجه می‌شوند. همچنین بیشتر صفحه کلید گوشی‌های هوشمند به طور اتوماتیک دارای یک دکمه com. می‌باشد.

در حالت استثنا، در صورتی که پسوند نام دامنه شما توسط شخصی خارج از ایران ثبت شده بود و برنامه ای برای تبلیغات در گوگل ندارید، می توانید صرفا دامنه ir را ثبت نمایید، در غیر اینصورت معمولا پیشنهاد می شود که هر دو دامنه را ثبت کنید و دامنه com را به عنوان دامنه اصلی خود انتخاب نمایید.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت حرفه ای با کدنویسی 


8- انتخاب نام دامنه مرتبط با کسب و کارتان باشد

انتخاب نام دامنه‌ای هوشمندانه است که مرتبط با کسب و کار شما باشد به این دلیل که کاربران متوجه می‌شوند سایت در مورد چیست. اما نباید گزینه‌های خود را بیش از حد محدود کنید، برای مثال یک گلفروش ممکن است نام دامنه‌ای مانند orchidblog.com را انتخاب کند، اما بعد از آن بخواهد سایت خود را در مورد گل‌های دیگر در کنار گل ارکیده شروع کند. در اینصورت ممکن است نام دامنه باعث جذب نشدن خوانندگانی شود که علاقه به گلهای دیگر دارند. انتقال درست سایت وردپرس شما به یک دامنه جدید می‌تواند یک فرایند خسته کننده باشد و در صورت انجام دادن ناصحیح می‌تواند باعث از دست دادن رتبه‌بندی‌های جستجو و ترافیک شود. بنابراین خیلی مهم است این نکات را در ذهن داشته باشید تا بتوانید بهترین نام دامنه را برای وبسایت خود انتخاب کنید.
با توجه به مطالب بالا، نام دامنه تأثیر قابل توجهی بر روی موفقیت و پتانسیل وبسایت خواهد گذاشت. بنابراین مطمئن شوید که در هنگام انتخاب آن بررسی‌های دقیق را انجام داده‌اید و نکات ذکر شده را برای کمک به بهترین انتخاب نام دامنه به کار برده‌اید.

18 ابزار برای انتخاب دامنه ی خوب

انتخاب یک دامنه ی خوب برای معرفی محصول و حیطه ی کاری خود در عین سادگی بسیار پیچیده است. چرا که دامنه ی انتخابی باید همزمان هم خصوصیات کاری شما را در بر بگیرد هم به آسانی در حافظه بماند.نکته ی سوم و مشکل ترین مرحله ،  پیدا کردن دامنه ی آزاد با این خصوصیات است. اینکه شما اولین نفری باشید که بهترین دامنه ی مرتبط با شغل خود را انتخاب می کنید بسیار سخت است. قبل از آشنایی با ابزارهای مناسب نام دانه بگویید از دامنه اینترنتی چه می‌دانید؟

انتخاب دامنه، ابزار انتخاب دامنه ، نرم افزار دامنه

درادامه هجده ابزار بسیار کارآمد برای انتخاب دامنه خوب از هر نظر را معرفی می کنیم. با در نظر گرفتن راهنمایی های این سایت ها می توانید بهترین دامنه را برای خود داشته باشید.

1.Domainr - دامینر

شما با وارد کردن نام مورد نظر خود در دامینر می توانید پیشنهادات بسیار جالب و خوبی از دامینر دریافت کنید. این سایت علاوه بر معرفی دامنه ، دامنه های آزاد و غیر آزاد را نیز مشخص می کند.

دامینر علاوه بر معرفی بیش از 1,500 دامنه با رتبه بندی بالا دارای دو رابط خارجی برای سرویس دهی به مشتریان از سرور های مختلف است.


خدمات پشتیبانی وردپرس توسط آژانس سئو و طراحی سایت وب24


2.Lean Domain Search - جستجوی دامنه ی ناب

Lean Domain Search دامنه ای است که شما به وسیله ی آن می توانید خاص ترین اسامی را به وسیله ی پیشوند و پسوند های مناسب تولید نمایید. این ابزار نیز وضعیت دامنه را از لحاظ ثبت برای شما مشخص می کند.

شما به راحتی می توانید با انتخاب دامنه ی مورد نظر خود از بین نتایج به دست آمده پیگیر وضعیت آن باشید.

3.BustAName - انتخاب اسم

BustAName ابزاری است که با ترکیب کردن کلمات مورد نظر شما بهترین دامنه را به شما پیشنهاد می دهد. این دامنه همچنین گزینه هایی دارد که شما با انتخاب آنها می توانید شرایط متفاوتی را برای دامنه ی خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال فقط دامنه های com. را به شما معرفی کند یا تمامی دامنه ها را در نظر بگیرد. یا حتی چه پسوند و پیشوند هایی برای کلمات شما مناسب است. حتی می توانید با ایجاد گروهی از کلمات و انتخاب نشانه های مناسب (مانند خط ربط) دامنه های مناسب کار خود را بیابید. این سایت همانند Lean Domain Search این امکان را به شما می دهد تا دامنه ی مورد نظر خود را برای پیگیری وضعیت آن انتخاب کنید. همچنین با وارد کردن دامنه در بخش بررسی از آزاد بودن دامنه ی خود مطمئن شوید.

انتخاب دامنه ، نرم افزار دامنه ، دامنه ی خوب

4.Impossibility - کار نشدنی

Impossibility سایتی است که با اضافه کردن اسم ، صفت یا فعل به اول یا آخر کلمه ی کلیدی مورد نظر شما دامنه ی مناسب را به شما پیشنهاد می کند . این سایت برای نتیجه و سرعت بهتر از چند سرور به طور همزمان استفاده می کند.


معرفی خدمات وب24: تولید محتوای سئو شده و یونیک برای سایت های شما


5.NameBoy - نامگذاری

NameBoy ابزاری است که به شما این امکان را می دهد ، با وارد کردن یک یا دو کلمه ی کلیدی لیستی از ترکیب های متفاوتی از اسامی ، دامنه ی هم قافیه با کلمات مورد نظر خود و بسیاری از حالت های دیگر را در اختیار داشته باشید.

روش کار با این سایت بسیار ساده است . شما کلمه ی کلیدی و توضیح مورد نظر خود را وارد می کنید این ابزار وضعیت دامنه های مختلف را به شما اعلام می کند. همچنین برای دامنه هایی که از قبل ثبت شده اند گزینه ای تعریف شده که شما می توانید با انتخاب آن پیشنهادی برای دریافت دامنه به شخص صاحب امتیاز اعلام کنید. به این ترتیب شانسی برای داشتن دامنه های از قبل ثبت شده را نیز خواهید داشت. قبل از انتخاب نام دامنه باید نام سایت خود را انتخاب کنید!

6.Domain Typer - دامنه نویس

Domain Typer با سرعت بسیار زیاد و روش کار بسیار ساده کلمات کلیدیی که شما تایپ می کنید را از نظر وضعیت ثبت بررسی می کند و در صورتی که کلمات اصلی مورد نظر شما از قبل ثبت شده باشند ، لیستی از دامنه های رندوم را نمایش می دهد.

7.Name Mesh - تور کردن اسامی خوب

Name Mesh با جفت کردن کلمات مترادف و مخالف شرایطی را برای شما ایجاد می کند که با بارش فکری خود و استفاده از اطلاعات غیر مجازی خاص ترین دامنه را برای خود انتخاب کنید. این ابزار با استفاده ی بیش از 20 موتور این امکان را برای شما فراهم می کند. شما می توانید علاوه بر دیدن دامنه های کوتاه با رتبه بندی بالا ، ترکیبی از کلمات ، کلماتی که مناسب برای سئو هستند و همچنین کلمات مرتبطی را بیاید.

انتخاب دامنه ، دامنه ی خوب ، دامنه ، نرم افزار دامنه

اگر کلمات کلیدی را با فاصله تایپ کنید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت.

ِ8.Domize - دامنه ساز

Domize همزمان با در نظر گرفتن کلمات تایپ شده آنها را رمز گذاری کرده و دامنه هایی را پیشنهاد می کند. همچنین وضعیت دامنه ها را از لحاظ شرایط ثبت مشخص می نماید. یکی از نکات برجسته ی این سایت سرعت نمایش نتایج است.

9. Wordoid - کلمات خاص

Wordoid با ترکیب کردن کلمات خاصی که خوش آهنگ به نظر می رسند و حتی از نظر نوشتاری ساده هستند کلماتی به وجود می آورد که بیشتر از 10 حرف (لاتین) نباشد. شما می توانید برای این ترکیب نهایت از 5 زبان مختلف استفاده کنید. این ابزار قابلیت ترکیب زبان های مختلف و به وجود آوردن کلمه ای خاص را دارد.

Wordoid این اجازه را به شما می دهد که کیفیت کلمات را خودتان انتخاب کنید. هر چقدر که رتبه ی بالاتری را انتخاب کنید ترکیب بهتری از کلمات به روز زبان های انتخاب شده را خواهید داشت.


معرفی خدمات وب24: مشاوره سئو برای کسب و کار شما


10. Dot-o-Mator - دامنه ی حرفه ای

Dot-o-Mator دامنه را با استفاده از کلماتی که شما به آن معرفی می کنید ایجاد می کند و حتی لیستی از کلمات آماده را در صورت تمایل شما ، به کلمات اصلی اضافه می کند. شما کافی است انتخاب کنید چه کلمه ای در ابتدا و چه کلمه ای در انتهای دامنه قرار بگیرد. هنگامی که گزینه ی combine (ترکیب) را فشار دهید لیستی از دامنه های قابل ثبت را برای شما نشان می دهد. همچنین دامنه های از قبل ثبت شده ای را که شامل کلمات مورد نظر شما است را نیز نشان می دهد، که در صورت امکان بتوانید آنها را از صاحب امتیاز خریداری کنید.

این ابزار دامنه ساز به صورت نرم افزار برای سیستم iOS نیز موجود است.

11.DomainsBot - ربات دامنه

DomainsBot از سال 2004 یکی از بهترین ابزارهای شناخته شده برای ساختن دامنه ی خوب می باشد. این ابزار کلمه ی مورد نظر شما را دریافت می کند و به اسم های معنی دار و جالب تبدیل می کند ، همزمان با این تغییرات دامنه هایی را برای شما نمایش می دهد که قابل ثبت باشند یا منقضی شده اند. در مواقعی دامنه هایی که برای فروش گذاشته شده باشند نیز مشخص می کند. برای بررسی دامنه ای که از آزاد بودن آن مطمئن نیستید هم امکان استفاده از Whois را نیز فراهم می کند.

دامین بات علاوه بر دامنه ی مناسب ، نام های جذاب برای حساب کاربری توییتر و فیسبوک هم پیشنهاد می کند. این ابزار هم مانند ابزار شماره 10 برای استفاده ی آسان کاربر نرم افزار برای سیستم iOS دارد.


12.NameTumbler - اسم آویز

NameTumbler به وسیله ی ترکیب کلمه ی کلیدی شما با گروه پسوند یا پیشوندی که انتخاب می کنید لیستی از دامنه های ممکن را برای شما نمایش می دهد.شما می توانید حروف اضافه یا خط تیره ی بین کلمات را نیز انتخاب کنید. لیستی که به این ترتیب به شما ارائه می شود منحصر به فرد بوده و باعث بارش فکری برای انتخاب بهترین دامنه می شود.

13.NameStall - اسم های ویژه

NameStall مجموعه ای است که با استفاده از کلمه ی کلیدی ، پسوند و پیشوند مناسب ، و گروه بندی خوب بیش از 180 پیشنهاد مختلف پیش روی درخواست کننده می گذارد. این ابزار با ساختن عبارات 2 یا 3 کلمه ای و پیشنهاد 5 گروه مختلف دامنه (ir. , .com ,.org ,....) گزینه های زیادی را به فرد معرفی می کند و مانند برخی دیگر به طور همزمان وضعیت دامنه را نیز نشان می دهد.

14.Panabee - دامنه های دسته اول

Panabee روش ساده ای است که شما می توانید نام دامنه ، نرم افزار ، شرکت یا اسم شخص را در آن جستجو کنید. اگر کلمه ی اصلی مورد نظر شما قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده باشد ، این ابزار پیشنهاداتی با ترکیب کردن کلمه ی شما با سایر کلمات، مخفف کردن ، اضافه کردن پسوند یا پیشوند ارائه می دهد.

انتخاب دامنه ی مناسب

15.Domain Puzzler - پازل دامنه

Domain Puzzler یکی از سایت هایی است که چند گزینه ی متفاوت برای پیدا کردن دامنه ی مناسب را در اختیار کاربر می گذارد. این گزینه ها به ترتیب "آسان" ، "پیشرفته" ، "جادویی" می باشد که گزینه ی جادویی شبیه به ابزارهای ترکیب کننده عمل می کند. و با در نظر گرفتن کلمه ی کلیدی مورد نظر شما و ترکیب با کلمات محبوب دامنه های مختلفی ارائه می کند در صورتی که گزینه ی آسان تنها می تواند بررسی کند که آیا این کلمه به صورت دامنه قابل ثبت است یا خیر.گزینه ی پیشرفته هم امکان انتخاب کلمات اضافی و کمکی را به شما می دهد و با ترکیب آنها با یکدیگر لیستی از دامنه آزاد و ثبت شده را ارائه می کند.


16.SuggestName - پیشنهاد دهنده

در SuggestName شما با دادن کلمه ی کلیدی مورد نظر خود به همراه پسوند ، پیشوند و کلمات کامل کننده ی دیگر می توانید ترکیب مناسبی از آنها را دریافت کرده و در همان سایت با انتخاب بهترین دامنه از وضعیت ثبت آن مطلع شوید.

17.Name Station - ایستگاه اسامی

این سایت امکان بررسی انواع اسم ها و کلمات را به شما می دهد. شاید این جمله در نگاه اول مفهومی نداشته باشد اما با وارد کردن کلمه ی مورد نظر خود در Name Station می بینید که این سایت به سرعت مجموعه ای از واژه های مترادف و کلمات کلیدی مرتبط را به شما پیشنهاد می کند. همچنین شما می توانید معنی کلمات را مورد نظر خود را در آن بیابید و به این ترتیب بهترین کلمه را برای معرفی کار خود انتخاب کنید. این سایت نیز همانند سایت های دیگر با دریافت کلمه ی مورد نظر شما به همراه پسوند و پیشوندهای مناسب ترکیب های جالبی را نیزارائه می دهد.

18.Bulktopia - دامنه ی دهن پرکن

Bulktopia دامنه های مختلفی که مرتبط با کلمه ی کلیدی شما می باشد را بر اساس رتبه بندی ، تعداد بک لینک ، رتبه ی الکسا ، قدمت ، تاریخ انقضا و شرایط فعالیت اجتماعی معرفی می کند. زمانی که شما دامنه ای را از لیست پیشنهادی این سایت انتخاب می کنید مجبور به خرید از همین سایت نیستید بلکه می توانید دامنه را توسط سایت یا فرد دیگری ثبت کنید.

همانطور که دیدیم استفاده از ابزار معرفی شده کار سختی نیست و تا حدودی کار با هر یک از آنها مشابه دیگری است کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید تا صاحب بهترین دامنه شوید.

همچنین بخوانید
ajax چیست و چه زمانی می توان از آن استفاده کرد؟ وب 24 در این مقاله به معرفی ایجکس و مزایا و معایب استفاده از آن پرداخته است.
منظور از کوتاه کننده لینک چیست و چه کاربردی دارد؟ وب 24 در این مقاله به تعریف کوتاه کننده لینک و معرفی بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک پرداخته است.
دامین یا دامنه همان آدرس سایت شما است. با وب 24 همراه باشید تا با تمام نکات راهنمای خرید و ثب دامین آشنا شوید.
ویو پورت یا viewport چیست؟ متا تگ ویو پورت نقش بسیار مهمی در سئو و طراحی ریسپانسیو سایت دارد. آشنایی کامل با متاتگ view port را در این مقاله از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha