ویدئو: پارامترهای PA و DA چیست؟

از زمانی که گوگل اقدام به رتبه‌بندی سایت‌ها کرد، خیلی از شرکت‌ها و سئوکارها سعی در یافتن معیارهای گوگل کرده و تلاش کردند تا مانند گوگل نمره‌ای به هر سایت اختصاص دهند. یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه، شرکت ماز https://moz.com/  است. این شرکت توانست معتبرترین و نزدیک‌ترین معیارها به معیارهای گوگل را برای هر سایت مشخص کند. این شرکت سه معیار به نام‌های پیج آتوریتی، دامین آتوریتی و اسپم اسکور را به دنیای سئو وارد کرد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند به وبمستران و سئوکارها کمک بسیاری کند.

پیج آتوریتی Page Authority چیست؟

پیج آتوریتی رتبه‌ای است که به هر یک از صفحات یک وب‌سایت داده می‌شود. این رتبه بین 0 و 100 است و هر چه یک صفحه بتواند عدد بیشتری را به دست بیاورد، یعنی رتبه بهتری گرفته است.
این رتبه برخلاف سایر معیارها که معمولاً توسط گوگل محاسبه می‌شوند، از طرف شرکت ماز (MOZ) یک شرکت فعال و معروف در حوزه سئو معرفی شده است.

دامین آتوریتی Domain Authority چیست؟

دامین آتوریتی رتبه‌ای است که بر اساس آن می‌توان رتبه سایت در صفحات موتورهای جستجو را پیش‌بینی کرد. این رتبه عددی بین صفر و صد است و اعداد بالاتر نشان می‌دهند احتمال اینکه سایت رتبه بهتری در صفحات جستجو کسب کند بیشتر است. باید توجه داشته باشید که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها از این معیار استفاده نمی‌کند و اثری بر جایگاه سایت بر روی صفحات نتایج جستجو نخواهد داشت.

تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

فاکتورهایی که برای محاسبه پیج آتوریتی و دامین آتوریتی استفاده می‌شوند یکسان‌اند. تنها تفاوت در این است که در دامین آتوریتی این فاکتورها در تمام صفحات سایت محاسبه‌شده و جمع آن‌ها به عنوان نمره کلی سایت در نظر گرفته می‌شود؛ اما در پیج آتوریتی، این عوامل تنها در صفحه موردنظر محاسبه می‌شود.

عوامل اثرگذار در دامین آتوریتی چیست؟ اعتبار دامنه چگونه محاسبه می‌شود؟

بیش از 40 فاکتور شامل بک لینک و... در دامین آتوریتی تأثیرگذارند. اما طبق گفته خود شرکت ماز، بهترین کاری که می‌توانید برای بهبود دامین آتوریتی سایت خود انجام دهید گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر برای سایتتان است. به این ترتیب در واقع آن وب‌سایت‌های معتبر، اعتبار سایت شما را تضمین کرده‌اند و در نتیجه دامین آتوریتی سایتتان افزایش می‌یابد. از آنجا که شرکت ماز برای محاسبه دامین آتوریتی از ماشین یادگیری استفاده می‌کند، لذا با به‌روزرسانی الگوریتم‌ها و یا تولید الگوریتم‌های جدید، عوامل جدید آن در محاسبه اعتبار دامنه در نظر گرفته خواهند شد. نکته مهم اینجاست که موارد on-page مانند بهینه‌سازی محتوا یا استفاده از کلیدواژه تأثیری در اعتبار دامنه ندارند.

از چه ابزارهای برای بررسی دامین آتوریتی استفاده کنیم؟

شرکت ماز، یک افزونه به نام MozBar معرفی کرده که با مرورگر کروم سازگار است. کافی است نام ماز بار را به انگلیسی در مرورگر خود سرچ کنید تا صفحه آن در فهرست نتایج ظاهر شود. وارد صفحه شوید و افزونه را به رایگان دانلود نمایید. سپس به صفحه افزونه هدایت‌ شده و بر روی گزینه add extension کلیک نمایید. بعد از نصب افزونه، آیکون ماز بار به رنگ آبی و با حرف M در سمت چپ آدرس بار دیده می‌شود. در مرحله باید به آدرس moz.com رفته و روی دکمه log in کلیک نمایید. در اینجا ابتدا ثبت‌ نام کرده و سپس لاگین نمایید تا افزونه ماز بار در بالای صفحه ‌نمایش داده شود.

پارامترهای PA و DA, جایگزین های کنونی پیج رنک 

رضا شیرازی کارشناس سئو و مدیر web24.ir در این ویدیو در مورد پارمترهای DA و PA صفحات اینترنتی جهت ارتقاء در نتایج جستجوی گوگل صحبت می کند. پارامتر PA مخفف Page Authority و پارامتر DA مخفف Domain Authority است که توسط شرکت موز یکی از شرکت های فعال و معتبر در زمینه سئو در دنیا ارائه گردیده است تا سئو کارها بتوانند از طریق آن میزان اعتبار صفحات اینترنتی را شناسایی کنند.

همچنین بخوانید
متا تگ کلمات کلیدی یا meta keyword نوعی خاص از تگ‌های متا است که می تواند به درک موتور جستجو از کلمات کلیدی کمک کند.
Disavow فایلی است که در گوگل ثبت می‌شود و داخل آن اعلام می‌کنید لینک‌هایی که در این فایل وجود دارد در نظر گرفته نشود. براین اساس دیگر بک‌لینک‌های مخرب و اسپم نمی‌توانند روی رتبه سایت شما تاثیر منفی داشته باشند.
اگر یک دامنه ی پارک شده داشته باشیم و بخواهیم وبسایت جدیدی راه اندازی کنیم چه خطراتی ممکن است به وجود بیاید؟ آیا بهتر است دامنه را پارک شده نگه داریم یا اینکه صفحه ای روی آن قرار دهیم؟
اولین سوالی که اکثر مشتریان از ما می پرسند این است آیا می توانید سایتم را رتبه ی یک گوگل کنید؟ اگر این سوال شما هم هست یا از شما پرسیده می شود این ویدئو از مت کاتس را تماشا کنید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha