سئو کلاه سفید چیست؟ آشنایی با تکنیک‌های White hat SEO

کلاه‌سیاه و کلاه‌سفید مدت‌ها است به نشانه‌ای برای تشخیص شخصیت‌های خوب از شخصیت‌های بد تبدیل شده‌اند. این روش را فیلم‌های وسترن پایه‌گذاری کردند و در طول زمان به یک ذهنیت در مردم تبدیل شد. امروزه اما اصطلاحات کلاه‌ سفید و کلاه‌ سیاه به دنیای سئو هم راه یافته‌اند و وب‌مسترهای درستکار را از بقیه جدا می‌کنند. اگر شما هم جزو وب‌مسترهایی هستید که به اصول و قوانین گوگل پایبندید، باید کلاه‌ سفید بر سر بگذارید؛ اما اگر راهی غیر از این در پیش گرفته‌اید، کلاه‌ سیاه یا خاکستری برازنده شما است. در این مقاله از وب 24 به بررسی سئو کلاه‌ سفید و تکنیک‌های مرسوم در آن پرداخته‌ایم. اگر شما هم می‌خواهید بدانید سئو کلاه‌سفید چیست، این مقاله را از دست ندهید.

white hat seo چیست

انواع سئو

سئو به سه نوع کلاه سفید (white hat SEO) ، کلاه سیاه (Black hat SEO) و کلاه خاکستری (Gray hat SEO) تقسیم می شود که خیلی خلاصه در مورد دو موضوع سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری توضیح میدهیم تا جایگاه سئو کلاه سفید نسبت به آنها روشن شود. اما قبل از این موضوع لازم است توضیح دهیم که سئو کار کلاه سفید، شخصی است که بر اساس توصیه ها و قوانین گوگل کار سئو را انجام می دهد و به همین خاطر هرگز در طول زمان به مشکل برنخواهد خورد و سایت او دچار جریمه گوگل نمی شود، اما در طرف مقابل سئو کار کلاه سیاه فردی است که با استفاده از روش های خلاف و غیرقانونی سعی می کند رتبه سایت خود را بهبود دهد و گوگل با چنین افرادی مبارزه می کند، سئو کار کلاه خاکستری فردی است که نه به طور کامل از سئو سفید و نه به طور کامل از روش های سئو سیاه استفاده می کند، بلکه بین این دو روش قرار دارد و به صورت محتاطانه از روش هایی استفاده می کند که بتواند رتبه سایت خود را بهبود بخشد.

سئو کلاه سفید (White hat SEO) چیست؟

سئو کلاه‌سفید به‌نوعی از فعالیت‌ها و استراتژی‌های سئو اطلاق می‌شود که کاملاً منطبق بر قوانین موتورهای جستجو است. در این روش از فعالیت‌های مخرب و تقلب برای دور زدن قوانین موتورهای جستجو خودداری شده و فعالیت‌ها به شیوه‌ای کاملاً درست‌کارانِ انجام می‌شود.

موتورهای جستجو ازجمله گوگل برای ارتقا تجربه کاربری خود اصول و قواعدی را وضع کرده‌اند و به سایت‌ها توصیه می‌کنند طبق این اصول رفتار کنند. برای مثال، آن‌ها به سایت‌ها توصیه می‌کنند محتوای مفید و کاربردی تولید کنند تا رضایت کاربران را به دست آورده و از این طریق رتبه خود را در نتایج جستجو بالا ببرند.

اما موتورهای جستجو چیزی به‌جز الگوریتم‌ها و کدهای نوشته‌شده توسط برنامه‌نویسان نیستند، هرچقدر هم این الگوریتم‌ها هوشمندانه تعریف شوند اما به‌هرحال محدودیت‌هایی دارند. برای مثال، الگوریتم‌های گوگل نمی‌توانند تک‌تک سایت‌ها و صفحات آن‌ها را به‌صورت منحصربه‌فرد بررسی کنند، بلکه طبق یک قاعده کلی آن‌ها را موردسنجش قرار می‌دهند.

درنتیجه برخی از سئوکارها با درک محدودیت‌های الگوریتم‌ها، راه‌هایی برای دور زدن آن‌ها پیدا می‌کنند و از این طریق به‌سرعت رتبه خود را ارتقا می‌دهند؛ به این روش سئو کلاه‌سیاه گفته می‌شود. درواقع سئو کلاه‌سفید در مقابل سئو کلاه‌سیاه قرار می‌گیرد، یعنی بدون دور زدن الگوریتم‌ها برای رتبه گرفتن تلاش می‌کند.

به‌عنوان مثال‌هایی برای سئو کلاه‌سفید می‌توان به تولید محتوای مفید و کاربردی، بالابردن سرعت سایت، موبایل فرندلی ‌کردن سایت، به کار بردن متاتگ‌های توصیفی حاوی کلمات کلیدی و کاربرپسند ساختن سایت اشاره کرد. در مقابل این فعالیت‌ها، می‌توان اقداماتی مثل استفاده بیش‌ازحد کلمات کلیدی، خرید بک‌لینک و تکنیک کلاکینگ را نام برد.

اهمیت و مزایای سئو کلاه‌سفید

اساساً سئو کلاه‌سفید این اطمینان را به شما می‌دهد که خطری برای سایتتان به وجود نیاید؛ اما هرگونه سرپیچی از قواعد سئو کلاه‌سفید می‌تواند خطرات جدی برای شما در پی داشته باشد. این خطرات می‌تواند تا حد پنالتی شدن سایت توسط گوگل جدی باشد. پنالتی گوگل به معنای خارج شده سایت از لیست نتایج جستجوی گوگل است. درواقع، در صورت تخطی از اصول و قواعد سئو کلاه‌سفید، ممکن است گوگل شما را جریمه کند. بسته به حد و حدود تخلف شما، میزان جریمه گوگل هم تغییر می‌کند. گاهی ممکن است با افت رتبه مواجه شوید و در مواردی هم ممکن است پنالتی شوید.

ازآنجاکه گوگل امروزه بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنت محسوب می‌شود، منبع بسیار مهمی برای جذب ترافیک به هر وب‌سایتی است. امروزه سایت‌های مختلف هزینه‌های سنگینی برای ارتقا رتبه خود در گوگل انجام می‌دهند. جالب است بدانید که بسیاری از این هزینه‌ها برای فعالیت‌های سئو کلاه‌سیاه انجام می‌شود. تصور کنید در صورت برخورد گوگل با چنین سایت‌هایی، چه خسارت بزرگی برای آن‌ها ایجاد می‌شود؛ نه‌تنها هزینه‌های انجام‌شده برای سئو هدر می‌رود بلکه سایت موردنظر تا مدت‌ها از گرفتن رتبه‌های بالا در گوگل محروم می‌شود.

نکته اینجا است که شاید برخی روش‌های کلاه‌سیاه در حال حاضر برای گوگل قابل‌تشخیص نباشد اما دیر یا زود به‌روزرسانی‌های گوگل متوجه آن‌ها شده و باعث جریمه سایت‌ها می‌شود. مزیت سئو کلاه‌سفید این است که خطری برای سایت شما ایجاد نمی‌کند و در صورت تلاش کافی، رتبه گرفتن شما را تضمین می‌کند.

مقایسه سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه

مقایسه تفاوت سئو کلاه‌سفید و کلاه‌سیاه

تا اینجا می‌دانید که سئو کلاه‌سیاه در مقابل سئو کلاه‌سفید قرار دارد. درحالی‌که سئو کلاه‌سفید با رعایت اصول و قواعد گوگل به دنبال کسب رتبه در نتایج جستجو است، سئو کلاه‌سیاه سعی می‌کند با دور زدن قوانین، راهی سریع‌تر برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل پیدا کند. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به تفاوت‌های این دو روش می‌اندازیم:

تمرکز بر مخاطب

شاید اصلی‌ترین تفاوت بین سئو کلاه‌سفید و سئو کلاه‌سیاه، در تمرکز آن‌ها بر مخاطب باشد. سئو کلاه‌سیاه بیشتر از آنکه به دنبال جلب رضایت کاربران و مخاطبان خود باشد، به دنبال جلب‌توجه الگوریتم‌های گوگل است. درواقع سئو کلاه‌سیاه اصلاً کاری به مخاطب انسانی ندارد بلکه به سازوکار عملکرد الگوریتم‌ها کار داشته و به دنبال سازگاری با آن‌ها است.

زمان لازم برای نتیجه گرفتن

سئو کلاه‌سیاه معمولاً زود به نتیجه می‌رسد. اساساً این روش توسط افرادی استفاده می‌شود که می‌خواهند زودتر به رتبه‌های بالا برسند. اما سئو کلاه‌سفید برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمانی طولانی دارد. در این روش سایت شما با جلب رضایت کاربران می‌تواند آهسته اما پیوسته، به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا کند. معمولاً سئو کلاه‌سفید به زمانی بین شش ماه تا یک سال برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز دارد.

استفاده بیش‌ازحد کلمات کلیدی

در سئو کلاه‌سیاه معمولاً از روش‌هایی مثل استفاده بیش‌ازحد کلمات کلیدی برای گول زدن خزنده‌های گوگل استفاده می‌شود؛ اما در سئو کلاه‌سفید به‌هیچ‌وجه از چنین روشی استفاده نمی‌شود. در عوض به تولید محتوای مفید، کاربردی و مرتبط با موضوع پرداخته‌شده و از تگ‌های متا و هدینگ مناسب برای رتبه گرفتن استفاده می‌شود.

لینک سازی

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در سئو کلاه‌سیاه، لینک‌سازی‌های متعدد است. بدین ترتیب، سایت‌ها می‌توانند رتبه‌های خوبی به دست آورند. سئو کلاه‌سیاه از یک‌سو به خرید لینک از سراچه‌های دیگر می‌پردازد و از سوی دیگر لینک‌های خود را از سایت‌های غیرمرتبط دریافت می‌کند؛ اما در سئو کلاه‌سفید، خرید لینک جایی ندارد. در این روش شما تنها به لینک‌های طبیعی متکی هستید. لینک‌هایی که با تولید محتوای مفید و کاربردی، می‌توانید از دیگر سایت‌ها دریافت کنید.

اهداف بلندمدت

همان‌طور که گفتیم سئو کلاه‌سیاه در مدت کوتاهی به نتیجه می‌رسد؛ به همین دلیل توسط کسانی استفاده می‌شود که دید بلندمدت نداشته و تنها به دنبال اهداف کوتاه‌مدت در سئو هستند. اما سئو کلاه‌سفید ازآنجاکه در طولانی‌مدت به نتیجه می‌رسد، برای افرادی که دید و اهداف درازمدت دارند، مناسب است.

مقایسه تفاوت سئو کلاه‌ سفید و کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری را باید چیزی بین سئو کلاه‌سیاه و سئو کلاه‌سفید دانست. درواقع این روش نه سیاه است و نه سفید، بلکه ترکیبی از هر دو است. سئو کلاه خاکستری مجموعه‌ای از تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه را همراه با تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید به خدمت می‌گیرد. در این قسمت به مقایسه سئو کلاه‌سفید و سئو کلاه خاکستری می‌پردازیم:

احتمال جریمه شدن

بااینکه سئو کلاه خاکستری تنها از برخی تکنیک‌های کلاه‌سیاه استفاده می‌کند، بااین‌حال همواره خطر جریمه شدن را برای سایت شما به همراه دارد؛ اما سئو کلاه‌سفید هیچ خطری نمی‌تواند ایجاد کند.

لینک سازی

درحالی‌که سئو کلاه‌سفید تنها با ایجاد محتوا به دنبال کسب رضایت مخاطبان و گرفتن لینک از آن‌ها است، در سئو کلاه خاکستری از برخی تکنیک‌ها برای ساخت لینک در سایت‌های مرتبط استفاده می‌شود.

کدنویسی

در سئو کلاه‌سفید همواره از کدنویسی استاندارد به کمک html استفاده می‌شود، اما در سئو کلاه خاکستری از برخی تکنیک‌های کدنویسی برای جلب رضایت الگوریتم‌های گوگل استفاده می‌شود.

تکنیک‌های سئو کلاه‌ سفید

تکنیک سئو کلاه‌سفید چیزی جز همان اصول و قواعد توصیه شده توسط گوگل نیست. امروزه، کاربران زیادی برای رتبه گرفتن سایت‌هایشان در گوگل از این تکنیک‌ها بهره می‌برند. در این قسمت مهم‌ترین تکنیک‌های پیشنهادی سئو کلاه‌سفید را مرور می‌کنیم:

تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوا مهم‌ترین کاری است که در سئو کلاه‌سفید باید انجام دهید. وقتی محتوای مفید و کاربردی در سایت خود داشته باشید، می‌توانید رضایت کاربران را به دست آورید. بدین ترتیب، گوگل هم رضایت کاربران را درک کرده و رتبه سایت شما را ارتقا می‌دهد.

نکات بسیار زیادی در مورد یک محتوای استاندارد وجود دارد. در گذشته گفته می‌شد که مطالب هر صفحه باید کوتاه باشد تا خواننده از مطالعه آن خسته نشود اما در این سال‌ها به نظر می‌رسد صفحاتی که دارای متنی حاوی بیش از 1000 کلمه هستند، راحت در موتورهای جستجو جایگاه به دست می‌آورند. البته همه نکاتی که ما در سئو کلاه سفید بیان می‌کنیم با این پیش‌فرض است که شما قبل از هر چیز به مفید بودن محتوا برای کاربرانتان توجه می‌کنید، چرا که اگر همه این نکات بیان شده را رعایت کنید اما کاربران، شما را نپسندند موتورهای جستجو نیز شما را نخواهند پسندید.

بعد از تعدادی پاراگراف از یک تصویر زیبا ، جذاب و با کیفیت استفاده کنید تا چشم کاربران از مشاهده حجم زیاد و یکنواخت متن‌ها خسته نشود و مدت بیشتری را به مطالعه سایت شما بپردازند. این مسئله کمک می‌کند تا شاخصی با عنوان Time on site که به طور مستقیم در سئو سایت شما موثر است، بهبود یابد. ضمنا در همین راستا توجه داشته باشید که تعداد خطوط هر پاراگراف را نیز بیش‌ازحد افزایش ندهید و بعد از هر چند خط از مطلبتان، یک تیتر جدید استفاده کنید. چگالی و تراکم کلمه کلیدی در متن نیز مهم است که در این مورد نیز اگر سایت وردپرسی داشته باشید می‌توانید از پلاگین یوست کمک بگیرید. 

سعی کنید در هر صفحه‌ای که می‌توانید، از ویدئو استفاده کنید چرا که از دو جهت به سئو شما کمک می‌کند. جهت اول اینکه مشاهده ویدئو توسط کاربران باعث می‌شود Time on site افزایش پیدا کند و جهت دوم اینکه گفته می‌شود جدا از اینکه ویدئو دیده می‌شود یا خیر، همین که یک ویدئو در سایت خود قرار داده اید، از نظر موتورهای جستجو ارزشمند است و نشان می‌دهد که شما برای غنی‌سازی مطالب سایت خود تلاش کرده‌اید. از آن جهت که تولید ویدئو معمولا کار بسیار پرهزینه‌ای است، پیشنهادی برای صرفه‌جویی در این هزینه‌ها برای شما داریم. ارزان‌ترین راه برای داشتن چند ویدئو در سایت این است که اقدام به دانلود ویدئوهای مرتبط از سایت یوتیوب کنید و بر روی آن‌ها زیرنویس و آدرس سایت خود را ثبت و منتشر کنید. توجه کنید که ویدئوها را به صورت پخش آنلاین و غیر قابل دانلود در سایتتان قرار دهید، چرا که اگر آن را صرفا در قالب فایل قابل دانلود منتشر کنید، کاربر بعد از دانلود آن از سایت شما خارج می‌شود و کمک آنچنانی به سئو سایت شما نخواهد کرد.

از قرار دادن فایل های قابل دانلود در مطالب هم غافل نشوید. در این مورد هم روشی به شما توصیه می‌کنیم که هم زمان کمی از شما می‌گیرد و هم کارایی نسبتا خوبی دارد. توصیه می‌شود همان مطلبی که در قالب یک مقاله نگاشته اید را در دو فایل Word و PDF ذخیره کنید بعد آن‌ها را با نام عنوان همان مطلب به علاوه عبارت Docx و PDF برای دانلود قرار دهید. در بسیاری از سرچ‌ها، کاربران به دنبال فایل‌های ورد و پی دی اف می‌گردند و از آن جهت که ما این فایل ها را برای دانلود قرار داده ایم، شانس خوبی برای بازدید از سایت ما در این سرچ‌ها وجود دارد.

در صفحات سایت خود از لینک‌دهی داخلی و خارجی استفاده کنید. لینک‌دهی داخلی به این معنی است که شما از یک صفحه از سایت به صفحه دیگری از سایت خودتان لینک دهید و از خواننده دعوت کنید آن صفحه را نیز مطالعه کند. این نوع لینک‌دهی باعث می‌شود هر کاربر، تعداد صفحات بیشتری از سایت شما را مشاهده کند که این اتفاق به طور مستقیم در محبوبیت شما در بین موتورهای جستجو تاثیر دارد. لینک‌دهی خارجی همانطور که از اسم آن مشخص است، به این معنی است که از سایت خود به سایت دیگری لینک دهید که این کار باعث می‌شود ربات‌های خزنده مربوط به موتورهای جستجو، راحت‌تر بتوانند موضوع و محتوای صفحات سایت شما را بشناسند و اعتبار آن اعتماد کنند. سایت وب سئو که در قسمت قبل معرفی شد، در بررسی لینک‌های داخلی (internal link) و لینک‌های خارجی (external link) نیز به شما کمک خواهد کرد و لینک‌های معیوب (Broken link) را معرفی می‌نماید تا اصلاح کنید.

تعریف سئوی کلاه سفید

استفاده صحیح از تگ ها و متا تگ ها

در کدنویسی سایت باید تگ h1, h2, h3 , h4 , h5 و تگ h6 را به طور مناسبی با استفاده از کلمات کلیدی هر صفحه و همچنین عناوین مهم موجود در هر صفحه تکمیل کنید. البته اگر کدنویس هم نباشید و سایت شما با استفاده از وردپرس ساخته شده باشد، خود وردپرس این کار را برای شما انجام می‌دهد. غیر از تگ‌هایی که ذکر شد، متا تگ توضیحات (Meta description tag) و تگ Alt که مربوط به توضیحات تصاویر است نیز وجود دارند که باید به طور صحیح و استاندارد تکمیل شوند. از تگ عنوان (Title tag) هم غافل نشوید که سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند.

سعی کنید تا جایی که ممکن است متا تگ توضیحات را طوری بنویسید که علاوه بر توصیف محتوای آن صفحه، کاربر را ترغیب کند که وارد آن صفحه شود چرا که اگر آن صفحه از سایت شما در سرچ موتورهای جستجو جایگاهی کسب کند، در ادامه عنوان صفحه (که همان تگ Title است) ، متن موجود در متا تگ توضیحات هم نمایش داده می‌شود.

تمرکز بر جذب لینک‌های طبیعی

بک‌لینک (Backlink) زمانی ایجاد می‌شود که سایت دیگری لینک شما را در یکی از صفحات خود قرار دهد و در واقع کاربران خود را به سایت شما ارجاع می‌دهد. هر لینکی که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده شود، مثل یک رأی در انتخابات به شمار می‌آید. گوگل از طریق این لینک‌ها می‌تواند مقبولیت و اعتبار سایت شما را نزد سایت‌های دیگر درک کند. البته لینک‌سازی درون‌گرا است که در حوزه سئو کلاه‌سفید قرار می‌گیرد. چنین لینک‌هایی به‌صورت طبیعی توسط کاربران به شما داده می‌شود؛ درواقع اگر محتوای مفیدی در سایتتان داشته باشید، دیگران هم سعی می‌کنند از صفحات خود به صفحات سایت شما لینک بدهند.

سایت‌هایی که از روش‌های کلاه‌سفید استفاده می‌کنند، همواره بک‌لینک‌های طبیعی دارند، تصور اشتباهی که نزد بسیاری از وب‌مسترها وجود دارد این است که بک‌لینک‌ها باید به صورت طبیعی توسط خود ما ایجاد شوند، بلکه مسئله این است که کاربران به صورت طبیعی باید به سایت شما بک‌لینک دهند و زمانی این اتفاق می‌افتد که سایت شما کیفیت بالایی از نظر طراحی و محتوا داشته باشد. باید در این مورد صبور و پرتلاش باشید و به طرف خرید بک‌لینک حرکت نکنید، مگر اینکه قصد داشته باشید از روش‌های سئو کلاه‌سیاه استفاده کنید. یکی از سایت‌هایی که تعداد بک‌لینک‌های سایت شما را نمایش می‌دهد سایت الکسا است.

استفاده صحیح از کلمات کلیدی

استفاده درست و به‌جا از کلمات کلیدی باعث می‌شود گوگل موضوع یک صفحه را به‌درستی تشخیص داده و آن را در نتایج جستجوی مرتبط نمایش دهد. برای این منظور باید کلمات کلیدی هر صفحه را در عنوان، توضیحات متا، تگ‌های هدینگ و در طول متن مورداستفاده قرار دهید. اما لازم است مراقب باشید کلمه کلیدی را بیش‌ازحد استفاده نکنید، زیرا گوگل آن را به‌عنوان یک تکنیک کلاه‌سیاه تشخیص داده و رتبه‌خوبی به شما نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: کیورد ریسرچ چیست ؟

سازمان‌دهی محتوای سایت

برای آنکه ربات‌های گوگل یا دیگر موتورهای جستجو بتوانند به مطالب سایت شما به‌راحتی دسترسی داشته باشند، باید صفحات سایت را به‌خوبی سازمان‌دهی کرده باشید. ایجاد دسته‌بندی‌های مرتبط و رعایت سلسله‌مراتب در دسته‌بندی صفحات از مهم‌ترین کارها است. علاوه بر این، باید با استفاده از لینک‌سازی داخلی ارتباط بین صفحات مختلف را مشخص کنید. اگر ساختار صفحات شما به شکلی باشد که کاربر انسانی بتواند راحت صفحات موردنظر خود را پیدا کند، ربات‌های موتور جستجو هم این امکان را خواهند داشت.

به اشتراک گذاشتن مطالب

مطالب سایت خود را در هر جایی که دستتان می‌رسد به اشتراک بگذارید اما به این پنج شبکه اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشید : گوگل پلاس ، یوتیوب ، فیس بوک ، توییتر و همچنین لینکدین . گفته می‌شود که این شبکه‌های اجتماعی از اعتبار ویژه‌ای نزد گوگل برخوردار هستند. به این نکته توجه داشته باشید که یوتیوب ، فیس‌بوک و توییتر در ایران فیلتر هستند و به همین دلیل معمولا سایت‌ها و شرکت‌ها به تولید محتوای تخصصی برای آن‌ها اقدام نمی‌کنند، لذا اصراری وجود ندارد که به دنبال جذب مخاطب در این شبکه‌های اجتماعی باشید، صرفا کافی است که مطالب خود را در آن به اشتراک بگذارید تا به سئو خود کمک کرده باشید. در کنار این موارد به آپارات، تلگرام و سایر امکانات موجود نیز توجه کنید، درست است که ارزش ویژه‌ای در نگاه گوگل ندارند اما کاربران ایرانی بسیار زیادی در آن‌ها در حال گشت و گذار اند که ورود آن‌ها به سایت شما باعث افزایش ترافیک و بهبود سئو خواهد شد.

سرعت سایت

کاربران بیشتر از چند ثانیه برای باز شدن سایت شما صبر نخواهند کرد. چرا که اطلاعاتی که آن‌ها نیاز دارند معمولا در سایت‌های دیگر هم پیدا می‌شود. پس تا جایی که توان دارید بر سرعت سایت خود بیفزایید. به نظر می‌رسد بهترین راه آنالیز سرعت سایت، استفاده از ابزار تست سرعت خود گوگل با نام google page speed insights است که البته متاسفانه این ابزار هم به دلیل نامعلومی فیلتر است. به هر حال ابزار معروف GTmetrix که با آدرس اینترنتی gtmetrix.com قابل دسترس است، هم برای این کار مناسب است و می‌توانید از آن استفاده کنید. 

دیتاهای ساختار یافته (structured data)

داستان از این قرار است که شما با استفاده از انواع اسکیما (schema) که توسط خود موتورهای جستجو در سایت schema.org به طور کامل معرفی شده اند، محتوای سایت خود را کاملا دقیق به آن‌ها معرفی کنید تا درک صحیحی از سایت شما و مطالب آن داشته باشند. البته در صورتی که شما این کار را نکنید هم این ادراک حاصل می‌شود اما یقینا کیفیت آن متفاوت خواهد بود و طبیعتا در جایگاه شما در سرچ موتورهای جستجو نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

جمع‌بندی

سئو کلاه‌سفید روشی بسیار مطمئن برای اجرای فعالیت‌های سئو است؛ روشی که کاملاً بر اساس اصول و قواعد موتورهای جستجو رفتار کرده و از هرگونه اقدام برای دور زدن الگوریتم‌ها خودداری می‌کند. این روش در مقابل سئو کلاه‌سیاه قرار دارد که به دنبال دور زدن قوانین و الگوریتم‌های گوگل است. البته سئو کلاه‌سفید دیرتر از سئو کلاه‌سیاه به نتیجه می‌رسد اما هیچ‌گونه مشکلی برای سایت ایجاد نخواهد کرد. در مقابل سئو کلاه‌سیاه ممکن است خیلی سریع به نتیجه برسد اما ریسک زیادی دارد؛ زیرا دیر یا زود به‌روزرسانی‌های گوگل متوجه شده و با آن مقابله می‌کنند، درنتیجه امکان افت رتبه شدیدی برای شما وجود دارد.

در نظر داشته باشید که به صورت خلاصه، هر کاری که با دید طولانی مدت و بر اساس بهبود تجربه کاربری اتفاق بیفتد، می‌تواند به سئو سفید سایت کمک کند، به عنوان مثال وقتی که شما محتوای سایت را برای کاربران سایت می‌نویسید و محتوای مفید و کاربردی تولید می‌کنید، از روش‌های سئو سفید استفاده می‌کنید. اما اگر محتوای سایت را با این هدف تولید می‌کنید که صرفا برای روبات‌های موتورهای جستجو جذاب باشد و اهمیتی به کاربر نمی‌دهید و مثلا از تکرار بی مورد کلمات کلیدی و... استفاده می‌کنید، از سئو سیاه استفاده کرده اید. 

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد سئو کلاه سفید پیدا کرده باشید و بتوانید از طریق آن کسب‌وکار خود را رونق دهید. نکته بسیار مهم دیگری که در مورد سئو کلاه سفید مطرح می‌شود این است که همواره در کار سئو سایت سعی کنید با شرکت‌هایی همکاری داشته باشید که از روش‌های سئو سفید استفاده می‌کنند و بر اساس سئو کلاه سفید فعالیت می‌کنند تا روند رشد سایت شما در موتورهای جستجو روندی مناسب و حرفه‌ای باشد.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha