رتبه الکسا چیست | روش های بهبود و کاهش رتبه الکسا

اگر وبسایت دارید یا عضو تیمی هستید که یک سایت را مدیریت می‌کنید، حتماً لفظ الکسا و رتبه آن را شنیده‌اید، برای برخی از افراد رتبه الکسا از نان شب هم واجب‌تر است! ولی آیا رتبه الکسا و کاهش آن تمام ماجراست؟ در این مطلب الکسا و روش های کاهش رتبه الکسا در سال 2022 را بررسی کنیم. برخی از فعالین حوزه وب به شکل افراط آمیزی به الکسا اهمیت می‌دهند و شبانه‌روزی رتبه خود را بررسی می‌کنند، این اتفاق از آن جهت نگران کننده است که ممکن است اولویت‌های مدیران ارشد تغییر کند و با روش‌های نادرست سعی کنند رتبه خود را بهبود دهند. شاید به درستی و قطعیت نتوان گفت که الکسا چقدر اهمیت دارد؟ چقدر موثق و دقیق است؟ امّا این حقیقت کتمان ناپذیر است که برخی رتبه الکسا را به نوعی به منبع درآمد خود تبدیل کرده‌اند و به بهانه‌های واهی وعده بهبود رتبه الکسا را به دیگران می‌دهند، در طرفی دیگر برخی با تولید محتوا جذاب و اصولی و رعایت نکات سئو روزبه‌روز خدمات و وبسایت خود را بهبود می‌دهند.

در این مطلب قصد دارید به طور مفصل ببینیم الکسا چیست و روش های کاهش رتبه الکسا در سال 2022 را بررسی کنیم.

کاهش رتبه الکسا

رتبه الکسا (ALEXA) چیست؟

ابتدایی‌ترین موضوعی که قصد داریم به آن بپردازیم این است که الکسا و رتبه الکسا چیست و چرا این رتبه مهم است؟ 
الکسا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آمازون (Amazoon) است که سال 1996 در کالیفرنیا آمریکا تاسیس شده و از سال 1999 میلادی زیر نظر آمازون فعالیت می‌کند. این شرکت با استفاده از روش‌ها و الگوریتم‌های خاص خود که در ادامه شرح می‌دهیم، رتبه بندی سایت‌ها را اعلام می‌کند. به زبان ساده رتبه الکسا سیستم رتبه‌بندی جهانی است که میلیون‌ها وب‌سایت را براساس محبوبیت رتبه‌بندی می‌کند. الکسا به کمک نوار ابزار، افزونه مرورگر و دیگر سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعات خود، محبوب‌ترین سایت‌های دنیا را به ترتیب معرفی و دسته‌بندی می‌کند. در سیستم رتبه بندی سایت‌ها در الکسا که بیشر تمرکز آن معطوف به سه ماه گذشته است. مشاهده رتبه جهانی و منطقه‌ای (بدیهی است هرچه رتبه کمتر باشد شرایط سایت مطلوب‌تر است) همه آن چه که الکسا در اختیار شما قرار می‌دهد نیست، در ادامه بیشتر به گزارشات الکسا می‌پردازیم. الکسا در دسامبر سال 2021 اعلام کرد که از می سال 2022 بازنشسته خواهد شد و از همان زمان کارشناسان سئو با نگرانی به دنبال بهترین جایگزین الکسا بودند. ابزار جت سئو جایگزین الکسا پیشنهاد می شود:


   رتبه سایت من در گوگل و جت سئو - به دست آوردن رنکینگ سایت   


چرا رتبه الکسا مهم است؟

چه بخواهیم چه نه، الکسا بسیار محبوب و مورد توجه است. ما می‌توانیم برای بررسی میزان پیشرفت خود و وضعیت در برابر رقبا به این ابزار رجوع کنیم.
نکته مهم این است که سایت‌های محتوا محور و به طورخاص سایت‌های که تعرفه‌های خود را براساس تبلیغات و میزان بازدید تامین می‌کنند، با استناد به رتبه الکسا امکان افزایش درآمد خواهند داشت. هرچه رتبه سایت شما در الکسا کمتر باشد، احتمالاً ترافیک سایت شما بیشتر است پس می‌توانید تعرفه‌های تبلیغاتی خود را افزایش دهید این موضوع از آن جهت منصفانه است که تبلیغی که میزبانی می‌کنید توسط افراد بیشتری دیده خواهد شد.
پس سایت‌هایی که رتبه الکسا پایین‌تری دارند بیشتر ارزش‌گذاری می‌شوند و در نتیجه برای تبلیغات کلیکی می‌توانند هزینه بیشتری درخواست کنند. به همین دلیل نیز مدیران ارشد آن‌ها به‌طور مداوم به دنبال بهبود رتبه الکسا هستند.

رتبه الکسا چطور محاسبه می‌شود؟

سیستم رتبه‌دهی سایت‌ها در الکسا به عوامل مختلفی از جمله بازدیدهای انجام شده روزانه از صفحات و تعداد بازدیدکنندگان با تاکید بر سه ماه گذشته انجام می‌شود، با ترکیب این آمار با نسبت‌هایی خاص تعیین رتبه سایت در الکسا انجام می‌شود.
منظور از بازدید روزانه در الکسا به نحوی است که اگر کاربری در طول روز بارها به یک سایت سر بزند، فقط یک بازدید را محاسبه می‌کند.

نحوه رتبه بندی سایت ها در الکسا به چه صورت است؟

در سایت رسمی الکسا آمده است که رتبه‌های الکسا براساس اطلاعات مربوط به ترافیک‌های کاربران در پنل داده‌های جهانی الکسا طی سه ماه گذشته است. الکسا با اطلاعات به دست آمده از نوار ابزار خود و ترکیب تعداد بازدیدکنندگان روزانه و متوسط بازدید صفحات رتبه‌بندی سایت‌ها را انجام می‌دهد.
طبیعتاً هرچه میزان ترکیبی تعداد بازدیدکنندگان یکتا و بازدیدها از سایت شما بیشتر باشد، رتبه کمتری از الکسا خواهید گرفت. 


خدمات وب24: طراحی سایت حرفه ای با کدنویسی اختصاصی


تولبار الکسا چیست و چه نقشی در رتبه بندی سایت ها دارد؟

همان‌طور که اشاره شد رتبه‌بندی سایت ها با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده از تولبار الکسا یا نوار ابزار الکسا انجام می‌شود تولبار الکسا قابلیت نصب روی مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر را دارد. نکته مهم و کمی غیر منصفانه این است که تاثیر استفاده کاربرانی که از تولبار الکسا استفاده می‌کنند بسیار بیشتر از سایر افراد است پس بهتر است اولاً خود شما نیز این تولبار را نصب کنید چرا که خود شما به سایت خودتان سر خواهید زد، دوماً باتوجه به این که تنها 5 درصد از افراد از تولبار الکسا بهره می‌برند، بهتر است از بازدیدکنندگان سایت خود بخواهید که با تولبار الکسا وارد سایت شما شوند تا امتیاز بیشتری بگیرید.

ثبت سایت در الکسا چگونه است؟

حال که با با رتبه الکسا، اهمیت و نحوه محاسبه آن آشنا شدیم، حالا درک لزوم بهبود رتبه و رتبه‌گیری شفاف‌تر شده است، برای دریافت خدمات پیوسته و کامل‌تر از الکسا باید سایت‌ را در این سیستم ثبت کنیم که البته پلن رایگان الکسا نیز برای شما قابل استفاده است. ثبت سایت در الکسا مزایایی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:
•    قابلیت درج عنوان و توضیحات سایت در صفحه اختصاصی شما
•    دسترسی به پنل مدیریتی برای ساخت تولبار اختصاصی الکسا، مشاهده آمار سایت، مشاهده تعداد دانلود تولبار و تعداد دفعات استفاده از آن
•    مشاهده بخش نظرات کاربران در قسمت پیش‌نمایش (Preview) و امکان پاسخ‌دهی به آن
•    امکان تعیین کشور هدف برای جذب بازدیدکننده و رتبه‌گیری سایت در آن منطقه
دقت شود که ثبت سایت در الکسا همچون گذشته دیگر رایگان و نامحدود نیست و فقط می‌توانید با وارد کردن اطلاعات شخصی و بانکی به مدت یک ماه به صورت محدود از امکانات آن استفاده کنید. سابقاً امکان ایجاد یک حساب کاربری رایگان با امکانات محدود و مدت نامحدود برای تمام افراد از همان گزینه Create an Account امکان‌پذیر بود.
این امکان مدت‌هاست از میان رفته و تنها دو پلن مالی وجود دارد که برای هر کدام می‌توانید یک ماه به ‌صورت آزمایشی از الکسا استفاده کنید.

بهبود رتبه الکسا


بیشتر بخوانید: جایگزین الکسا چیست؟ سایت های مشابه الکسا کدامند؟


روش های کاهش و بهبود رتبه الکسا

اکنون که از اهمیت الکسا با خبر شدیم و به شکل نسبی با کارکرد آن آشنا شدیم به روش‌های سئو کلاه سفید اشاره خواهیم کرد که باعث افزایش کیفیت سایت و رضایت بازدیدکنندگان و در راستای آن بهبود رتبه الکسا شما خواهد شد.

1- تولید محتوای جذاب و منحصربه‌فرد

هیچ‌چیز به اندازه تولید محتوای جذاب و منحصربه‌فرد که کاربر از خواندن آن لذت ببرد و اطلاعات مفیدی بدست آورد، نمی‌تواند به سئوی سایت و بهبود رتبه الکسا به شما کمک کند. تا جایی که می‌توانید روی تولید محتوای حرفه‌ای و خلاقانه زمان بگذارید و مطالبی تخصصی را در قالب انواع محتوای متنی، ویدیویی، صوتی و تصویری را ارائه کنید.
انتخاب کلمات کلیدی اهمیت بسیاری دارد و تلاش کنید تحقیق جامعی روی کلمات کلیدی داشته باشید تا بتوانید محتوای خود را براساس کلمات کلیدی خلق کنید در این مسیر می‌توانید از ابزاری مانند KWfinder استفاده کنید.

2- ترافیک ورودی مستقیم و ارگانیک

یکی از مواردی که روی کاهش و بهبود رتبه الکسا تاثیر بسیار زیادی دارد، ترافیک ارگانیکی است که سایت شما می‌گیرد. این ترافیک از دو جهت کلیدی است اولاً برای بهبود وضعیت سئوی سایت لازم است، دوماً در بهبود رتبه الکسا به شما کمک می‌کند. سایت شما هم می‌تواند ترافیک مستقیم داشته باشد و هم ورودی‌های سایت می‌تواند به صورت ارگانیک از طریق موتورهای جستجو باشد. هر کاربر دنیای وب از طریق مختلف می‌تواند وارد سایت شما بشود که در ادامه به شرح این روش‌ها می‌پردازیم:

اما انواع ترافیک ورودی سایت به چه صورت است؟

•    ترافیک مستقیم: کاربرانی هستند که به هر شکلی با سایت شما و آدرس آن آشنا هستند و به‌طور مستقیم وارد سایت می‌شوند. این اتفاق اغلب به جهت محبوبیت برند رخ می‌دهد یعنی کاربر به شکل مستقیم آدرس وبسایت را درنوار جستوجو وارد می‌کند، هر چه محتوای شما جذاب‌تر و جدیدتر باشد و کاربر بیشتر با آن ارتباط برقرار کند، فرکانس بازدید بهبود می‌یابد.
•    ایمیل مارکتینگ: بازاریابی ایمیلی روشی است که باعث می‌شود تعدادی از بازدیدکنندگان به صورت مستقیم وارد سایت شما شوند. کافیست در پیام خود آدرس سایت یا یکی از صفحات را به عنوان صفحه ورود درج کنید تا مخاطبان با کلیک روی آن وارد سایت یا یک لندینگ پیج شوند.
•    شبکه‌های اجتماعی: لینک وبسایت شما در شبکه‌های اجتماعی درج خواهد شد و افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف با برند و وبسایت شما آشنا خواهند شد.
•    تبلیغات کلیکی: در این روش نیز در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، گوگل شما را در کلمات کلیدی مشخص شده بالاتر نشان می‌دهد و باتوجه به اینکه اغلب کاربران رو یکی از سه نتیجه اول جستجو در گوگل کلیک می‌کنند، می‌توانید در بازه زمان مشخص ترافیک خوبی بگیرید.


خدمات وب24: طراحی سایت اختصاصی با کدنویسی اختصاصی


3- دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی یکی از روش‌های تبلیغات TTL یا میان‌خطی است که در واقع تبلیغات ATL و تبلیغات BTL را در خود جای داده است. این روزها دیجیتال مارکتینگ به عنوانی روشی جامع برای کاهش و بهبود رتبه الکسا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخشی از روش‌های اجرایی در دیجیتال مارکتینگ رایگان و بخشی از آن‌ها شامل کمپین‌های مالی می‌شود.

4- به‌ روز رسانی مداوم و منظم سایت

برای گوگل و الکسا و دیگر ابزارهای رتبه‌بندی سایت، هیچ چیز با ارزش‌تر از این نیست که سایت شما با محتوای جذاب و جدید دائماً در حال به‌روزرسانی باشد. محتوای شما علاوه‌بر جذابیت و کاربردی بودن بهتر است در مواردی که لازم است مفصل و جامع باشد تا احتمال بک‌لینک‌گیری را هم افزایش دهد (تکنیک آسمان خراش).
نکته بسیار مهم دیگرساختن و استفاده از تقویم محتوا و زمان‌بندی منظم انتشار محتوا است که کمک زیادی به کاهش و بهبود رتبه الکسا می‌کند؛ این مورد سبب می‌شود که هم کاربران بدانند که چه زمان‌هایی پست جدید درج خواهد شد، هم ربات‌های موتور جستجو با فرکانس دقیق‌تری سایت را ارزیابی خواهند کرد.

5- نصب تولبار الکسا و توصیه به دیگران برای نصب آن

همان طور که گفته شد حتماً خودتان تولبار الکسا را نصب کنید و به دیگران هم بگویید نصب کنند. این موضوع شامل انواع شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی است که در دنیای وب فعالیت جدی دارند پس بهتر است روی همه سیستم‌های شرکت نصب شود. ضمناً می‌توانید برای خودتان تولبار اختصاصی بسازید و امکانات جذابی را به مخاطبان‌ پیشنهاد دهید. با ترفندهای مختلف از کاربران سایت بخواهید تولبار شما را نصب کنند.

6- زمان ماندگاری کاربر را در سایت افزایش دهید

Time On Site یا زمان ماندگاری در سایت یکی از مهمترین عوامل در سئو و رتبه‌گیری سایت در الکسا است. سعی کنید با محتوای جذاب، تخصصی و منحصربه‌فرد زمان ماندن کاربران را در سایت بیشتر کنید. زمان ماندگاری کاربر در سایت هم باعث کاهش رتبه الکسا می‌شود هم به جذب ترافیک ارگانیک کمک می‌کند.

7- متا دیتای سایت را بهینه کنید

متادیتا شامل عنوان صفحه و توضیحات (متادیسکریپشن) می‌شود. تلاش کنید عناوین و توضیحات را جذاب بنویسید به شکلی که حاوی کلمات کلیدی باشد و اصول سئو نیز در آن دیده شود. گوگل و الکسا برای رتبه‌بندی شما به متادیتا اهمیت زیادی می‌دهند.

8- بک لینک‌های باکیفیت بسازید

تلاش کنید با استفاده از رپورتاژ آگهی یا روش‌های رایگان توزیع محتوا کاری کنید که محتوای شما پخش (وایرال) شود تا بتوانید از آنها بک لینک‌های موثر بگیرید. موارد زیادی در تعیین رتبه سایت در الکسا موثر است بهبود رتبه الکسا یک رابطه مستقیم با تعداد بک لینک‌ در فضای وب دارد.


خدمات وب24: طراحی سایت گردشگری با کدنویسی اختصاصی


معرفی ابزارهایی جهت بررسی رتبه سایت در الکسا

شما علاوه بر سایت الکسا می‌توانید از ابزارهای رایگان دیگر برای بررسی رتبه سایت در الکسا استفاده کنید. برای بررسی رتبه سایت در الکسا می‌توانید از ابزارهای رایگان زیر استفاده کنید:

  • ابزار سایت upseo: این ابزار رتبه جهانی و کشوری سایت شما را همراه با نمودار تغییرات آن نشان می‌دهد.
  • ابزار سایت حسابگر calcworld: این سایت با اسکریپت اختصاصی خود قادر است گزارش جامعی از وضعیت الکسای سایت در اختیار شما قرار دهد.
  • ابزار سایت الکسا چکر alexachecker: این وبسایت با سرویس الکسا متفاوت است ولی نام مشابه و عملکرد تقریباً یکسان دارد.

مزایای بهبود و کاهش رتبه الکسا برای کسب و کارها

با همه این تفاسیر، چه الکسا برای شما بیش از حد مهم باشد چه کاملاً بی‌ارزش باشد، به هرحال الکسا یک متریک محبوب و تحت حمایت یکی از غول‌های فناوری است. اگر رتبه الکسای خود را بهبود دهید نکات مثبت زیر را بدست خواهید آورد.
•    جلب توجه مخاطبان: رتبه شما در بین سایت‌های کشور و در بین رقبا می‌تواند باعث شود تا مخاطبان بیشتری به سمت شما بیایند.
•    افزایش درآمد از تبلیغات: رتبه الکسا رابطه مستقیمی با تعداد بازدیدکنندگان و صفحات نمایش ‌داده شده‌ سایت شما دارد و در نتیجه اگر از طریق تبلیغات، همکاری در فروش، مارکت پلیس یا حتی واسطه انتشار محتوا فعالیت می‌کنید، به‌واسطه رتبه پایین‌تر الکسا می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید.
•    افزایش اعتبار: هرچه رتبه الکسا شما کمتر باشد، فعالیت در سایت شما بیشتر شده و حتی امکان انتشار پست‌های مهمان برای‌ شما افزایش پیدا می‌کند. این کار باعث می‌شود به مرور به یک منبع موثق تبدیل شوید و اعتبارتان افزایش یابد.


خدمات وب24: طراحی سایت شرکتی با وردپرس و کدنویسی اختصاصی


آیا رتبه الکسا برای سئو ارزشمند است؟

بین سئو و رتبه الکسا رابطه مستقیمی وجود ندارد. بسیاری از متخصصین سئو عقیده دارند که رتبه الکسا را در زمان انجام سئو برای وبسایت خود در نظر نگیرید. زمانی که که هر گونه تاکتیک سئویی را بر روی وبسایت خود اعمال می‌کنید و می‌بینید که رتبه الکسا شما به طور مثبت تغییر می‌کند، این بدان معناست که شما از بهترین تاکتیک‌ها در وبسایت خود استفاده می‌کنید. به این دلیل که معیارهای اندازه‌گیری الکسا بستگی به ترافیک وبسایت یا وبلاگ دارد و ما سئو را در وبسایت یا وبلاگ برای اینکه وبسایت در معرض مخاطبان بیشتری قرار گیرد انجام می‌دهیم. بنابراین رتبه الکسای پایین‌تر ممکن است دلیلی برای ترافیک بالای وبسایت باشد که آن هم می‌تواند مرتبط با سئوی درست برای قرار گرفتن پست‌ها در صفحه اول گوگل باشد. سایت‌هایی که رتبه الکسای آنها زیر 10 کیلوبایت (10k) است احتمالا از مقدار قابل توجه بازدیدکنندگان از صفحه نتایج موتور جستجو لذت می‌برند.

گرفتن بک‌لینک از سایت‌هایی با اعتبار بالا، اعتبار دامنه سایت شما را افزایش خواهد داد و به شما کمک می‌کند رتبه بالاتری برای واژگان جستجوی خود بگیرید. این امر کمک خواهد کرد که ترافیک بیشتری را به دست بیاورید که به نوبه خود رتبه الکسای خود را بهبود خواهید داد. 

بنابراین رتبه الکسا ابزار بسیار مهمی برای بازاریابان است زیرا پتانسیل تبلیغاتی یک سایت را نشان می‌دهد. دامنه‌هایی با رتبه الکسای پایین‌تر به طور کلی ارزشمندتر از دامنه‌هایی با رتبه الکسای بالا هستند. داشتن رتبه الکسای پایین می‌تواند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (CPC) را افزایش دهد که می‌توانید از طریق شبکه تبلیغاتی خود دریافت کنید یا حتی کمک می‌کند شما به تبلیغ کنندگان بومی خوبی بر روی سایت خود برسید. در نتیجه پایین بودن رتبه الکسا سایت شما می‌تواند برای کسب و کارتان سودمند باشد.

ویدئو: آیا می توان به صورت صد در صد به رتبه الکسا اعتماد کرد؟

آیا می توان به صورت صد در صد به رتبه الکسا اعتماد کرد؟ تا چه میزان اطلاعات ارائه شده توسط سایت الکسا دقیق و صحیح می باشد؟ رضا شیرازی مدیر وب24، در این ویدئو به این پرسش پاسخ می دهد.

ویدئو: اطلاعات آماری الکسا به چه دردی می خورد؟

اطلاعات تحلیلی سایت الکسا شامل چه مواردی می شود و چه کاربردی دارند؟ یک مدیر سایت چه استفاده ای از این اطلاعات خواهد برد و چگونه با استفاده از الکسا می توانیم رقبای خود را تحلیل و بررسی نماییم.

 الکسا در دسامبر سال 2021 اعلام کرد که از می سال 2022 بازنشسته خواهد شد و از همان زمان کارشناسان سئو با نگرانی به دنبال بهترین جایگزین الکسا بودند. ابزار جت سئو جایگزین الکسا پیشنهاد می شود:


   رتبه سایت من در گوگل و جت سئو - به دست آوردن رنکینگ سایت   


همچنین بخوانید
متا تگ کلمات کلیدی یا meta keyword نوعی خاص از تگ‌های متا است که می تواند به درک موتور جستجو از کلمات کلیدی کمک کند.
Disavow فایلی است که در گوگل ثبت می‌شود و داخل آن اعلام می‌کنید لینک‌هایی که در این فایل وجود دارد در نظر گرفته نشود. براین اساس دیگر بک‌لینک‌های مخرب و اسپم نمی‌توانند روی رتبه سایت شما تاثیر منفی داشته باشند.
اگر یک دامنه ی پارک شده داشته باشیم و بخواهیم وبسایت جدیدی راه اندازی کنیم چه خطراتی ممکن است به وجود بیاید؟ آیا بهتر است دامنه را پارک شده نگه داریم یا اینکه صفحه ای روی آن قرار دهیم؟
اولین سوالی که اکثر مشتریان از ما می پرسند این است آیا می توانید سایتم را رتبه ی یک گوگل کنید؟ اگر این سوال شما هم هست یا از شما پرسیده می شود این ویدئو از مت کاتس را تماشا کنید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
حامد
ارسال شده در : پنجشنبه 13 مهر 1402

تشکر

سالار
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 شهریور 1398

سلام ممنون کامل توضیح دادید

زهره
ارسال شده در : پنجشنبه 19 مرداد 1396

سلام. ممنون که پاسخ دادید. من به تازگی به این زمینه علاقمند شده و هنوز در حال مطالعه هستم. مدتی هست سایت شما و بسیاری از مقالات مفیدی که ارائه می کنید را مطالعه کردم. ولی منظور من این پیغام برای نصب ویجت بود. Alexa widgets have been retired - October 2016- که با وجود اینکه مقاله امروز برای من ارسال شده ولی این امکان الکسا در حال حاضر وجود ندارد. به هر حال ممنون از پیگیری

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 19 مرداد 1396

سلام از اینکه مطالب وب24 را دنبال می کنید، خوشحالیم. ویجت الکسا برای نمایش رتبه های سایت در الکسا به کاربرده می شد که از طریق آن می توانستید در سایت خود، رتبه های الکسا را نمایش دهید و همانطور که در پیام خودتان ارسال شده، در سال 2016 بازنشسته شد!

زهره
ارسال شده در : پنجشنبه 19 مرداد 1396

سلام من برای نصب ویجت الکسا دستورالعمل شما رو اجرا کردم و در نهایت با این پیام مواجه شدم. https://support.alexa.com/hc/en-us/articles/201514680-Alexa-widgets-have-been-retired-October-2016

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 19 مرداد 1396

شما ویجت الکسا را می خواستید نصب کنید در حالیکه باید تولبار الکسا را نصب کنید. تولبار با ویجت تفاوت دارد، فقط به اینکه نکته توجه داشته باشید که بهتر است آی پی شما زمان نصب تولبار الکسا آی پی ایران نباشد.