افزایش بازدید گوگل | بالا بردن ورودی سایت در گوگل

امروزه گوگل نه تنها یک مرجع جستجو، بلکه ناظر سختگیری است که با وسواس زیادی، رتبه سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی را مشخص می کند. سئو و بهینه سازی سایت، در گرفتن بهترین رتبه از گوگل خلاصه می شود. اگر برای شما هم سوال است که سئو چیست، باید گفت سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، شگردهایی است که بسیاری از صاحبان سایت ها و وبلاگ نویس‌ها با آن آشنایی ندارند، به همین دلیل از طریق کمپین های بازاریابی یا شرکت های تخصصی فعال در این حوزه، به دنبال افزایش بازدید سایت خود هستند. یکی از مهمترین عوامل برای بهبود رتبه‌بندی سایت، افزایش بازدید گوگل و بالا بردین بازدید سایت از طریق گوگل است که برای صاحبان کسب و کار دارای اهمیت ویژه‌ای است. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید باعث افزایش بازدیدهای گوگل شوید.این شیوه یکی از روش‌ها با هزینه کمتر نسبت به روش‌های دیگر است که منجر به ترافیک هدفمند به وبسایت شما می‌شود. بنابراین باید اصول و قوانینی را در وبسایت خود رعایت کنید تا به سایتی مفید و کاربرپسند تبدیل شوید و از این طریق باعث افزایش بازدید و اعتبار سایت خود شوید. افزایش ورودی گوگل متأثر از عوامل مختلفی است که در ادامه این عوامل مؤثر  را بررسی می‌کنیم.

افزایش بازدید گوگل

افزایش ورودی گوگل به چه معناست؟

مغازه‌داران ویترین خود را زیبا می‌چینند و مبالغ هنگفتی برای دکوراسیون هزینه می‌کنند تا مردمی که در حال عبور از جلوی ویترین هستند، اندکی درنگ کنند و جلوی مغازه‌شان شلوغ شود. شلوغ بودن ورودی مغازه به معنی رونق داشتن کسب و کار است و خودش تبلیغی برای مغازه محسوب می شود. کسب و کارهای اینترنتی هم از این قاعده مستثنا نیستند؛ دوست دارند همیشه افزایش ورودی گوگل داشته باشند و کاربران برای وارد شدن به سایتشان صف بکشند.

این مثال، به خوبی نشان دهنده تاثیر « افزایش ورودی گوگل » است که در اصطلاح «ترافیک» نیز نامیده می شود. امروزه مشتری ها در صفحات جستجوی گوگل به دنبال مغازه ها می‌گردند و صاحبان سایت‌ها و کسب و کارها برای بالا بردن ورودی گوگل، با همدیگر رقابت می‌کنند تا قاپ کاربران را بربایند.

افزایش ورودی گوگل

چرا افزایش ورودی سایت اهمیت دارد؟

حدود ۸۵ درصد جستجوهای اینترنتی از طریق موتور جستجوگر گوگل انجام می‌شود و اغلب کاربران اینترنتی، گوگل را مرجع اینترنتی پاسخ به سوالات خود می‌دانند؛ به همین خاطر، اهمیت افزایش ورودی از طریق گوگل معنادار است. گوگل برای پیشنهاد دادن سایت های مختلف به کاربران، سیستم امتیازدهی ویژه ای دارد. معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها متفاوت است و حدود ده ها ربات به صورت روزانه در میان صفحات اینترنتی می‌گردند تا اطلاعات را ایندکس کنند. ربات های گوگل به موضوعات مختلفی می‌پردازند؛ مانند کنترل کیفیت مطالب تولیدشده به صورتی که مطالب کپی نباشند، مطالب مرتبط با موضوع باشند و در مدت زمان های مشخص، آپدیت شوند. همچنین کیفیت طراحی سایت و اجرای صحیح کدها از دیگر فاکتورهای مد نظر گوگل برای امتیازدهی است. در صورتی که هر کدام از این موارد از استانداردهای گوگل پایین تر باشد، گوگل سایت شما را معتبر تلقی نکرده و در نتایج جستجو ظاهر نمی‌کند.

علت حساسیت زیاد گوگل، میزان اهمیت کاربر است. گوگل دوست ندارد وقت کاربر در میان جستجوهای اینترنتی هدر برود و دوست دارد بهترین پاسخ را به کاربر بدهد. به همین خاطر، میزان «ورودی» سایت ها را معیاری برای معتبر بودن سایت در نظر می‌گیرد. زمانی که کاربران با سرچ کردن کلمات کلیدی مشخصی وارد یک سایت می شوند و محتوای موردنیاز خود را از ان سایت دریافت می‌کنند، از نظر گوگل «ورودی» اتفاق افتاده است. افزایش ورودی در گوگل به معنای آن است که گوگل آن سایت را معتبر ارزیابی می‌کند و لینک سایت را به باقی کاربرها نیز نشان می‌دهد؛ بدین ترتیب بالا رفتن ورودی گوگل اتفاق می‌افتد.

افزایش ورودی گوگل بر رتبه سایت شما در سایت الکسا نیز تاثیر می‌گذارد. الکسا قدیمی ترین و معروف ترین سایت رده بندی سایت های جهان و بررسی آمار بازدید سایت شناخته می شود. داشتن رتبه خوب در گوگل و رسیدن به صفحه اول گوگل، در رتبه الکسای شما نیز موثر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: جایگاه صفر گوگل (Position zero) چیست و چگونه به آن برسیم؟


چه عواملی در افزایش بازدید گوگل موثر هستند؟

  1. محتوای وب سایت

  • به کار بردن کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، کلمه‌هایی هستند که کاربران با جستجوی آن‌ها در گوگل، به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند. برای افزایش بازدید گوگل، چگالی کلمه کلیدی یعنی تعداد دفعاتی که باید یک کلمه کلیدی در متن تکرار شود، اهمیت دارد. کلمه کلیدی نباید به صورت غیرعادی در متن تکرار شود؛ زیرا الگوریتم های گوگل متوجه غیرعادی بودن چگالی کلمه کلیدی می شوند و به سایت شما رتبه نمی دهند.

در انتخاب کلمه کلیدی به خاطر داشته باشید که بعضی کلمات چند معنی دارند، مثلا کلمه «مک» هم به معنی لپ تاپ شرکت اپل است و هم مارک لوازم آرایشی. پس دقت کنید که با چه کلمه‌ای به دنبال بالا بردن بازدید سایت در گوگل هستید. برای پیدا کردن کلمه های کلیدی می‌توانید از سایت هایی مانند kwfinder، Moz یا ابزارهای گوگل استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی LSI : LSI کوتاه شده عبارت Latent Semantic Indexing و  به یکی از قابلیت های گوگل گفته می شود که می‌تواند ارتباط بین کلمه ها و عبارات را درک کرده و مفاهیم مشترک بین آن‌ها را شناسایی کند. استفاده از کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا توضیحات صفحه سایت شما، باعث می شود گوگل تفاوت بین کلمه های مترادف را تشخیص بدهد و مانع از افزایش بازدید گوگل نشود. 

  • میزان به روزرسانی محتوا

تولید محتوا نباید تنها برای مدت زمانی کوتاه  انجام بگیرد و تمام شده تلقی شود؛ بلکه باید به مرور زمان و با آپدیت شدن مباحث، مطالب سایت نیز به روز رسانی شوند تا در افزایش بازدید گوگل موثر باشد. گاه لازم است بعضی کلمات موجود در متن تغییر کنند اما برای به روز رسانی سایت، عدد مشخصی وجود ندارد. می‌توانید بر اساس استراتژی بازاریابی خود، روزانه، هفتگی، ماهانه یا هر چند سال یک بار، مطالب سایتتان را به روز رسانی کنید تا موفق به افزایش بازدید گوگل بشوید. فرایند تولید محتوا و به روز رسانی محتوا، مداوم است و هیچ گاه پایان نمی‌پذیرد.

  • ویرایش محتوا

هرگونه تغییری در متن که فاکتورها و کلمه های کلیدی جدیدی را وارد متن کنند، در بالا بردن بازدید سایت در گوگل تاثیر چشمگیری دارند. حذف کامل بخشی از محتوا نیز در فرایند ویرایش محتوا انجام می‌گیرد و نباید با حذف چند پاراگراف نگران کاهش رتبه سایت خود باشید؛ زیرا کلمه های کلیدی جدیدی را وارد متن کرده اید. می‌توانید هنگام ویرایش محتوا، تصاویر جدید را به سایت خود اضافه کنید.

معرفی خدمات وب 24: طراحی سایت اختصاصی

  • چگونگی استفاده از کلمات کلیدی

برای افزایش بازدید گوگل، باید کلمات کلیدی متن شما در ۱۰۰ کلمه اول، استفاده شده باشد تا نشان دهنده مرتبط بودن سایت با کلمه کلیدی باشد. کلمه کلیدی را باید درون تگ عنوان، تگ H1، H۲ و تگ متا دیسکرپشن استفاده نمود تا به بالا بردن رتبه سایت در گوگل منجر شود.

  • ترتیب قرار گرفتن کلمات کلیدی در متن

استفاده از کلمه کلیدی به تنهایی نمی تواند بازدید گوگل را افزایش دهد. باید مراقب ترتیب قرار گرفتن کلمات کلیدی در متن باشید. بهتر است از عبارات کلی تر استفاده کنید؛ مثلا «روش های تمیز کردن خانه» پرجستجوتر از عبارت «چگونه خانه خود را تمیز کنیم» است و بیشتر موجب افزایش بازدید گوگل می شود. بنابراین پیش از استفاده از کلمات کلیدی، درباره کلمات کلیدی مناسب، تحقیق کنید.

  • تولید محتوای تخصصی

سعی کنید محتوایی که برای وبسایت خود انتخاب می‌کنید حول یک موضوع مشخص باشد. به عنوان مثال در زمینه کاری خاص مانند طراحی وبسایت و بهینه‌سازی سایت باشد. دلیل آن این است که گوگل علاقه‌مند به شناسایی محتوایی است که حول کلمه‌های کلیدی بهم مرتبط باشد. در صورتی که زمینه کاری مشخصی نداشته باشید و محتوای سایت شما تخصصی نباشد، گوگل نیز اعتبار زیادی برای شما قائل نخواهد شد. تولید محتوا سئوشده بی‌تردید موجب افزایش ورودی گوگل سایت شما می‌شود اما از خاطر مبرید که محتوا تنها شامل متن نیست و تصاویر، ویدیوها، اینفوگرافی‌ها و پادکست‌ها را نیز در برمی‌گیرد.

  • کپی مطلب با ذکر منبع

در صورتی که مطلبی را از جایی کپی می‌کنید حتما منبع آن را ذکر کنید. به این دلیل که مطلب کپی می‌تواند رتبه شما را در گوگل پایین آورد، اما سعی کنید همیشه محتوای جدید مرتبط با موضوع کاری خود ایجاد کنید. کپی کردن مطالب از سایت های دیگر باعث خواهد شد که امتیاز منفی کسب کنید و از طرف دیگر کاربران نیز اعتبار کمتری برای شما قائل می شوند.

  • اشتراک‌گذاری مطلب در گوگل پلاس

محتوایی را که ایجاد کردید در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید تا در نتایج گوگل ظاهر شوند که می‌تواند کمک کننده افزایش ورودی گوگل باشد. در نظر داشته باشید که اشتراک گذاشتن محتوا، میتواند باعث شود که کاربران جدیدی با مطالب شما آشنا شوند و از طرف دیگر روبات های گوگل نیز اعتبار بیشتری برای شما قائل شوند.

  • بازنشر مطالب قدیمی

به دلیل آنکه که قوانین گوگل مدام در حال تغییر است می‌توانید مطالب قدیمی وبسایت خود را که در گوگل رتبه خوبی نگرفته‌اند بر اساس قوانین گوگل دوباره بازنویسی کنید و یا می‌توانید آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا به این طریق گوگل متوجه نشر آنها از طریق این شبکه‌ها شود و رتبه‌بندی بهتری به آنها بدهد. بنابراین این روش هم می‌تواند به افزایش ورودی از طریق گوگل کمک کند.

  • بروز رسانی مداوم وبسایت

در حوزه تخصصی خود آخرین اخبار را منتشر کنید تا به این ترتیب باعث بهبود رتبه خود و در نتیجه افزایش بازدید گوگل شوید. با بروز رسانی مداوم مطالب وبسایت خود می‌توانید به طور غیر مستقیم بک لینک بسازید و همچنین این ویژگی را برای شما دارد که سایت های معتبر مرتبط با زمینه کاری شما مطلب وبسایت شما را با ذکر منبع منتشر می‌کنند البته برخی وبسایت‌ها مطلب شما را کپی می‌کنند که این هم در طولانی مدت به معنی اعتبار وبسایت شماست.

  1. بهینه سازی ریچ اسنیپت‌ها 

یکی از راه های افزایش بازدید گوگل، کار کردن بر روی ریچ اسنیپت است. ریچ اسنیپت می‌تواند ترافیک سایت شما را بدون ساختن لینک، بالا ببرد. ریچ اسنیپت ها عبارت هایی هستند که اطلاعات و داده های نشانه گذاری شده وب سایت را نشان می دهند و به موتورهای جستجوگر کمک می کنند تا موضوع و محتوای سایت را راحت تر تشخیص دهند. ریچ اسنیپت ها انواع مختلفی دارند؛ مثلا سایت های فروش آنلاین محصول، می توانند محدوده قیمت کالا را در این قسمت نشان دهند. ریچ اسنیپت ها در سایت های نقد فیلم، به صورت امتیاز تماشاگران به فیلم نمایش داده می شود و می‌تواند بالا بردن بازدید سایت در گوگل را در پی داشته باشد. وبمسترها با اضافه کردن داده های موردنیاز ریچ اسنیپت به کد HTML می‌توانند به طرز شگفت‌آوری موجب افزایش بازدید گوگل شوند.


بیشتر بخوانید: ریچ اسنیپت (Rich Snippets) چیست؟


چرا افزایش ورودی سایت اهمیت دارد

  1. لینک دهی

  • کیفیت لینک های خروجی

زمانی که به دنبال بهینه سازی سایت و افزایش بازدید گوگل می روید، به فکر لینک سازی و لینک دهی می‌افتید. یک راه بالا بردن بازدید گوگل، لینک دادن به سایت هایی است که page autority  بالایی دارند. باید مراقب باشید به سایت هایی لینک بدهید که در حوزه مرتبط با شما فعال باشند تا گوگل به شما امتیاز بدهد وگرنه لینک نامرتبط تلقی می شود و برای شما افزایش بازدید گوگل را در پی نخواهد داشت. اگر می‌خواهید اعتبار سایتی که به آن لینک می دهید به سایت شما منتقل نشود، می‌توانید از لینک های نوفالو (nofollow) استفاده کنید. در نظر داشته باشید که فالوکردن و نوفالو کردن لینک ها باید طبیعی انجام شود تا گوگل به سایت شما مشکوک نشود و بتوانید باعث ارتقا رتبه سایت در گوگل شوید. 

  • لینک داخلی به یک صفحه

لینک های داخلی در سایت، باعث می شوند که ربات های جستجوگر گوگل، ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و زمانی که شما مطالب سایت تان را به همدیگر لینک می کنید، گوگل مطالب بیشتری درباره موضوع مورد نظر از سایت شما یاد می گیرد. با این کار، شما اعتبار بک لینک های سایت را به صفحاتی که لینک داخلی شده اند، منتقل می کنید. بنابراین لینک سازی داخلی صحیح می تواند باعث بالا بردن بازدید سایت در گوگل شده و Bounce Rate سایت شما را کاهش دهد و باعث شود کاربرها زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

  • لینک های شکسته

زمانی که کاربر روی لینک سایت شما کلیک کند و به صفحه ۴۰۴ هدایت شود، یعنی سایت شما لینک های شکسته (broken) دارد که در رتبه سایت شما تاثیر منفی می گذارند. بهتر است لینک های شکسته سایت خود را پیدا کنید، گاهی تغییر نام صفحات یا فایل ها یا حذف صفحه، موجب به وجود آمدن لینک های شکسته در سایت می شود. لینک های شکسته موجب از بین رفتن اعتبار سایت شما می شود و کاربر را از سایت شما فرار می‌دهد. با استفاده از گوگل وبمستر می توانید لینک های شکسته سایت، خطاهای کلی سایت و ارورهای URL را پیدا کنید.

  • بک لینک (لینک خارجی)

در صورتی که به سایتهای معتبر لینک دهید باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. با این کار می‌توانید لینک هایی را برای وب سایت خود به دست بیاورید. از این طریق افرادی به شما لینک شده و محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند.

  • انتشار رپورتاژ آگهی

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید خبری مانند سایت های ایسنا و ایرنا می‌تواند ضمن معرفی کسب و کار شما، مخاطب را به ورود به سایت شما ترغیب کند. رپورتاژ آگهی (رپورتاژ آگهی چیست؟) گزارشی است که هوشمندانه نوشته می‌شود و نوعی تبلیغ غیرمستقیم است. رپورتاژ آگهی یکی از عواملی است که موجب افزایش ورودی سایت به سایت شما می‌شود.

چه عواملی در افزایش بازدید گوگل موثر هستند

  1. رعایت تکنیک‌های سئو در ساختار آدرس صفحه یا URL

  • ساده بودن آدرس؛ در الگوریتم‌های گوگل ساختار URL دارای اهمیت بسیار بالایی می‌باشد که می‌تواند در افزایش بازدید گوگل تأثیر زیادی داشته باشد. یکی از توصیه‌هایی که گوگل برای ساختار آدرس کرده است ساده بودن URL است. بدان معنا که به جای به کار بردن تک تک کلمات در آدرس، از کلمات کلیدی مؤثر در سئو سایت استفاده نمایید. 
  • عنوان با URL لازم نیست یکی باشد؛ نکته‌ای که باید در URL‌ به کار برد این است که نباید دقیقا با عنوان مطلب یکی باشد به این دلیل که ممکن است عنوان دارای کاراکترهای زیادی باشد و طولانی باشد، اگر همان را دقیق در URL به کار ببرید خوانایی آن کاهش یافته و معمولا آدرس صفحه‌هایی با طول کوتاه باعث ورودی مناسبی از گوگل می‌شوند.  همچنین استفاده از کلمات کلیدی در URL باعث افزایش ورودی گوگل می‌شود. 
  • تفاوت URLها با هم؛ نکته دیگری که در ساختار URL باید دقت کنید استفاده از یک URL برای موضوع خاص است. اگر شما محتوای گوناگون برای یک موضوع تولید کنید ممکن است گوگل به دلیل شباهت زیاد URLها با هم مطالب را کپی در نظر گرفته بنابراین در افزایش بازدید گوگل تأثیر منفی داشته باشد.
  1. طراحی رسپانسیو سایت

سایت های رسپانسیو یا واکنش گرا نسبت به تغییر اندازه صفحه نمایش، حساس هستند و محتوا را بهتر نشان می دهند. رسپانسیو بودن سایت، تاثیر چشمگیری در بالا بردن بازدید سایت در گوگل دارد. گوگل کاربر محور است و دوست دارد رضایت کاربران را جلب کند؛ بنابراین سایت های واکنش گرا نزد گوگل محبوب تر هستند. با استفاده فراگیر کاربران از موبایل برای جستجو و وب گردی، داشتن نسخه رسپانسیو برای بالا بردن بازدید سایت در گوگل مهم شده است. بهتر است بدانید گوگل سایت هایی را که در جستجوی موبایل سازگار نیستند، جریمه می کند؛ بنابراین طراحی سایت حرفه ای در کنار رسپانسیو بودن، موجب افزایش بازدید شما خواهد شد. با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند رشد بسیاری را داشته و بیشتر کاربران جستجوهای خود را از طریق موبایل انجام می‌دهند بنابراین باید وبسایت ریسپانسیو طراحی کنید. ریسپانسیو بودن وبسایت می‌تواند به افزایش بازدید گوگل کمک کند.

دلایل رایج کاهش ورودی گوگل چیست؟

سقوط رتبه سایت

یکی از علل رایج کاهش ورودی سایت، سقوط رتبه های شماست که می‌تواند به دلایل مختلف رخ داده باشد. در چنین مواقعی، می‌توانید از سرویس آپ تایم استفاده کنید تا متوجه شوید منشا مشکل از کجاست.

ایراد در اجرا کد سایت

ممکن است سایت شما دچار مشکل فنی شده باشد. بهتر است با ابزار گوگل وبمستر، سایت خود را آنالیز کنید؛ شاید مانع افزایش ورودی گوگل، مشخص شود.

تغییر رفتار جستجوی کاربران

بعضی محتواها به صورت دوره‌ای روی بورس هستند و مانند موجی می‌آیند و می‌روند. بهتر است همواره کلمات کلیدی را جستجو کنید و هر از چند گاهی، از کلمات کلیدی جدید استفاده کنید.

رسپانسیو نبودن طراحی سایت

یکی از مشکلات رایج، طراحی سایت است. امروزه اغلب جستجوها توسط کاربران از طریق گوشی های همراه انجام می‌شود؛ بنابراین بهتر است طراحی سایت شما به شیوه رسپانسیو باشد و نسخه های مطابق با دستگاه های مختلف داشته باشید تا صفحه سایت شما از دستگاه های مختلف قابل دسترسی باشد.

پایین بودن سرعت لود صفحات

یکی از دلایلی که مانع از افزایش ورودی به سایت شما می‌شود، سرعت پایین لود صفحات است که موجب بالا رفتن نرخ پرش کاربران نیز می‌شود. ممکن است حجم عکس های سایت شما زیاد باشد که با استانداردکردن سایز عکس‌ها و حجم آن‌ها، این مشکل برطرف می‌شود.

عدم استفاده از عناوین جذاب و مرتبط

هنگاهی که کاربران موضوعی را در نوار جستجوی گوگل سرچ می‌کنند، با گزینه های متعددی رو‌به‌رو می‌شوند. عنوانی که می‌تواند کاربران را جذب کند، نباید کلیشه ای باشد و بهتر است کمی خلاقانه باشد. عنوان‌ها قلاب هایی هستند که کاربران را به سایت می‌کشانند و باعث افزایش ورودی سایت می‌شوند. این موضوع در تولید محتوا اهمیت زیادی دارد. رقابت در تولید محتوا زیاد است و محتوا همچون ماهی ای است که باید به صورت تازه از آب گرفته شود!

عدم آمادگی سرور

ممکن است سرورها دچار اضافه بار شوند و قادر به حفظ تقاضای مردم از بازدید سایت نباشند. بهتر است این مورد را بررسی کنید.

توضیحات نامناسب متا

در صفحه نتایج جستجوی گوگل، سایت ها به همراه توضیحاتشان نمایش داده می‌شوند. به اطلاعاتی که در این صفحه نمایش داده می‌شود، توضیحات متا می‌گویند. متا دیسکریپشن حاوی کلمات کلیدی است و تعداد کاراکترهای محدودی دارد. در صورتی که توضیحات متا مرتبط با محتوای صفحه نباشد، منجر به افزایش ورودی سایت شما نخواهد شد. یکی از کارهای بسیار مهم و موثر، بازنویسی توضیحات متا بر اساس سئو و کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه است.

تغییر الگوریتم های رتبه بندی گوگل

گوگل در طول سال چندین ربات مختلف تولید می‌کند و الگوریتم های امتیازدهی خود را تغییر می‌دهد و ممکن است جایگاه سایت شما هر بار تغییر کند. بنابراین لازم است اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید و درباره سیستم امتیاز دهی گوگل به طور مرتب تحقیق کنید.

جریمه شدن توسط گوگل

اگر در سئو سایت به سراغ روش های نامعتبر و به اصطلاح کلاه سیاه رفته باشید، توسط گوگل جریمه می‌شوید و نمی‌توانید موفق به افزایش ورودی سایت تان شوید. بنابراین هنگام بررسی علل کاهش ورودی گوگل، به این موارد توجه کنید.


ارائه خدمات طراحی سایت وردپرسی توسط شرکت وب 24


روش‌های افزایش بازدید گوگل

برای افزایش بازدید سایت در گوگل، ناچارید به سراغ مباحث سئو و بازاریابی آنلاین بروید. روش های بازاریابی آنلاین زود بازده هستند و در صورتی که اصولی اجرا شوند، موجب افزایش بازدید گوگل خواهند شد.

  1. تبلیغات

هرگونه کسب و کاری، خصوصا کسب و کارهای تازه تاسیس، به تبلیغات نیاز دارند تا به مخاطبان شناسانده شوند. بالا بردن سایت در گوگل از طریق تبلیغات آنلاین، یکی از موثرترین راه هاست. شما می‌توانید از شرکت هایی که بازاریابی آنلاین انجام می دهند بخواهید تا با اجرای کمپین های تبلیغاتی، به بالا بردن بازدید سایت در گوگل کمک کنند.

  1. راه اندازی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی پرمخاطب ترین رسانه های اجتماعی هستند. با باز کردن پروفایل در اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین، جی پلاس و... می‌توانید اطلاعات لازم درباره کسب و کار خود را به مخاطب بدهید و از آن ها دعوت کنید تا وارد سایت شما بشوند و از دیگر مزایا بهره‌مند گردند. افزایش بازدید سایت از طریق تلگرام، با بازاریابی محتوا می‌تواند در مدت زمانی کوتاه، رضایت شما را جلب می کند.

  1. ترفندهای Call To Action

یکی از راه های برقراری ارتباط با مخاطب و حفظ پیوند کاربر با سایت شما، استفاده از ترفندهای Call To Action است که در اصطلاح (CAT)  خوانده می‌شود. می‌توانید با این تکنیک، ایمیل کاربران را دریافت کنید و برای آن ها خبرنامه ارسال کنید تا با دیدن ایمیل شما در صندوق پستی اینترنتی خود، به سایت شما وارد شوند و موجب افزایش بازدید گوگل شما شود.

  1. طراحی اپلیکیشن

اپلیکیشن ها محبوب تر از سایت ها هستند اما کاربرانی که اپلیکیشن ها را بر روی تلفن همراه خود نصب می کنند، معمولا به سایت شما هم مراجعه خواهند کرد. اپلیکیشن ها یکی از راه‌های بالا بردن بازدید سایت در گوگل هستند؛ بنابراین اگر وب سایت شما قابلیت گسترش به اپلیکیشن را دارد، حتما از این قابلیت استفاده کنید.

  1. برگزاری رویدادهای رایگان

شما می‌توانید با برگزاری جلسات آموزشی یا رویدادهای تفریحی، کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنید. این روزها برگزاری رویداد به صورت آفلاین نیز بسیار رایج است و هزینه اندکی را برای شما خواهد داشت اما به بالا بردن رتبه سایت در گوگل کمک بسیاری می کند.

  1. افزایش بازدید با ویدئو

بسیاری از بازاریابان محتوا، از ویدئوها با محتوای تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا محصول و برند را تبلیغ کنند. گاهی هدف از انتشار ویدئوها ایجاد آگاهی از برند (Brand Awareness) است و گاه هدف هدایت کاربر به سایت و ثبت سفارش یا خرید محصول. بهتر است ویدئو خود را در سایت هایی مانند یوتیوب، آپارات، تماشا و... آپلود کنید تا از طریق موتورهای جستجوگر قابل دسترسی باشد. تولید ویدئو با هر هدفی که باشد، می‌تواند به افزایش بازدید سایت کمک کند؛ زیرا با برانگیختن کنجکاوی مخاطب، او را به بازدید از صفحات سایت خود می‌کشاند.

  1. تولید و انتشار پادکست و محتوای صوتی

یکی از راه های جذب مخاطب، تولید پادکست های صوتی سرگرم کننده است. همچنین می‌توانید مطالب آموزشی خود را در قالب پادکست منتشر کنید تا کاربران در موقعیت های مختلف بتوانند از آن ها استفاده کنند. با این کار علاقه مندان به شنیدن را به سایت خود می کشانید و باعث افزایش بازدید گوگل می شوید.

  1. افزایش بازدید سایت با engagement

تمامی کسب و کارها دوست دارند تعامل خود را با مخاطبان و مشتریانشان بیشتر کنند. برگزاری مسابقه و دعوت به فعالیت، می‌تواند بهانه خوبی برای افزایش بازدید سایت باشد.

افزایش بازدید سایت در گوگل

۱۲ روش برای افزایش بازدید سایت در موتورهای جستجو

  1. مرتب سازی صفحات سایت با سلسله‌ مراتب مشخص به طوری که تمام صفحات حداقل از یک آدرس استاتیک قابل دستیابی باشند.
  2. با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید بهترین کلمات کلیدی هدایت کننده به سایت خود را بیابید تا با سرچ آن‌ها در گوگل، به هدف خود که افزایش بازدید سایت است، دست پیدا کنید.
  3. برای مطالب خود عنوان های جذاب بنویسید. حتی اگر درباره موضوعی می‌نویسید که روزانه هزار مطلب در رابطه با آن منتشر می شود، ناامید نشوید و عناوین خلاقانه انتخاب کنید تا کنجکاوی مخاطب را برانگیزید. عنوان نباید بیشتر از ۵۵ کاراکتر باشد. از اعداد نیز در عنوان استفاده کنید. اضافه کردن اعداد به صورت درصد نیز می‌تواند افزایش بازدید سایت بیشتری برای شما بیاورد. از یاد مبرید که از عناوین کلی‌تر استفاده کنید. در نظر بگیرید که خودتان قرار است جای کاربر، مطلبی را جستجو کنید، چه عناوین و چه کلمه هایی شما را قانع می کند که از سایت بازدید کنید.
  4. برای نوشته هایتان از عکس و اینفوگرافی یا ویدئوهای کوتاه استفاده کنید و هرجا از عکس استفاده می‌کنید، تگ Alt را با محتوای مناسب پر کنید و در کد HTML از صفت Alt Attribure استفاده کنید.
  5. از خاطر مبرید که نقشه سایت خود را به صورت فرمت HTML در اختیار کاربران سایت خود بگذارید. اگر نقشه سایتتان لینک های زیادی دارد، آن را به چند صفحه کوچک‌تر تقسیم کنید.
  6. لینک های سایت خود را بررسی تا لینک شکسته نداشته باشید؛ وجود این لینک ها اثر منفی در افزایش بازدید سایت  دارد و موجب کسر امتیاز از شما می شود.
  7. مطمئن شوید که  تمام صفحات سایت شما تگ عنوان Title Tag و تگ توضیحات Meta description  دارند و تگ‌های H1 تا H6 را رعایت کنید.
  8. در طراحی سایت، توجه داشته باشید که سایت شما رسپانسیو طراحی شده باشد تا در صفحه های نمایشگر به اندازه های مختلف، زود لود شود و طراحی صفحه به هم نریزد. بسیاری از کاربران از طریق تلفن همراه به سایت شما رجوع می‌کنند و اگر نتوانید آن‌ها را راضی نگه دارید، موجب افزایش بازدید سایت شما نمی‌شوند.
  9. اگر سایت شما قابلیت آن را دارد که اپلیکیشن داشته باشید، دست به کار طراحی اپلیکیشن شوید؛ زیرا کاربرانی که از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند، حتما به سایت شما سر می‌زنند و باعث افزایش بازدید سایت می‌شوید.
  10. تولید محتوای جذاب: تولید محتوا مرتبط با حوزه فعالیت شما به صورت تخصصی، بی تردید افزایش بازدید سایت را در پی دارد. محتوایی که تولید می کنید می‌تواند اینفوگرافی، ویدئو، پادکست، اسلاید شو، مقاله یا ... باشد. در نظر داشته باشید که محتوای متنی شما می بایست حتما سئو شده باشد وگرنه تاثیری در افزایش بازدید سایت شما ندارد.
  11. سرعت لود سایت تان را ارزیابی کنید و در صورتی که حجم عکس های صفحات بالاست، آن ها را کم کنید.
  12. مطالب تکراری ننویسید و مطالب قدیمی را هر از گاهی بازنویسی کنید. گوگل درباره کپی برداری از مطالب بسیار حساس است و این کار را تخلف محسوب می کند. بنابراین مطالب را یا بازنویسی کنید یا با مترجم های کارکشته قرارداد ببندید تا به صورت هفتگی و ماهانه به شما مطلب بدهند. مطالب جدید با عناوین جذاب موجب افزایش بازدید سایت می شود.

افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی چگونه است؟

زمانی که سایت شما از نظر طراحی و محتوا قوی باشد، با داشتن استراتژی بازاریابی هوشمندانه، می‌توانید موفق به افزایش بازدید سایت خود بشوید. زمانی که ترافیک سایت شما افزایش می یابد، یعنی لینک شما قوی است و اگر افزایش ترافیک سایت به افزایش بازدید سایت منتهی شود، قدرت دامنه سایت شما افزایش پیدا می کند. زمانی که کاربر وارد سایت شما می‌شود، باید در نظر داشته باشید که در صفحه فرود (لندینگ پیچ) به شما و محصول شما جذب شود. اگر به دنبال بازدید هدفمند برای سایت خود نباشید، کاربر پس از ورود به سایت شما گیج می‌شود و از سایت شما خارج می‌شود. با این کار نرخ فرار از سایت شما زیاد می‌شود و در واقع شما موفق به افزایش بازدید از سایت نشده اید. داشتن محتوای همیشه جذاب و به‌روز بر روی شبکه های اجتماعی، باعث می‌شود مخاطبان به طور طبیعی وارد سایت شما شوند و به دنبال علاقه‌مندی خود بگردند. در نتیجه، شما افزایش بازدید از سایت به صورت طبیعی خواهید داشت بدون آنکه نیاز به پرداخت هزینه سنگین داشته باشید.

تاثیر سئو در افزایش ورودی سایت

وب ۲۴ چگونه به بالا رفتن بازدید سایت شما در گوگل کمک می‌کند؟

همکاران وب ۲۴ در زمینه تولید محتوا، بازاریابی محتوا، تدوین استراتژی محتوا، سئو سایت، افزایش بازدید سایت و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ، تجربیات ارزشمندی دارند و برای افزایش بازدید سایت می‌توانند به شما کمک کنند تا رتبه خوبی در گوگل کسب کنید. به طور کلی مراحل افزایش بازدید سایت در گوگل عبارت است از:

  • ثبت سفارش و تحلیل و بررسی سایت، رتبه سایت و میزان بازدید سایت
  • آنالیز سئو داخلی سایت و یافتن باگ ها و لینک های شکسته
  • ارزیابی سرعت سایت و افزایش سرعت لود شدن صفحات
  • کنترل تگ‌های متا و تگ های هدینگ با توجه به سئو حرفه ای سایت
  • استاندارد کردن سایز و حجم عکس ها و بهینه سازی تگ های Alt
  • تدوین استراتژی محتوا
  • تشخیص مخاطب و تعیین تارگت
  • طراحی و اجرای کمپین
  • تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا و بازاریابی محتوا بر اساس سئو حرفه ای
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)، سئو داخلی و خارجی سایت، لینک سازی، تبادل لینک و...
  • تبلیغات گوگل (Google Adwords)

در نظر داشته باشید که اجرای کمپین‌های بازاریابی محتوا، علاوه بر دانش، به تجربه نیاز دارد. مشاوران وب ۲۴ می‌توانند به شما در ایده پردازی، تولید محتوا، بهینه سازی سایت، افزایش بازدید سایت و... کمک کنند تا در کوتاه ترین زمان، به تارگت خود برسید. با کارشناسان وب24 تماس بگیرید.

faq

تبلیغات - ترفندهای Call To Action - راه اندازی شبکه های اجتماعی - طراحی اپلیکیشن - برگزاری رویدادهای رایگان - افزایش بازدید با ویدئو - تولید و انتشار پادکست و محتوای صوتی - افزایش بازدید سایت با engagement

سقوط رتبه سایت - ایراد در اجرا کد سایت - تغییر رفتار جستجوی کاربران - رسپانسیو نبودن طراحی سایت - پایین بودن سرعت لود صفحات - تغییر الگوریتم های رتبه بندی گوگل - جریمه شدن توسط گوگل

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
سارا
ارسال شده در : شنبه 23 شهریور 1398

مرسی عالی بود